beantwoord

OV fiets gevonden

  • 27 September 2022
  • 164 reacties
  • 3894 Bekeken


Toon eerste bericht

164 reacties

Reputatie 6

Hey Moon26. Welkom bij de NS Community. 

Ik zie dat het hier nog gaat om een recente verhuring. We halen geen fietsen op waar niks aan de hand lijkt te zijn, de fiets kan namelijk gewoon nog gebruikt worden. Wel bedankt voor het melden! 

Het is ook niet de bedoeling dat een fiets zo lang gehuurd wordt. De bedoelde maximale huur is drie dagen. Daarna wordt er per elke extra 24 uur een € 5 toeslag gerekend bovenop het standaard huurtarief. Vervolgens krijgt de huurder tot 3 weken de tijd om de fiets alsnog in te leveren. Daarna wordt de fiets gemarkeerd als gestolen en zal er € 350 aan vervangingskosten in rekening worden gebracht bij de huurder.

Inmiddels is de betreffende fiets dan ook als vermist gemarkeerd. Ik zie echter ook dat er al een ophaalopdracht klaarstaat, waarschijnlijk door de eerdere melding van Lorena. Wel alsnog bedankt voor het nogmaals doorgeven! :)

Hey Chris0570,

Ik zie dat ze deze fiets al wilden ophalen, maar niet konden vinden. Kun je nog aangeven aan welke straat de fiets in de berm ligt en bij welk huisnummer?

Hi @Lorena NS, in de middenberm aan de Daniel Heinsiusstraat te Deventer, voor huisnummer 2.

 

Bedankt Jan_Dekker! Ik ga er werk van maken! :)

Deze staat al een tijdje voor de ingang van het gemeentehuis van Culemborg. Weliswaar op slot, maar lijkt toch ‘vergeten’ te zijn. 

Dat is precies de fiets waar Lorena haar antwoord op baseert.

Bij Buitenplaats Doornburgh in Maarssen staat ook al weken een ov-fiets!

 

Deze staat nog steeds in de tuinstraat in haarlem. Al weken niet verplaatst. 

Hallo Mark1234 en welkom bij de NS Community,

 

Wat super zeg dat je dit komt melden. Ik kan me nog als de dag van gisteren herinneren dat ik 8 of 9 jaar was en mijn net nieuwe fiets was gestolen. Was er destijds maar iemand die mijn fiets had terug gebracht!

 

Indien er een F voor 46563 staat dan maak ik er graag een melding van want die zijn we inderdaad kwijt! Zou je via een privébericht de locatie naar mij willen sturen?

Goedemorgen Ovfietsgevonden,

Ik kan helaas niet om het antwoord van mijn collega Stijn heen. Deze fiets is gewoon steeds verhuurd, ik zie dat er regelmatig nieuwe transacties starten. De fiets wordt daarmee geen zwerffiets en kan niet worden opgehaald.

Uiteraard waarderen we het dat je de moeite neemt om een melding te maken dat de fiets in de weg staat, maar wanneer deze fiets is verhuurd dan is dit de verantwoordelijkheid van de huurder. Het spijt me, maar in deze situatie kan er helaas heel weinig aan gedaan worden.

Goedenavond,

 

Is er al doorgegeven dat op de kruising Gestelsestraat en Genneperweg in Eindhoven al geruime tijd een eenzame ov fiets staat? 
 

Ik hoop dat hij door jullie kan worden opgehaald en iemand anders er plezier aan kan beleven tijdens een tochtje door Eindhoven. 
 

Groet, Daria

Badge +3

Is er al doorgegeven dat op de kruising Gestelsestraat en Genneperweg in Eindhoven al geruime tijd een eenzame ov fiets staat? 

Haha, bij https://www.eet.nu/eindhoven/eten-bij-tante-kees voor de deur?

 

Hi Jut/Stijn,

Dit is inderdaad Diependaalsedijk 17, Maarssen.

Hij staat naast het voormalige klooster. Het klooster ligt midden in het terrein, deze is ma-zo open terwijl de zon op is. De fiets staat buiten, voorbij de ingang van het klooster.

Is er al doorgegeven dat op de kruising Gestelsestraat en Genneperweg in Eindhoven al geruime tijd een eenzame ov fiets staat? 

Haha, bij https://www.eet.nu/eindhoven/eten-bij-tante-kees voor de deur?

 

Ja die! Gelukkig is ¾ van de scooter die erbij stond wel weg nu. Tante Kees bestaat niet meer…  

Goedemorgen! Ik fiets in Deventer vaak langs de Zeus (Hanzeweg 1 Deventer) en volgens mij staat daar al lange tijd dezelfde OV-fiets met nummer 14934. Is deze toevallig zoek? 

Missen jullie 49023? Zo ja, GPS coördinaten: 52.15305054541149, 4.660151065024877

 

Reputatie 7
Badge

Moet je er ook bij zetten dat die fiets desnoods verwijderd wordt.

Goedemiddag AKB. Bedankt voor de melding, die fiets staat daar inderdaad dan al een tijdje. Heb je ook nog een mogelijkheid om het fietsnummer te achterhalen?

Reputatie 7
Badge

Moet je er ook bij zetten dat die fiets desnoods verwijderd wordt.

Het is niet zijn eigendom. Of neem gewoon het initiatief om de fiets op een zichtbare plek een paar meter verderop te zetten. Zolang die niet aan de ketting ligt.

Ik kan helaas geen actuele status van deze fiets achterhalen, maar ik heb wel een melding doorgezet. Bedankt voor het doorgeven!

Reputatie 6

Bedankt voor het melden A_d_d_i. Ik heb een melding doorgezet en deze fiets gaat opgehaald worden! 

Badge +3

Goedemorgen Ovfietsgevonden,

Ik kan helaas niet om het antwoord van mijn collega Stijn heen. Deze fiets is gewoon steeds verhuurd, ik zie dat er regelmatig nieuwe transacties starten. De fiets wordt daarmee geen zwerffiets en kan niet worden opgehaald.

@Tomas NS zo te zien aan de barcode (en omdat het in Zuthphen is) gaat dit om een fiets met een elektronisch slot? Dan gaat het om fiets B12514. Er zal best een fiets 12514 zijn, maar dat zal dan niet in Zutphen zijn?

Voor de rest vreemd dat de fiets tegen de container geparkeerd wordt, want dan kunnen ze die niet legen. De fiets wordt dus blijkbaar ‘gebruikt’ (of in ieder geval regelmatig verplaatst)?

 

Bij ons op de parkeerplaats van kantoor staat al lange tijd een OV-fiets. Wordt deze toevallig gemist? Code OV-fiets: 15102. Locatie 52.242417, 6.174808.

Er staat al vrij lang een ov-fiets aan de marktstraar in Meppel bij de bieb. 

 

Hallo Markvd en welkom bij de NS Community.

 

Bedankt voor het doorgeven, ik ga het melden!

Reageer