beantwoord

Inchekken tijdens de spits


Hoi! Ik ga binnenkort met een daluren dagretour reizen en als de spits begint om 16:00 ga ik waarschijnlijk in Tilburg even wat eten, maar als je wat wilt eten is dat buiten de poortjes. Dus vroeg ik me af als je na een bezoek buiten de poortjes weer tijdens de spits het station op kunt?

 

icon

Beste antwoord door RailRunner15 22 July 2021, 09:02

Bekijk origineel

35 reacties

Ik houd jullie op de hoogte en anders zoek ik wel een ander station uit waar horeca binnen de poortjes zit 😉 Ik denk zelf dat er ook geen andere optie is om wel op het station te komen (je kan bijvoorbeeld wel een kaartje kopen maar dat is zonde van het geld vind ik haha) 

Reputatie 7
Badge +3

Heb je ook nog een OV-chipkaart met genoeg saldo of met NS Flex erop? Dan kun je daarmee inchecken en gelijk (of anders binnen 60 minuten) weer uitchecken. Dan ben je weer binnen de poortjes en kun je bv de tijd tot 18:30 wachten op een bankje op het perron.

Heb je ook nog een OV-chipkaart met genoeg saldo of met NS Flex erop? Dan kun je daarmee inchecken en gelijk (of anders binnen 60 minuten) weer uitchecken. Dan ben weer binnen de poortjes en kun je bv de tijd tot 18:30 wachten op een bankje op het perron.

Nee ik heb beide niet

edit: en hoeveel saldo zou er dan op moeten staan? 

Reputatie 7
Badge +3

Bij inchecken met een kaart zonder treinabonnement wordt er €20 instaptarief afgeschreven en je mag €4 in de min staan, dus je moet in ieder geval €16 saldo hebben op de kaart. Als je NS Flex hebt hoeft er geen saldo op te staan omdat je daarmee op rekening reist en niet op saldo. Maar als je geen kaart hebt heb je wel de kosten van het aanschaffen van een OV-chipkaart.

Ik heb het vandaag geprobeerd en je kan inderdaad niet door de poortjes tijdens de spits. 5 minuten voor 18:30 kun je wel de poortjes weer inkomen 

Badge +3

Ik heb het vandaag geprobeerd en je kan inderdaad niet door de poortjes tijdens de spits. 5 minuten voor 18:30 kun je wel de poortjes weer inkomen 

Dank voor de update!

@Thom had dus gelijk en het beste antwoord van @RailRunner15 klopt dus ook.

Met een e-ticket retour (actieticket met spitsbeperkingen) waarbij de route via Tilburg gaat poortjes in ‘Schubbekutteveen’ kunnen openen is dus nog een dingetje, maar dat lukt dus sowieso niet in de spits (5 minuten marge).

Dat laatste is verder geen probleem natuurlijk, want een treinspotter die met een e-ticket Sliedrecht - Hardinxveld Blauwe Zoom van € 0,71 een dag (meer dan een uur) op Eindhoven Centraal wil rondlopen kom je weinig tegen… :rofl:

Bovendien kan je station Eindhoven Centraal altijd binnen met een (gratis) passage, Tilburg niet helaas.

Zie 

 

Reputatie 4

Wordt het systeem niet onnodig complex ten nadele vd reiziger.

Reputatie 7

Wordt het systeem niet onnodig complex ten nadele vd reiziger.


Nee vind ik niet, ik vind het juist wel goed dat je met dalkaartjes de poortjes niet kan openen tijdens de spitsuren. Voorkomt gezeur met de conducteur  in de trein als zo'n iemand controle krijgt en de overige passagiers daar dan weer getuige van moet zijn. 

 

Bij het tikken van het woord controle moest ik wel even glimlachen. 

Hoi

Ze kunnen nu deze maanden de spitsuren beter bevriezen, tegenwoordig zit je bijna overal volgepropt ongeacht de tijd.

Reputatie 7
Badge +3

Hoi

Ze kunnen nu deze maanden de spitsuren beter bevriezen, tegenwoordig zit je bijna overal volgepropt ongeacht de tijd.

Je zegt het zelf opgekropt ongeacht de tijd, dus ook druk in de spits. Geen enkele reden om forenzen met duur abonnement die de hele dag gewerkt te hebben te laten staan om dal-urenreizigers goedkoop te laten zitten tijdens de spits. Het komt nu al te vaak voor dat een 1e klasreiziger niet kan zitten omdat zitplaatsen in de 1e klas bezet zijn door 2e klasreizigers zonder upgrade of toestemming.  

Reageer