Kaartvernieuwing & toestemming pasfoto

  • 8 September 2015
  • 111 reacties
  • 41626 Bekeken


Toon eerste bericht

111 reacties

Mag ik uit het ontwijken van de vraag van macca728 concluderen dat jullie niet actief gaan communiceren dat abonnementhouders die via TLS een nieuwe kaart aan moeten vragen (mogelijk) in aanmerking komen voor restitutie van de (onterecht) gemaakte kosten?
Ik heb laten weten dat dit via Klantenservice loopt. Je kunt mij of mijn collega's benaderen zodra er sprake is van een situatie waarbij de kaartvernieuwing niet vanuit NS is ingezet.
Je geeft nog steeds geen reactie op reactie 3, is dit doelbewust ?

Of rekent TLS geen kosten meer aan abonnementhouders van NS ?

Komt dit ook te staan in bovenstaande tekst ?
@Elisabeth, in jouw geval ontbraken er bij NS dus gegevens, waardoor er vanuit ons geen productieopdracht naar TLS is verzonden. Daarom neemt TLS het over. Jij kunt Klantenservice vervolgens benaderen om dit te controleren. In dit geval heb ik reeds toegezegd dat ik dit voor je ga regelen, aangezien je hier al even mee bezig bent. Ik stuur je hierover een privébericht!
Hierbij de terugkoppeling:

- Nee, NS en TLS hebben niet altijd deze gegevens. Wanneer NS niet alle gegevens heeft (zoals een pasfoto of een rekeningnummer), dan stuurt zij ook geen opdracht naar TLS. TLS gaat de klant dan zelf zes weken van tevoren benaderen.
- Wanneer NS een pasfoto heeft, stuurt zij deze inderdaad door naar TLS.
- Dit verhaal geldt ook voor Voordeelurenabonnementhouders. Sterker nog, zij waren de eersten die hiervan profiteerden!

Die optie in Mijn NS hopen we volgend jaar mogelijk te maken!
Misschien is het ook handig om in Mijn NS de pasfoto te plaatsen zodat klanten kunnen zien of NS de pasfoto heeft en gelijk de mogelijk te creëren om die foto zelf aan te passen t.z.t. (uploaden via Mijn NS)


Wordt mijn OV-chipkaart automatisch vernieuwd wanneer deze bijna verloopt?
Ben je abonnementhouder bij NS? Dan vraagt NS namens jou – indien we in het bezit zijn van een pasfoto – een nieuwe OV-chipkaart aan bij OV-chipkaart.nl. Je ontvangt dan enige weken voordat je huidige OV-chipkaart verloopt kosteloos een nieuwe OV-chipkaart automatisch per post thuis. Je hoeft hier verder niets voor te doen.


Allereerst hartelijk dank voor het plaatsen van dit topic! Maar het is voor mij toch niet helemaal duidelijk.
- Ik heb een NS Voordeelurenabonnement en dus abonnementhouder, ik begrijp uit deze tekst dat ik automatisch een kaart zou moeten ontvangen en niets hoef te doen.
- Ik krijg echter van TLS een mail met deze info: Vanaf 10-10-2015 kunt u niet meer reizen met uw OV-chipkaart met nummer xxxx xxxx xxxx xxxx. Deze is dan niet meer geldig. Vraag daarom snel voor € 7,50 een nieuwe persoonlijke OV-chipkaart aan op www.ov-chipkaart.nl/verlopenkaart.

Kortom, volgens dit topic hoef ik niets te doen, volgens TLS wel? Wordt er nu wel of geen kaart door NS voor mij aangevraagd?
@Keuzereiziger: je kunt contact opnemen met Klantenservice. Zij informeren je ook over de mogelijkheden m.b.t. de kosten van het duplicaat.
En er staat ook niets over vergoeden van de kosten als je de kaart zelf aanvraagt.

Dit is doelbewust of komt dat er alsnog bij te staan hoe dat gaat ?
NS of TLS heeft toch van alle abonnementhouders een pasfoto ?

Anders kan je geen persoonlijke OV chipkaart hebben (die nodig is voor het abonnement)

Je zegt zelf dat NS een productieopdracht stuurt aan TLS, levert NS de pasfoto dan aan TLS ?

Geldt jouw verhaal ook voor oude voordeelurenabonnementhouders die recentelijk geen nieuwe kaart kregen automatisch ?
Reputatie 6
Badge +1
Wat moet ik doen als ik geen bericht gehad heb, en zelf een nieuwe OV-chipkaart ga aanvragen via www.ov-chipkaart.nl/aanvragen.htm? Dat kost me namelijk € 7,50, terwijl NS belooft in het geval van een abonnement mij gratis een nieuwe kaart te verstrekken.

Reageer