Feedback over het Serviceforum

  • 10 February 2014
  • 458 reacties
  • 16279 Bekeken


Toon eerste bericht

458 reacties

@Trein-D,
Er zitten hier nauwelijks of geen NS medewerkers die het interessant maken.
Een paar sneltoetsen aanbrengen zodat je teksten kan markeren, onderstrepen, vet maken e.d. ?

Als je een topic begint, je de keuze geven in welk subforum je het kan plaatsen.

En het weglaten van PS IK heb je topic verplaatst naar .... om de vindbaarheid te vergroten , totaal overbodige en irritante mededeling om elke keer te lezen.

Het Markeren van antwoorden overlaten aan de vraagsteller of desnoods in overleg, nu staan er veel foute antwoorden gemarkeerd.
Reputatie 7
Badge
@Trein-D,
Er zitten hier nauwelijks of geen NS medewerkers die het interessant maken.


Tuurlijk wel, moderators, machinisten, conducteurs, marketing, zelfs eentje V&S Slidestops, en ook schoonmakers.
Ieder met hun eigen kwaliteiten en rijk aan kennis.
Reputatie 6
Badge +2
Het draadje "Vraag: Perronkaartje kost € 27,50?" geeft een foutmelding (met de weinig informatieve tekst "Er is iets fout gegaan."), waardoor het gelezen noch beantwoord kan worden.
Ik zie wel dat bijv. https://forum.ns.nl/a-15/a-331 leidt naar dit topic https://forum.ns.nl/welkom-15/feedback-over-serviceforum-331. Het probleem bij het andere topic https://forum.ns.nl/stel-vraag-14/perronkaartje-kost-2750-4788 houdt misschien verband met de 2750 in de url.

Update: https://forum.ns.nl/welkom-15/test-ivm-bug-2750-4807 werkt wel gewoon.
@Trein-D,
Er zitten hier nauwelijks of geen NS medewerkers die het interessant maken.


Tuurlijk wel, moderators, machinisten, conducteurs, marketing, zelfs eentje V&S Slidestops, en ook schoonmakers.
Ieder met hun eigen kwaliteiten en rijk aan kennis.


En die lossen het probleem met de poortjes in Sloterdijk op? Als voorbeeld...

Zie ook #281
Het topic over het perronkaartje, werkt nu wel. De titel is aangepast in "Perronkaartje kost 27,50 euro", zonder euroteken...
Reputatie 7
Badge


En die lossen het probleem met de poortjes in Sloterdijk op? Als voorbeeld...

Zie ook #281


Dat is niet hun taak, en waarom blijf je dat steeds herhalen als ik vragen mag?
Reputatie 6
Badge +2
Zijn er topictitels die vermeden moeten worden omdat ze dit soort fout geven, bijvoorbeeld met een euroteken, of eindigend op een getal?
Vooruit dan maar....

Beste Trein-D,
Wil graag met je de diepte in, maar ben geen psycholoog.
https://www.vpro.nl/speel~POMS_S_VPRO_1848827~oliver-sacks~.html 😉
Reputatie 7
Badge +3
Er zit hier een leuke club mensen, waarvan ik er een aantal inmiddels in het 'echte leven' heb mogen ontmoeten
En dat is wat mij betreft zeker voor herhaling vatbaar.


Tja, met een groepje afspreken om het forum te bespreken. Leuk idee. 🙂 Maar dat lijkt mij best lastig te organiseren. 🆒

Zal binnenkort nogmaals een privébericht versturen. ...per post, want er is zeker veel te bespreken.

Locatie staat al geboekt, ziet er nu nog ietwat troosteloos uit maar met een zomerzonnetje erbij is het prima toeven.
*Schopje*

Wellicht ligt het aan mij, maar ik merkte volgens mij net nog een bugje. Als ik klik op "Markeer forums als gelezen" (hoofdpagina, onderaan) dan gebeurt er.... niks. Sowieso, als ik een forum heb bekeken dan is er geen feedback te zien in de vorm van een veranderde icoonkleur dat ik het topic heb gelezen. Ik mis deze functie (die je hebt in andere forumsoftware) wel om eerlijk te zijn.

Verder nog paar kleine (niet zo heel spannende) puntjes: Ik merk soms bij het laden van het forum een enige traagheid, laadtijd kan soms oplopen tot een seconde. Ook zijn de iconen op de website (nog) niet geoptimaliseerd voor Retina of HiDPI schermen, maar ik geef eerlijk toe dat dat geen grote ramp is 😉.
Goed om te weten dat jullie de moeite willen nemen om een babbelsessie te willen gaan doen 🙂 Ik gooi het in de groep!
Reputatie 2
Ik merk trouwens dat het forum op mobiele platformen nogal vaak problemen heeft. Ten eerste is inloggen niet mogelijk, tenzij je gaat via de password-reset-link. Daarnaast krijg je als je gebruik maakt hiervan al snel pagina's met token-error meldingen, waarna je soms wel soms niet het forum kan gebruiken.

Ik heb dit ondervonden met meerdere apparaten met android en windows phone, met meerdere browsers waaronder firefox, chrome en opera.
Reputatie 7
Badge
Goed om te weten dat jullie de moeite willen nemen om een babbelsessie te willen gaan doen 🙂 Ik gooi het in de groep!
Fijn! NS sponsort de drankjes? Idee is om het in het tuinhuis van Huize Rintel in Vreeland te organiseren.
Reputatie 1

Heel raar: als ik met FireFox de community open, is de (rechter) scrolbar weg. Ik kan op geen enkele manier de pagina naar beneden scrollen. Ik heb het niet zo met Google dus gebruik ik geen Chrome. Maar daar heb ik nergens last van, ook Edge toont gewoon de scrollbar. Zijn er meer FF gebruikers met dit probleem?

Als je op het forum een link probeert te plaatsen die het &-teken bevat, wordt daar automatisch & van gemaakt, waardoor de link natuurlijk niet meer (goed) werkt. Erg irritant.

Vijf maanden verder, het forum sloopt nog steeds alle links waar een &-teken in staat bij gebruik van de url-tags
Mijn bescheiden mening over het forum is dat het weinig professioneel is. De moderatie is niet sterk, de kennis en vooral daadkracht is laag. Het zou veel meer de vorm van een echte serieuse klantenservice moeten uitstralen. En dus ook zichtbare beslissingen en oplossingen moeten tonen.
Wordt het maar één beetje ingewikkeld, dan kan de klant zijn probleem bij Moderator of alsnog Klantenservice neerleggen.

Verder is het gebabbel en getwist hier zeer opvallend veel aanwezig.
Een professionele moderatie op notabene een bedrijfsforum zou veel vaker de bezem moeten hanteren en alle onzin resoluut moeten verwijderen.
Verder is dit niet een hobbijforum zoals Somda, Benelux.Spoornet of Spoorforum, alwaar geïnteresseerden zich kunnen uitleven.
Alleen al het idee dat forumleden een vanmiddag gaan organiseren geeft al aan dat ze op het verkeerde forum zitten.
Dit forum moet als bedrijfsforum veel zakelijker en oplossingsgerichter worden waarbij profesionals (met bijvoorbeeld hulp van de werkvloer zoals van VenS, HC, MCN) de vragen van klanten samen met deskundige moderatoren serieus beantwoorden waarbij zichtbare resultaten op het forum getoond worden.
Van een fanmiddag is volgens mij geen sprake, ik zou mezelf ook niet als fan willen neerzetten, ik werk ook gewoon in deze wereld. Jij volgens mij ook. Vanuit destijds NS Marketing is dit platform neergezet als klant-helpt-klant-platform, aangevuld met collega's die vrijwillig wat input geven en een aantal moderators die de boel overzien. De grootste drive is een forse kostenbesparing omdat zowel klanten als collega's die input leveren niks kosten maar wel een hoop vragen beantwoorden.
Badge +3

Ik heb het probleem met die scrollbars juist met Chrome, op sommige pagina’s bij NS. Het lijkt aan mijn adblocker (uBlock Origin) te liggen. In een incognito venster werkt het wel, maar de pijltjestoetsen gebruiken werkt bij mij ook.

Het kan ook zijn dat Firefox (lees: de NS website) denkt dat je een touchpad hebt, dus de scrollbar in principe niet nodig hebt (alleen zichtbaar tijdens het scrollen, zodat je kunt zien waar op de pagina je bent). Je kunt blijkbaar forceren dat ze alltijd zichtbaar zijn:

  • System Preferences > General > Show Scroll Bar > Choose "Always"
Ah, okay, helder. Ik vertaalde het naar fanmiddag idd 🙂
Haha

We lossen het gelijk op met de wifi problemen en de webshop problemen. 2016 is de planning


Wouw in 2016 is het misschien opgelost. Is dat begin 2016 of wat later dat jaar?
Reputatie 7
Badge
Mijn bescheiden mening over het forum is dat het weinig professioneel is. De moderatie is niet sterk, de kennis en vooral daadkracht is laag. Het zou veel meer de vorm van een echte serieuse klantenservice moeten uitstralen. En dus ook zichtbare beslissingen en oplossingen moeten tonen.
Wordt het maar één beetje ingewikkeld, dan kan de klant zijn probleem bij Moderator of alsnog Klantenservice neerleggen.


Dat ben ik echt totaal niet met je eens. De moderators leveren een hartstikke goede bijdrage aan het forum hoor. Heb je ooit wel eens op andere forums gekeken?
En hoe vaak ben jij hier dan met een bijdrage?
Reputatie 7
Badge
Haha

We lossen het gelijk op met de wifi problemen en de webshop problemen. 2016 is de planning


Wouw in 2016 is het misschien opgelost. Is dat begin 2016 of wat later dat jaar?

Ik raad niet aan om Macca728 hierboven serieus te nemen. Hij is namelijk geen medewerker van het NS Webcare-team en hij kan er ook niks over zeggen.
Reputatie 6
Badge +2
Als je op het forum een link probeert te plaatsen die het &-teken bevat, wordt daar automatisch & van gemaakt, waardoor de link natuurlijk niet meer (goed) werkt. Erg irritant.
Vijf maanden verder, het forum sloopt nog steeds alle links waar een &-teken in staat bij gebruik van de url-tags

Gewoon geen tags gebruiken, wel zo makkelijk.
Reputatie 7
Badge

Moet al aardig wat dagen de pagina Favorieten een keer herladen, de eerste keer komt deze melding:

 

 

Ik geef toe dat zulke meldingen leuk zijn in testomgevingen, maar dit moet je niet naar de klant sturen.
Ik zie ze al meteen denken: "Help, mijn PC is stuk?” of "Blockt de provider of mijn pc de website van NS?”of “Heb ik een virus?” of "Is mijn browser stuk?”

Insided doet er goed aan om dit in een algemene HTTP error 500 te tonen met een tekst in de strekking van: "Oei! Er is een probleem bij ons opgetreden waardoor deze pagina niet bekeken kan worden. Probeer het straks nog eens opnieuw, en als het probleem blijft spelen, stuur ons dan een mail op forum@ns.nl”

En uiteraard wordt een gedetailleerde error opgeslagen in een logbestand waarmee InSided lekker aan slag kan gaan. Eventuele met een leuke backtrace erbij voor de ontwikkelaars om te achterhalen waar in de source het probleem lijkt te ontstaan.

Zo werk ik overigens ook op mijn site… ;-)

 

Reageer