beantwoord

in de steek gelaten door V&S Breda

  • 9 July 2023
  • 30 reacties
  • 1128 Bekeken

Reputatie 1

Hallo community!

Ik ben in dienst via een derde partij voor NS als reisassistent.

Gister middag (8-7-2023) had ik een aantal assistenties op station Breda. Toen ik vanuit Rotterdam aankwam in Breda bleek dat er een wisselstoring tussen Breda en Noorderkempen was.

Hierdoor zijn alle ICD Brussel sinds ongeveer 12 uur die middag geannuleerd en reden dus niet.

 

Veel boze en teleurgestelde reizigers natuurlijk.

Gezien ik mijn 2e assistentie op een ander perron had moest ik door de stationshal lopen.

Hier stond het helemaal vol met reiziger die stuk voor stuk allemaal vragen hadden. Gezien zij wel gewoon naar antwerpen of zelfs brussel wilden.

 

V&S Breda stond een deel van deze reizigers te woord, zoals het hoort.

Gezien ik in mijn fluoriserende NS hesje door de hal liep spraken reizigers mij ook aan met vragen.

Geen probleem, is mn werk.

Maar toen ik 1 reiziger had geholpen, bleek V&S gewoon gevlucht te zijn naar het personeelsverblijf.

 

Toen kwamen dus alle reizigers (ong. 200+) naar mij toe met vragen, wat ik niet in mn eentje kan doen.

Tickets & Service was ook al dicht op dit moment, dus reizigers konden daar ook niet terecht.

 

Daarbij komt ook, en ik spreek uit ervaring, dat V&S Breda er vaak niet is. Terwijl zij daar wel aanwezig zijn.

Het enige moment wanneer zij zichtbaar zijn is als het tijd voor de rookpauze is.

Heel irritant is het in soortgelijke gevallen als die hierboven beschreven.

icon

Beste antwoord door Laura NS 31 July 2023, 12:10

Bekijk origineel

30 reacties

In het verleden was ik een fervent reiziger en ik kan me genoeg situaties herinneren waar V&S en enkele agenten het regelmatig beregezellig hadden als ze met een man of 8-16 in een kringgesprek de omgeving volledig uit het oog waren verloren. En als je een V&S’er aanspreekt op zijn of haar gedrag, dan zijn ze met enige regelmaat erg op hun teentjes getrapt. Ik ben zo'n persoon die een NS’er rustig attendeert dat je ‘daar’ bijvoorbeeld NIET mag roken. Nou, dan staan ze je raar aan te kijken. Eén keer zijn ze me zelfs gevolgd en gingen ze in de eerste klascoupé een half uur lang heel dicht bij me zitten na deze opmerking. “Heé jongens, dat is niet de bedoeling hoor.” “Whaaat!.” “Eeeuh roken op het perron onder de afkapping. ;)” Nou, vast en zeker voldoende reden om mij in een verders volledig lege eerste klasse coupé een half uur op mijn neus te zitten. Of als iemand aan het filmen is op het station en de BOA's de persoon de beelden laat verwijderen. Soms helpen die persoon door dat zelf te doen. Wat voor zover ik het weet niet mag. Maar dan staan ze daar met een groepje, waarvan enkele hun handjes hoog in het steekvest plaatsen om breed??? te lijken. (Of doen ze dat om opmerkingen als: “Haal die handen eens uit je zakken!” te vermijden? )Ik liep weleens met iemand enkele rondjes op het station als we een hapje waren wezen eten. Volgens mij had hij ook wel zijn bedenkingen. ;) De combinatie van NS BOA en Politie is altijd de moeite waard om een een blik te gunnen. Vooral de sociale interacties zijn dan met enige regelmaat zeer grappig. Vaak zie je de vrouwelijke V&S collegae veel glimlachen richting de mannelijke agenten, wat dan weer lief overkomt. Misschien moet er wat meer onderscheid komen qua kleding die personen dragen bij het vervullen van de taken op het station. Agenten in hun eigen uniform. V&S in het grijsblauwe OV pak en bijvoorbeeld reisistentie in het oranje of zoiets. Maar toch fijn @DR_076 dat je de tijd en moeite hebt genomen om je reactie hier te plaatsen. Want @Laura NS had na 18 dagen nog niks gehoord, Misschien kunnen jij en je collegae dit eerder op de community plaatsen, want er zijn voldoende reizigers die geen twitter, facebook e.a. programma's gebruiken. En dat is helemaal niet raar want dit is het kanaal waar de klant volgens de site toch wel snel op terecht komt.

 https://www.ns.nl/klantenservice

@Laura NS Wat is het verschil tussen Telefoon Consumenten en Overige…?

Badge +3

 

 https://www.ns.nl/klantenservice

@Laura NS Wat is het verschil tussen Telefoon Consumenten en Overige…?

Overig is https://www.ns.nl/klantenservice/contact daar staan nog wat extra opties zoals Telefoon Zakelijk en Facebook vermeld.

Zie trouwens dat het 088 672 ×××× telefoonnummer weer terug is, verwarrend. Hou gewoon 030 751 5155 aan want je komt gewoon in het keuzemenu uit.

 Misschien moet er wat meer onderscheid komen qua kleding die personen dragen bij het vervullen van de taken op het station. Agenten in hun eigen uniform. V&S in het grijsblauwe OV pak en bijvoorbeeld reisistentie in het oranje of zoiets. Maar toch fijn @DR_076 dat je de tijd en moeite hebt genomen om je reactie hier te plaatsen. Want @Laura NS had na 18 dagen nog niks gehoord, Misschien kunnen jij en je collegae dit eerder op de community plaatsen, want er zijn voldoende reizigers die geen twitter, facebook e.a. programma's gebruiken. En dat is helemaal niet raar want dit is het kanaal waar de klant volgens de site toch wel snel op terecht komt.

 

Volgens mij is er momenteel binnen NS al voldoende onderscheid in kleding voor de verschillende functies. Binnen NS is het dragen van een geel hesje verplicht bij bepaalde werkzaamheden, waaronder reisassistentie, ook al zou het hesje oranje zijn, er blijft een NS logo op zichtbaar, dit is dusdanig herkenbaar voor reizigers dat men altijd vragen kan verwachten, al zou het hesje paars zijn :).

Ik las dat @Laura NS een vraag had doorgezet naar de stationsmanager aangaande dit topic. Ik durf niet te zeggen waarom ze nog niets gehoord heeft. Echter persoonlijk is een stationsmanager niet de juiste persoon die de vraag/mail van Laura kan beantwoorden, de operationele aansturing van V&S ligt namelijk elders, uiteindelijk verwacht ik dat er een soortgelijk dergelijk antwoord komt als de uitleg die ik in de vorige reactie heb gegeven.

Nog even een aanvulling op @treinfreak02:

Mocht je bij toekomstige werkzaamheden op het station vragen hebben over onze werkzaamheden of tegen bepaalde zaken aanlopen. Spreek ons dan ook gerust aan, we leggen je het graag uit. 
Ikzelf was ook aan het werk op die dag en had toen ook al antwoord kunnen geven op eventuele vragen, ik heb je immers op het perron en bij de poortjes (waar we reizigers stonden te helpen) meerdere keren gezien. :)

 

 https://www.ns.nl/klantenservice

@Laura NS Wat is het verschil tussen Telefoon Consumenten en Overige…?

Ehh, niet? Mijn interpretatie is dat mensen zo sneller zien via welke kanalen wij bereikbaar zijn. Sociale media, chat en telefoon. En als iemand iets anders zoekt, bijvoorbeeld een zakelijk informatiepunt, zal diegene wellicht niet snel geneigd zijn om te klikken op telefoon consumenten. Maar je komt inderdaad op dezelfde pagina uit, dat klopt.

Ik heb inmiddels iemand gesproken die op de hoogte is van de situatie van TS. 

 

"Ik heb meerdere collega’s en in dienst gestelde teams gesproken die werkzaam waren op dat moment. 
Geen van hen kan zich een reis-assistent herinneren. Daarnaast geven de medewerkers wel aan dat het een heel drukke dag was. Deze dag heeft V&S urenlang veel mensen service verleend en de mensen de juiste weg op geholpen.
Daarnaast kreeg men die dag ook meerdere meldingen (zoals ik het teruglees in de meldkamer meldingen: Verbaal agressieve man 2 keer, achterlaten gestolen goed, achtergelaten koffer, meerdere reizigers zonder geldig vervoersbewijs).

Wel vinden ze het vervelend dat deze reis-assistent blijkbaar in haar eentje heeft gestaan, dit is uiteraard niet de bedoeling. 
Het is goed om in het vervolg hier beter op te letten.”

 

Ik lees hieruit ook dat het wellicht een onterechte aanname is geweest dat V&S naar het hokje was 'gevlucht’. Dit kan natuurlijk meerdere redenen hebben en een aanname hierin maken is niet te doen. 

 

Reageer