Stranden reizigers op Amersfoort

  • 24 September 2022
  • 40 reacties
  • 1303 Bekeken


Toon eerste bericht

40 reacties

Nee, 

Als je om 23.00 uur strand en de prognose is dat de trein om 3 uur weer gaat rijden dan is er toch 4 uur vertraging?

De storing begon pas om 0.55 uur, dus net voor het vertrek van de laatste treinen naar Zwolle en Apeldoorn om 1.06. En van 1.00 tot 3.00 uur is dus twee uur. 

Reputatie 7
Badge +1

Ik zag deze reactie ook van een medewerker van V & S op Twitter. Was ook een reactie van Erik Kroeze van de directie op.

 

 

Reputatie 7
Badge

Ik zag deze reactie ook van een medewerker van V & S op Twitter. Was ook een reactie van Erik Kroeze van de directie op.

 

 

Erik is géén directielid, maar hoofd woordvoering. Het artikel op Nu.nl is ondertussen aangepast.

Meer ga ik er hier niet over zeggen.

Reputatie 7
Badge +1

Ik zag deze reactie ook van een medewerker van V & S op Twitter. Was ook een reactie van Erik Kroeze van de directie op.

 

 

Erik is géén directielid, maar hoofd woordvoering. Het artikel op Nu.nl is ondertussen aangepast.

Meer ga ik er hier niet over zeggen.

Ik zie dat het bericht op nu.nl inmiddels is aangepast. De tweet van de medewerker van V & S is inmiddels voor mij niet meer te vinden. Ik vind het zeer bijzonder wat hier gebeurd.

 

Ik denk dat dit nog wel even nabesproken gaat worden bij NS.

Reputatie 7
Badge +2

Ik las overigens hier dat er wel bussen besteld zijn, maar de enige die geleverd werd is ingezet om een trein naar Deventer te vervangen.

Reputatie 7
Badge +1

Ik zie ook net deze op twitter. Lijkt mij ook weer haaks te staan op het aangepaste stuk van nu.nl. Lijkt er sterk op dat de 1e versie dan toch juist was?

 

 

Reputatie 7
Badge +1

Volgens mij ging de rectificatie in het artikel vooral over de manier waarop over personeel ter plekke werd geschreven, wat na klachten van personeel is aangepast.

Feitelijk staat er nu nog steeds hetzelfde, maar dan met een ietwat vriendelijkere woordkeuze.

De betreffende V&S medewerker heeft z'n tweet inderdaad verwijderd (geen idee waarom), maar de reacties eronder zijn nog wel te lezen: https://twitter.com/erikkroeze/status/1573618262025424897.

Reputatie 7
Badge +1

Ik zag deze reactie ook van een medewerker van V & S op Twitter. Was ook een reactie van Erik Kroeze van de directie op.

 

 

Erik is géén directielid, maar hoofd woordvoering. Het artikel op Nu.nl is ondertussen aangepast.

Meer ga ik er hier niet over zeggen.

 

Nou ik zie op Twitter dat ene Henri Janssen van het FNV contact heeft gezocht met de directie van de NS en met Erik Kroeze. Directie heeft geen ruggengraat getoond en heeft meneer Kroeze verzocht het stuk te laten aanpassen. Zo denk ik er in ieder geval over.

 

 

Het wordt hoog tijd dat het ministerie NS gaat aanspreken op het niet nakomen van allerlei afspraken die in de vervoersconcessie staan. Er moet maar eens een hartig woordje gesproken over de definitie van “redelijkerwijs”. Wat er bij verstoringen nu vaak gebeurt is dat NS de handen in de lucht steekt en niets doet. De concessieverlener moet veel actiever toetsen of NS wel het uiterste heeft gedaan om de gestrande reizigers te vervoeren. Geld terug bij Vertraging is dan niet voldoende.

Dat ligt natuurlijk lastig. Het leeuwendeel van de verstoringen wordt veroorzaakt doordat ProRail zowel de infra als de IT-systemen maar niet betrouwbaar weet te krijgen ondanks dat de vervoerders zich blauw betalen aan infraheffing. En wie is daar verantwoordelijk voor? Juist ja, dat zelfde ministerie. Kortom NS zal de bal terugspelen en stellen dat er tegen zoveel chaos veroorzaakt door ProRail niet op valt te werken en dat het ministerie eerst zijn eigen zaken maar eens op orde moet brengen.

De regelingen in de vervoersconcessie gaan (zowel organisatorisch als financieel) uit van wat er redelijkerwijs verwacht mag worden qua beschikbaarheid van de infrastructuur en dat niveau wordt momenteel totaal niet gehaald. De overheid kan niet verwachten dat NS 24/7 overal in het land op eigen kosten hulptroepen achter de hand moet houden omdat er ieder moment weer een ergens een storing bij ProRail kan losbarsten. 

Reputatie 7
Badge +1

Op treinreiziger.nl staat ook een reactie van een reiziger die de storing zelf heeft ondervonden. Communicatie is er niet of nauwelijks geweest volgens deze reiziger. 

 

https://www.treinreiziger.nl/treinreizigers-brengen-nacht-door-op-station-amersfoort-door-storing/

 

Reputatie 7
Badge +1

En het volgende geval.

 

https://www.ovnieuwsuitgroningen.nl/2022/10/22/ns-reizigers-tot-diep-in-de-nacht-in-onduidelijkheid-gelaten-in-assen/

Ik deel de mening van iMark volledig, er is teveel gesaneerd binnen de NS en het ergste is dat de medewerkers samen met de bonden hier al jaren voor gewaarschuwd hebben.

Met de huidige loonkosten kan NS niets ander doen dan met minder personeel gaan werken. Het is nogal hypocriet van de vakbonden en medewerkers om daarover te klagen want zij zelf degenen die deze situatie veroorzaakt hebben met hun exorbitante eisen. 

 

@Tamzin  daar ben je weer met je veelvuldig geuitte tekst op deze community.  Maar is de nieuwe CAO al goedgekeurd en ingegaan dan?

Dit is iets wat al veel eerder is ingezet, je zou dus ook kunnen zeggen dat er nog genoeg loonruimte was doordat er al veel medewerkers weggesanneerd waren door de NS of zou dat ten goede gekomen zijn aan het salaris van het management?

 

Maarre, zoals jij het nu voorstelt zullen we binnenkort nagenoeg geen medewerkers meer hebben bij de NS vanwege de loonsverhoging mits dit CAO voorstel natuurlijk door de medewerkers wordt goedgekeurd, volgens mij moet dat nog gebeuren en is er dus nog geen geld uitgegeven voor de nieuwe CAO.

Met jou donkere blik op alles waren alle bedrijven in Nederland al failliet gegaan aan de exorbitante looneisen van alles CAO's tezamen.

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt ook gewoon geen zin wachten hebben op bussen die vanwege werkzaamheden geregeld zijn, taxi nemen en verwachten dat NS die terugbetaald.

 

Reputatie 7
Badge +1

En gisteren dus hetzelfde weer in Hoogeveen. Klantenservice van NS was bij een tweede contact niet bereikbaar. Relaas gaat op twitter nog even door.

 

Ook deze melding op Twitter:

 

 

Gewoon niet zo laat nog op reis gaan.🤔

Reageer