beantwoord

in de steek gelaten door V&S Breda

  • 9 July 2023
  • 30 reacties
  • 1133 Bekeken


Toon eerste bericht

30 reacties

Reputatie 1

Als iemand die heel incidenteel gebruik maakt van reisassistentie weet ik dat het niet alleen werknemers zijn van externe (taxi)bedrijven die reisassistentie verzorgen. Met name op grote stations wordt het wel verzorgd door NS-personeel, al hangt dat voor zover ik weet ook wel eens van het tijdstip af.

Klopt, een deel van de externe assistentieverleners komen vanuit taxibedrijven.

Ook is er nog een andere partij die wordt ingehuurd door NS.

Ik werk voor dat bedrijf en word ook regelmatig ingezet als aanvulling op het servicepersoneel (dan alleen het stukje AVG) op de grote stations.

Reputatie 1

dit geeft aan dat er geen manager is die op dit soort momenten de leiding neemt op een station en de medewerkers uit de kantine wegstuurt.  juist op dit soort momenten verwacht je dat er leiding gegeven wordt maar helaas ontbreekt het aan echte managers bij de ns en zitten er alleen mensen die het als functie hebben maar niet capabel zijn om die functie goed te vervullen.

en de reisassistentie welke extern ingehuurd wordt kan zich natuurlijk niet bezig houden met het verschaffen van informatie want die krijgt hij/zij ook niet aangezien er voor een andere firma gewerkt wordt.  mijn advies zou zijn om dan het lichtgevende vestje maar niet te dragen in die situaties behalve op het moment dat er in de nabijheid van de trein gewerkt wordt.

Ik heb er toen ook aan gedacht om het hesje uit te doen, zeg ik je eerlijk😅.

Dat terwijl ik het NS logo met alle trots draag.

Maar op het moment dat ik mijn hesje uit zou doen weten mensen al dat ik personeel ben.

Reputatie 7
Badge

Dan houdt het op. Ik zou dit achter me laten en weer verder gaan.

 Misschien moet er wat meer onderscheid komen qua kleding die personen dragen bij het vervullen van de taken op het station. Agenten in hun eigen uniform. V&S in het grijsblauwe OV pak en bijvoorbeeld reisistentie in het oranje of zoiets. Maar toch fijn @DR_076 dat je de tijd en moeite hebt genomen om je reactie hier te plaatsen. Want @Laura NS had na 18 dagen nog niks gehoord, Misschien kunnen jij en je collegae dit eerder op de community plaatsen, want er zijn voldoende reizigers die geen twitter, facebook e.a. programma's gebruiken. En dat is helemaal niet raar want dit is het kanaal waar de klant volgens de site toch wel snel op terecht komt.

 

Volgens mij is er momenteel binnen NS al voldoende onderscheid in kleding voor de verschillende functies. Binnen NS is het dragen van een geel hesje verplicht bij bepaalde werkzaamheden, waaronder reisassistentie, ook al zou het hesje oranje zijn, er blijft een NS logo op zichtbaar, dit is dusdanig herkenbaar voor reizigers dat men altijd vragen kan verwachten, al zou het hesje paars zijn :).

Ik las dat @Laura NS een vraag had doorgezet naar de stationsmanager aangaande dit topic. Ik durf niet te zeggen waarom ze nog niets gehoord heeft. Echter persoonlijk is een stationsmanager niet de juiste persoon die de vraag/mail van Laura kan beantwoorden, de operationele aansturing van V&S ligt namelijk elders, uiteindelijk verwacht ik dat er een soortgelijk dergelijk antwoord komt als de uitleg die ik in de vorige reactie heb gegeven.

Nog even een aanvulling op @treinfreak02:

Mocht je bij toekomstige werkzaamheden op het station vragen hebben over onze werkzaamheden of tegen bepaalde zaken aanlopen. Spreek ons dan ook gerust aan, we leggen je het graag uit. 
Ikzelf was ook aan het werk op die dag en had toen ook al antwoord kunnen geven op eventuele vragen, ik heb je immers op het perron en bij de poortjes (waar we reizigers stonden te helpen) meerdere keren gezien. :)

 

 https://www.ns.nl/klantenservice

@Laura NS Wat is het verschil tussen Telefoon Consumenten en Overige…?

Ehh, niet? Mijn interpretatie is dat mensen zo sneller zien via welke kanalen wij bereikbaar zijn. Sociale media, chat en telefoon. En als iemand iets anders zoekt, bijvoorbeeld een zakelijk informatiepunt, zal diegene wellicht niet snel geneigd zijn om te klikken op telefoon consumenten. Maar je komt inderdaad op dezelfde pagina uit, dat klopt.

Reageer