Sticky

Even kennismaken..

  • 5 February 2014
  • 578 reacties
  • 61436 Bekeken


Toon eerste bericht

578 reacties

Hallo. Na de zoveelste chagrijnervaring toch maar eens lid van dit forum geworden, wie weet helpt t. Ik reis bijna dagelijks Zuidhorn-Utrecht heen heen en weer en verder door het land. Jarenlang met dal-korting, nu ns business Card
Hoi,

Ik ben mam van een student en zit met vragen vandaar dat ik mij aangemeld heb op dit Forum. Zelf maak ik zelden of geen gebruik van de NS. Werk bij de gemeente en zie wel waar ik uitkom.
Ik ben Koen, reis regelmatig met de trein (zeker elke dinsdag )met de trein, ook nationaal en internationaal al vele plaatsen bezocht.

Goedemorgen allemaal! Ik ben Brian, werkzaam in het hoofdkantoor van NS en (forens) reiziger tussen Vught en Utrecht. Ik hoop af en toe antwoord te kunnen geven op vragen over alles wat met de NS reis te maken heeft en in het speciaal stationsinformatie en reizen in Noord-Brabant! Ik lees overigens al een tijdje mee, maar nu wilde ik ook graag echt mee kunnen praten. :)

Hallo!
Ik ben Raoul Tielman en moet dinsdag alleen nog door een medische keuring om de opleiding tot machinist te mogen volgen, standplaats Amsterdam!
WIsh me luck!
Dag Jennfrie en Koen, beiden welkom op het forum!

@Jennfrie, ik hoop met je mee dat jouw ervaring met NS en jouw kaart erop vooruit gaat dankzij het forum. En laat het ons vooral weten als je een vraag of opmerking hebt.
@Koen: leuk! Voel je vrij om je ervaringen met ons te delen.

@KnightOfTheNite Welkom bij de NS Community!

Ik vind het vervelend om te lezen dat er iets misgegaan in een van je reizen, maar ik snap niet helemaal of je nog een vraag hebt over deze correctie of dat je enkel even stoom wilt blazen. In het eerste geval wil ik je adviseren om contact op te nemen met onze Klantenservice. Mijn collega's kunnen meekijken wat er precies is gebeurd en een foutieve correctie eventueel corrigeren. 
We zijn telefonisch bereikbaar (030-7515155), via Twitter en Facebook, of je kunt een chatgesprek starten (optie rechtsboven). 

Hallo Raoul!

Heel veel succes dinsdag, moet wel lukken toch?!
Hopelijk mag je hebt mooiste beroep ter wereld uit gaan oefenen 😃
Hallo allemaal,

Ik ben Marcel en reis regelmatig met de trein van Arnhem door het hele land. Mooie en gezellige plaatsen bezoeken en dan is de trein natuurlijk een heerlijk vervoermiddel. Ik hoop interessante onderwerpen te lezen en daar mijn voordeel mee te doen, natuurlijk ook delen.
Welkom nieuwe forumleden! Veel succes NS-Raoul! 😃

Hallo!
Ik ben Raoul Tielman en moet dinsdag alleen nog door een medische keuring om de opleiding tot machinist te mogen volgen, standplaats Amsterdam!
WIsh me luck!
Fijn dat je ons gevonden hebt op het forum Marcel 61, nogmaals welkom!

Ik hoop dat je mooie acties of reizen tegenkomt zodat je nog meer plezier uit treinreizen kan halen!
Hallo, ik ben OV_Shitkaart.
Mijn echte naam is Bob. Ik ben weduwe, mijn vrouw is al een aantal jaren terug overleden. Wij zijn beide zeer streng gelovig in Wi-Fi in de trein.

Groetjes,
Bob
Ik zie niet hoe je een nieuwe vraag kan stellen. dus ik reageer hier. Zondag wil ik gratis reizen met het boekenweekgeschenk. Hoe kom ik dan door het poortje.

Groet
Matthijs
Hallo ik ben Henk de Banaan,
Dit is geen grap het is mijn echte naam (zoek maar op op internet als je me niet gelooft). Ik ben vroeger erg veel gepest door mijn naam en heb er in het heden nog steeds last van.

Groetjes,
Henk
Hoi Matthijs, dat kan bij Stel je Vraag of bij het subforum waar de vraag thuishoort.
Als het goed is, wordt er een code meegeleverd, zoals op een e-ticket waarmee u door de poortjes kunt. Veel plezier.
Hoi mijn naam is Mirjam en reis veel met de trein. Heerlijk en geen stress.
Hoi Matthijs, dat kan bij Stel je Vraag of bij het subforum waar de vraag thuishoort.
Als het goed is, wordt er een code meegeleverd, zoals op een e-ticket waarmee u door de poortjes kunt. Veel plezier.


Als ik beter gekeken had, had ik gezien dat op pg. 96 uitgelegd wordt hoe het moet. Niettemin bedankt voor het antwoord

groet
Matthijs
Hoi hoi, ik ben Petra, heb een gezin met grote kinderen, ik reis bijna elke werkdag van Apeldoorn naar Oss en dat gaat en bevalt me prima, dan moet ik eerst van Apeldoorn naar Zutphen 20 minuten en dan met IC naar Oss, ik zit dan ruim een uur in NS trein. Ik doe dit nu bijna anderhalf jaar en het is gelukkig zo dat ik bijna altijd de oude trein heb, met van die lange coupés, die zit heerlijk. Soms is het zo'n dubbeldekstrein en dat vind ik niet zo prettig. Helaas komt het de laatste maanden steeds vaker voor dat ik die heb. Er zijn verschillende types van. Het begint al met instappen je hebt totaal geen overzicht (vooral bij erge drukte lijkt het alsof er meer en vaker mensen moeten staan). Dan is er bij 1 type dat er meestal stoelen zijn tegenover elkaar (als je meer dan een uur moet zitten is het wel fijn als je de benen een keer kan strekken). En de stoelen zitten ook niet zo lekker. Dan heb je die andere die gaat wel, meer stoelen gewoon achter elkaar zoals in de 'oude' trein (dan kun je benen nog eens strekken :-)) en die zitten wel lekker. De coupés zijn korter en je zou denken dat doordat ie dubbeldeks is dat er net zoveel ruimte is als in de langere coupés van de oudere treinen maar dat lijkt niet zo.Ik ga meestal onderin zitten maar je kunt ook niet lekker ff 'hangen' tegen raam want er zit zo'n brede rand onder. DUS ik heb het niet zo op die dubbeldekstreinen. Maar verder heb ik geen klachten, geef zelfs een pluim aan de NS. Die enkele malen dat er dan toch vertraging is of uitvalt nou ja dat neem ik voor lief, zit ik niet zo mee. En het personeel is vriendelijk.
Nu weten jullie hoe graag en vaak ik reis met NS. Hoop dat ik hier nog wat kan 'kletsen' over van alles. Lijkt me leuk.
Tot schrijfs maar weer.
Groet.
Reis eigenlijk weinig met de trein.
Meer eigenlijk omdat wanneer ik dat doe af en toe vragen en/of opmerkingen heb over het reizen per trein
en het gebruik/(niet/ingewikkeld) verkrijgen van speciale kaartjes.

Bedankt voor de reactie.

Hallo allemaal, ik ben Cor, gepensioneerd beroepschauffeur, zowel in personenvervoer OV als Tankwagenvervoer ADR. Ben thans vrijwilliger voor Veilig Verkeer Nederland (VVN) in Rotterdam en mobiliteitsadviseur. Op brede terreinen ben ik ervaringsdeskundige, zo ben ik ook voorzitter van het Ouderencollectief Nederland. (SON) Organiseer ik seniorenreizen en volg ik met belangstelling de toegankelijkheid van het openbaar vervoer in al haar facetten. Sinds kort ben ik ook beperkt met loopafstanden zodat mijn mobiliteit nu wordt opgevuld met: Tram, Metro, auto, rollator en scootmobiel. Best mobiel zou je zeggen, maar treinen gaat (nog) helaas niet doordat NS hiervoor niet de geschikte treinen kan aanbieden die bovendien ook nog eens overbevolkt zijn door toename van reizigers die wel mobiel zijn. Blijf dit forum volgen over vragen en nieuwe ontwikkelingen. Tot slot: ben groot voorstander van gratis openbaar vervoer die verwerkt zit in de belastingtarieven waardoor files kunnen afnemen en het openbaar vervoer meer gestimuleerd. Maar...dan moet er nog veel veranderen en aangepast worden. Het is een werkzaam concept!
Fijn dat je desondanks al je klachten toch nog een pluim wilt geven aan de NS. Welkom op het forum.
Echt klachten heb ik niet hoor, alleen dat de dubbeldekstrein niet fijn is verder is alle prima. Perfect kan het nooit gaan. En tja men heeft nou eenmaal gekozen voor zo'n ding en dat zal de toekomst trein wel zijn want die oude zullen er ooit uit gaan dus we zullen het er mee moeten doen.
En niets kan perfect gaan, storingen kun je niet voorkomen. En ik reis op een traject dat niet vaak storing heeft of als er dan toch wat vertraging is dan wordt dat vaak ingehaald tijdens de reis want ik ben dan toch meestal op goede tijd op eindpunt, en in een uur kan dat dus. Dit betreft dan een vertraging van uiterlijk 10 minuten oid.
Goedenavond allemaal,

Mijn naam is Lisanne en na mijn studentenperiode reisde ik vaak met de trein, toen zo een 4 jaar lang niet en deed ik alles met de auto. Maar wegens een verhuizing naar Amsterdam ook overgestapt op de trein, ik mag elke dag vanuit Amsterdam naar Schiphol en tot nu toe bevalt dat prima 🙂
Hallo allemaal, ik ben Angelo, Beter bekend als treinspotter van Den Bosch:P ik kom op deze forum om gezellig mee te praten, en zodat ik zelf mijn vragen kan stellen!:D met vriendelijke groet, Angelo

Reageer