Sticky

Reactie NS op Corona (Covid-19) virus



Toon eerste bericht

715 reacties

Bedankt!

Ik vrees wel voor nare discussies als een conducteur een reiziger die geen toegestane plaats heeft aan gaat spreken en die met het argument komt dat hij dat pas kon vaststellen dat er geen plaats was toen de trein al reed. Ik zou niet graag in de schoenen van die conducteur staan zo lang dit soort vragen onbeantwoord zijn.

 

Dat gaat denk ik wel meevallen, de laatste weken heb ik nog geen conducteur gezien die door de coupe's is gelopen, wat volgens mij de huidige richtlijn vanuit NS is en voorlopig ook blijft. 2 weken geleden op Schiphol moest ik zelfs zoeken naar een conducteur van een trein waarvan een (onbemande) cabinedeur open stond, 

Reputatie 1

Is het eigenlijk nu zo dat bij de NS een Nooddienstregeling aan de gang is en geen basisdienstregeling zoals de NS eerst voorstelde en dat je alleen met de trein kan gaan als dat alleen noodzakelijk is ivm corona? 

Bericht gehad van nieuwe Keuzedag, maar ik heb de oude Keuzedag niet kunnen gebruiken en ik vrees dat hetzelfde zal gelden voor de nieuwe Keuzedag. Ik vraag mij ook af of mijn kortingsabonnement nog wel zin heeft? Graag een reactie van NS.

Met vriendelijke groet,

Henk

Goedemiddag Henk Bartelds. Je kunt hiervoor het beste contact op nemen met onze Klantenservice. Voor Keuzedagen kunnen we een vervangende voucher verstrekken wanneer hij ongebruikt is komen te verlopen. Wat betreft de zin van je abonnement kunnen mijn collega’s met je mee kijken.

We zijn telefonisch bereikbaar (030-7515155), via Twitter en Facebook, of je kunt een chatgesprek starten (optie 'Chat met NS').

Nee, de treinen rijden gewoon en de stations zijn gewoon open. Mensen die nu met de trein moeten of willen kunnen er gewoon in, alleen rijdt er dus een stuk minder.

Reputatie 7
Badge +3

Bericht gehad van nieuwe Keuzedag, maar ik heb de oude Keuzedag niet kunnen gebruiken en ik vrees dat hetzelfde zal gelden voor de nieuwe Keuzedag. Ik vraag mij ook af of mijn kortingsabonnement nog wel zin heeft? Graag een reactie van NS.

 

NS kan niet voor u bepalen of uw abonnement nog zin heeft. U zult zelf uw toekomstige reisgedrag moeten inschatten. Het advies om niet te reizen als het niet noodzakelijk is kan nog wel enkele jaren blijven.

Ik durf deze vragen niet zo te beantwoorden, maz1. Volgens mij is het ook nog niet bekend of extra ventileren bevorderlijk is om deze aerosolen minder te laten verspreiden. 

Ik zit een beetje met de term ‘noodzakelijke reis’. Mijn situatie: op 4 juni moet ik mijn bibliotheekboeken ingeleverd hebben als ik geen boete wil krijgen. Fietsen is te ver (meer dan 10 km) en ik heb geen auto. Ik wil met reizen wachten to minstens 2 juni en dan met mondkapje en buiten de spits. Kan dit gezien worden als een noodzakelijke reis of moet ik maar wachten tot een vaccin beschikbaar is (en ondertussen de boeken maar van de bib kopen)?

Dat vraag ik me ook af Pingpong.  Er is een speciale “Corona pagina”  waar veel nuttige informatie staat qua reizen met de trein. En ergens helemaal onderaan staan nog wat veelgestelde vragen, o.a over annuleren van Spoordeelwinkel tickets maar verder niets over Keuzedagen of Kruidvatkaartjes. En die info over beëindigen van een abonnement is volgens mij de standaard info die er daarvoor ook al was.

Zet dan als NS dezelfde info op die pagina of desnoods een aparte pagina als hier op de community staat. Of als dat niet kan, verwijs naar dit topic op de community. 

Meer en duidelijke informatie hierover kan misschien ook voorkomen dat mensen toch met de trein weggaan. Want nu hebben ze een Keuzedag of Kruidvatkaartje die nog op moet. Of ze hebben een abonnement waarvan ze het zonde vinden dat ze er wel voor betalen maar niet gebruiken. Bij meer informatie over de mogelijkheden om later te reizen of hoe ze hun abonnement kunnen wijzigen zullen wellicht meer mensen nu niet reizen.

 

Ik zou toch heel graag hierop een reactie vanuit NS zijde willen zien. 

Zo lost India dat op, en daar ligt het aantal (bevestigde) besmettingen nog een stuk achter op dat bij ons

 

Coronavirus impact: Railways cancels all passenger trains till March 31


Coronavirus outbreak in India: Union Railways Minister Piyush Goyal says as part of precautions against COVID-19, the Railways has decided that no passenger train will run up to March 31

 

https://www.businesstoday.in/current/economy-politics/breaking-all-railway-operations-to-be-suspended-till-march-25-due-to-coronavirus/story/398884.html

Beste NS effe en vraag?

Kunnen jullie stoppen met om de haverklap en automatisch bericht te sturen want het is kneiter irritant en ik denk dat iedereen het al weet kom alleen met en bericht als er en update is 

 

Dankjewel

Stefan

Ook mijn keuzedag van maart-april heb ik door Corona niet kunnen opnemen. Hoe kan ik regelen dat die ook bewaard blijft?

Welkom bij de Community, oblaat.

Het antwoord op jouw vraag kan je vinden in het topic onder 'Keuzedagen’. Kort samengevat komt het er op neer dat je even contact op dient te nemen met onze Klantenservice :smiley:

Hoi Julian 

Ik krijg nj elke dag wel 3 of 4 x heg zelfde bericht dat is best wel vervelend 

Reputatie 7
Badge +3

Ik zit een beetje met de term ‘noodzakelijke reis’. Mijn situatie: op 4 juni moet ik mijn bibliotheekboeken ingeleverd hebben als ik geen boete wil krijgen. Fietsen is te ver (meer dan 10 km) en ik heb geen auto. Ik wil met reizen wachten to minstens 2 juni en dan met mondkapje en buiten de spits. Kan dit gezien worden als een noodzakelijke reis of moet ik maar wachten tot een vaccin beschikbaar is (en ondertussen de boeken maar van de bib kopen)?

Meer dan 10 km maar minder dan 15 km is maximaal 1 uur fietsen op een gewone fiets. Ik fiets een half uur over 10 km op een stadsfiets. Mijn max ligt op 15 km fietsen voor woon-werkverkeer. Maar dat is hoe ik er in sta.

Je moet voor jezelf bepalen of je het een noodzakelijk reis vindt. Reizen met OV is niet verboden.

Reageer