Genderneutraal Hype



Toon eerste bericht

119 reacties

Bed, klinkt goed 😳 Gaat helaas nog wel anderhalf uur duren voor ik terug ben.
Badge +3
Ik open mijn mailtjes vaak met 'Dag harde werker(s),', mag dat nog wel eigenlijk? :$
Doe ik het voor... en draai me nog eens om in bed 😉
Ik open mijn mailtjes vaak met 'Dag harde werker(s),', mag dat nog wel eigenlijk? 😳
Reputatie 1
Toen ik het gisteren hoorde, was ik erg blij dat het omroepen van informatie bij de NS toch aandacht heeft. Ik neem aan dat de conducteurs nu consequent reisinfo gaan omroepen, en dat alle installaties nu werken, dus geen onverstaanbaar gekraak meer?
Badge +3
Achteraf was het beter geweest dat NS dit gewoon stilletjes ingevoerd had, dan had er geen haan naar gekraaid.
Precies, maar ja de media had het opgepikt en dan kan je de nodige commotie verwachten (ook al geldt de nieuwe regel pas in december?).

Er is overigens alweer iets nieuws vandaag (toeval?) en dat is het idee voor de hyper-spits i.p.v. spitsheffing. Dan krijg je afhankelijk van het tijdstip 20%, 40% of 60% korting bij een Altijd Voordeel abonnement! Aantal reizigers: 21.000 😛
Reputatie 3
Achteraf was het beter geweest dat NS dit gewoon stilletjes ingevoerd had, dan had er geen haan naar gekraaid. Maar sowieso moeten we in Nederland tegenwoordig om alles maar klagen en zeuren.
Ooit moest ik een keuze maken uit 13 (!) geslachten.

Nadat ik vroeg waaruit ik dan kon kiezen, zei ik dat er nog een miste. Ik voelde me namelijk een ezel.


Stel dat er mensen zijn die zich gekwetst voelen, dat wordt hierdoor niet opgelost. Dan zijn er wel weer andere dingen, zoals dat je als mevrouw/meneer aangesproken wordt. Het lost het probleem dus niet op.

Met elk nieuwsbericht hierover groeit het aantal PVV'ers, wat zij die over deze kwestie beginnen onwenselijk vinden.

één oplossing is er dus maar, ophouden met dit gezeur.
Ik ben gisteren naast het Forum op Twitter actief geweest. Het was ontzettend druk, heel veel mensen hadden hier wat over te zeggen.

Het is voor ons een kleine wijziging, waar we een kleine groep mensen zich beter door laten voelen maar verder niemand mee kwetsen. Voor de NS is het een kleine wijziging, alleen is het door de media opgepakt en uitgebreid besproken.


Welke groep mensen voelde zich slecht dan als ze meneer of mevrouw werden genoemd ? Oprecht nieuwsgierig
Reputatie 7
Badge
Dat is ook wel weer waar, de reiziger hoeft gelukkig niets te veranderen verder, wij mogen nog steeds mevrouw/ meneer tegen NS personeel zeggen. Gelukkig ook maar. Anders zou het wel heel erg zijn hoor.
De reiziger hoeft niets. Wij veranderen een omroep. Dat is het.
Reputatie 4
Chiel NS, wil je acceptatie van genderneutraliteit bevorderen, moet je dit vooral NIET de maatschappij gaan opdringen, zoals NS dat nu heeft gedaan. Dan pakt het alleen maar averechts uit voor dat groepje, die er nu meer last van gaat krijgen.
Voor de NS is het een kleine wijziging, alleen is het door de media opgepakt en uitgebreid besproken.
Als Roger van Boxtel er iets over zegt in een persbericht, lijkt het me vanuit oogpunt van NS geen kleine wijziging. Of besteedt die man altijd zijn tijd aan het toelichten van kleine wijzigingen?
Reputatie 7
Badge
Alle spontaniteit verdwijnt zo op deze manier. En dat alleen maar omdat een klein groepje mensen er een probleem in ziet.
Ik ben gisteren naast het Forum op Twitter actief geweest. Het was ontzettend druk, heel veel mensen hadden hier wat over te zeggen.

Het is voor ons een kleine wijziging, waar we een kleine groep mensen zich beter door laten voelen maar verder niemand mee kwetsen. Voor de NS is het een kleine wijziging, alleen is het door de media opgepakt en uitgebreid besproken.
Reputatie 7
Badge
Tegenwoordig mag ook niks meer...zucht.
Ik wel, het wordt steeds gekker onder druk van een paar % van de maatschappij.
Zulk soort dingen komt uit dezelfde hoek als het geneuzel over zwarte piet en allerlei ander politiek correct geneuzel.

We gaan hier wat aan doen, de echte problemen kunnen we toch niet aan, die laten we liggen.
Zie er al heel de dag gedoe over op onder andere Twitter voorbij komen, volgens mij ook vanuit jouw hoek 😉 Ik kan er totaal niet wakker van liggen verders.
Alsof NS geen grotere problemen heeft.
Wat wil je verwedden?

Reageer