Feedback over het Serviceforum
Er zitten hier nauwelijks of geen NS medewerkers die het interessant maken.
Als je een topic begint, je de keuze geven in welk subforum je het kan plaatsen.
En het weglaten van PS IK heb je topic verplaatst naar .... om de vindbaarheid te vergroten , totaal overbodige en irritante mededeling om elke keer te lezen.
Het Markeren van antwoorden overlaten aan de vraagsteller of desnoods in overleg, nu staan er veel foute antwoorden gemarkeerd.
Er zitten hier nauwelijks of geen NS medewerkers die het interessant maken.
Tuurlijk wel, moderators, machinisten, conducteurs, marketing, zelfs eentje V&S Slidestops, en ook schoonmakers.
Ieder met hun eigen kwaliteiten en rijk aan kennis.
Ik zie wel dat bijv. https://forum.ns.nl/a-15/a-331 leidt naar dit topic https://forum.ns.nl/welkom-15/feedback-over-serviceforum-331. Het probleem bij het andere topic https://forum.ns.nl/stel-vraag-14/perronkaartje-kost-2750-4788 houdt misschien verband met de 2750 in de url.
Update: https://forum.ns.nl/welkom-15/test-ivm-bug-2750-4807 werkt wel gewoon.
Er zitten hier nauwelijks of geen NS medewerkers die het interessant maken.
Tuurlijk wel, moderators, machinisten, conducteurs, marketing, zelfs eentje V&S Slidestops, en ook schoonmakers.
Ieder met hun eigen kwaliteiten en rijk aan kennis.
En die lossen het probleem met de poortjes in Sloterdijk op? Als voorbeeld...
Zie ook #281
En die lossen het probleem met de poortjes in Sloterdijk op? Als voorbeeld...
Zie ook #281
Dat is niet hun taak, en waarom blijf je dat steeds herhalen als ik vragen mag?
Beste Trein-D,
Wil graag met je de diepte in, maar ben geen psycholoog.
https://www.vpro.nl/speel~POMS_S_VPRO_1848827~oliver-sacks~.html 😉
En dat is wat mij betreft zeker voor herhaling vatbaar.
Zal binnenkort nogmaals een privébericht versturen. ...per post, want er is zeker veel te bespreken.
Locatie staat al geboekt, ziet er nu nog ietwat troosteloos uit maar met een zomerzonnetje erbij is het prima toeven.
Wellicht ligt het aan mij, maar ik merkte volgens mij net nog een bugje. Als ik klik op "Markeer forums als gelezen" (hoofdpagina, onderaan) dan gebeurt er.... niks. Sowieso, als ik een forum heb bekeken dan is er geen feedback te zien in de vorm van een veranderde icoonkleur dat ik het topic heb gelezen. Ik mis deze functie (die je hebt in andere forumsoftware) wel om eerlijk te zijn.
Verder nog paar kleine (niet zo heel spannende) puntjes: Ik merk soms bij het laden van het forum een enige traagheid, laadtijd kan soms oplopen tot een seconde. Ook zijn de iconen op de website (nog) niet geoptimaliseerd voor Retina of HiDPI schermen, maar ik geef eerlijk toe dat dat geen grote ramp is 😉.
Ik heb dit ondervonden met meerdere apparaten met android en windows phone, met meerdere browsers waaronder firefox, chrome en opera.
Fijn! NS sponsort de drankjes? Idee is om het in het tuinhuis van Huize Rintel in Vreeland te organiseren.
Heel raar: als ik met FireFox de community open, is de (rechter) scrolbar weg. Ik kan op geen enkele manier de pagina naar beneden scrollen. Ik heb het niet zo met Google dus gebruik ik geen Chrome. Maar daar heb ik nergens last van, ook Edge toont gewoon de scrollbar. Zijn er meer FF gebruikers met dit probleem?
Vijf maanden verder, het forum sloopt nog steeds alle links waar een &-teken in staat bij gebruik van de url-tags
Wordt het maar één beetje ingewikkeld, dan kan de klant zijn probleem bij Moderator of alsnog Klantenservice neerleggen.
Verder is het gebabbel en getwist hier zeer opvallend veel aanwezig.
Een professionele moderatie op notabene een bedrijfsforum zou veel vaker de bezem moeten hanteren en alle onzin resoluut moeten verwijderen.
Verder is dit niet een hobbijforum zoals Somda, Benelux.Spoornet of Spoorforum, alwaar geïnteresseerden zich kunnen uitleven.
Alleen al het idee dat forumleden een vanmiddag gaan organiseren geeft al aan dat ze op het verkeerde forum zitten.
Dit forum moet als bedrijfsforum veel zakelijker en oplossingsgerichter worden waarbij profesionals (met bijvoorbeeld hulp van de werkvloer zoals van VenS, HC, MCN) de vragen van klanten samen met deskundige moderatoren serieus beantwoorden waarbij zichtbare resultaten op het forum getoond worden.
Ik heb het probleem met die scrollbars juist met Chrome, op sommige pagina’s bij NS. Het lijkt aan mijn adblocker (uBlock Origin) te liggen. In een incognito venster werkt het wel, maar de pijltjestoetsen gebruiken werkt bij mij ook.
Het kan ook zijn dat Firefox (lees: de NS website) denkt dat je een touchpad hebt, dus de scrollbar in principe niet nodig hebt (alleen zichtbaar tijdens het scrollen, zodat je kunt zien waar op de pagina je bent). Je kunt blijkbaar forceren dat ze alltijd zichtbaar zijn:
- System Preferences > General > Show Scroll Bar > Choose "Always"
We lossen het gelijk op met de wifi problemen en de webshop problemen. 2016 is de planning
Wouw in 2016 is het misschien opgelost. Is dat begin 2016 of wat later dat jaar?
Wordt het maar één beetje ingewikkeld, dan kan de klant zijn probleem bij Moderator of alsnog Klantenservice neerleggen.
Dat ben ik echt totaal niet met je eens. De moderators leveren een hartstikke goede bijdrage aan het forum hoor. Heb je ooit wel eens op andere forums gekeken?
En hoe vaak ben jij hier dan met een bijdrage?
We lossen het gelijk op met de wifi problemen en de webshop problemen. 2016 is de planning
Wouw in 2016 is het misschien opgelost. Is dat begin 2016 of wat later dat jaar?
Ik raad niet aan om Macca728 hierboven serieus te nemen. Hij is namelijk geen medewerker van het NS Webcare-team en hij kan er ook niks over zeggen.
Vijf maanden verder, het forum sloopt nog steeds alle links waar een &-teken in staat bij gebruik van de url-tags
Gewoon geen tags gebruiken, wel zo makkelijk.
Moet al aardig wat dagen de pagina Favorieten een keer herladen, de eerste keer komt deze melding:
Ik geef toe dat zulke meldingen leuk zijn in testomgevingen, maar dit moet je niet naar de klant sturen.
Ik zie ze al meteen denken: "Help, mijn PC is stuk?” of "Blockt de provider of mijn pc de website van NS?”of “Heb ik een virus?” of "Is mijn browser stuk?”
Insided doet er goed aan om dit in een algemene HTTP error 500 te tonen met een tekst in de strekking van: "Oei! Er is een probleem bij ons opgetreden waardoor deze pagina niet bekeken kan worden. Probeer het straks nog eens opnieuw, en als het probleem blijft spelen, stuur ons dan een mail op forum@ns.nl”
En uiteraard wordt een gedetailleerde error opgeslagen in een logbestand waarmee InSided lekker aan slag kan gaan. Eventuele met een leuke backtrace erbij voor de ontwikkelaars om te achterhalen waar in de source het probleem lijkt te ontstaan.
Zo werk ik overigens ook op mijn site… ;-)
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.