beantwoord

Nergens een ov-chipkaart paal op station Elten ?!

  • 10 January 2022
  • 67 reacties
  • 3161 Bekeken


Toon eerste bericht

67 reacties

Ik dacht bij mezelf: ik ga niet elke dag kijken maar de laatste communicatie tot dusver was plaatsing “ in maart”.

Helaas, het is nu april, paaltjes zijn er niet en een nieuw bericht over de toegezegde “maart 2022” is er ook niet. We wachten af…….. 

Een e-ticket naar Elten lukt helaas ook (nog) niet.

Overigens stonden er afgelopen vrijdag nog steeds geen paaltjes op Emmerich en Elten. Ik ga morgen weer kijken.

Dapper want het kan nog maanden duren. 

Reputatie 2

Een e-ticket naar Elten lukt helaas ook (nog) niet.

Een e-ticket lukt wel, als je het boekt vanaf Arnhem Presikhaaf ipv Arnhem Centraal (of een ander station in NL voorbij Arnhem, maar dan wordt het duurder). Je kan dan wel gewoon de reis beginnen en eindigen in Arnhem Centraal. NS International geeft dit ook aan als alternatief.

Overigens stonden er afgelopen vrijdag nog steeds geen paaltjes op Emmerich en Elten. Ik ga morgen weer kijken.

Badge +3

Pas kort voor 1 januari werd duidelijk dat de paaltjes nog niet te gebruiken waren. Blijkbaar had NS het wel al in de reisplanner geïmplementeerd, maar niet door dat het pas later in gaat. Dat het omchecken op Arriva is (ondanks de dienst nu nog een NS logo heeft…..) klopt dus wel.

Dat je ongeveer gepromoveerd moet zijn om soms het OV te begrijpen is een ander verhaal. Niet elke klant heeft tijd en zin om dat uit te zoeken.

Daar hebben we jou (en anderen) voor! Weer wat geleerd inderdaad… :sweat_smile:

Vraag ik me wel af waarom je in de reisplanner al wel kunt plannen naar Elten/Emmerich met ov-chipkaart, maar je (bij gebrek aan werkende paaltjes) voor een e-ticket alsnog naar NS International verwezen wordt.

Utrecht - Emmerich €18,16 (enkele reis, 2e klas, vol tarief, geen abonnement) volgens de reisplanner.
Via NS International € 20,10 https://www.nsinternational.com/nl/treintickets-v3/#/search/NLUTC/DEEMM/20220111

Reputatie 7
Badge

Ging er geen belletje rinkelen toen er met incheck Arriva een Abellio trein kwam voorrijden?

Geef deze foutieve info via Twitter, chat of Facebook door aan de klantenservice. Je kunt dan jouw afbeelding meesturen.

Dit is geen foutieve info (betreft omchecken op Arriva. Als je nu met Abellio naar Zevenaar reist moet je ook op Arnhem omchecken op die club. Zo is dat destijds besloten. omdat Abellio op ‘hun’ lijn is gaan rijden, waardoor Arriva inkomsten zou verliezen.

Pas kort voor 1 januari werd duidelijk dat de paaltjes nog niet te gebruiken waren. Blijkbaar had NS het wel al in de reisplanner geïmplementeerd, maar niet door dat het pas later in gaat. Dat het omchecken op Arriva is (ondanks de dienst nu nog een NS logo heeft…..) klopt dus wel.

Dat je ongeveer gepromoveerd moet zijn om soms het OV te begrijpen is een ander verhaal. Niet elke klant heeft tijd en zin om dat uit te zoeken.

Dan zal VIAS diepe zakken moeten hebben om de verliesgevende exploitatie rond te krijgen. 

Dat valt wel mee. De boel wordt gesaneerd waarbij het mes in de kosten gaat en de verwachting is dat het dan weer rendabel is. Het was algemeen bekend dat Abellio NRW op te grote voet leefde en een te dure organisatie had.  

Idem dito is bekend geworden dat de SWEG defintief Abellio Baden-Wurtemberg overneemt. De Abellio organisatie daar wordt opgedoekt en de lijnen worden onderdeel van het bestaande SWEG net. De SWEG wordt daarmee in Baden-Wurtemberg een echte grote speler. 

Dat zal dan dus Arriva (of een dochterbedrijf) zijn.

VIAS neemt deze treindienst over.

VIAS is een 50/50 joint venture van de Deense Spoorwegen (DSB) en de Ruhrtalbahn. 

Reputatie 7
Badge +3

Dan zal VIAS diepe zakken moeten hebben om de verliesgevende exploitatie rond te krijgen. 

Verder is deze episode een enorme blamage voor NS en dochter Abellio. In Noordrijn-Westfalen zijn ze NS helemaal zat omdat die niet wilde investeren in Abellio in slechte tijden. https://www.nw.de/nachrichten/zwischen_weser_und_rhein/23137548_Abellio-Krise-Land-verspricht-Klarheit-fuer-Pendler-und-Beschaeftigte.html

Badge +3

Dat zal dan dus Arriva (of een dochterbedrijf) zijn.

VIAS neemt deze treindienst over.

Badge +3

Elten, Emmerich en Praest zouden per 1 januari ov-chip paaltjes krijgen maar dat wordt waarschijnlijk 1 maart, omdat het papierwerk voor de stroomvoorziening nog niet geregeld is.

https://www.ovpro.nl/trein/2022/01/05/ov-chipkaart-binnenkort-ook-te-gebruiken-in-emmerich/?gdpr=accept

Verder:

De reis naar Emmerich maakt deel uit van het traject RE19 tussen Arnhem en Düsseldorf. Deze treinverbinding bestaat sinds 2017 en wordt nu nog gereden door Abellio. Vanaf februari zal er sprake zijn van een nieuwe vervoerder, omdat de NS-dochter vanwege financiële problemen de concessies in Noordrijn-Westfalen kwijtraakte.

Dat zal dan dus Arriva (of een dochterbedrijf) zijn. Een e-ticket naar Elten lukt helaas ook (nog) niet.

Reputatie 3

Wat een boel reacties. Bedankt! Doorgewinterde treinreizigers vragen blijkbaar altijd eerst even bij de gemeente na of de informatie van de NS-reisplanner wel klopt… Ik was tot dusver een beetje naief daar zomaar op te vertrouwen :thinking:

Binnenkort nog maar weer eens contact proberen te krijgen met Arriva.

 

Badge +3

Ging er geen belletje rinkelen toen er met incheck Arriva een Abellio trein kwam voorrijden?

Je kan met die trein reizen tussen Arnhem en Zevenaar als je bent ingecheckt bij Arriva, dus zo gek was het niet.

Reputatie 7
Badge +3

Ging er geen belletje rinkelen toen er met incheck Arriva een Abellio trein kwam voorrijden?

Geef deze foutieve info via Twitter, chat of Facebook door aan de klantenservice. Je kunt dan jouw afbeelding meesturen.

Via uitcheckgemist.nl kunt u dit corrigeren. Waarschijnlijk kunt u Elten niet invullen als eindstation. Kies dan voor Zevenaar. 

@Chipsss

Het VRR gaat over de tarieven, de gemeente Emmerich heeft slechts de stand van zaken aan zijn inwoners bekend gemaakt. Zoals het nu staat (ik houd een slag om de arm want het is al tig keer aangekondigd) wordt een en ander ergens in het voorjaar geregeld.

Eerst is er een aanvullend contract tussen de Provincie Gelderland en het VRR nodig omdat de Provincie het VRR moet gaan compenseren voor het inkomstenverlies als er op de OV-chipkaart tot Emmerich gereisd kan worden. Daarbij gaat het overigens niet over een flutstukje maar over 20 km waardoor er een flink bedrag mee gemoeid is.

Hoe de verkeerde info in de reisplanner terecht is gekomen vraag ik me overigens ook af.

Reputatie 3

Dank voor uw hele snelle reactie. Maar klopt dit wel? Het lijkt me stug dat een of andere gemeente hierover gaat?

Ik zou toch aannemen dat ik gewoon reisadvies van NS kan opvolgen. Dat geeft gewoon de prijs per chipkaart aan, inclusief de overstapinstructie in Arnhem “check-uit NS en check-in Arriva”:

 

Reputatie 7
Badge +4

Die paal op Elten is er pas in het vroege voorjaar. De gemeente Emmerich heeft dit aangekondigd. U kunt nog niet met de chipkaart naar Elten of Emmerich.U heeft nu geen uitcheck, dus dat zult u met Arriva moeten afhandelen.

 

U kunt wel naar Elten met de trein richting Ruhrgebiet, maar u heeft nu voor dit station nog een kaartje nodig.

Reageer