beantwoord

Foute programmering mobiele incheck zuil



Toon eerste bericht

441 reacties

omdat wij niet weten wie er die dag daadwerkelijk naar Ermelo of naar Geldermalsen heeft gereisd.

Zo’n paaltje heeft gewoon een uniek ID, alle transactie van dat ID zijn gelogd en per definitie ongeldig ?

@Henk_NL : zou je deze reactie iets kunnen toelichten. Ik snap het niet helemaal.

Ik ben niet altijd direct tegenstander van reorganisatie en eens goed naar de kosten kijken, team KCM vond ik ook het mijne van, maar de fallback die communicatie had moeten zijn, stelt duidelijk niks voor. Dat is betreurenswaardig. 

Reputatie 7
Badge +3

Dus @Henk_NL stelt voor dat alle saldo-transacties die gestart zijn met een incheck bij dit specifieke paaltje geannuleerd worden? Daar kan ik me bij persoonlijke OV-chipkaarten nog wel iets bij voorstellen. Maar hoe kan dat geregeld worden bij anonieme OV-chipkaarten?

Reputatie 5

Hmm,dit topic klinkt als het poortjes probleem op Sloterdijk! :p

Reputatie 7

In het verleden was een moderator direct in dienst bij NS en was eigenlijk “forum coördinator”, onderdeel van het team KCM, klant contact management. Die zat in ieder geval direct in Utrecht op kantoor en kon daar de nodige mensen bezoeken. Verder was er vanuit Webhelp een zekere moderator veel actiever betrokken bij “project NS”, kwam actief bij NS over de vloer, et cetera. Ook dat gaf mogelijkheden. 
 

Zonder iemand persoonlijk af te willen vallen, alle lagen communicatie zijn weggehaald en verplaatst naar Webhelp, waar men steeds minder ingangen heeft. De functie van forum coördinator is vervallen, de heren die namens NS Communicatie naar voren zijn geschoven als contactpersonen over dit forum zijn ook onzichtbaar, ………

 

De afbouw van dit forum is duidelijk begonnen, maar dat mag niet gezegd worden. 

De hele service richting de klant heeft geen prioriteit bij de NS, dat kun je ook zien aan het nagenoeg geheel afbreken van de Service wal afdeling op de stations in Nederland. De NS denkt dat de NS app en de SOS paal deze mensen die service verleende op de stations en tickets verkochten kunnen vervangen.  Het management van de NS heeft totaal geen zicht op wat de mensen van Service Wal op een dag aan positiefs bijdroegen voor de NS, deze zijn botweg wegbezuinigd voor het financiele plaatje.

Het schofferen door de NS van de Webhelp moderators hier door niet te komen met een snelle actie om dit probleem op te lossen en vervolgens dit maar te laten bungelen op de rug van een Webhelp moderator is gewoon een schande. Een woordvoerder van de NS had hier al lang zijn/haar gezicht moeten laten zien door een reactie te geven en inmiddels heel diep door het stof te gaan.

 

Ik heb nogal wat moeite met deze reactie van Jeroen. Toen hij nog in dienst bij NS was, heeft hij welgeteld één reactie in dit topic geplaatst. Dat was deze van meer dan een jaar geleden:

 

Wat een voorbarigheid weer allemaal, laten we nu eerst afwachten wat er uitkomt voordat er geoordeeld wordt.  Helaas betekend de AVG dat er nog een extra afdeling bij betrokken moet worden en dat alleen al vertraagd de boel weer extra.

Hou er verder even rekening mee dat nagenoeg iedereen nog vanaf huis werkt wat even bij de andere afdeling binnen lopen ook onmogelijk maakt.

 

Nu hij blijkbaar niet meer werkzaam is bij NS, komt de ware aard van Jeroen naar boven en maait hij het hele MT van NS omver.

 

Ik vind het echt bijzonder……………………………….

 

Helaas weer een belofte die niet nagekomen is, geen antwoord vorige week.  Natuurlijk ken ik het klappen van de zweep ook wel, maar als je een topic serieus neemt en belooft dat er een antwoord komt binnen de afgesproken termijn dan is het toch ook normaal om op tijd te melden als dat (weer) niet gelukt is.

Maar laten we een beetje ontopic blijven. @Sanne NS wanneer haal je het foute antwoord weg en hoe staat het met de update?

Dank Henk_NL voor deze toelichting. In tegenstelling tot wat NS bij monde van Sanne beweert zijn er dus wel degelijk mogelijkheden om actie te ondernemen niet alleen voro TS maar ook voor de andere klanten die van dit plaatje gebruik hebben gemaakt.. Probleem blijft natuurlijk zoals iMark al aangaf de anonieme OV-chipkaarten. Ik vraag mij af hoeveel anonieme chipkaarten er tegenwoordig nog gebruikt worden?, maar dat is off-topic. 

 

Zou graag een reactie zien vanuit NS op de suggestie van Henk_NL.

Ik ga mijn best doen om jullie van een antwoord te voorzien, want we hebben hier te maken met iets waar ik zo niet direct het antwoord op weet. Ik ga dit dus achter de schermen voor jullie uitvragen en mijn best doen om jullie van een antwoord te voorzien. Ik probeer mij zo spoedig mogelijk weer te melden met een nieuwe update! 

Reputatie 7

@Macklobell  Een jaar geleden had ik nog het vertrouwen dat dit correct afgehandeld zou worden door de NS. Die hebben echter gewoon iedereen in de kou laten staan door tot op heden niet met een passende reactie te komen. Zoals ook Henk_NL toen aangaf zou het achterhalen van de foute inchecks een eitje moeten zijn voor de NS, echter heeft de NS er gewoon geen moeite voor gedaan.

En ja, dat valt mij heel erg tegen van zo'n organisatie en die teleurstelling is er al langer en heb ik nu in een reactie weergegeven.

Inmiddels is er bij de NS een hoop veranderd vanaf dat de pandemie een feit was en heeft de NS directie inmiddels grote stappen gemaakt in (verdere) afbreuk van de service naar de klant.

Overigens heb ik ook in mijn tijd dat ik in dienst was bij de NS mij wel kritisch uitgelaten over management beslissingen, ik maal daar echt niet om aangezien ik mijn menign gewoon verkondig wat een ander daar nu van vindt boeit mij echt niet.

Mijn vertrek bij de NS heeft ook alles te maken met de ingeslagen weg van de NS, het vak machinist zou ik zo weer willen doen en de collega's op de trein zijn top daar lag het absoluut niet aan.

 

@Jeroen: Dat had je dan ook wel iets eerder kunnen verkondigen. Ik heb heel veel moeite met mensen die een bedrijf waar ze jarenlang voor hebben gewerkt op deze manier aanvallen. Daar zijn ook andere methodes voor. Heb je dit ook bij je exit gesprek aangegeven???

Maar om zoals @marv87 al aangeeft: Wanneer gaat @Sanne NS eindelijk actie ondernemen???

Reputatie 7

Beste Sanne,

 

Jouw collega Sascha geeft in dit topic

aan dat in theorie dit mogelijk zou moeten zijn:

Specifiek over het verhaal met de verkeerd geprogrammeerde zuilen kan ik geen uitspraken doen. Daar is Sanne NS mee bezig. In theorie zou er een persoon aangesteld kunnen worden om dit in kaart te brengen en op te lossen, dat klopt.  

 

Zou je dit topic eens met mevrouw Bouma willen bespreken en overleggen of van de theorie ook praktijk gemaakt kan worden. 

@Macklobell  Ja ik had het eerder kunnen aangeven echter was het mijn keuze om dat niet te doen.

Had je dan liever gehad dat ik niet open en eerlijk reageer? Of het nu mijn werkgever is of niet dat maakt mij weinig uit, mijn mening is mijn mening en als iemand daar moeite mee heeft dan heeft die pech.

En onvrede pas aangeven in een exit gesprek vind ik pas diep triest, ik heb dat altijd direct geventileerd richting mijn leidinggevende ik blijf daar niet mee rondlopen.  En een exit gesprek moet ik nog steeds krijgen ….

Jammer dat je hier wederom op de persoon zelf aan het spelen bent, daar vind ik wel wat van.

 

Maarre nu weer on topic want dit heeft niets met het topic van doen.

Badge +3

Neem meteen even de reizigers mee die bij het andere paaltje (ik neem aan in Boxtel) ingecheckt hebben en in Geldermalsen weer uitgecheckt, plus weer ingecheckt voor trein. Die hebben waarschijnlijk een hele rare reis gemaakt, supersnel van Boxtel naar Ermelo en dan zichzelf geteleporteerd naar Geldermalsen voor een ‘overstap’? Dure goocheltruc...

Reputatie 7

Helaas weer een belofte die niet nagekomen is, geen antwoord vorige week.  Natuurlijk ken ik het klappen van de zweep ook wel, maar als je een topic serieus neemt en belooft dat er een antwoord komt binnen de afgesproken termijn dan is het toch ook normaal om op tijd te melden als dat (weer) niet gelukt is.

 

Vooral dat laatste (dan is het toch normaal….) vind ik echt ernstig. Nu ja veel verwacht ik er niet van. We gaan het ooit zien.

Merk ook op dat Sanne haar commentaar precies op het eind van haar dienst heeft geschreven. Kan ze het reageren op bovenstaande reacties van Marv, RobertB en mijzelf weer met een weekje uitstellen.

 

Tsja je zou toch eens klantvriendelijk worden NS……..

 

De titel geeft al de urgentie aan. “Foute programmering mobiele incheck zuil” Het betreft hier een geïsoleerd probleem dat proactief opgepakt had kunnen worden. In een ander topic van enkele jaren geleden las ik dat bij een landelijke storing de NS ook ruim de tijd nam om het probleem op te lossen zonder enige toelichting. 

Daar zullen ook wel wat mensen de dupe zijn geweest.

 

@NS Community 

Waarom is deze link opeens in het archief geplaatst? En zouden jullie deze conform de gemaakte afspraken weer open kunnen zetten? 

 

Sorry voor het ontbreken van mijn antwoord gisteren, ik snap jullie frustratie heel goed. Ik heb het antwoord zoals beloofd weggehaald en eerst nog geen nieuw antwoord geselecteerd. De reden hiervoor is dat ik hier graag de ruimte voor wil geven aan uiteindelijk het definitieve beste antwoord. Zelf ben ik deze week niet meer aanwezig, maar donderdagavond heb ik weer een dienst. Daarnaast ga ik tussendoor ook kijken, wanneer ik er wel ben, om jullie van een antwoord te proberen voorzien. Ik kan jullie beloven dat ik er echt bovenop zit en dit dolgraag wil afsluiten! 

Reageer