Skip to main content

Beste,

Bij het controleren van de nota zag ik tot mijn verbazing dat mijn zoon die normaal van Geldermalsen naar Culemborg reist nu ineens spontaan van Ermelo naar Culemborg heeft gereisd. Smiddag's retour. Dit is onmogelijk omdat mijn zoon (16) niet over alternatief vervoer beschikt om in Ermelo (en waarom) zijn reis te starten. Navraag levert op dat dit een dag was waarbij (vanwege spoorwerzaamheden ) ingecheckt moest worden bij een mobiele zuil. Ik neem aan een programmeerfout in de zuil.

Ik heb nog even een paar weken gewacht omdat ik van NS zou verwachten dat deze fout bij een eerste melding (ik ben ongetwijfeld niet de eerste) zelf hersteld zou worden. Tot op heden heb ik echter geen enkel bericht ontvangen. 

Ik stel voor dat NS in ieder geval de verkeerde geregistreerde reis bij mij per ommegaande corrigeer. Zeker zo belangrijk vind ik dat de andere reizigers (die misschien nog niet zo naar hun rekening hebben gekeken) ook de fout gecorrigeerd krijgen. En ja, hier zie ik graag enige bewijsvoering voor. Gezien de creativiteit van NS vind ze hier vast wel een oplossing voor. 

 

Met groet,

Frank

Goedenavond allemaal! 

Ik heb een kleine update ontvangen vanuit NS. Eind deze week gaan een aantal medewerkers om de tafel over dit onderwerp. Deze week zal ik hier helaas geen update over ontvangen, maar ik ga duimen hier volgende week wel een update over te hebben. Hier durf ik echter geen beloftes over te maken. 

@Sanne NS het overleg zou einde vorige week geweest zijn. Is er ondertussen een inhoudelijke update die je kan delen?


Dus we hebben meer dan anderhalf jaar zitten wachten op de conclusie dat “de AVG ons inderdaad niet tegenhoudt om dit proactief over te gaan op restituties in deze situatie”. We hebben in dit topic tientallen malen aangegeven dat de AVG hier niets mee te maken heeft. 

×

 

Sterker nog -en ook al vaker aangegeven- de wet (boek 6 BW) verplicht NS zelfs om uit eigener beweging tot restitutie over te gaan.

 

Maar ik begrijp denk ik wel wat er mis gaat: zaken die door de moderatoren vanuit hier naar “Utrecht” worden aangedragen hebben daar weinig prioriteit. Alle OV Chip-techniek is over de schutting geflikkerd op het bordje van TLS (met overigens NS als grootste aandeelhouder) dus zal wel te veel moeite en/of lastig en/of gedoe en/of geen zin zijn om daar niet-standaard acties mee te willen doen. Het forum alhier moet ook zeker niet te kritisch worden dus niet veel tijd in investeren. En NS heeft uiteraard de tijd nodig om een “woordvoeringslijn” op te stellen. In normale mensentaal: hoe gaan we deze fuck up voor de bühne nog een beetje rechtbreien. Als iedere betrokkenen meent daar nog zijn plasje overheen te moeten doen, ben je zo een paar maanden verder. Zeker als je wil dat een probleem nooit meer voor gaat komen en je meteen de technische oplossingen voor in de eeuwigheid aan het testen en implementeren gaat (maar dat verwacht ik niet...). 


Alle OV Chip-techniek is over de schutting geflikkerd op het bordje van TLS (met overigens NS als grootste aandeelhouder) 

Ik ben toch vaak langs de afdeling “paaltjes en poortjes” gelopen, destijds gehuisvest op de 16e verdieping, waar men zo’n roze overstap-banner aan het plafond had gehangen in de gang. Dat pand had een NS-logo naast de voordeur.

 

Men flikkert het vooral graag over de Amersfoortse schutting als het zo uitkomt.


Gezien heel veel dingen in de NS organisatie niet tot uitvoer komen omdat het “geen prioriteit” heeft zie ik hier weinig van terecht gaan komen.  Want tja, hoe vaak gebeurt zoiets nou ?

Althans zo heb ik de NS organisatie ervaren in de tijd dat ik er werkzaam was. De enige slagvaardigheid binnen de organisatie was het personeel wat moet zorgen dat er treinen rijden en bij verstoringen oplossingen moesten vinden. 

Helaas lagen de plannen bij de NS al klaar om de hele bijsturings afdelingen ook in te krimpen, met alle gevolgen van dien bij grotere verstoringen.


@marv87 

Zes maanden terug verwees ik naar een, tot dan toe, toegankelijk topic waarin @Erryt NS en Sivan een landelijk probleem onder hun hoede hadden. En misschien wil een moderator dit topic toch weer even open zetten, want het is relevant voor de werkwijze die toen en nu de NS en Webhelp parten spelen.

 

En blijf nog even op dit forum @marv87 :blush: Of vraag tenminste voordat je account de prullenbak in verdwijnt een uitdraai van je community gegevens op bij de fg van de NS. Het is namelijk nog maar de vraag of je op dit moment nog toegang hebt tot JE gegevens die in het archief staan. :wink:

 

 

Merk ook op dat Sanne haar commentaar precies op het eind van haar dienst heeft geschreven. Kan ze het reageren op bovenstaande reacties van Marv, RobertB en mijzelf weer met een weekje uitstellen.

 

Tsja je zou toch eens klantvriendelijk worden NS……..

 

De titel geeft al de urgentie aan. “Foute programmering mobiele incheck zuil” Het betreft hier een geïsoleerd probleem dat proactief opgepakt had kunnen worden. In een ander topic van enkele jaren geleden las ik dat bij een landelijke storing de NS ook ruim de tijd nam om het probleem op te lossen zonder enige toelichting. 

Daar zullen ook wel wat mensen de dupe zijn geweest.

 

@Erryt NS, @Sanne NS, etc.NS

Zetten jullie het topic weer online! Dat was volgens mij afgesproken met mij als ik daarom zou verzoeken. Ik wil best de afspraak hier publiceren, maar dat lijkt mij een beetje omslachtig. 

 


De laatste update van Sanne is al weer van 17 februari jl. Dus al meer dan een maand terug. Ik vind dat NS toch wel bezig is met dit topic opzichtig te negeren.

 

Beetje jammer omdat er mensen hier zijn benadeeld.


Een soort ontmoedigingsbeleid dus.


Wij gaan ervan uit dat de informatie die wij krijgen wel klopt. Jullie geven aan dat het niet klopt en wij gaan vervolgens dit weer uitzoeken. Dat onderzoek is nu nog gaande en in afwachting tot een uitkomst is daarmee is de kous voorlopig wel af en verzoek ik vanaf heden on-topic te blijven.

 

Het onderzoek is inmiddels al een tijdje afgerond en het resultaat liegt er niet om.

Hoe staat het nu met die kous ?

 

On topic wanneer gaat NS nu eindelijk eens constructief in dit topic reageren. NS doet er nu al meer dan een maand het zwijgen toe. Ik vind het helaas beschamend gedrag.


Ik heb zeker een update, maar het zal voor jullie niet de gedroomde update zijn. Zij gaven aan dat de AVG ons inderdaad niet tegenhoudt om dit proactief over te gaan op restituties in deze situatie. Nu gaat er nog onderzocht worden hoe dit in de toekomst wel proactief kan. Hier is helaas het huidige werkproces nog niet op ingericht. Er is dan ook nog geen duidelijkheid wanneer en hoe dit precies gaat gebeuren, maar achter de schermen gaan ze hier hard mee aan de slag. 

 

De update die ik hier heb gegeven is helaas de laatste voor dit topic. Er wordt zoals aangegeven achter de schermen onderzocht hoe het in de toekomst wel productief kan, maar hier kan ik helaas geen nieuwe update meer over geven. Ik ga dit topic dan ook afsluiten, maar wil jullie wel eerst nog de ruimte geven om hierop te reageren. 


De NS maakt zich hier wel erg makkelijk vanaf op deze manier, echt ongehoord.  Een zichzelf respecterend bedrijf zou hier heel ander mee omgaan, er zou dan minimaal een persoonlijk excuus komen van een directielid dat het onderzoek en een inhoudelijke reactie zo lang op zich heeft laten wachten.

Helaas verschuild de NS zich hier lafhartig achter een aantal moderatoren (die hun uiterste best doen maar ook in de steek gelaten worden door de NS).

 

TRIEST

Bijzonder treurig inderdaad. Zou NS op zijn minst kunnen aangeven waar zij met dit antwoord aan hun missiestatement hebben voldaan. En indien zij dit niet kunnen als de wiedeweerga dit uit hun missiestatement willen halen. 

 

Onze reizigers staan in al onze activiteiten op 1, 2 en 3 en we werken voor hen aan een zo aangenaam en duurzaam mogelijke reis van deur tot deur.

 

Een missiestatement is de "kapstok”van je bedrijf, hetgeen waar je je beleid op maakt.

Dit topic waar dus ruim anderhalve jaar een loopje met de eigen regels is genomen, is een flagrante schending van het missiestatement. Als je dit topic als NS zijnde op deze manier wil afsluiten betekent dat mijns inziens ook dat je je eigen missiestatement niet meer kan handhaven. Onder al onze activiteiten versta ik nl ook het vergoeden van de reizigers die teveel betaald hebben.

 

Ik zou graag een juridische onderbouwing willen hebben als jullie weigeren het missiestatement aan te passen.


@Laura NS@Stijn NS en @Robert B,

Ik zal eens nadenken of ik hier screenshots van mijn email zal plaatsen. :thinking: …….. Lijkt me geen verstandig plan. :sunglasses: Dus hoe toon ik aan die afspraak gemaakt is? Grappig dat https://forum.ns.nl/overige-producten-6/prive-prive-12564 ook achter een slotje zit…

De verwijzing naar https://community.ns.nl/archief-43/tijdweergave-op-poortjes-25152 vond ik in dit topic relevant vanwege het verloop qua tijd en communicatie. Daar was het probleem landelijk en heeft het vrij lang geduurd voordat het probleem opgelost was. Vooral de open communicatie richting de community was in dat topic interessant. 

@Erryt NS 

Kun je deze topics even weer op open zetten? 😏

 

 


@Laura NS@Stijn NS en @Robert B,

Ik zal eens nadenken of ik hier screenshots van mijn email zal plaatsen. :thinking: …….. Lijkt me geen verstandig plan. :sunglasses: Dus hoe toon ik aan die afspraak gemaakt is? Grappig dat https://forum.ns.nl/overige-producten-6/prive-prive-12564 ook achter een slotje zit…

De verwijzing naar https://community.ns.nl/archief-43/tijdweergave-op-poortjes-25152 vond ik in dit topic relevant vanwege het verloop qua tijd en communicatie. Daar was het probleem landelijk en heeft het vrij lang geduurd voordat het probleem opgelost was. Vooral de open communicatie richting de community was in dat topic interessant. 

@Erryt NS

Kun je deze topics even weer op open zetten? 😏

Dat ene topic (privé is privé!) was verder totaal niet spannend, ging over het vaak (onbedoeld) delen van privégegevens op een openbaar forum, met toen nog het verzoek om je bericht aan te passen. Toenmalige leden (blijkbaar zijn ze later terug gekomen) @janjan en @Dwarsligger vonden daar wat van.

En anders deed een moderator dat later wel… Bij het plaatsen van een topic of een reactie krijg je trouwens al heel lang een melding om geen privégegevens (zoals een adres of kaartnummer) te delen.

 

@Erryt NS 

;)


Het andere topic (tijdweergave op poortjes/paaltjes) staat in het archief omdat het speelde in juni 2016 en de laatste reactie daar van augustus 2016 was. 5 pagina’s (123 reacties) lang, dus het leefde toen wel!

Daar staan overigens nogal wat stevige uitspraken in (die Sivan als moderator toen vrij kon doen):

De informatie die in dit topic is gegeven door Erryt, is de informatie die wij kunnen geven hierover. Jullie zullen het ermee moeten doen, jongens.

Erryt, bedankt voor je speurwerk. Laten we hopen dat een dergelijke situatie niet meer voorkomt. Uiteraard is dit signaal inmiddels bekend en zal erop worden gelet.

En ook nog:

Neen, niet alles hoeft op dit forum gepubliceerd te worden. Dat betekent natuurlijk niet dat dit ook niet bekend is. Soms worden er keuzes gemaakt wat betreft de informatie die wij via sociale media verspreiden. In dit geval laten we het bij bovenstaande. Ik heb er vertrouwen in dat mijn collega's die over deze kwestie gaan, ervoor zullen zorgen dat dit goed belegd is/wordt.

Ik neem aan (weet wel zeker) dat niet de inhoud maar de ‘leeftijd’ van dat topic bepalend is geweest om het te archiveren (wegens laatste reactie meer dan x jaar geleden).


Fouten zijn helaas niet altijd te vermijden. De wijze waarop NS heeft gereageerd op gesignaleerde onvolkomenheden roept wel vragen op.

In dit topic zijn leden (wederom) eindeloos aan het lijntje gehouden, op een dwaalspoor gezet en valselijk beschuldigd. Indien topics slechts resulteren in de censurering van berichten, de verbanning van leden, sluiting en archivering, gaat er iets grondig mis. Het forum voldoet daarmee niet aan de oorspronkelijke opzet en huidige voorwaarden.

Beoogt dit forum nog wel een klant-helpt-klant platform te zijn en wenst NS nog wel enige bijdrage aan de eigen “community” te leveren ?

 

Precies.Graag een inhoudelijke reactie.


Gaat NS hier überhaupt nog eens reageren???


Gaat NS hier überhaupt nog eens reageren???

Nee. Zie:

De update die ik hier heb gegeven is helaas de laatste voor dit topic. Er wordt zoals aangegeven achter de schermen onderzocht hoe het in de toekomst wel productief kan, maar hier kan ik helaas geen nieuwe update meer over geven. Ik ga dit topic dan ook afsluiten, maar wil jullie wel eerst nog de ruimte geven om hierop te reageren. 

 


Reageer