beantwoord

Vreemd kaartje prijs of voorwaarden kloppen niet


Reputatie 7
Badge +1

Ik zie op twitter onderstaand topic voorbijkomen en ik snap het niet eerlijk gezegd. Een enkele reis Oisterwijk-Amsterdam kost € 21,10 in de spits en voor daluren is dat € 12,66. Ik zie dat het kaartje een week van tevoren is aangeschaft en ik vermoed dat er dus sprake van 10% korting dan is de prijs voor vol tarief namelijk € 18,99 zoals op het ticket is aangegeven. Maar nu staat er ook op het ticket dat het om daluren gaat en dit snap ik dan weer niet. Iemand een idee???

 

 

icon

Beste antwoord door Momo 17 April 2023, 13:58

Bekijk origineel

28 reacties

Reputatie 7

Ik ben toch nog niet helemaal mee.

De klant koopt een enkele reis daluren.

De conducteur scant dat kaartje, ziet “enkele reis daluren” en ziet dan op zijn horloge of op dat computerding, dat het inderdaad daluren zijn.

Waarom zou die conducteur dan nog moeilijk gaan doen tegen de klant ?

‘Wel, omdat een enkele reis daluren met samenreiskorting dezelfde tekst op het computerding toont’.

 

Toch niet, aldus @Sander-VH , want in dat geval komt er nog een extra melding ‘samenreiskorting’.

 

Klant heeft geldig kaartje. Conducteur scant en ziet, dat het een geldig kaartje is.

 

Dus ik zie het probleem niet. Behalve dan dat die conducteur een löl is.

Reputatie 6

Het is ook overal hetzelfde he. De marketing-afdeling bedenkt iets, krijgt meteen carte-blanche van de bovenbazen (want ze hebben er natuurlijk een mooie business-case bij gemaakt, die er altijd heel interessant uit ziet) en vervolgens wordt het zonder enig overleg met de werkvloer doorgevoerd en dan op die werkvloer komt uit hoe onhandig het is, of dat het allemaal helemaal niet kan. Maar daar wordt niet naar geluisterd.

Zelfde met de jongerendagkaart. Leuk op papier, ellende in de praktijk.

Reputatie 6

Ik ben toch nog niet helemaal mee.

De klant koopt een enkele reis daluren.

De conducteur scant dat kaartje, ziet “enkele reis daluren” en ziet dan op zijn horloge of op dat computerding, dat het inderdaad daluren zijn.

Waarom zou die conducteur dan nog moeilijk gaan doen tegen de klant ?

‘Wel, omdat een enkele reis daluren met samenreiskorting dezelfde tekst op het computerding toont’.

 

Toch niet, aldus @Sander-VH , want in dat geval komt er nog een extra melding ‘samenreiskorting’.

 

Klant heeft geldig kaartje. Conducteur scant en ziet, dat het een geldig kaartje is.

 

Dus ik zie het probleem niet. Behalve dan dat die conducteur een löl is.

Maar het probleem zit hem denk ik dan ook dat niet iedereen de kaartlezer gebruikt voor etickets. Maar dat is van andere orde. Ik snap de verwarring wel.

Reageer