Skip to main content

Beste,

Bij het controleren van de nota zag ik tot mijn verbazing dat mijn zoon die normaal van Geldermalsen naar Culemborg reist nu ineens spontaan van Ermelo naar Culemborg heeft gereisd. Smiddag's retour. Dit is onmogelijk omdat mijn zoon (16) niet over alternatief vervoer beschikt om in Ermelo (en waarom) zijn reis te starten. Navraag levert op dat dit een dag was waarbij (vanwege spoorwerzaamheden ) ingecheckt moest worden bij een mobiele zuil. Ik neem aan een programmeerfout in de zuil.

Ik heb nog even een paar weken gewacht omdat ik van NS zou verwachten dat deze fout bij een eerste melding (ik ben ongetwijfeld niet de eerste) zelf hersteld zou worden. Tot op heden heb ik echter geen enkel bericht ontvangen. 

Ik stel voor dat NS in ieder geval de verkeerde geregistreerde reis bij mij per ommegaande corrigeer. Zeker zo belangrijk vind ik dat de andere reizigers (die misschien nog niet zo naar hun rekening hebben gekeken) ook de fout gecorrigeerd krijgen. En ja, hier zie ik graag enige bewijsvoering voor. Gezien de creativiteit van NS vind ze hier vast wel een oplossing voor. 

Met groet,

Frank

Hoi allemaal,

Ik heb de afgelopen dagen meegelezen en snap de frustratie heel erg goed. Jullie voelen je een beetje in de steek gelaten in een topic als dit waarop geen antwoord komt. Waarom worden mensen niet automatisch gecompenseerd of waarom komt er geen berichtgeving? Over het stukje automatische compensatie heb ik jullie een hele tijd geleden al een antwoord gegeven. Maar op de vraag waarom het niet gecommuniceerd wordt niet. Dit heb ik nogmaals uitstaan bij de juiste afdeling en ik hoop dat zij mij misschien nu zo nog van een antwoord kunnen voorzien. 

Ik moet ook aangeven dat dit topic een aantal keren stil heeft gelegen omdat ik er vorig jaar onverwacht een aantal weken uit ben geweest. Normaal gesproken dragen wij een topic over, maar ik heb te maken gehad met onverwacht ziek worden en dit heeft iets langer geduurd dan ik had gehoopt. Dus de fout hiervan ligt niet alleen binnen NS, maar ook binnen mijn privéomstandigheden. 

Lang genoeg gerekt om, wat het antwoord ook gaat zijn, niet meer van belang te zijn. Kansloos, echt waar. 

Duidelijk antwoord @Henk_NL Dit topic blijkt maar weer een pareltje als je de handelswijze van de NS in ogenschouw neemt. :zipper_mouth:

Ondertussen (na recente werkzaamheden) op Geldermalsen :rofl:

https://twitter.com/Trein_Reiziger0/status/1432277270702477315

(aan het eind van spoor 7) staat er een NS ov-chipkaart paal verkeerd… 

Geef dan ook gelijk maar door dat dat blauwe bord met de instructie over in en uitchecken een kwartslag gedraaid moet worden.

Het zou een Photoshop kunnen zijn… (maar is het dus niet) :sweat_smile:

Foto van het ‘blauwe bord met instructies’ erbij gekregen. Zoek de paaltjes.. 

Goedemiddag allemaal! 

Ik zit helaas klem met de afdeling waarmee ik dit samen uitzoek. Zij kunnen mij op dit moment niet verder helpen, dus ik heb een aantal lijntjes uitgegooid om dit alsnog van een definitief antwoord te kunnen voorzien, want dit moet gewoon opgelost worden. Hopelijk heb ik zo spoedig mogelijk een antwoord van een andere afdeling waarmee alsnog de oplossing komt!

Ik ben er inderdaad nog mee bezig, maar ben het aan het escaleren met onze coördinatie voor het forum, omdat het volledig is klem gelopen. De desbetreffende afdeling die hierover gaat kan mij niet verder helpen namelijk en ik merk dat ik klem ben gelopen in het uitzoeken. Dus ik hoop dat zij mij weer op het goede spoor kan zetten voor het laatste stukje van het antwoord en ik het definitief met jullie kan afsluiten. 

Ik ben er inderdaad nog mee bezig, maar ben het aan het escaleren met onze coördinatie voor het forum, omdat het volledig is klem gelopen. De desbetreffende afdeling die hierover gaat kan mij niet verder helpen namelijk en ik merk dat ik klem ben gelopen in het uitzoeken. Dus ik hoop dat zij mij weer op het goede spoor kan zetten voor het laatste stukje van het antwoord en ik het definitief met jullie kan afsluiten. 

Da's fijn dan zo'n prutsafdeling.

Naam, achternaam, mail adres, telefoonnummers van de betreffende verantwoordelijken hier publiceren zou wel handig zijn. Dan kunnen we er zelf eens achteraan. Net zolang totdat ze van ellende zelf maar opstappen.

Ik weet niet of ik moet huilen of lachen.

Laten we het hopen want dit heeft al langer geduurd dan had gemogen.

High Hopes, en dan verder met de rest van de langlopende problemen (Flex).

BTM GVB-Connexxion (Noord-Holland) gaat structureel fout, andersom altijd goed.

En Qbuzz trein op de Merwedelingelijn uiteraard. Qbuzz treft geen blaam.

Hou die afdelingen vast @Sanne NS 

Helaas nog niet de gehoopte update, maar ik ben samen met een aantal collega's van verschillende afdeling bezig met het maken van een duidelijke lijn en antwoord dat naar jullie toe kan. Maar hierbij zijn we ook aan het kijken naar een werkwijze die we kunnen hanteren mocht een situatie als deze zich nogmaals voordoen! Het is dus nog even afwachten, maar wordt zeker vervolgd. 

Een update weer van mijn kant! Ik heb een ETA op het langverwachte antwoord. Deze gaat volgende week in de loop van de week voor jullie komen en deze zal ik zodra ik deze heb aan jullie terugkoppelen. 

Helaas weer een belofte die niet nagekomen is, geen antwoord vorige week.  Natuurlijk ken ik het klappen van de zweep ook wel, maar als je een topic serieus neemt en belooft dat er een antwoord komt binnen de afgesproken termijn dan is het toch ook normaal om op tijd te melden als dat (weer) niet gelukt is.

Helaas weer een belofte die niet nagekomen is, geen antwoord vorige week.  Natuurlijk ken ik het klappen van de zweep ook wel, maar als je een topic serieus neemt en belooft dat er een antwoord komt binnen de afgesproken termijn dan is het toch ook normaal om op tijd te melden als dat (weer) niet gelukt is.

Vooral dat laatste (dan is het toch normaal….) vind ik echt ernstig. Nu ja veel verwacht ik er niet van. We gaan het ooit zien.

Beste Sanne,

Jouw collega Sascha geeft in dit topic

aan dat in theorie dit mogelijk zou moeten zijn:

Specifiek over het verhaal met de verkeerd geprogrammeerde zuilen kan ik geen uitspraken doen. Daar is Sanne NS mee bezig. In theorie zou er een persoon aangesteld kunnen worden om dit in kaart te brengen en op te lossen, dat klopt.  

Zou je dit topic eens met mevrouw Bouma willen bespreken en overleggen of van de theorie ook praktijk gemaakt kan worden. 

Beste,

Bij het controleren van de nota zag ik tot mijn verbazing dat mijn zoon die normaal van Geldermalsen naar Culemborg reist nu ineens spontaan van Ermelo naar Culemborg heeft gereisd. Smiddag's retour. Dit is onmogelijk omdat mijn zoon (16) niet over alternatief vervoer beschikt om in Ermelo (en waarom) zijn reis te starten. Navraag levert op dat dit een dag was waarbij (vanwege spoorwerzaamheden ) ingecheckt moest worden bij een mobiele zuil. Ik neem aan een programmeerfout in de zuil.

Ik heb nog even een paar weken gewacht omdat ik van NS zou verwachten dat deze fout bij een eerste melding (ik ben ongetwijfeld niet de eerste) zelf hersteld zou worden. Tot op heden heb ik echter geen enkel bericht ontvangen. 

Ik stel voor dat NS in ieder geval de verkeerde geregistreerde reis bij mij per ommegaande corrigeer. Zeker zo belangrijk vind ik dat de andere reizigers (die misschien nog niet zo naar hun rekening hebben gekeken) ook de fout gecorrigeerd krijgen. En ja, hier zie ik graag enige bewijsvoering voor. Gezien de creativiteit van NS vind ze hier vast wel een oplossing voor. 

Met groet,

Frank

Nog zoiets: op zaterdag 27 november 2021 omstreeks 16:12 is een uitcheck op Rotterdam Blaak bij een poortje geregistreerd als uitcheck op Amsterdam Centraal om ca. 8:00 (op welke datum de klok stond is niet duidelijk). Mijn NS geeft aan dat de reisduur vanaf mijn incheck om 15:27 16 uur en 49 minuten was. Verdere transacties ontbreken op Mijn NS tot nu toe (woensdag 1 december 8:30), hoewel ik op dezelfde dag nog een reis heb gemaakt en elk van de volgende dagen gereisd heb. De app toont voor de zaterdag twee tegelijk gemaakte reizen.

Ik kreeg een e-mail “Uw gemiste check-uit bij NS is automatisch hersteld” met "Gecorrigeerd eindstation: Amsterdam centraal”. Ik wacht de factuur af.

Er is e.e.a. mis gegaan met transacties van 27 en 28 november, dus dat zal daar wel mee te maken hebben.

Bij Flex wordt een gemiste uitcheck ‘hersteld’ op basis van je reisgedrag. Blijkbaar reis je dus regelmatig naar Amsterdam Centraal?

Via de Klantenservice kan je dat wel laten corrigeren naar Blaak, want als je het zo laat staan komt die rit gewoon op je factuur. Heb je Weekend Vrij of een ander vrij reizen abonnement (dus geen bijkomende kosten), dan natuurlijk lekker zo laten.

De ‘dubbele reizen’ zullen automatisch gecorrigeerd worden.

Een update weer van mijn kant! Ik heb een ETA op het langverwachte antwoord. Deze gaat volgende week in de loop van de week voor jullie komen en deze zal ik zodra ik deze heb aan jullie terugkoppelen. 

Dit was nu al weer 29 dagen geleden. Nu is een week bij mij 7 dagen en snap ik dat het even langer kan duren, maar @Sanne NS  zou je toch iets van je willen laten horen hoe het staat met het antwoord waar iedereen blij mee zou moeten zijn. 

Sanne zal snel een update geven, Marv87.

@marv87 Daar heb je helemaal gelijk in, mijn excuses. De update komt er echt wel en ik snap dat het vervelend is dat ik een belofte doe en deze niet na kom. Dit heeft te maken met het feit dat op dit moment verschillende afdelingen aan het samenwerken zijn om een correcte woordvoering hiervoor neer te leggen en ook aan het kijken zijn hoe dit voor in de toekomst kan worden opgelost. 

Zou het een coproductie zijn met de afdeling die het “reserveren” van fietsplaatsen van de afgelopen zomer evalueert? :wink:  

@iMark: Misschien ook wel een coproductie met de afdeling die destijds ging over het sturen van een maandelijkse factuur?? (ov-fiets e.d.)

@Sanne NS  Ik kan me voorstellen dat jij niet altijd aanwezig bent, maar ik neem aan dat er meer mensen werken bij de NS klantenservice en dat jullie een onderwerp als het belangrijk is ook delen met elkaar. Beetje zonde dat dit heel lang duurt en 1 van de redenen is dat jij maar beperkt aanwezig bent hiervoor.

Verder snap ik uit je bericht niet helemaal wat het ‘enige’  is waar je op wacht. Ik krijg het beeld dat je nog steeds geen antwoord hebt van de afdelingen op de initiele vraag waarom jullie niet proactief de reizigers kunnen compenseren. Maar dat is toch dezelfde vraag die 16 maanden geleden al gesteld is?

@marv87 Dat is een deel van de vraag die wij inderdaad nog aan het beantwoorden zijn. Voor een deel heb ik daar maanden geleden al een antwoord op gegeven, maar we zijn nog bezig waarom het niet automatisch wordt overgezet naar mensen met een anonieme kaart en ook de mensen met een abonnement. Maar ook ligt het vraagstuk nog waarom er geen communicatie over volgt. Deze 3 punten worden nu onderzocht door de afdeling die gaan over de incheckpalen en het systeem hierachter in combinatie met onze privacy afdeling, woordvoering en een stukje ook samen met OV-chipkaart.

De reden dat ik de communicatie doe in dit topic en ook met de afdelingen is dat het een topic is dat op mijn naam staat. Ik ben elke week aanwezig, maar wil jullie geen loze updates geven elke week. Als ik er niet ben, dan zet ik het zeker wel over naar een collega. Dit is vorig jaar niet gebeurd, omdat ik zeer plotseling ben uitgevallen met ziekte. Ik ben daarin ook echt niet in staat geweest om te werken of zelfs maar met werk bezig te zijn. Daardoor heeft het een tijdje stilgelegen.  

NS heeft in dit topic alle geloofwaardigheid wat mij betreft al lang verspeeld. De 2 reacties van ene Pingpong aan het begin van dit topic zijn dus exact wat er zo'n beetje met dit topic gebeurd is.

Treffend is ook dat NS nu gaat uitzoeken waarom er destijds niets gecommuniceerd is.

Ik wet niet of ik hierom moet lachen of huilen. 

Ik had nog zo gehoopt dat dit topic wel ergens in de goede voornemens voor 2022 zou staan (afhandelen in 2021 in ieder geval), maar het mag dus niet zo zijn.

We gaan dus vrolijk een derde jaar in met dit topic. Vraag, wanneer gaan we het antwoord dat er toch al was nu eindelijk eens een keer horen??

Reageer