beantwoord

Duurdere reis door dal-spits wijziging ivm werkzaamheden Eindhoven-Boxtel

  • 10 August 2022
  • 65 reacties
  • 1710 Bekeken

Reputatie 2

Gister vertrok ik 15:17u uit Sittard richting Den Haag CS. Normaal gesproken zou dit een daluren prijs van 16,74 zijn. Ik had gezien dat er werkzaamheden waren, maar niet bedacht dat ik in Eindhoven moest uitloggen om bij de bussen te komen & op Boxtel weer opnieuw inloggen om in de trein te komen….. Uiteraard was het toen al spits en zo betaal ik nu 9,18 voor het stuk Sittard-Eindhoven en 20,40 voor Boxtel-Den Haag CS. Het enige wat ik me kan voorstellen dat ik anders had moeten doen is inchecken bij de bus - maar daar zag ik in EIndhoven geen gelegenheid toe i.t.t. Boxtel waar plenty palen stonden.
Hoe dan ook, 29,58 betaald i.p.v. 16,74 - 12,84 teveel. Geen idee op welke manier ik dit kan terugvragen; vertraging is het niet en beide reizen zijn in- en uitgecheckt. Heeft iemand een tip voor me?

icon

Beste antwoord door Tochjo 10 August 2022, 20:06

Bekijk origineel

65 reacties

Reputatie 2

MoDe: ik heb wél ‘uitgecheckt’ bij de uitstapplek in Boxtel, die was niet te missen…de bus stopte erbij. Ik twijfelde daarover omdat ik ze in Eindhoven niet had gezien. Toch gedaan... Maar hiervan is niets van terug te zien in mijn reishistorie.

Het gaat er hier niet om dát ik een fout heb gemaakt, daar begin ik mee.

Het gaat erom dat het volstrekt duidelijk is welke reis ik wilde maken, dát ik die reis aantoonbaar heb gemaakt, en dat ik mij daarover wil melden om alles recht te zetten. Net zoals dat bij vergeten check-in of check-uit in de trein ook zonder al teveel gedoe kan. Bij een vervangende bus dus niet.
Ik kan me er ook nog enigszins in vinden dat ik de bus niet terug krijg, maar dat ik HEEL veel moeite moet doen om mijn reguliere kortingspercentage te krijgen, dat vind ik wel gortig.


En ja, als er gecontroleerd was in de bus had ik wellicht een boete gehad, dat snapte ik de eerste keer ook al. Ik heb trouwens nooit een controle in de bussen gezien. In de trein ook bijna niet meer.

Ik heb niet exact gekeken waar de bussen vertrekken in Eindhoven naar de mobiele checkin palen, maar bij de uitstaphalte heb ik er zeker 2 gezien. Ik verwacht dat ze er dus staan. 

Reputatie 7
Badge +1

Ik ben de reis nu aan het maken ben bijna in Boxtel. Ga foto's maken van de mobiele paaltjes in Boxtel en Eindhoven. 

In het filmpje van Omroep Brabant is wel boven aan de trap nadat je uit de tunnel komt een bord te zien waarop staat dat je moet in en uitchecken. Logischerwijs zou daar dan ook een paaltje moeten staan. Is alleen niet te zien in de opname.

 

Vergelijk dit met een foto die ik zelf gemaakt heb bij de werzkzaamheden in Leiden een aantal jaar geleden. Dit was voor de pendelbus naar Leiden Transferium toen. Eenzelfde bord met paal direct bij het mobiele paaltje.

 

@Momo Bij dat rode cirkeltje staat ook het paaltje natuurlijk, maar ik kan mij dus heel goed voorstellen dat je dat paaltje mist als je al een half uur of een uur rijen dik in de brandende zon hebt gestaan. Waarom straat er ook aan de andere kant geen paaltje?? Eén is gewoon veel te weinig hier.

Reputatie 7
Badge +1

Maar is dat echt het enige paaltje? Staat er ook niet nog ergens een paaltje voor de mensen die uit de bus stappen?

De uitstaphalte is aan de andere kant van het station (Fuutlaan/Stationsweg).

En doordeweeks gaat het eigenlijk perfect (met als bufferlocatie voor bussen de P+R in Boxtel en ook ergens in Eindhoven die ik nog niet gevonden heb, maar er staan borden bij de Insulindelaan/Tongelresestraat (naar ergens buiten de ‘rondweg’) dus dat zal hier wel zijn (bij de P)

Dat klopt het is dus echt het enige paaltje. Volgens mij krijgen er veel meer mensen € 20,00 extra te betalen maar ziet men dit niet. Vandaag Driebergen-Arnhem gedaan met de bus en ook hier vond ik de situatie niet overzichtelijk. Ik kan mij niet voorstellen dat iedereen daar op de juiste manier uit en incheckt. Zoals ik al eerder aangaf snap ik niet waarom dit niet in de trienen wordt omgeroepen.

Reputatie 2

Hallo Robert, nee ik had me inderdaad zelf vergist bij die restitutie; ik heb inmiddels nogal wat bedragen bij elkaar staan. Normale reis Boxtel-Den Haag CS is inderdaad de 20,40 die ik betaald heb, en er werd (bij uitzondering) aangeboden om dat terug te zetten naar de 40% reductie van 12,24. Dus dat zou inderdaad 8,16 retour zijn. Maar dat is nog steeds minder dan de (en daar is dat bedrag op de correcte plek) 12,84 die ik vind dat het zou moeten zijn. En volgens mij komt dat overeen met jouw inschatting.

En Henk & Robert: de bussen zelf waren in EIndhoven prima te vinden hoor, gewoon de grote gele borden volgen. Ze stonden alleen op een behoorlijke afstand - station uit, gewone busperron af, dan onder een aantal fiest(?)viaductjes door, stuk rechtdoor en dan weer onder een viaduct door de trappen naar boven op - er waren meen ik zelfs taxibusjes naar de grote bussen (voor minder validen ongetwijfeld). En die google link klopt aardig met mijn herinnering waar de bus stond. Wellicht heb een incheck paaltje bij die laatste trap gemist, ik geloof het niet, maar ik durf dat ook niet 100% zeker te zeggen. Wél dat ik ze gemist heb.

Hoe het ook zij, inmiddels vraag ik me serieus af of het inchecken in die bus dit alles had voorkomen, en of ik dan niet ook gewoon twee reizen had gehad, waarvan 1 onterecht tegen spitstarief.
Dat is namelijk hoe de NS klantenservice deze reis ziet; het punt is niet dat ik niet begrepen werd, maar dat zij stellen dat ik er zelf voor gekozen heb om twee reizen te maken op een tijdstip waarbij het tweede deel in de spits viel. Dat het opsplitsen van de reis wordt veroorzaakt door geplande en aangekondigde werkzaamheden zou dan irrelevant zijn en iets wat de reiziger in te calculeren heeft.
In andere woorden moet je dus tijdens werkzaamheden met een ‘knip’ & vervangend vervoer altijd oppassen dat je daardoor niet in de wissel naar spits terecht komt als je normaal gebruik wilt kunnen maken van je voordeelurenabonnement.

Ik vind dit zo krom en klantonvriendelijk, dat ik hier nog wel even mee verder ga.

En dat zal dan wel een ouderwetse klachtenbrief worden (heeft iemand een e-mailadres voor me?)

Ik laat nog weten hoe dit afloopt, zodat anderen er ook wat aan hebben.

(Nog) Een reactie van een NS’er wordt ook zeker op prijs gesteld.

Badge +3

Zou me niets verbazen als ze met zulke lange rijen het paaltje inderdaad een stuk verplaatst hebben. Als voetgangers er meer dan 35 minuten doen van station naar bushalte wordt dat natuurlijk een veel groter (claims) probleem dan het geval van @Roger01

Voor zover men opmerkt dat men teveel betaalt omdat je reis opgesplitst wordt in Eindhoven, en je dus óók in de daluren/weekend duurder uit bent. 😥

Reputatie 7
Badge +3

Het gaat er hier niet om dát ik een fout heb gemaakt, daar begin ik mee.

Zo'n fout is al minder makkelijk te maken als de tijdelijke paaltjes duidelijk zichtbaar zijn en er wellicht ook meer van staan. De paaltjes horen te staan bij de plek waar je in of uit de bus stapt. Maar misschien zouden ze ook bij de uitgang van het station kunnen staan. Want ik zag vandaag beelden van lange rijen voor de NS bussen in Eindhoven, stel dat het vanwege extrme drukte meer dan 35 minuten duurt vanaf het moment dat je bij het verlaten van het station uitcheckt en weer in kan checken bij een tijdelijk paaljte dan heb je nog steeds dit probleem. 

Filmpje is te zien op https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/4132859/drukte-op-station-eindhoven-centraal-door-werk-aan-het-spoor  en daar meen ik aan het eind van het filmpje zo tussen 0:26 en 0:30 piepjes van een paaltje te horen. 

 

En misschien zouden er niet alleen grote gele borden moeten staan om je naar de plek van de bussen te wijzen maar ook borden om je eraan te herinneren in te checken voor de bus. 

 

 

 

Reputatie 2

Aha, ik zie het Henk. Boxtel exact zoals ik me herinner, behalve dat ik de palen bij de bussen wel meteen zag, en die paal/palen bij de stationstrap zie je idd pas na 100m lopen.

Je hebt het over een hekwerk waardoor je in Eindhoven langs de paal moet - dat verklaart waarschijnlijk waardoor je die rij ziet stokken bovenaan de trap op de beelden van zaterdag - daar kan in kort over zijn: dat hekwerk was er dinsdag (nog) niet; geheel vrije doorloop naar de bus schuin rechts verderop. Er zal dus waarschijnlijk wel een aanpassing gedaan zijn.

Reputatie 2

Tja, misschien streept de NS de twee tegen elkaar weg, maar ik kan me niet voorstellen dat er meer mensen opzettelijk niet gaan inloggen voor dit soort kleine bedragen, dan er mensen door onoplettendheid en/of een onduidelijke situatie benadeeld worden. Zeker met toestanden zoals de betreffende zaterdag van de foto's.

 

Uiteindelijk kan ik natuurlijk alleen voor mezelf spreken, maar ik stap nooit de trein in om niet te betalen; ik wil slechts op een bepaald moment ergens naartoe reizen, en dan liefst wel op de voordeligste manier binnen mijn abonnement.

Dit is de eerste keer dat ik tegen zoiets aanloopt sinds mijn 40% korting buiten de ochtendspits abonnement is afgeschaft (in 2020 of 2021 - een van deze twee jaren waarin ik nauwelijks gereisd heb).

 

De NS zal vast ingeschat hebben dat het afschaffen van dat oude abonnementstype (geen idee hoeveel mensen dat nog hadden, maar vast meer dan alleen ik), zou leiden tot meer situaties als deze. Des te meer reden om het dan voor hun klantenservice mogelijk te maken om ‘twee’ reizen weer samen te voegen naar één reis (zoals die bedoeld was).

Reputatie 7
Badge +3

Wat je eventuel nog zou kunnen doen bij een volgende reis, is na uitchecken bij het poortje in Eindhoven aan de andere kant van het poortje weer inchecken, en dan natuurlijk niet door het poortje weer het station in gaan. Dan hoef je in Eindhoven niet te zoeken naar zo'n tijdelijk paaltje om in te checken want je bent dan al ingecheckt. 

Soms zijn die paaltjes zodanig neergezet dat je ze niet gelijk ziet. Zo stapte ik eens ‘s morgens uit een NS bus op station Delft en zag ik nergens een tijdelijk paaltje. Pas toen ik eind van de middag weer terug ging zag ik het paaltje. Die stond als je in de rij ging staan voor de bus aan de rechterkant en die ochtend stond dus de rij wachtenden voor dat bewuste paaltje waardoor ik hem niet zag. De lange rij wachtende reizigers voor de bus had ik die ochtend wel gezien. 

Reputatie 2

Allereerst: gezien de ook hiervoor gelinkte nieuwsbeelden, mag ik blij zijn dat ik dinsdag nog een bus had. Het kan allemaal erger.

En @ Laura:
1.Mijn reis was Sittard - Den Haag CS.
2.15:17 Sittard vertrokken & 16:03 Eindhoven aangekomen. Iets eerder ingecheckt iets later uitgecheckt. Ik was op de hoogte van de werkzaamheden en vervangende bussen. 

3.Op Eindhoven CS de grote gele borden gevolgd naar de bussen. Die waren niet te missen.
4.Onderaan het ‘nieuwe’ trapje naar boven begon ik te zoeken naar de mobiele palen. Niet gevonden. Op de hiervoor gelinkte filmpjes zie ik ze idd ook niet, maar ze zullen vast ergens hebben gestaan.
5.Wilde toen de chauffeur vragen, maar die was druk met tussen in het ruim te organiseren.
6.Toen ik in de bus zat bedacht ik dat er wellicht gewoon geen paaltjes waren….Nee, toen ben ik niet alsnog naar de chauffeur gegaan - ja, wellicht te makkelijk van mij.
7.In Boxtel loop ik op de uitstap plaats pontificaal tegen een mobiele paal aan. Op dat moment weet ik even niet wat te doen. Ik heb toen wel ‘uitgecheckt’. Hiervan is niets terug te zien in mijn reishistorie - ook geen starttarief oid, wat ik zou verwachten (maar zoals de klantenservice zegt: de NS doet NOOIT iets met bussen, dus dit ook niet?).
8.Vervolgens wring in mij door de wilde horde uit tegengestelde richting naar station Boxtel. Onderaan de trap naar het perronviaduct staan weer 1 of 2 mobiele palen. Hier doe ik niets mee, aangezien ik niet zeker weet waar ze voor zijn.
9.Op het perron aangekomen check ik in bij de poortjes (16:39u) - Ah, goed zo, dacht ik. In de kleine 10 minuten totdat de trein vertrok, overwoog ik nog om helemaal terug te gaan en nog een keer bij die bussen uit (in?) te loggen. Dat leek me echter de zaken ook niet duidelijker maken en dus niet wenselijk.
10.Ik kom 18:12 op Den Haag Centraal aan en check 18:13 uit.

In mijn reishistorie zie ik later die dag twee reizen:
1.Sittard-Eindhoven 9,18 euro (daltarief - klopt qua reis & tijd)
2.Boxtel-Den Haag CS 20:40 euro (spitstarief - klopt qua reis en tijd)

Volgens de klantenservice was het mijn eigen keuze om die dag twee reizen te maken. Dat is niet zo. Ik wilde de reis Sittard-Den Haag CS maken startend in daltarief. Ik heb alleen niet ingecheckt in de vervangende BUS.
Bij ZEER hoge uitzondering gaat de NS nu het verschil tussen spits en daltarief van Boxtel-Den Haag CS terugstorten op mijn rekening (nog niet ontvangen, maar dat zal even duren).

Stel nou, dat er geen storing was geweest, en ik in Sittard geen poortjes zouden zijn en ik helemaal niet was ingecheckt en in Den Haag wél was uitgecheckt (en er ook geen controle in de trein was), dan zou er volgens mij 10 of 20 euro worden afgeschreven. Laten we even uitgaan van die 20. Dan zou ik toch alles online zelf kunnen regelen en zou ik toch gecompenseerd worden tot exact de beoogde reis? (of vergis ik mij daarin? Blijft er dan ook een bedrag achter?)

Nu kost deze reis mij 9,18+20,40-8,16 (teruggestort bij uitzondering) = 21.42.
Normaal had de reis me 16,74 gekost. Nog steeds een verschil van 4,68.

Reputatie 7
Badge +1

Ik ben de reis nu aan het maken ben bijna in Boxtel. Ga foto's maken van de mobiele paaltjes in Boxtel en Eindhoven. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik ben de reis nu aan het maken ben bijna in Boxtel. Ga foto's maken van de mobiele paaltjes in Boxtel en Eindhoven. 

In het filmpje van Omroep Brabant is wel boven aan de trap nadat je uit de tunnel komt een bord te zien waarop staat dat je moet in en uitchecken. Logischerwijs zou daar dan ook een paaltje moeten staan. Is alleen niet te zien in de opname.

 

Vergelijk dit met een foto die ik zelf gemaakt heb bij de werzkzaamheden in Leiden een aantal jaar geleden. Dit was voor de pendelbus naar Leiden Transferium toen. Eenzelfde bord met paal direct bij het mobiele paaltje.

 

Reputatie 2

Nou, bij iedere NS medewerker krijg je toch weer wat nieuwe informatie.

Wederom gebeld. Medewerkster snapte (nog) niet heel veel en luisterde heel selectief, werd tot tweemaal in de wacht gezet voor ruggespraak. Uiteindelijk was het antwoord: “Er is niets mogelijk meneer, want de reis is al gemaakt en daarna kunnen we niets meer". Toen ik zei dat het voor mij volledig duidelijk was dat de reis gemaakt was, maar het gaat om een vergeten bus check-in bij werkzaamheden, werd de verbinding verbroken. Te moeilijke call, denk ik in dit geval. Heel slecht.

Vervolgens maar weer gebeld. Toen kreeg ik een medewerkster die het wel snapte. Zij ging meteen naar Niels z'n aantekening en bevestigde zijn verhaal. Mét de aanvulling dat de NS nooit iets vergoed wanneer er iets misgaat bij of met die bussen. De NS behandelt uitsluitend het TREINgedeelte van de reis.

Tja, zo is het toch steeds een beetje anders. Ik heb voor nu akkoord gegeven voor het terugstorten van de 8,16. (Met daarbij wederom duidelijk vermeld dat het om een uitzondering gaat dat de NS dat doet).


Ik blijf erbij dat ik dit een zeer klantonvriendelijke handelswijze vind; als je vergeet in- of uit te checken in de trein dan kun je vanalles zelf online regelen en wordt alles relatef moeiteloos vergoed naar het reguliere bedrag (zover ik me herinner van een lang geleden vergeten check-in in de trein - en vervolgens voor dat stukje opvallend dure check-out :) ) .
Op het moment dat je echter niet incheckt (vergeten was ik het niet) bij een door de NS ingehuurde vervangende BUS, dan ben je gewoon de sjaak en volledig afhankelijk van coulance om een deel terug te krijgen.
Vreemd.

En MoDe: ik snap dat die bussen niet gratis zijn. Ze vallen normaal gesproken ook onder mijn voordeelurenabonnement en zouden (indien ingecheckt) deel uitmaken van de normale prijs van mijn beoogde reis (16,74 sittard-den haag CS).

Voor de rest van het teveel betaalde geld (4,68) ga ik dan maar mailen. Mailtje aan de directeur o.i.d.

En uiteraard me volgende keer helemaal ongans zoeken naar die mobiel check-in palen. Is het overigens geen idee om die mobiele incheck apparaten IN die bussen te plaatsen? (logistiek waarschijnlijk niet efficient)

Reputatie 2

Ik heb ook nog even de NOS-beelden terug gekeken. Bovenaan de trap zie je mensen pas-zoekende bewegingen maken & een beweging naar rechts maken. Ook zie je dat de rij daar stokt. In combinatie met het bord dat Momo omcirkeld heeft, kunnen we 99,999% zeker zijn dat het paaltje daar zaterdag stond. 

Daarmee is het redelijk aannemelijk dat het daar dinsdag ook al stond. Om welke reden ik het dan gemist heb zou ik niet kunnen vertellen. Zoals gezegd begon in onderaan de trap om me heen te kijken.
Aanvulling: het zou zo kunnen zijn gekomen doordat ik al sinds station Eindhoven grote gele borden aan het volgen was - en die SNELBUS BOXTEL - pontificaal tegenover het eind van de trap al mijn aandacht kreeg… dat grijze check-in bord valt daarbij sowieso een beetje in het niet.

Maar dat is alleen maar fijn als je er nog naar op zoekt moet.

Mij gaat het erom dat ik het gemist heb, maar het volledig helder is welke reis ik wilde maken en die op het werkzaamheden/bus stukje na ook aantoonbaar gemaakt heb & dat ik daar niet mijn geld (volledig) kan terugvragen (eigenlijk helemaal niet! - coulance, weet u nog?), terwijl dat bij een vergeten check-in/-out in de trein wél kan. Dit lijkt een onvolkomenheid in het verrekensysteem, die de NS op de klant afwentelt (zoals de klantenservice mij vertelde: de NS kan en doet NOOIT iets met bussen). 

En Robert B., wat jij zegt klinkt héél aannemelijk: dat mijn check-out in Boxtel een check-in werd, die ook meteen het perronpoortje opende. Ik meen dat daar niet ‘al ingecheckt’ op die display stond, maar iets dergelijks moet haast wel het geval zijn geweest. Zo verklaar je iig dat die informatie van het poortje bij de bus lijkt te ontbreken. Goed bedacht!
Ik ga nog even opnieuw bij het OV-chipkaart overzicht kijken - die checkte ik als eerste & was meen ik hetzelfde als het NS overzicht. Kom ik op terug.

Reputatie 7
Badge +3

Het wrange is dat tussen de uitcheck in Eindhoven en de incheck in Boxtel 36 minuten zit, wat net 1 minuut meer is dan de maximaal 35 minuten die tussen uit en incheck moeten zitten om het 1 reis te laten zijn. 

Overigens vind ik wel dat het dan nog best rap gaat met de bus, de reisplanner geeft 32 minuten voor de busrit en dan moet je ook nog vanaf de uitgang van station Eindhoven naar de instaphalte van die bus lopen en wachten tot de bus vertrekt. 

Reputatie 2

Oh? 1 minuut minder en dan had dit allemaal niet nodig geweest? Haha…

Ik heb vanuit Eindhoven ook redelijk doorgestapt hoor, omdat ik zo weinig mogelijk vertraging wilde hebben. Samen met die inladers zat de bus met mij & een paar anderen ook vol & vertrokken we snel. Er was die dinsdag ook geen sprake van een rij wachtende mensen.

Zaterdag is volgens mij altijd voor iedereen volledig daltarief, niet? Anders waren er door die rijen al véél meer reizigers met dit probleem geweest. Ik vermoed dat die er nu ook zijn, maar het niet opvalt. Hoewel: er zijn dan nog steeds 2 reizen en dus ook 2 maal starttarief?
Het viel mij alleen op, omdat ik al dacht dat er iets niet in de haak was, en ik mijn saldo redelijk in mijn geheugen had ivm een reis twee dagen later.

Reputatie 7
Badge +3

Ik had eerder in dit topic al eens gezegd, ik heb eens zo'n paaltje gemist omdat er een rij mensen die stonden te wachten voor de bus voor dat paaltje stond. Paaltje stond op zich wel op een logische plek, maar was niet zichtbaar achter de rij van 4 of 5 mensen breed. Misschien daar een paal met bord plaatsen met tekst “Hier in of uitchecken voor de bus” of iets in die strekking zodat je het paaltje al van een afstand kan vinden. 

Reputatie 2

Inmiddels heb ik de €8,16 terug gestort gekregen op mijn rekening. De ontbrekende €4,68 zal hopelijk naar de personeelsborrel gaan. Maar die staken niet voor niks, dus dat zal wel de directiebonussen pot worden.

Het lijkt er overigens op dat dit ook anders kan:

 

Badge +3

Dat incheckpaaltje staat wel degelijk boven de trap bij de instaphalte in Eindhoven voor de bus naar Boxtel. De 35 minuten norm is voor een doorgaande reis alleen van toepassing als de overstap op HETZELFDE station plaats vindt. Dus als je in Eindhoven uitcheckt en binnen 35 minuten in Boxtel incheckt, blijven het toch 2 aparte reizen met 2x het instaptarief.

Nee, dat is niet waar. Een (bus maar ook trein) reis binnen 35 minuten vervolgen vanaf een ander station/halte levert je gewoon een ‘Overstap OK’ op, waarbij je gereisde tariefeenheden opgeteld worden als één reis. Zo staat het ook in de voorwaarden van ov-chipkaart.

Als het je dus lukt om binnen 35 minuten in Boxtel in te checken (na een uitcheck in Eindhoven) krijg je een ‘reis met overstap’ van 77 TE (Sittard - Eindhoven C) plus 111 TE (Boxtel - Den Haag C). Samen 188 TE en dat zou je op daltarief € 16,20 kosten (tarieventabel pag. 9).

Een reis Sittard - Den Haag C is 207 TE, en dus amper duurder wegens de langeafstandskorting.

Zou @Roger01 op zaterdag gereisd hebben en de overstap niet gehaald hebben (net zoals dinsdag) dan wordt het € 9,18 voor Sittard - Eindhoven C plus € 12,24 voor Boxtel - Den Haag C, samen € 21,42 dus alsnog € 4,68 meer dan de treinreis die je € 16,74 zou kosten.

Ik zou het er in dit geval (de rit Boxtel - Den Haag in de spits is al gecorrigeerd naar € 12,24) bij laten, want meer correcties/coulance wordt erg lastig.

Reputatie 7
Badge +3

Zoals ik al aangaf, is dat dan ook de plek waar ik logischerwijs het paaltje verwacht. Het zal ook de reden zijn dat de reden zijn dat de rij daar zo opstropt, één voor één inchecken bij dat paaltje.

Maar is dat echt het enige paaltje? Staat er ook niet nog ergens een paaltje voor de mensen die uit de bus stappen? Want die uitstappers gaan als er zoveel mensen staan te wachten natuurlijk of dat paaltje niet zien of ze moeten tussen de wachtende en incheckende reizigers door gaan uitchecken, waardoor het voor de incheckers nog langer duurt en de rij nog langer wordt. 

Doordeweeks in de daluren zal het wel meevallen, maar er staat nu al weer bij de werkzaamhedeninfo op de NS site dat er zaterdag de 20e drukte en wachtrijen bij de bussen wordt verwacht en extra reistijd van 60 minuten. Afgelopen zaterdag las ik berichten dat mensen een uur in de rij stonden te wachten. Ook al check je dan wel in bij dat paaltje, zit er toch al meer dan 35 minuten tussen uitchecken op het station en inchecken bij het paaltje.

Dan maar beter, zoals ik vorige week al aangaf in dit zelfde topic, na uitchecken bij het poortje in Eindhoven gelijk aan de andere kant van het poortje weer inchecken, en dan natuurlijk niet door het poortje weer het station in gaan., dan hoef je én niet te zoeken naar het paaltje én je weet zeker dat je weer incheckt binnen de 35 minuten. 

Badge +3

Dan maar beter, zoals ik vorige week al aangaf in dit zelfde topic, na uitchecken bij het poortje in Eindhoven gelijk aan de andere kant van het poortje weer inchecken, en dan natuurlijk niet door het poortje weer het station in gaan., dan hoef je én niet te zoeken naar het paaltje én je weet zeker dat je weer incheckt binnen de 35 minuten. 

Ja, maar dan dus ook even uitchecken in Boxtel na de busrit (ook al duurt die een uur) 😅 maar daar zijn dus twee mogelijkheden voor (bij de bussen en onderaan de trappen)?

Het scheelt je inderdaad een boel ellende/kosten.

Badge +3

De NS zal vast ingeschat hebben dat het afschaffen van dat oude abonnementstype (geen idee hoeveel mensen dat nog hadden, maar vast meer dan alleen ik), zou leiden tot meer situaties als deze. Des te meer reden om het dan voor hun klantenservice mogelijk te maken om ‘twee’ reizen weer samen te voegen naar één reis (zoals die bedoeld was).

Bij de invoering van de middagspits (en andere beperkingen) voor het VDU per 2021 zou het gaan om 600.000+ abonnementhouders.

Allemaal 'trouwe klanten’ want het VDU was al vanaf half 2011 niet meer aan te schaffen. Tot ‘grote ergernis’ van velen die dus jarenlang ‘veroordeeld’ waren tot Dal Voordeel mét al die beperkingen, terwijl die bijna hetzelfde betaalden.

Dat is dus gelijk getrokken per 2021 (voorwaarden en prijs), en een groot aantal VDU abonnementen zal daarna ingeruild zijn voor een Flex variant (behalve natuurlijk door zestigplussers met Keuzedagen).

Reputatie 7
Badge +1

Lees nu zonet dat er a.s. dinsdag plotseling ingelaste werkzaamheden zijn Rond Amersfoort vanaf 21.00 uur. Ook geen bussen beschikbaar. Begint wel een beetje een slechte soap te worden.

Reputatie 7
Badge +3

Het is al lastig is om voldoende bussen/chauffeurs te regelen voor werkzaamheden die lang van tevoren gepland zijn, laat staan voor dit soort plotseling ingelaste werkzaamheden. 

Reageer