Op station Duiven, een station waar Breng en Arriva rikden, is op spoor 1 iets kapot aan de buitenkant van de dichte wachtruimte. Ik kan alleen na lang zoeken dat de NS deze gebouwen beheert maar niet waar ik dit soort situaties kan melden. Hoe/waar doe ik dat?
Het leverde woensdagochtend nog geen gevaar of grote schade op, wel een irritant geklapper van de deels losse plank/balk. Bij hardere wind kan het denk ik wel meer problemen geven. Omdat natuurlijk dr trein eraan kwam voeg ik een snel gemaaktenfoto toe.
Bladzijde 1 / 3
Denice
Mijn complimenten..vandaag is een ploeg voor de 2de dag op rij een kabel aan het vernieuwen die de oorzaak van het uitvallen van de 3 lantaarns was. Na 2100h om reizigers overlast te voorkomen. Ik ben verrast door deze spoedige response.
Chapeau!
Bedankt voor beide meldingen, ik heb het doorgestuurd!
Dankjewel voor het melden @LuukWempe, inmiddels was er al over gebeld. Er zal zo spoedig mogelijk naar gekeken worden.
Nóu! Inderdaad. Ik zie er trouwens wel een hartje in (omdenken). Ik meld dit direct, zodat ernaar gekeken kan worden. Bedankt!
Maar eerst alle klokken en borden die het nog doen "slopen" zonder te weten om welke borden het gaat, en ze pas na weken weer te fixen, klinkt niet echt als een gestroomlijnd updateproces.
Moest Microsoft eens doen, een update voor Windows uitbrengen en dan op de gok zien of computers het daarna nog doen...
Op station Heerhugowaard is bij spoor twee het digitale informatiebord bijna niet meer leesbaar. Dit lijkt wel dagelijks slechter te worden.
Bedankt voor de melding Mrkonink. Ik heb het doorgegeven!
Haha, ja Crowdstrike dacht daar ook anders over..
Gelukkig heeft het gros van de mensen een telefoon, maar zeker informatieborden boven perrons of die met alle vertrektijden moeten gewoon werken.
Neem bijvoorbeeld Meppel: vanaf spoor 3 vertrekken zowel treinen naar Leeuwarden als Groningen vrij kort achter elkaar aan. Als je dan niet kunt zien of de trein die komt voorrijden de juiste is... De borden op de treinen zelf kloppen ook niet altijd.
Hoi! Op Station Maarssen is nu al een geruime maand de lift defect. Er is een affiche op de lift geplakt dat deze tijdelijk buiten gebruik is, maar het lijkt me stug dat dat langer dan een maand aan kan/mag houden. Ook de roltrap lijkt defunct. Wordt hier nog aan gewerkt? :,)
Deze storing is hier al meerdere keren gemeld in diverse topics. Zo te zien doet NS er weinig mee.
Maar eerst alle klokken en borden die het nog doen "slopen" zonder te weten om welke borden het gaat, en ze pas na weken weer te fixen, klinkt niet echt als een gestroomlijnd updateproces.
Moest Microsoft eens doen, een update voor Windows uitbrengen en dan op de gok zien of computers het daarna nog doen...
Gelukkig zijn de klokken en informatieborden niet van groots belang, het lijkt me dat ze het wel getest hebben voor alles wat wel van belang is (dat mag ik hopen).
Je kunt altijd nog kijken naar de stand van de zon, of de papieren dienstregeling mocht ie eindelijk een keer kloppen.
Microsoft niet, maar CrowdStrike wel .
Op station Rotterdam Noord werken de klokken op de perrons al een tijdje niet meer. Kan hier naar gekeken worden?
Dit is een algemeen probleem. De klokken worden aangestuurd via het GSM-R netwerk van Prorail. Een week of twee geleden heeft ProRail de netwerksoftware een update gegeven en sindsdien kunnen overal in het land klokken en displays geen verbinding meer maken met het netwerk. Het gevolg: klokken die stilstaan en schermen die op zwart staan. Een oplossing schijnt er nog steeds niet te zijn.
Die is er wel, veel klokken doen het weer.
Het lijkt me alleen vrij logisch dat het wat tijd kost om alle informatieborden en klokken die het niet doen aan te passen zodat ze wel werken met de GSM-R update.
ProRail kan niet zien welke informatieborden en klokken het niet doen.
Helaas hebben wij geen inzicht over de planning van de reparaties. Ik hoop voor je dat de in- en uitcheck palen snel worden gerepareerd of vervangen. Mijn excuses voor het ongemak.
Hallo,
Al geruime tijd zijn er 2 van de 4 in/uitchecken paaltjes vernield op station dukenburg. Hier is nog steeds niks aan gedaan, waardoor je nooit voorin in/uit kan stappen omdat je dan weer terug moet lopen naar de paaltjes
Staat dit in korte tijd op de planning?
Bedankt voor de melding LuukWempe. Ik heb het doorgezet.
Goedemorgen,
sinds vanmorgen is er een ruit kapot op Station Sassenheim spoor 1 richting Leiden.
Zeker niet praktisch. Ik heb je melding direct doorgezet. Bedankt voor je bericht!
Op station Utrecht Overvecht gaat bij de gehandicapte ingang 1 deur niet open. Dat is met een rolstoel natuurlijk niet praktisch
Bedankt voor de oplettendheid Novastar, ik zet het door.
Station Gorichem perron 1. Lamp van de WC is al enkele maanden kapot en de wc zelf is zeer vies alsof er iemand ziek was. Geprobeerd te melden bij NS Twitter/X twee maanden geleden maar tot heden nog steeds niks over gehoord.
Ook is bij Den Haag HS de roltrap naar beneden (vanaf beneden de linker) op perron 5/6 weer defect. Maar deze lijkt bijna elke twee weken opnieuw defect te zijn.
Goedemorgen K70. Welkom bij de NS Community.
Bedankt voor de melding, ik zet het gelijk door.
Op station Zaandam is de automatische toegangsdeur aan de linkerzijde al twee maanden defect. De middelste deur hapert regelmatig dus soms moet de meute zich door de enige overgebleven rechterdeur persen met z'n allen. Kan hier asap iets aan gedaan worden?
Hey Emborneman! Bedankt voor de melding. Ik heb het direct doorgezet.
Op station Breukelen is sinds vandaag de bovenste staaf van de deur "klink" los.
Als je afhankelijk van de lift in Maarssen bent, kun je contact opnemen met NS Reisassistentie (030-2357822) voor een alternatief reisadvies of een taxi. Die wordt dan door ProRail betaald.
Hallo,
Op station Geleen-Lutterade is er schade aan het scherm met reisinformatie. Het lijkt alsof erop geschoten is met een luchtbuks o.i.d. Schade is gisteren niet opgevallen dus waarschijnlijk recent, wellicht is het mogelijk de dader(s) te vinden met camerabeelden.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.