Veilig reizen met NS

  • 18 October 2023
  • 53 reacties
  • 1115 Bekeken


Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

53 reacties

Reputatie 7
Badge

Wat ik de volgende keer neem is mijn zaak en niet de jouwe en jij hoeft het toch niet te betalen wel,

bijdrage zie ik graag tegemoet maar zal wel weer loze belofte zijn NIETS Grote mond maar als het op betalen aankomt of helpen ben je niet thuis. Groetjes.

Realiseert u zich dat u hier geholpen wordt door andere reizigers en antwoorden niet van NS komen? Een suggestie om een taxi te nemen interpreteren als aanbod om die voor u te betalen of daaraan bij te dragen, lijkt in dat licht nogal vreemd.

Overigens kan NS conform haar voorwaarden vervoer van handbagage als die bijvoorbeeld niet voldoende uit de weg kan staan sowieso weigeren, dus lijkt ook mij het niet vreemd alternatief vervoer te overwegen als u wilt reizen met bagage die u niet eens zelf de trein in of uit kunt krijgen.

Conclusie: Er is geen NS personeel welke je koffers en bagage de trein in tilt. Als ze zo adverteren op Facebook zou het ook geen probleem moeten zijn om hier een link van te posten.

 

Neem de volgende keer een taxi of regel iemand met een auto, een Uber of wat dan ook. Daar sjouwen ze wel je koffers voor je als het zo'n heikel punt is.

Wat ik de volgende keer neem is mijn zaak en niet de jouwe en jij hoeft het toch niet te betalen wel,

bijdrage zie ik graag tegemoet maar zal wel weer loze belofte zijn NIETS Grote mond maar als het op betalen aankomt of helpen ben je niet thuis. Groetjes.

Waar wordt er een belofte gedaan om een bijdrage te geven?

Deze community is bedoeld om mensen met vragen te helpen. Niet om om negatief te reageren op mensen die willen helpen.

@Tumtumtumheeft hier wel een punt. Als zelfstandig reizen met koffers in de trein steeds meer moeite kost, dan wordt het misschien tijd om naar een andere oplossing te kijken.

 

Sta open voor oplossingen !!!!!

Ik denk ook dat er een misverstand is over het begrip ‘reisassistentie’ bij het reizen met de trein in Nederland. De verwachtingen van @GMvandinther waren beslist anders dan wat NS kan regelen. Daar zit het probleem. Als je vraagt of je geholpen kunt worden bij het instappen dan krijg je daar een bevestigend antwoord op als je in een rolstoel zit. Maar de bagage gaat echt niet getild worden door medewerkers. Hetzelfde geldt voor het aankomststation. Daar zal iemand staan met de loopbrug voor de rolstoel maar ook die medewerker zal geen koffers tillen. 

Heel vervelend natuurlijk. Maar om feitelijkheden af te doen als ‘lulverhaal’ is beledigend en onfatsoenlijk. We proberen alleen maar uit te leggen waarom het anders werkt dan @GMvandinther denkt dat het zou moeten werken.

We zijn er natuurlijk niet bij geweest en we lezen alleen de versie van de gebeurtenissen van @GMvandinther. Maar zoals iedereen in dit topic al heeft aangegeven bestaat er simpelweg geen bagageassistentie van NS. En die gaat er niet meer komen ook. De laatste Nederlandse kruiers waren actief op Amsterdam Centraal in de jaren tachtig van de vorige eeuw.

Het enige advies voor een volgende reis is om het vervoer vanaf Schiphol op eenzelfde manier te regelen als de heenreis. Dit om teleurstellingen te voorkomen.

 

 

 

Bedankt voor je reactie: Inderdaad waren mijn verwachtingen anders, maar op het perron is duidelijk verteld door NS medewerker (assistent) dat hij zou helpen bij het inladen van de koffers , maar was verdwenen toen trein arriveerde. Goede ervaring voor volgende keer. Sorry.

Wilde mijn ervaring met NS kwijt. Over jaren 80 gesproken NS kan ook nog leren.