beantwoord

E-ticket printen op een huis tuin en keuken printer



Toon eerste bericht

53 reacties

Badge +3
Code controleren en de andere gegevens moeten ook kloppen, denk aan traject, daarom accepteer ik nooit alleen de code, waar ik verder geen info zie staan. Dus zorg dat dat goed geregeld is en dan is het zo gecontroleerd inderdaad.
De code bevat eigenlijk alles wat je als HC nodig hebt, toch @Henk_NL ?

Of je dat bij controle kunt zien, geen idee maar hij is geldig of niet.

En frauderen door de code aanpassen is welhaast niet mogelijk, want die is zwaar versleuteld.

Je zou hem in ieder geval moeten kunnen matchen met een ID, en daar gaat het om. Als diegene 2× dezelfde reis gaat maken weet je mcl dat ook wel (deze hebben we eerder gezien vandaag..), toch?
Badge +3
Ik geef toe, heb daar ooit één keer misbruik van gemaakt met een weekend retour. Ik ging 3 dagen naar North Sea Jazz en op zaterdag was het weekendretourkaartje zowel op de heen als terug reis niet gecontroleerd, en kon ik hem ook op weer zondag gebruiken.
Het is je vergeven zeg ik (NIET namens de NS, foei!)... 🤣
Tja, toen NSJ nog in Den Haag was en zo, leuke tijd.

Maar een 'ongeknipt' e-ticket (gezien) staat sowieso een naam em datum op, toch?

Weekendretour is echt antiek...maar ik wil dat ook wel weer terug (vrijdagavond heen, zondag terug..)
Wishful thinking.... oh, wacht daar is Weekend Vrij voor!
Badge +3
@Loes Dat is (sinds november 2018) op eigen verantwoordelijkheid dus.

Je zorgt ZELF voor een scanbare -flink versleutelde, dus valt eigenlijk niets aan te rommelen- code. Als die geldig gescand kan worden maar je als HC twijfelt, dan kan je een ID vragen om te matchen.

Als die gegevens niet overeenkomen met de gegevens in app of e-ticket (of zichtkenmerken) dan heb je pech als reiziger, want dan ben jij het gewoon niet!

Ik vind deze manier helemaal goed, bijna een verademing zelfs, om de verantwoordelijkheid voor een scanbare code (of app-import of wat dan ook) heel veel te versoepelen.

Reageer