Skip to main content

Bij een Meereisretour Daluren denk ik aan een ticket die je het recht geeft om in de daluren mee te mogen reizen met iemand die een reisrecht heeft om 1e of 2e klas te mogen reizen.

 

Waarom spreken de Actievoorwaarden Meereisretour Daluren dan over de 2e klas?

(https://storage.googleapis.com/media-ns-summer-2024-prod/terms/coupons/NS%20Actievoorwaarden%20Meereisretour%20Daluren.pdf

Meereisretour Daluren is een vervoerbewijs geldig voor een heen- en terugreis in de 2e klas, geldig tijdens daluren tussen de op het vervoerbewijs vermeldde vertrek en bestemmingsstation

 

Mocht dit inderdaad toch de intentie van NS zijn, waarom wordt dit actiebiljet dan niet een 

2e klas Meereisretour Daluren genoemd?

 

Het zou dan ook wel fijn zijn, dat de NS ook een actie heeft voor 1e klas reizigers

om iemand tegen een gereduceerd tarief tijdens daluren mee te mogen nemen.

Ik zet beide feedback punten intern voor je door. Een verduidelijking van de naam kan ik zeker inzien als een goed punt. Bedankt voor je feedback! 


Ik zet beide feedback punten intern voor je door. Een verduidelijking van de naam kan ik zeker inzien als een goed punt. Bedankt voor je feedback! 

Dank.

 

Het blijft de vraag waarom NS een succesvol product opeens beperkt tot maar één klasse?

Op de landingspagina wordt niet specifiek gesproken over een 2e klasse:

 

https://wegisweg.ns.nl/details/27

 

Ga gezellig samen weg met korting

Samen reizen is leuker reizen. Daarom kun je als abonnementhouder nu eenmalig iemand meenemen in de daluren voor slechts €9,95. Met een Meereisretour reist jouw gezelschap samen met jou vanaf elk treinstation in Nederland naar de gekozen bestemming en weer terug (retour).

Deze actie is geldig t/m 11-08-2024.Bekijk de actievoorwaarden

Korting

Claim nu

 


 

Het blijft de vraag waarom NS een succesvol product opeens beperkt tot maar één klasse?

Op de landingspagina wordt niet specifiek gesproken over een 2e klasse:

Heel eerlijk, geen idee! Ik ben niet van de marketing afdeling en heb geen inzage waarom hiervoor gekozen is. Ik heb in ieder geval wel je vraag naar een eerste klas variant doorgezet.


NS is weer eens lekker vaag met de voorwaarden. In de “volledige voorwaarden” en in de voorwaarden die op het ticket staan, wordt helemaal niet gesproken over 2e klas. Daar staat dat het gewoon geldig is in dezelfde klasse als de reiziger waarmee meegereisd wordt.

Zojuist controle gehad. 2x meereisretour I.c.m. weekend vrij 1e klas. Geen enkel probleem.


Ach ja. De actie is bedacht door NS Marketing en als ik zo naar de laatste acties kijk van deze afdeling, hebben ze vaak een nogal ongelukkig verloop. Maar dat had @mrfreeze elders ook al aangegeven.


Nou ja het is nu duidelijk, je kan NIET met 1e klas reizen. 

 

We kunnen er weer eindeloos over door praten hoe slecht NS dingen regelt maar dat weten we nu zo onderhand wel, en er zijn ook al een hoop actieve topics over. Dus er nog een bij maken is een beetje overbodig 😉😉.


Nou ja het is nu duidelijk, je kan dus gewoon met 1e klas reizen. 

Dit is niet juist. Na alles nog even dubbel te controleren intern, is dit product alleen in de 2de klas geldig. De actievoorwaarden zijn leidend. Intern is de verwarring al aangekaart en er komen nog aanpassingen aan de actiepagina om dit beter te reflecteren.

Edit: De voorwaarden zijn aangepast! Dit product is nu ook geldig in de eerste klas! 


Nou ja het is nu duidelijk, je kan dus gewoon met 1e klas reizen. 

Dit is niet juist. Na alles nog even dubbel te controleren intern, is dit product alleen in de 2de klas geldig. De productvoorwaarden zijn leidend. Intern is de verwarring al aangekaart en er komen nog aanpassingen aan de actiepagina om dit beter te reflecteren.

Oopsie, dan heb ik het aangepast. Excuus. 🙈

 

Dat er intern ook onduidelijkheid over is zegt toch wel genoeg hé 😆.


Nou ja het is nu duidelijk, je kan dus gewoon met 1e klas reizen. 

Dit is niet juist. Na alles nog even dubbel te controleren intern, is dit product alleen in de 2de klas geldig. De productvoorwaarden zijn leidend. Intern is de verwarring al aangekaart en er komen nog aanpassingen aan de actiepagina om dit beter te reflecteren.

 

Kan er bij jullie ook eens een actie in één keer goed? Sorry Daniel, jullie hebben een bedrijf met meer dan 15.000 medewerkers en bij elke actie die jullie uitzetten is het een puinhoop. Jullie verwijzen zelf naar de voorwaarden als die tegenstrijdig met elkaar zijn, geldt altijd het meest gunstige voor de klanten.  


Nou ja het is nu duidelijk, je kan dus gewoon met 1e klas reizen. 

Dit is niet juist. Na alles nog even dubbel te controleren intern, is dit product alleen in de 2de klas geldig. De productvoorwaarden zijn leidend. Intern is de verwarring al aangekaart en er komen nog aanpassingen aan de actiepagina om dit beter te reflecteren.

 

Kan er bij jullie ook eens een actie in één keer goed? Sorry Daniel, jullie hebben een bedrijf met meer dan 15.000 medewerkers en bij elke actie die jullie uitzetten is het een puinhoop. Jullie verwijzen zelf naar de voorwaarden als die tegenstrijdig met elkaar zijn, geldt altijd het meest gunstige voor de klanten.  

Daniël kan hier natuurlijk ook niks aan doen naast het intern door te geven, maar goed dat zal nooit bij de hogere machten binnen NS komen dus zal er nooit wat veranderen.

 

Probeer NS anders te infiltreren of de politiek in te gaan, dan kan je alles doen om NS beter te maken... Het is jammer dat je alleen zo een verschil kan maken, maar dat is nou eenmaal zo met miljoenenbedrijven helaas. Of tja, met z'n allen stoppen met reizen met NS...


De productvoorwaarden zijn leidend.

En dit zijn die productvoorwaarden:
https://www.ns.nl/binaries/_ht_1721114798307/content/assets/ns-nl/voorwaarden/actievoorwaarden/weg-weg_weken_meereisretour_daluren.pdf

 

Een Meereisretour Daluren is een vervoerbewijs dat alleen geldig is:
als je de gehele treinreis meereist met iemand die in het bezit is van een geldig vervoerbewijs en jij in dezelfde klasse en coupé reist als degene met wie je meereist.

 

Geen woord over 2e klas.


Nou ja het is nu duidelijk, je kan dus gewoon met 1e klas reizen. 

Dit is niet juist. Na alles nog even dubbel te controleren intern, is dit product alleen in de 2de klas geldig. De productvoorwaarden zijn leidend. Intern is de verwarring al aangekaart en er komen nog aanpassingen aan de actiepagina om dit beter te reflecteren.

 

Kan er bij jullie ook eens een actie in één keer goed? Sorry Daniel, jullie hebben een bedrijf met meer dan 15.000 medewerkers en bij elke actie die jullie uitzetten is het een puinhoop. Jullie verwijzen zelf naar de voorwaarden als die tegenstrijdig met elkaar zijn, geldt altijd het meest gunstige voor de klanten.  

Daniël kan hier natuurlijk ook niks aan doen naast het intern door te geven, maar goed dat zal nooit bij de hogere machten binnen NS komen dus zal er nooit wat veranderen.

 

Probeer NS anders te infiltreren of de politiek in te gaan, dan kan je alles doen om NS beter te maken... Het is jammer dat je alleen zo een verschil kan maken, maar dat is nou eenmaal zo met miljoenenbedrijven helaas. Of tja, met z'n allen stoppen met reizen met NS...

 

Als je op deze manier gaat redeneren verandert er natuurlijk nooit iets. Bedrijf moet alvorens acties uit te zetten gewoon eens goed testen en kijken of alle voorwaarden goed vermeld staan. Dat doet NS al jaren niet. We hebben hier al zoveel blunders voorbij zien komen. Niet normaal. Een commercieel bedrijf had dat soort blunders niet overleeft, maar bij NS is er natuurlijk grotendeels sprake van gedwongen winkelnering.


De productvoorwaarden zijn leidend.

En dit zijn die productvoorwaarden:
https://www.ns.nl/binaries/_ht_1721114798307/content/assets/ns-nl/voorwaarden/actievoorwaarden/weg-weg_weken_meereisretour_daluren.pdf

 

Een Meereisretour Daluren is een vervoerbewijs dat alleen geldig is:
als je de gehele treinreis meereist met iemand die in het bezit is van een geldig vervoerbewijs en jij in dezelfde klasse en coupé reist als degene met wie je meereist.

 

Geen woord over 2e klas.


Excuses, ik bedoelde de lopende actievoorwaarden. Dit is nu ook in mijn eerdere comment geupdate. Deze zijn te lezen in de link waarmee het topic gestart is. https://storage.googleapis.com/media-ns-summer-2024-prod/terms/coupons/NS%20Actievoorwaarden%20Meereisretour%20Daluren.pdf


Ik zet beide feedback punten intern voor je door. Een verduidelijking van de naam kan ik zeker inzien als een goed punt. Bedankt voor je feedback! 

Dank.

 

Het blijft de vraag waarom NS een succesvol product opeens beperkt tot maar één klasse?

Op de landingspagina wordt niet specifiek gesproken over een 2e klasse:

 

https://wegisweg.ns.nl/details/27

 

Ga gezellig samen weg met korting

Samen reizen is leuker reizen. Daarom kun je als abonnementhouder nu eenmalig iemand meenemen in de daluren voor slechts €9,95. Met een Meereisretour reist jouw gezelschap samen met jou vanaf elk treinstation in Nederland naar de gekozen bestemming en weer terug (retour).

Deze actie is geldig t/m 11-08-2024.Bekijk de actievoorwaarden

Korting

Claim nu

 

Je geeft het antwoord al, omdat het succesvol is.


De productvoorwaarden zijn leidend.

En dit zijn die productvoorwaarden:
https://www.ns.nl/binaries/_ht_1721114798307/content/assets/ns-nl/voorwaarden/actievoorwaarden/weg-weg_weken_meereisretour_daluren.pdf

 

Een Meereisretour Daluren is een vervoerbewijs dat alleen geldig is:
als je de gehele treinreis meereist met iemand die in het bezit is van een geldig vervoerbewijs en jij in dezelfde klasse en coupé reist als degene met wie je meereist.

 

Geen woord over 2e klas.

Dat hij alleen in de 2e klas geldig was, stond er eerder wel in de voorwaarden geldig vanaf juli 2024. Met een paar regels er onder de zin over dezelfde klas en coupé. Blijkbaar heeft net dit nu aangepast en is deze gewoon geldig in 1e klas als degene met wie er meegereisd wordt een 1e klas vervoersbewijs heeft.


 

 

Daniël kan hier natuurlijk ook niks aan doen naast het intern door te geven, maar goed dat zal nooit bij de hogere machten binnen NS komen dus zal er nooit wat veranderen.

 

Probeer NS anders te infiltreren of de politiek in te gaan, dan kan je alles doen om NS beter te maken... Het is jammer dat je alleen zo een verschil kan maken, maar dat is nou eenmaal zo met miljoenenbedrijven helaas. Of tja, met z'n allen stoppen met reizen met NS...

 

Als je op deze manier gaat redeneren verandert er natuurlijk nooit iets. Bedrijf moet alvorens acties uit te zetten gewoon eens goed testen en kijken of alle voorwaarden goed vermeld staan. Dat doet NS al jaren niet. We hebben hier al zoveel blunders voorbij zien komen. Niet normaal. Een commercieel bedrijf had dat soort blunders niet overleeft, maar bij NS is er natuurlijk grotendeels sprake van gedwongen winkelnering.

Kijk, ik ben het volkomen met je eens dat NS er een bende van maakt.

Maar zoals je zelf al aan geeft gaat dit al jaren zo, dat geeft aan dat die "interne meldingen en feedback" niet zo veel op het gehele vlak veranderen, de enige zichtbare verandering zijn op de acties zelf waar het op dat moment fout gaat.

 

In principe is dat ook prima, want het probleem wordt opgelost, maar het probleem bij de wortel aan pakken zullen ze niet doen. Ze komen pas echt in actie wanneer de politiek zich er mee gaat bemoeien...


Dus de online voorwaarden zijn gewoon aangepast zodat ze hetzelfde zijn als wat er op het ticket zelf staat… was dat nou zo moeilijk ❓


..........

Probeer NS anders te infiltreren of de politiek in te gaan, ......

Ja, dat zou een goede zet zijn voor @Henkpeetersen .

Dan gaan de zaken compleet (en snel) veranderen in de wereld van het OV. Een krachtdadig iemand welke van aanpakken weet op vele terreinen, en dus niet alleen de beste kapitein aan wal is. Echt zonde om al die goede ideeën jarenlang te plaatsen op een forum wat amper gelezen wordt, en waarvan de invloed op het managementnivo binnen de OV-wereld sterk en openlijk in twijfel wordt getrokken.


Ja, dat zou een goede zet zijn voor @Henkpeetersen .

Dan gaan de zaken compleet (en snel) veranderen in de wereld van het OV. Een krachtdadig iemand welke van aanpakken weet op vele terreinen, en dus niet alleen de beste kapitein aan wal is.

Zomaar jou als NS kapitein dus maar? 😅

Oh wacht, misschien te oud voor het team of zo.


..........

Probeer NS anders te infiltreren of de politiek in te gaan, ......

Ja, dat zou een goede zet zijn voor @Henkpeetersen .

Dan gaan de zaken compleet (en snel) veranderen in de wereld van het OV. Een krachtdadig iemand welke van aanpakken weet op vele terreinen, en dus niet alleen de beste kapitein aan wal is. Echt zonde om al die goede ideeën jarenlang te plaatsen op een forum wat amper gelezen wordt, en waarvan de invloed op het managementnivo binnen de OV-wereld sterk en openlijk in twijfel wordt getrokken.

Volgens mij ben jij zo'n beetje de enige hier waarbij het lukt om negatief te doen tegen mede-forumleden, maar niet negatief te doen over NS hun werk. Meestal heb je beide, geen van beide of alleen negativiteit over NS op deze forum.

 

Toch wel een applausje waard!

 

Forumleden vallen te verdelen onder 4 categorieën

1. Negativiteit tegen NS en mede-forumleden (45% van de leden)

2. Negativiteit tegen alleen NS (50% van de leden)

3. Geen negativiteit tegen NS of forumleden (4.99..% van de leden)

4. @Ret.tep (Geen negativiteit tegen NS, maar wel forumleden)


Ik denk dat het met de negativiteit tegen mede-forumleden (categorie 1) best wel meevalt en veel minder nis dan 45%. Er is voor mij maar 1 lid dat zich daar frequent schuldig aan maakt. Ik ben het obsessieve gedrag inmiddels wel gewend en zal er dan ook niet meer op reageren.


Ik denk dat het met de negativiteit tegen mede-forumleden (categorie 1) best wel meevalt en veel minder nis dan 45%. Er is voor mij maar 1 lid dat zich daar frequent schuldig aan maakt. Ik ben het obsessieve gedrag inmiddels wel gewend en zal er dan ook niet meer op reageren.

Laten we dan maar zeggen 45% van de forumberichten 😂, dan zal categorie 4 opeens helemaal omhoog schieten 🙈.


Ik mis nog categorie 5, de vaak zeer kundige / betrokken leden welke binnen het OV werkzaam zijn/waren, en hier eigenlijk allemaal zijn afgehaakt (lees: 95 procent is gestopt met berichten plaatsen).

Dat is eigenlijk een meer zorgelijke ontwikkeling, dat leden er gewoon geen zin meer in hebben door de sfeer op een forum.......


Ik mis nog categorie 5, de vaak zeer kundige / betrokken leden welke binnen het OV werkzaam zijn/waren, en hier eigenlijk allemaal zijn afgehaakt (lees: 95 procent is gestopt met berichten plaatsen).

Dat is eigenlijk een meer zorgelijke ontwikkeling, dat leden er gewoon geen zin meer in hebben door de sfeer op een forum.......

 

Zorgelijk is dat men eenvoudige problemen, zoals bijvoorbeeld in dit topic nogmaals gemeld, niet weet te voorkomen en op te lossen. Dat hier dan ook geen hosannasfeer heerst mag geen verassing heten. En dat kundige en betrokken medewerkers zich dan wijselijk afzijdig houden evenmin.

Overige feiten liegen er bovendien niet om.


Kan men zich misschien aan het topic houden en voor de off topic berichten een nieuw topic openen?


Reageer