beantwoord

Foute programmering mobiele incheck zuil



Toon eerste bericht

441 reacties

Helaas is Sanne ook deze week afwezig geweest, ik heb zelf geen inzicht in de voortgang van het uitzoeken. Onze excuses. Naar verwachting zal Sanne de komende week een update kunnen geven.

We zijn inderdaad nog steeds bezig met dat proces. Ik meen dat er enige tijd geleden ook is gecommuniceerd hoe we precies onderscheid maken tussen topics die gearchiveerd kunnen worden en topics die we bewaren, maar ik kan dat alsnog even toelichten.

In het kort zullen topics met verouderde of inmiddels incorrecte informatie en topics met informatie die eenvoudig via de website gevonden kan worden gearchiveerd worden. De richtlijn voor het bewaren van een topic is dat het unieke informatie bevat waar ofwel uitzoekwerk aan vooraf is gegaan of die zo specifiek is dat dit niet eenvoudig gevonden kan worden buiten de community. Uiteraard speelt het aantal views van een topic daarin ook mee, gezien we met name uitgaan van de waarde van een topic vanuit het perspectief van de gemiddelde reiziger.

Wat voor een afspraak naar gerefeerd word weet ik ook niet, daarvoor zullen we even moeten wachten op Tijdvoor.

Wij gaan ervan uit dat de informatie die wij krijgen wel klopt. Jullie geven aan dat het niet klopt en wij gaan vervolgens dit weer uitzoeken. Dat onderzoek is nu nog gaande en in afwachting tot een uitkomst is daarmee is de kous voorlopig wel af en verzoek ik vanaf heden on-topic te blijven.

Reputatie 4

Ik ben er inderdaad nog mee bezig, maar ben het aan het escaleren met onze coördinatie voor het forum, omdat het volledig is klem gelopen. De desbetreffende afdeling die hierover gaat kan mij niet verder helpen namelijk en ik merk dat ik klem ben gelopen in het uitzoeken. Dus ik hoop dat zij mij weer op het goede spoor kan zetten voor het laatste stukje van het antwoord en ik het definitief met jullie kan afsluiten. 

Da's fijn dan zo'n prutsafdeling.

Naam, achternaam, mail adres, telefoonnummers van de betreffende verantwoordelijken hier publiceren zou wel handig zijn. Dan kunnen we er zelf eens achteraan. Net zolang totdat ze van ellende zelf maar opstappen.

 

Helaas, nog niks. Ik heb er nogmaals een bericht achteraan gestuurd! Hopelijk hoor ik snel iets terug! 

Ik heb helaas nog geen nieuwe update. Wel heb ik er nogmaals een bericht achter aangestuurd. Later deze week ben ik nog weer aanwezig voor andere werkzaamheden en hoop ik jullie nog van een nieuwe update te kunnen voorzien. 

Je kan hier binnen de community niet aangeven dat wij onze klanten expres oplichten. Het is ook verboden om respectloos tegen zowel leden als moderators te zijn.

@Laura NS@Stijn NS en @Robert B,

Ik zal eens nadenken of ik hier screenshots van mijn email zal plaatsen. :thinking: …….. Lijkt me geen verstandig plan. :sunglasses: Dus hoe toon ik aan die afspraak gemaakt is? Grappig dat https://forum.ns.nl/overige-producten-6/prive-prive-12564 ook achter een slotje zit…

De verwijzing naar https://community.ns.nl/archief-43/tijdweergave-op-poortjes-25152 vond ik in dit topic relevant vanwege het verloop qua tijd en communicatie. Daar was het probleem landelijk en heeft het vrij lang geduurd voordat het probleem opgelost was. Vooral de open communicatie richting de community was in dat topic interessant. 

@Erryt NS 

Kun je deze topics even weer op open zetten? 😏

 

 

Goedemiddag Macklobell,

Ik ben inderdaad vandaag en ook morgenavond aanwezig. Ik zie dat er meerdere reacties geplaatst zijn op het feit dat ik laat een antwoord aan jullie heb verschaft. Mijn excuses daarvoor. Ik laat in veel gevallen dit antwoord vaak tot laat staan in de hoop een update te hebben. Daarom heb ik ook nu bijvoorbeeld vanmorgen niet gelijk dit topic opgepakt. Ik heb nogmaals een mail gestuurd naar de afdeling waarmee ik in overleg ben. Ik snap de groot oplopende frustraties steeds te meer en ik snap ook dat jullie het onterecht vinden dat er niks mee gedaan kan worden. Ik ga (als jullie dit in orde vinden) morgen het hele topic nog eens door naar het beste antwoord en deze aanpassen en hopelijk heb ik morgen een nieuwe update. 

 

Ik begrijp jullie voor de volle 100% en ik word er zelf ook verdrietig van dat ik nog steeds geen definitief antwoord heb. Ik heb er nog een laatste maal een e-mail achteraan gestuurd en ik hoop dit keer echt een antwoord te ontvangen, anders ga ik op zoek naar een andere oplossing. 

Reputatie 7
Badge

Ik weet niet of ik moet huilen of lachen.

@Laura NS@Stijn NS en @Robert B,

Ik zal eens nadenken of ik hier screenshots van mijn email zal plaatsen. :thinking: …….. Lijkt me geen verstandig plan. :sunglasses: Dus hoe toon ik aan die afspraak gemaakt is? Grappig dat https://forum.ns.nl/overige-producten-6/prive-prive-12564 ook achter een slotje zit…

De verwijzing naar https://community.ns.nl/archief-43/tijdweergave-op-poortjes-25152 vond ik in dit topic relevant vanwege het verloop qua tijd en communicatie. Daar was het probleem landelijk en heeft het vrij lang geduurd voordat het probleem opgelost was. Vooral de open communicatie richting de community was in dat topic interessant. 

@Erryt NS

Kun je deze topics even weer op open zetten? 😏

Dat ene topic (privé is privé!) was verder totaal niet spannend, ging over het vaak (onbedoeld) delen van privégegevens op een openbaar forum, met toen nog het verzoek om je bericht aan te passen. Toenmalige leden (blijkbaar zijn ze later terug gekomen) @janjan en @Dwarsligger vonden daar wat van.

En anders deed een moderator dat later wel… Bij het plaatsen van een topic of een reactie krijg je trouwens al heel lang een melding om geen privégegevens (zoals een adres of kaartnummer) te delen.

 

@Erryt NS 

;)

Badge +3

Het andere topic (tijdweergave op poortjes/paaltjes) staat in het archief omdat het speelde in juni 2016 en de laatste reactie daar van augustus 2016 was. 5 pagina’s (123 reacties) lang, dus het leefde toen wel!

Daar staan overigens nogal wat stevige uitspraken in (die Sivan als moderator toen vrij kon doen):

De informatie die in dit topic is gegeven door Erryt, is de informatie die wij kunnen geven hierover. Jullie zullen het ermee moeten doen, jongens.

Erryt, bedankt voor je speurwerk. Laten we hopen dat een dergelijke situatie niet meer voorkomt. Uiteraard is dit signaal inmiddels bekend en zal erop worden gelet.

En ook nog:

Neen, niet alles hoeft op dit forum gepubliceerd te worden. Dat betekent natuurlijk niet dat dit ook niet bekend is. Soms worden er keuzes gemaakt wat betreft de informatie die wij via sociale media verspreiden. In dit geval laten we het bij bovenstaande. Ik heb er vertrouwen in dat mijn collega's die over deze kwestie gaan, ervoor zullen zorgen dat dit goed belegd is/wordt.

Ik neem aan (weet wel zeker) dat niet de inhoud maar de ‘leeftijd’ van dat topic bepalend is geweest om het te archiveren (wegens laatste reactie meer dan x jaar geleden).

Mag ik nu toch eens navragen hoe het staat met de oplossing voor de overige ongelukkigen. Ik had eigenlijk inmiddels wel een update verwacht.

Reputatie 7

Ik zie dat Sanne inmiddels al 20 dagen niet meer actief is op dit forum. (indien het door ziekte is: Van Harte beterschap) Ik vraag mij af wie dit topic dan nu onder zijn of haar hoede heeft. Ik zou in ieder geval graag zien dat het beste antwoord wordt verwijderd. Zoals al door meerdere forumleden is aangegeven is dat inmiddels echt wel achterhaald.

Bedankt voor je bezorgdheid, Macklobell. Dat zal ik doorgeven. Gelukkig is ze er morgen weer en geeft ze een update.

Reputatie 7
Badge +1

Fouten zijn helaas niet altijd te vermijden. De wijze waarop NS heeft gereageerd op gesignaleerde onvolkomenheden roept wel vragen op.

In dit topic zijn leden (wederom) eindeloos aan het lijntje gehouden, op een dwaalspoor gezet en valselijk beschuldigd. Indien topics slechts resulteren in de censurering van berichten, de verbanning van leden, sluiting en archivering, gaat er iets grondig mis. Het forum voldoet daarmee niet aan de oorspronkelijke opzet en huidige voorwaarden.

Beoogt dit forum nog wel een klant-helpt-klant platform te zijn en wenst NS nog wel enige bijdrage aan de eigen “community” te leveren ?

 

Precies.Graag een inhoudelijke reactie.

Reputatie 7
Badge +3

Heeft NS in dit topic de intentie uitgesproken om het probleem op te lossen? Dat zou nieuws zijn.

Hoi allemaal,

Ik heb de afgelopen dagen meegelezen en snap de frustratie heel erg goed. Jullie voelen je een beetje in de steek gelaten in een topic als dit waarop geen antwoord komt. Waarom worden mensen niet automatisch gecompenseerd of waarom komt er geen berichtgeving? Over het stukje automatische compensatie heb ik jullie een hele tijd geleden al een antwoord gegeven. Maar op de vraag waarom het niet gecommuniceerd wordt niet. Dit heb ik nogmaals uitstaan bij de juiste afdeling en ik hoop dat zij mij misschien nu zo nog van een antwoord kunnen voorzien. 

 

Ik moet ook aangeven dat dit topic een aantal keren stil heeft gelegen omdat ik er vorig jaar onverwacht een aantal weken uit ben geweest. Normaal gesproken dragen wij een topic over, maar ik heb te maken gehad met onverwacht ziek worden en dit heeft iets langer geduurd dan ik had gehoopt. Dus de fout hiervan ligt niet alleen binnen NS, maar ook binnen mijn privéomstandigheden. 

Reputatie 7

NS heeft bij de eerste reactie in dit topic al uitgesproken dat ze de reiziger niet wilde gaan compenseren, anders dan de reizigers die de fout zelf ontdekt hebben. Er zijn o.a. door mrfreeze stukken in dit topic aangeleverd waaruit duidelijk blijkt dat actief compenseren (actie vanuit NS) wel degelijk kon. (andere stuk is doorplaatsing van voorbeterov.nl). Op beide stukken is geen enkele reactie vanuit NS-zijde gekomen.

 

NS heeft vanaf begin af aan geschermd met de AVG, maar heeft totaal niet inhoudelijk duidelijk gemaakt waarom de AVG van toepassing is. De reactie op bladzijde 13 over de concullega's is dan ook treffend: Het stukje van Arriva en Keolis kan ik helaas niet zo heel veel mee, omdat het hier over een ander bedrijf gaat.

 

Wat nou ander bedrijf het betreft hier bedrijven die exact hetzelfde doen als NS.

 

Er is ook geen communicatie geweest over de terugroepactie, helemaal niets. Als NS nu tot inkeer komt en opeens een ander beter antwoord moet gaan verzinnen zal er nog wel de nodige tijd over heen gaan. Ondertussen lees ik nog steeds op de site dat de klant op 1, 2 en 3 staat. Als er in één topic duidelijk is geworden dat dat niet het geval is dan is het wel dit topic.

 

Bij deze dus een oproep om dit van de site te verwijderen en zo niet duidelijk maken waarom NS vindt dat ze hier nog wel degelijk aan voldoen.

 

@Laura NS, @Stijn NS en @Robert B,

Ik zal eens nadenken of ik hier screenshots van mijn email zal plaatsen. :thinking: …….. Lijkt me geen verstandig plan. :sunglasses: Dus hoe toon ik aan die afspraak gemaakt is? Grappig dat https://forum.ns.nl/overige-producten-6/prive-prive-12564 ook achter een slotje zit…

De verwijzing naar https://community.ns.nl/archief-43/tijdweergave-op-poortjes-25152 vond ik in dit topic relevant vanwege het verloop qua tijd en communicatie. Daar was het probleem landelijk en heeft het vrij lang geduurd voordat het probleem opgelost was. Vooral de open communicatie richting de community was in dat topic interessant. 

Reputatie 7
Badge +1

De NS maakt zich hier wel erg makkelijk vanaf op deze manier, echt ongehoord.  Een zichzelf respecterend bedrijf zou hier heel ander mee omgaan, er zou dan minimaal een persoonlijk excuus komen van een directielid dat het onderzoek en een inhoudelijke reactie zo lang op zich heeft laten wachten.

Helaas verschuild de NS zich hier lafhartig achter een aantal moderatoren (die hun uiterste best doen maar ook in de steek gelaten worden door de NS).

 

TRIEST

Bijzonder treurig inderdaad. Zou NS op zijn minst kunnen aangeven waar zij met dit antwoord aan hun missiestatement hebben voldaan. En indien zij dit niet kunnen als de wiedeweerga dit uit hun missiestatement willen halen. 

 

Onze reizigers staan in al onze activiteiten op 1, 2 en 3 en we werken voor hen aan een zo aangenaam en duurzaam mogelijke reis van deur tot deur.

 

Een missiestatement is de "kapstok”van je bedrijf, hetgeen waar je je beleid op maakt.

Dit topic waar dus ruim anderhalve jaar een loopje met de eigen regels is genomen, is een flagrante schending van het missiestatement. Als je dit topic als NS zijnde op deze manier wil afsluiten betekent dat mijns inziens ook dat je je eigen missiestatement niet meer kan handhaven. Onder al onze activiteiten versta ik nl ook het vergoeden van de reizigers die teveel betaald hebben.

 

Ik zou graag een juridische onderbouwing willen hebben als jullie weigeren het missiestatement aan te passen.

Reputatie 7
Badge

U zult contact moeten opnemen met met de klantenservice van NS. Zij zullen nooit op eigen gelegenheid fouten rechtzetten.

De werkzaamheden waren volgens mij ergens half juli. We zijn nu al bijna 2 ½ maand verder. Enige actie vanuit NS tot op heden??? Ik zie hem niet. Zeer teleurstellend wederom. 

Ik ben sowieso benieuwd of @FrankG69 compensatie heeft gehad. Over excuses zullen we maar niet beginnen. @marv87 : Ik zou wel mee willen doen met de weddenschap maar ik ben geheelonthouder.

Sanne is door persoonlijke omstandigheden deze week afwezig geweest, dus helaas hebben we nog geen update kunnen geven. Volgende week weer verder!

Reageer