beantwoord

Inchekken tijdens de spits



Toon eerste bericht

35 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Het gaat niet om vermoeden maar om weten. Mark spreekt van ‘ weer mogelijk’. :grinning:

Badge +3

Prima, dank je.

Over e-tickets en zo… zie ook hier over wat poortjes zouden kunnen gaan doen daarmee.

Dat was een jaar of twee geleden al aan de orde (verkeerde bestemming, verkeerde datum...) en tot op de dag van vandaag niets aan veranderd.

Maar je maakt mij niet wijs dat je met een e-ticket retour in Tilburg niet door poortjes naar binnen mag om 18:00 (omdat je na 16:00 niet verder mocht reizen en dus maar ergens wat bent gaan eten buiten het station).

Ik heb een tijdje nagedacht en vorig jaar was ik ook met een dagretour richting Tilburg gegaan, toen de spits begon ging ik daar ook wat eten in het centrum maar kon ik niet meer het station op. Toen heb ik een kaartje gekocht en kon ik wel weer het perron op, dus ik denk dat ik dit jaar het zelfde probleem heb.

edit: maar ik had de ticket geprint en dat werkte niet ik heb het niet geprobeerd met de e ticket 

Reputatie 7
Badge +4

Het gaat de goede kant op met het goede antwoord. :innocent: De code op papier of op de mobiel maakt niet uit.  Met een schoon scherm is een code wel beter uit te lezen.

Badge +3

Een e-ticket (die blokjescode in de NS app) is hetzelfde als een geprint ticket, dus daar ligt het niet aan.

Als die code je dus weigert (poortje zegt ‘niet mogelijk’) dan heeft @Thom gelijk, en dat je dus tijdens de spits niet meer welkom bent om een station te betreden als je (even) buiten was!?

Als dat echt zo werkt tegenwoordig, dan vind ik daar wel iets van… Zeg maar waar dat staat dan, met een e-ticket actiekaartje geen toegang door poortjes in de spits.. :rolling_eyes:

 

Hoi

Ze kunnen nu deze maanden de spitsuren beter bevriezen, tegenwoordig zit je bijna overal volgepropt ongeacht de tijd.

Reputatie 3

Ik heb in het verleden regelmatig actiekaartjes en samenreistickets dal gebruikt en nu (vanaf ergens in 2019?) kun je met dalurenkaartjes tijdens de daluren inderdaad het station niet meer in. Ik kan me wel herinneren dat je ook met e-tickets vijf minuten marge in je voordeel hebt.

Trajectvalidatie is er nu in ieder geval nog niet. Lijkt me een hele klus met alle mogelijke routes die door de reisplanner aan worden gegeven. Zo mag je op bepaalde tijdstippen vanuit Utrecht bijvoorbeeld via Amsterdam en Leiden naar Rotterdam of Roosendaal en zo zijn er hele lijsten te maken van afwijkende routes die door de reisplanner weer worden gegeven en dan zijn er ook nog de storingen en de talloze werkzaamheden. Ik kan me niet voorstellen dat ze dat dit jaar werkend krijgen.

Ik houd jullie op de hoogte en anders zoek ik wel een ander station uit waar horeca binnen de poortjes zit 😉 Ik denk zelf dat er ook geen andere optie is om wel op het station te komen (je kan bijvoorbeeld wel een kaartje kopen maar dat is zonde van het geld vind ik haha) 

Reputatie 7
Badge +3

Hoi

Ze kunnen nu deze maanden de spitsuren beter bevriezen, tegenwoordig zit je bijna overal volgepropt ongeacht de tijd.

Je zegt het zelf opgekropt ongeacht de tijd, dus ook druk in de spits. Geen enkele reden om forenzen met duur abonnement die de hele dag gewerkt te hebben te laten staan om dal-urenreizigers goedkoop te laten zitten tijdens de spits. Het komt nu al te vaak voor dat een 1e klasreiziger niet kan zitten omdat zitplaatsen in de 1e klas bezet zijn door 2e klasreizigers zonder upgrade of toestemming.  

Heb je ook nog een OV-chipkaart met genoeg saldo of met NS Flex erop? Dan kun je daarmee inchecken en gelijk (of anders binnen 60 minuten) weer uitchecken. Dan ben weer binnen de poortjes en kun je bv de tijd tot 18:30 wachten op een bankje op het perron.

Nee ik heb beide niet

edit: en hoeveel saldo zou er dan op moeten staan? 

Reageer