Sticky

OVpay: in- en uitchecken met je betaalpas

OVpay: in- en uitchecken met je betaalpas

Toon eerste bericht

211 reacties

Wanneer gaat NS dal voordeel abonnementen op bankpas ondersteunen?

De techniek schijnt het te ondersteunen.

Je kunt een bankpas koppelen aan een OV-account maar je kunt niet controleren of degene die dan op die bankpas reist ook de eigenaar van de bankpas c.q. het abonnement is. 

Lijkt me een redelijk onoplosbaar probleem. Voor persoonlijke abonnementen is identiteitscontrole nodig. Daarnaast zit je met bankrekeningen die op naam van meerdere personen staan.

Heb je een e-ticket gekocht? Check dan in door het ticket vanuit de NS-app tegen de kaartlezer te houden.

Daarnaast vind ik het vreemd dat de limiet voor contactloos betalen niet geldt. Mensen stellen zo'n limiet niet voor niks in.

Hoe zou dat moeten? Je weet bij inchecken immers niet waar iemand naar toe gaat en hoeveel hij/zij aan het eind moet afrekenen.

@Erryt NS

Helaas blijkt OVpay volgens de site van OVpay op sommige stations ook na 31 januari niet beschikbaar te zijn. Voorbeelden:Groningen, Arnhem, Zutphen.

Is dat een vergissing of kan het daar inderdaad niet gebruikt worden?

Reputatie 7
Badge +3

Heb je een e-ticket gekocht? Check dan in door het ticket vanuit de NS-app tegen de kaartlezer te houden.

Hier mis ik toch enige informatie. Met e-tickets check je niet in, je kunt alleen eventuele poortjes openen. En dan ook alleen bij poortjes met de tekst ‘Scan ticket’.

 

Verder mis ik het antwoord op de vraag of je met je bankpas ook de toeslag van € 1 voor een los ticket betaalt.

 

Daarnaast vind ik het vreemd dat de limiet voor contactloos betalen niet geldt. Mensen stellen zo'n limiet niet voor niks in.

Badge +3

Het staat bij de laatste vraag op die pagina. Het zou wel duidelijker zijn als het ook stond bij de vraag over per ongeluk ingecheckt zijn, dat klopt.

ah fijn dat je dat voor me hebt gevonden. Zelf kan ik het op die pagina nl nog steeds niet vinden. Ik vind:

“Ik ben per ongeluk ingecheckt met mijn betaalpas.

Wat vervelend! Dan kan het zijn dat je teveel hebt betaald. Beantwoord een paar vragen en wij vertellen je of en hoe je geld terug kan vragen.”

 

Misschien kan iemand je antwoord ook daar erbij zetten

Wanneer gaat NS dal voordeel abonnementen op bankpas ondersteunen?

De techniek schijnt het te ondersteunen.

Badge +3

Ja, al die vragen hebben betrekking op het reizen met een betaalpas.

ok dank. Dat geldt dan dus ook voor de betaalpas begrijp ik. Fijn om te weten.

Badge +3

Dat kan. Op de pagina met veelgestelde vragen staat:

Mijn trein is uitgevallen. Wat gebeurt er met mijn incheck?

Als je binnen 60 minuten weer uitcheckt op hetzelfde station, annuleren wij je reis. Je betaalt dan niets. Check je pas na 60 minuten weer uit? Dan betaal je € 20 correctietarief. Vul dan formulier Geld terug bij vertraging in om je geld terug te vragen.

Het is me nog niet duidelijk of je met je betaalpas ook weer binnen 20 min/60 min je incheck ongedaan kunt maken. Soms handig bij passage maar vooral als ik per ongeluk mijn betaalpas gebruik ipv mijn ovchipkaart. Dat is me wel eens overkomen in het verleden. Dat gaf toen dus geen grote problemen maar nu ligt dat dus anders.

Reageer