beantwoord

Foute programmering mobiele incheck zuil



Toon eerste bericht

441 reacties

Badge +3

Ik zag zojuist deze voorbij komen en vroeg me af waarom er op Geldermalsen eigenlijk een mobiele CiCo nodig was, want dat station heeft dus geen poortjes?

Of staan de paaltjes daar allemaal op de perrons (dus ver lopen vanaf de bushalte)?

Helaas nog niets nieuws! Ik hou mijn ogen open! 

Ik heb helaas nog geen nieuwe update voor jullie! Ik zit er nog bovenop voor jullie en ben bezig om het uit te zoeken! Mocht het mij lukken, dan ga ik proberen of ik jullie deze week nog van een extra update kan voorzien. Want zelf ben ik afwezig ivm Kerst volgende week. 

Helaas heb ik nog geen nieuwe update voor dit topic. De medewerker die hier over gaat is op vakantie en kan ik pas volgende week voor jullie bereiken. Hopelijk heb ik dan een passende update gevonden!

Laten we het hopen want dit heeft al langer geduurd dan had gemogen.

Badge +3

High Hopes, en dan verder met de rest van de langlopende problemen (Flex).

BTM GVB-Connexxion (Noord-Holland) gaat structureel fout, andersom altijd goed.

En Qbuzz trein op de Merwedelingelijn uiteraard. Qbuzz treft geen blaam.

Hou die afdelingen vast @Sanne NS 

Dank. Om welke werkzaamheden (datum) ging het eigenlijk?

Als mensen pas via hun factuur erachter moeten komen dat er iets niet klopt dan zou de NS al (veel) langer van het probleem af moeten weten, door mensen die hun reishistorie of saldo eerder checken dan een factuur.

Dus waarom is daar geen enkele ruchtbaarheid aan gegeven?

Dat laatste is een goede vraag Robert B. Het stond eigenlijk ook al in de vraag van TS. 

Er zijn de afgelopen tijd vrij veel verstoringen door werkzaamheden geweest bij Geldermalsen. Er wordt hier volgens mij een nieuw perron gebouwd. Precieze data zijn wat dat betreft wat lastig want er zijn meerdere weken werkzaamheden op trajecten rondom Geldermalsen geweest. Ik heb nog even gekeken in het archief van rijdendetreinen, maar kom daar ook niet helemaal uit. 

Reputatie 7
Badge +3

Op de ProRail site staat wel het één en ander over de werkzaamheden bij Geldermalsen, ook onderaan de pagina linkjes naar eerdere berichten in juli.

https://www.prorail.nl/nieuws/grote-stappen-gezet-in-geldermalsen

Gezien heel veel dingen in de NS organisatie niet tot uitvoer komen omdat het “geen prioriteit” heeft zie ik hier weinig van terecht gaan komen.  Want tja, hoe vaak gebeurt zoiets nou ?

Althans zo heb ik de NS organisatie ervaren in de tijd dat ik er werkzaam was. De enige slagvaardigheid binnen de organisatie was het personeel wat moet zorgen dat er treinen rijden en bij verstoringen oplossingen moesten vinden. 

Helaas lagen de plannen bij de NS al klaar om de hele bijsturings afdelingen ook in te krimpen, met alle gevolgen van dien bij grotere verstoringen.


Dat maakt het dan des te erger want 5 jaar geleden hebben ze hier dus al misbruik van de situatie gemaakt en vandaag de dag doen ze dat nog steeds. Ik zie in het missiestatement nog steeds staan dat de klant in alle gevallen op 1, 2en 3 staat. Lijkt mij dan een grove leugen te zijn.

 

Over NS

Wie zijn wij?

NS is actief in de wereld van het openbaar vervoer. We bevorderen het gebruik van het openbaar vervoer en houden Nederland in beweging. Onze reizigers staan in al onze activiteiten op 1, 2 en 3

Geen grove leugen lijkt mij. :sunglasses:  Het kan zijn dat @Loes en een @Slidestops hierbij bedenkingen hebben. Want waar staan Loes en Slidestops? 4 en 5? :nerd:

(In ieder geval niet in de top 3….toch.. . :wink:

)

Reputatie 7
Badge +3

Je gaat je wel afvragen wat het nut van deze “community” is wanneer moderators geen enkele doorzettingsmacht hebben binnen NS. 

-Aangepast door moderator-

Helaas nog niet de gehoopte update, maar ik ben samen met een aantal collega's van verschillende afdeling bezig met het maken van een duidelijke lijn en antwoord dat naar jullie toe kan. Maar hierbij zijn we ook aan het kijken naar een werkwijze die we kunnen hanteren mocht een situatie als deze zich nogmaals voordoen! Het is dus nog even afwachten, maar wordt zeker vervolgd. 

Reputatie 7
Badge +1

Wij gaan ervan uit dat de informatie die wij krijgen wel klopt. Jullie geven aan dat het niet klopt en wij gaan vervolgens dit weer uitzoeken. Dat onderzoek is nu nog gaande en in afwachting tot een uitkomst is daarmee is de kous voorlopig wel af en verzoek ik vanaf heden on-topic te blijven.

 

Het onderzoek is inmiddels al een tijdje afgerond en het resultaat liegt er niet om.

Hoe staat het nu met die kous ?

 

On topic wanneer gaat NS nu eindelijk eens constructief in dit topic reageren. NS doet er nu al meer dan een maand het zwijgen toe. Ik vind het helaas beschamend gedrag.

Reputatie 3

Dit topic is gestart op 23-08-2020, waarbij is aangegeven dat er enige weken is gewacht op het zelfoplossend vermogen van NS. Dit wil zeggen dat de bewuste reis een stuk eerder is gemaakt. Ik vermoed in de periode 3 juli - 9 augustus: toen waren er grootschalige werkzaamheden in Geldermalsen [1] waardoor treinverkeer beperkt mogelijk was. Dat verklaart m.i. businzet/mobiele incheckpalen.

TLS hanteert een bewaartermijn voor reisgegevens van 18 maanden. [2] Dus de reisgegevens van wie tussen 3 juli en 25 juli 2020 in heeft gecheckt, zijn inmiddels verwijderd. Over twee weken (9 februari 2022) zullen de laatste transacties van de periode in het digitale vacuüm zijn verdwenen. Kalf verdronken, case closed, zoals overigens reeds voorspeld.  

 

[1] https://www.prorail.nl/nieuws/38-dagen-non-stop-werken-in-geldermalsen-en-tricht

[2] https://www.ov-chipkaart.nl/web/file?uuid=30a6e4a1-8b48-4959-83f2-19871f90318c&owner=c3293205-850e-47fb-bff7-ae830280f025&contentid=395

Reputatie 3

Je kan hier binnen de community niet aangeven dat wij onze klanten expres oplichten. Het is ook verboden om respectloos tegen zowel leden als moderators te zijn.

 

Artikel 6:203 BW “onverschuldigde betaling”:

Artikel 203
1.

Degene die een ander zonder rechtsgrond een goed heeft gegeven, is gerechtigd dit van de ontvanger als onverschuldigd betaald terug te vorderen.

2.

Betreft de onverschuldigde betaling een geldsom, dan strekt de vordering tot teruggave van een gelijk bedrag.

3.

Degene die zonder rechtsgrond een prestatie van andere aard heeft verricht, heeft eveneens jegens de ontvanger recht op ongedaanmaking daarvan.

Goedemiddag allemaal! 

Ik zit helaas klem met de afdeling waarmee ik dit samen uitzoek. Zij kunnen mij op dit moment niet verder helpen, dus ik heb een aantal lijntjes uitgegooid om dit alsnog van een definitief antwoord te kunnen voorzien, want dit moet gewoon opgelost worden. Hopelijk heb ik zo spoedig mogelijk een antwoord van een andere afdeling waarmee alsnog de oplossing komt!

@marv87 

Zes maanden terug verwees ik naar een, tot dan toe, toegankelijk topic waarin @Erryt NS en Sivan een landelijk probleem onder hun hoede hadden. En misschien wil een moderator dit topic toch weer even open zetten, want het is relevant voor de werkwijze die toen en nu de NS en Webhelp parten spelen.

 

En blijf nog even op dit forum @marv87 :blush: Of vraag tenminste voordat je account de prullenbak in verdwijnt een uitdraai van je community gegevens op bij de fg van de NS. Het is namelijk nog maar de vraag of je op dit moment nog toegang hebt tot JE gegevens die in het archief staan. :wink:

 

 

Merk ook op dat Sanne haar commentaar precies op het eind van haar dienst heeft geschreven. Kan ze het reageren op bovenstaande reacties van Marv, RobertB en mijzelf weer met een weekje uitstellen.

 

Tsja je zou toch eens klantvriendelijk worden NS……..

 

De titel geeft al de urgentie aan. “Foute programmering mobiele incheck zuil” Het betreft hier een geïsoleerd probleem dat proactief opgepakt had kunnen worden. In een ander topic van enkele jaren geleden las ik dat bij een landelijke storing de NS ook ruim de tijd nam om het probleem op te lossen zonder enige toelichting. 

Daar zullen ook wel wat mensen de dupe zijn geweest.

 

@Erryt NS, @Sanne NS, etc.NS

Zetten jullie het topic weer online! Dat was volgens mij afgesproken met mij als ik daarom zou verzoeken. Ik wil best de afspraak hier publiceren, maar dat lijkt mij een beetje omslachtig. 

 

Ik heb zeker een update, maar het zal voor jullie niet de gedroomde update zijn. Zij gaven aan dat de AVG ons inderdaad niet tegenhoudt om dit proactief over te gaan op restituties in deze situatie. Nu gaat er nog onderzocht worden hoe dit in de toekomst wel proactief kan. Hier is helaas het huidige werkproces nog niet op ingericht. Er is dan ook nog geen duidelijkheid wanneer en hoe dit precies gaat gebeuren, maar achter de schermen gaan ze hier hard mee aan de slag. 

 

De update die ik hier heb gegeven is helaas de laatste voor dit topic. Er wordt zoals aangegeven achter de schermen onderzocht hoe het in de toekomst wel productief kan, maar hier kan ik helaas geen nieuwe update meer over geven. Ik ga dit topic dan ook afsluiten, maar wil jullie wel eerst nog de ruimte geven om hierop te reageren. 

Nog steeds updateloos, zelfs na een paar dagen vrij van mijn kant :(

Lang genoeg gerekt om, wat het antwoord ook gaat zijn, niet meer van belang te zijn. Kansloos, echt waar. 

Duidelijk antwoord @Henk_NL Dit topic blijkt maar weer een pareltje als je de handelswijze van de NS in ogenschouw neemt. :zipper_mouth:

Wat een voorbarigheid weer allemaal, laten we nu eerst afwachten wat er uitkomt voordat er geoordeeld wordt.  Helaas betekend de AVG dat er nog een extra afdeling bij betrokken moet worden en dat alleen al vertraagd de boel weer extra.

Hou er verder even rekening mee dat nagenoeg iedereen nog vanaf huis werkt wat even bij de andere afdeling binnen lopen ook onmogelijk maakt.

 

@Tijdvoor kun je me even wegwijs maken naar die afspraak? Iets met bomen en bos.

Wij krijgen informatie vanuit de organisatie. Als wij dat verkondigen dan mag je ervan uitgaan dat dat klopt. Als dit niet klopt en wij vernemen ook dat dat zo is zullen wij dit gewoon toegeven. Als je een ander vermoeden hebt mag je dit uiteraard uitspreken, maar doe dit op een correctie en normale manier. In dit topic is dat niet op een normale manier gebeurd en voor sommige geldt dat dat in andere topics ook al vaker is voorgevallen. Voor de rest wil ik iedereen verzoeken nu gewoon weer on-topic te blijven.

Helaas heb ik nog geen nieuwe update ontvangen. Het lastige is dat ik en de collega met wie ik bezig ben om dit uit te zoeken, andere dagen draaien. Ivm met mijn stage ben ik doordeweeks namelijk niet beschikbaar en deze collega is er dan wel. Ik hoop hem deze week alsnog te bereiken om jullie van een update te kunnen voorzien, want dit topic loopt natuurlijk al heel erg lang. 

Badge +3

Er is (recent) een opschoonslag begonnen om oude/verlaten topics (langer dan een jaar niet op gereageerd) te archiveren. Geen idee hoe het daarmee staat maar in ieder geval het aantal ‘views’ (keer bekeken) telde daarbij ook mee.

Wat de afspraak precies is kan ik zo gauw niet vinden, maar gerelateerd: 

 

Reageer