Skip to main content
beantwoord

Alléén 2e klasse bij het €9,95 Meereisretour Weg=Weg weken ? En wat als de hoofdreiziger een 1e klas treinkaartje heeft?

  • 21 July 2024
  • 42 reacties
  • 3805 Bekeken

Bij een Meereisretour Daluren denk ik aan een ticket die je het recht geeft om in de daluren mee te mogen reizen met iemand die een reisrecht heeft om 1e of 2e klas te mogen reizen.

 

Waarom spreken de Actievoorwaarden Meereisretour Daluren dan over de 2e klas?

(https://storage.googleapis.com/media-ns-summer-2024-prod/terms/coupons/NS%20Actievoorwaarden%20Meereisretour%20Daluren.pdf

Meereisretour Daluren is een vervoerbewijs geldig voor een heen- en terugreis in de 2e klas, geldig tijdens daluren tussen de op het vervoerbewijs vermeldde vertrek en bestemmingsstation

 

Mocht dit inderdaad toch de intentie van NS zijn, waarom wordt dit actiebiljet dan niet een 

2e klas Meereisretour Daluren genoemd?

 

Het zou dan ook wel fijn zijn, dat de NS ook een actie heeft voor 1e klas reizigers

om iemand tegen een gereduceerd tarief tijdens daluren mee te mogen nemen.

42 reacties

Reputatie 7

Lees in een ander topic dat de vraag is beantwoord en dat je met het meereisretour dus ook in de 1e klas kunt meereizen. Duidelijk !

De link naar de actievoorwaarden van het meereisretour is ondertussen nog altijd kaduuk:

Error: Not Found

The requested URL /NS%20Actievoorwaarden%20Meereisretour%20Daluren.pdf was not found on this server.

Reputatie 7
Badge +3

De link naar de actievoorwaarden van het meereisretour is ondertussen nog altijd kaduuk:

Niet nog altijd kaduuk, de link deed het een paar dagen geleden wel en linkte toen naar

https://storage.googleapis.com/media-ns-summer-2024-prod/terms/coupons/NS%20Actievoorwaarden%20Meereisretour%20Daluren%20(1).pdf

wat een aangepaste PDF is, waarin aangepast was dat de meereisretour geldig is in de klasse van de reiziger met wie meegereisd wordt waar eerst stond dat het alleen in de 2e klas stond. Daarna heeft men dus weer zitten klooien met de URL. 

 

Reputatie 7

Was mij enige dagen geleden opgevallen nadat het beste antwoord dat geen antwoord was, was geselecteerd. En nu is de link nog altijd kaduuk.

Badge +3

Deze doet het ook https://www.ns.nl/binaries/_ht_1721114798307/content/assets/ns-nl/voorwaarden/actievoorwaarden/weg-weg_weken_meereisretour_daluren.pdf en dat lijkt me de juiste (naar een pagina op ns.nl en bovendien weg-weg weken in de link).

Reputatie 7

Feit blijft dat de betreffende link al enige tijd naar de filistijnen is. Niet handig.

Met name de daluren-restrictie vereist verduidelijking.

Reputatie 7
Badge +3

Alle linken in dit topic doen het gewoon.

Ik heb op social media en hier geen recente berichten gezien over problemen met het meereiskaartje. Welke problemen ervaar jij dan bij gebruik van het meereiskaartje@BrunoEst?
 

Reputatie 7
Badge +3

Ja, de linkjes die hier in dit topic gegeven zijn doen het gewoon, maar ga eens naar de pagina om de code te claimen en klik daar eens op de link voor de voorwaarden  https://wegisweg.ns.nl/details/27

 

Die link deed het nog een paar dagen geleden toen ik het antwoord gaf in het andere topic waarnaar Bruno eerder verwees. Het is zeker niet goed dat de link vanaf de claimpagina niet werkt, maar om te zeggen dat die nog altijd kaduuk is, is overdreven. Dat wekt de suggestie dat het al veel langer niet werkt of zelfs vanaf het begin, wat niet zo is. Er is wel vanaf het begin gedoe over de voorwaarden, wel niet geldig in 1e klas, tegenstrijdige voorwaarden in de volledige productvoorwaarden waarnaar gelinkt wordt vanuit de actievoorwaarden, aangepaste voorwaarden en nieuwe URL's en nu dus sinds enkele dagen een niet werkende URL vanaf de claimpagina. 

Badge +3

Die Google omgeving is onhandig, want dan kan je wel een document wijzigen en vervolgens met (1) erachter opslaan (en die publiceren en de oude intrekken), maar dan breek je dus alle links.

Beter dus de laatste/final versie op een vaste plek zetten (bijv. ns.nl/meereisretour) dan direct naar documenten uit een collaboratie-omgeving te linken. Voorkomt verwarring.

Reputatie 7

Het lijkt er simpelweg op, dat de werkende nieuwe link naar het hernoemde/nieuwe document weer vervangen is door de oude link naar het inmiddels niet meer bestaande document.

Reputatie 6

Ik ben al aan het rond mailen om te zorgen dat dit opgelost wordt! 

De link op de actiepagina werkt weer en verwijst naar deze actievoorwaarden, waar dus geen beperking voor 2e klas op zit. Dit betekent dus dat het toegestaan is om mee te reizen in de 1e klas met een reiziger die een geldig vervoersbewijs voor de 1e klas bezit.

Reputatie 7
Badge +3

Dat de voorwaarden zijn aangepast en je ook in de 1e klas mag mee reizen was al in ander topic door moderator Daniël aangegeven.

Maar dingen lopen nu wat door elkaar heen omdat er meerdere topic hierover zijn geopend

Wat nog het probleem was, was dat er daarna nog iemand had zitten klooien met de link vanaf de actiepagina. En dat is nu dus ook weer hersteld en linkt weer naar de aangepast PDF met (1) erachter. Nu moet men bij NS er verder met de vingertjes vanaf blijven en niet nog eens iets aanpassen. De actie duurt nog t/m de 11e, dus nog 10 dagen, dat zou toch moeten lukken?

Badge +3

De link op de actiepagina werkt weer en verwijst naar deze actievoorwaarden ….

Tja, en met de taalfouten alleen al wil je dat dus niet linken vanuit een Google omgeving eigenlijk.


Om te beginnen bij 1.  (en eindigen maar, want muggenziften..)

Vermeldde, en welke vertrek?  Oh je bedoelt een vertrekstation, oftewel vertrek- en bestemmingsstation.

Och ja, taalnazi als aanspreektitel is mij niet vreemd 😅 ook al mag iedereen alles fout spellen wat mij betreft. Want “iedereen hebt wel door of weet wat je bedoeld, tog” ❓

Tuurlijk, het ziet er alleen zo suf uit op een pagina van een bedrijf met een (peperdure) communicatie-afdeling. Zal het salaris van de manager(s) daar maar niet noemen want je valt van je stoel!

Och weet je, toch maar wel (ter info) en Erik Kroeze en zo zitten er ook wel warmpjes bij (vermoed ik zomaar).

Maar goed, dat is allemaal off-topic, en communiceren doet iedereen bij de NS op een eigen manier. Medewerker 1 zegt dit, medewerker 2 zegt dat, medewerker 3 zegt zus en medewerker 4 zegt zo!

Medewerker 5… ff denken hoor… maar nee, zoek het zelf maar uit, want als mijn collega’s het al niet eens weten brand ik mijn vingers er niet aan!

Ik verwijt niemand in het hogere NS management voor hun salaris, want jullie salaris is peanuts als het om 120 miljoen overheidssteun binnen hengelen gaat natuurlijk 😂

Doe gerust een paar miljoen naar de kapitein en 1e en 2e stuurlui, want de Titanic vaart dan toch weer even door in plaats van de ondergang… Dankzij alle steun (noodreparaties)!

Reputatie 7
Badge +1

En vandaag dus weer dit. Half uur aan de telefoon en dan zo'n antwoord.

 

 

Reputatie 7
Badge +3

En vandaag dus weer dit. Half uur aan de telefoon en dan zo'n antwoord.

 

 

Vervelend dat jouw code niet werkte.

Badge +3

Och ja… Gaan we weer 

De voorwaarden erbij… https://www.ns.nl/binaries/_ht_1719493916837/content/assets/ns-nl/voorwaarden/actievoorwaarden/weg-weg_weken_toeslag_-2-1_-dag.pdf

En ja, ook tijdens de spits (zie 2.a) duidelijker kan het niet! 

in combinatie met een 2e klas vervoerbewijs dat geldig is voor de reis je maakt. Dit 2e klas vervoerbewijs kan een ander E-ticket zijn, een los treinkaartje gekocht bij een kaartautomaat of balie, of een geldige check-in met de OV-chipkaart, betaalpas of OV-pas. Je reist dus zowel met het Toeslag 2-1 Dag E-ticket als met je 2e klas vervoerbewijs.

De term OV-pas is mij vreemd (zag hem wel voorbij komen m.b.t. wijzigingen in art 6.3 AVR-NS) ❓

AI helpt ook niet… https://chatgpt.com/c/3e6b8e86-14fb-4da4-84ff-20f1567a3bd1

Reputatie 7
Badge +3

OV-pas is de opvolger van de OV-chipkaart. In enkele regio's wordt die volgens mij al getest in bussen. Voor de trein kun je die dacht ik nog niet gebruiken. 

Reageer