beantwoord

Nergens een ov-chipkaart paal op station Elten ?!

  • 10 January 2022
  • 67 reacties
  • 3151 Bekeken

Reputatie 3

Afgelopen weekend ging ik per trein naar Elten. Een station weliswaar op Duits grondgebied, maar voor de Nederlandse plaats Lobith het dichtstbijzijnde (fijn wandelingetje van 2,5 km). Tot mijn blije verrassing zag ik in de NS reisplanner-app dat er tegenwoordig gewoon met de ov-chipkaart naar Elten gereisd kan worden. Veel praktischer dan een internationaal ticket dat ik vroeger voor dat flutstukje buitenlands traject moest kopen, dus van die gelegenheid maakte ik dankbaar gebruik. Op Arnhem CS dus netjes van NS omgecheckt naar Arriva (dat meldde de reisplanner; vreemd genoeg wordt die dienst niet door die firma gereden), maar op Elten aangekomen was daar helemaal nergens een uitcheckpaal te bekennen. Hoe kan dit?! Ik neem aan dat er ergens geregistreerd moet worden dat ik daar ben uitgestapt. De klantenservice van zowel NS als Arriva kon ik nog niet bereiken, vandaar dat ik hier de vraag maar stel. Misschien zijn er meer reizigers met deze ervaring die weten hoe het werkt?

icon

Beste antwoord door Thom 10 January 2022, 15:34

Bekijk origineel

67 reacties

Reputatie 2

Emmerich heeft paaltjes! Alleen nog niet in werking, maar ik hou het in de gaten. Ze staan er in ieder geval nu :)

 

NS voelt zich blijkbaar ook niet geroepen om te reageren en dit op te pakken, aangezien er al maanden foutieve informatie wordt gegeven. 

Reputatie 3

Wat een boel reacties. Bedankt! Doorgewinterde treinreizigers vragen blijkbaar altijd eerst even bij de gemeente na of de informatie van de NS-reisplanner wel klopt… Ik was tot dusver een beetje naief daar zomaar op te vertrouwen :thinking:

Binnenkort nog maar weer eens contact proberen te krijgen met Arriva.

 

Reputatie 2

NS valt weinig te verwijten. Het probleem is de provincie Gelderland die beloftes doet die ze niet kunnen nakomen. 

Uiteraard, dat ligt volledig buiten NS. Maar het is wel NS die hier onterechte reisinformatie verschaft.

Reputatie 6

Dat klopt zeker. Je hebt daar o.a. De Eltenerberg, een heuvel waar je een prachtig uitzicht hebt. Het plaatsje zelf is ook erg gezellig. Als ik een trein zou missen vanwege het niet op tijd kunnen inchecken, dan zou ik liever in Elten blijven dan in Emmerich. Daar is het een troosteloze omgeving bij dat station.

Reputatie 2

Afgelopen dinsdag had ook ik het idee om naar Emmerich te gaan om wat op te halen. Volgens de reisplanner kon dit gewoon met m'n NS Flex abonnement, wat dus niet zo bleek te zijn. Nu ik dit topic zie blijkt dat dus al maanden zo te gaan. Dus maar een kaartje gekocht voor de terugreis naar Arnhem.

Aan de telefoon word je dan van kastje naar de muur gestuurd tussen NS en NS International en als een zwakzinnige behandeld, want wat ik heb gedaan kon echt niet volgens de klantenservice + de manager. Dat er iets fout gaat oke, maar hieruit blijkt wel dat niemand het ook maar op wilt lossen.

Reputatie 2

En ze werken! Dat ging opeens heel snel :) 

 

Reputatie 2

Ga er maar niet vanuit. Kwam op Twitter een bericht van 21 maart tegen waarin NS bevestigd dat je kan in- en uitchecken in Emmerich, op 12 april zelf gezien dat ze geen paaltjes stonden. Van een medereiziger die heeft geïnformeerd bij de provincie begreep ik dat het nog wel maanden kan duren.

Diezelfde NS ontkent aan de telefoon in alle toonaarden dat je met je OV-chipkaart kan reizen of dat het ooit mogelijk zou zijn.

Mijn conclusie is dan ook de NS de boel willens en wetens bedriegt. Want dit is al maanden en er komt maar geen duidelijkheid.

Ja, een fout antwoord van oNS. Ik ga doorzetten dat de informatie in de planner niet klopt en hoop dat het snel wordt aangepast.

Reputatie 7
Badge +4

In Elten is het paaltje op het perron richting Arnhem  in orde al staat er gedeeltelijk een hek om. Maar het paaltje richting Emmerich functioneert nog niet. Wordt vanmiddag gemaakt. Het zou gaan om een zekering. In- en uitchecken kan dus wel op het  perron naar Arnhem. De perrons bevinden zich aan weerszijden van een spoorwegovergang.
 

 

Ah, oke. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat er (Arnhem) paaltjes geplaatst waren maar kan het niet meer terugvinden, zal wel op Twitter geweest zijn… 

Maar die zouden er dus wel moeten komen, want anders klopt de Reispanner ook niet (overstap NS - VIAS).

VIAS kan gewoon net als nu de paaltjes in Arnhem blijven delen met Arriva en Breng op basis van een backoffice oplossing. Net als dat Arriva en Keolis de BlauwNet de paaltjes in Zwolle delen. 

Wat NS verder allemaal in de reisplanner zet is de verantwoordelijkheid van NS, daar hebben VRR en VIAS geen boodschap aan. 

Reputatie 7
Badge

Ging er geen belletje rinkelen toen er met incheck Arriva een Abellio trein kwam voorrijden?

Geef deze foutieve info via Twitter, chat of Facebook door aan de klantenservice. Je kunt dan jouw afbeelding meesturen.

Dit is geen foutieve info (betreft omchecken op Arriva. Als je nu met Abellio naar Zevenaar reist moet je ook op Arnhem omchecken op die club. Zo is dat destijds besloten. omdat Abellio op ‘hun’ lijn is gaan rijden, waardoor Arriva inkomsten zou verliezen.

Pas kort voor 1 januari werd duidelijk dat de paaltjes nog niet te gebruiken waren. Blijkbaar had NS het wel al in de reisplanner geïmplementeerd, maar niet door dat het pas later in gaat. Dat het omchecken op Arriva is (ondanks de dienst nu nog een NS logo heeft…..) klopt dus wel.

Dat je ongeveer gepromoveerd moet zijn om soms het OV te begrijpen is een ander verhaal. Niet elke klant heeft tijd en zin om dat uit te zoeken.

Reputatie 7
Badge +4

Als het hekje weg is, is het vrij. Het is naast het DB-automaat en dat zie je snel staan. Er liepen toen ik wegging wat technisch uitziende mannen rond en die spraken van een zekering vervangen.

Elten is belangrijk voor mensen die kosten moeten afrekenen. NSInternational is niet meer nodig.

Dit plaatsje leent zich ook goed voor een dagtripje.

Een e-ticket naar Elten lukt helaas ook (nog) niet.

Overigens stonden er afgelopen vrijdag nog steeds geen paaltjes op Emmerich en Elten. Ik ga morgen weer kijken.

Dapper want het kan nog maanden duren. 

Reputatie 7

Als het er van komt dan zal het wel na Augustus zijn nu met het 9 Euro ticket denk ik niet dat het gaat gebeuren in de komende 3 maanden.

Dat laatste inderdaad. Mijn buitenlandse kaart maakte veelal dat terminals in Nederland ook wisselden naar Duits of Engels. Hier is dat helaas Frans. 

Geen boodschap aan is wat kort door de bocht, men is veelal contractueel verplicht een overeenkomst met NS DCRI aan te gaan voor het regelen van allerhande reisinformatie die NS zich heeft toegeëigend. 

Een reisproduct staat niet met naam op de kaart, enkel vervoerders-ID en product-ID. Die naam is een stamtabel op het apparaat. Maar die bevat geen vertalingen want nooit geïmplementeerd. 

Reputatie 2

Dapper want het kan nog maanden duren. 

Ach, ik kom er toch een paar keer per week langs

Wij zijn op dit moment nog met alle belanghebbende in gesprek, maar wanneer duidelijkheid gegeven kan worden is nog niet bekend.

Dat klinkt alsof het nog steeds over geld gaat. En ook dat we nog in de discussie fase zitten en dus niet aan de uitvoering toe zijn.

Het zal me meevallen als de paaltjes er voor het begin van het nieuwe schooljaar staan.

Reputatie 7
Badge +3

Wat een chaos, kun je wel een kaartje met korting bij een automaat kopen?

Wat bedoel je met kaartje met korting? In een automaat zitten alleen vol tarief kaartjes. Heb je korting in Nederland dan kun je online een internationaal kaartje kopen, waarbij je aangeeft korting in Nederland te hebben.

Had niet gedacht dat men zelfs de interface zou vertalen. Mooi dat het project eindelijk zo hard vooruit gaat. 

Reputatie 7
Badge +1

Is iets van ARV-is net zo op al hun andere palen in DE. En-weet je vast wel, ARV is vooralsnog eigendom van de DB=duitse Sporen.

Mijn bankpasje en creditcard geeft inmiddels ook bijna overal tekst in NL in verre buitenlanden

Ik dacht bij mezelf: ik ga niet elke dag kijken maar de laatste communicatie tot dusver was plaatsing “ in maart”.

Helaas, het is nu april, paaltjes zijn er niet en een nieuw bericht over de toegezegde “maart 2022” is er ook niet. We wachten af…….. 

Reputatie 7
Badge +4

Die paal op Elten is er pas in het vroege voorjaar. De gemeente Emmerich heeft dit aangekondigd. U kunt nog niet met de chipkaart naar Elten of Emmerich.U heeft nu geen uitcheck, dus dat zult u met Arriva moeten afhandelen.

 

U kunt wel naar Elten met de trein richting Ruhrgebiet, maar u heeft nu voor dit station nog een kaartje nodig.

Reageer