Dal Vrij index

  • 11 March 2017
  • 78 reacties
  • 3099 Bekeken


Toon eerste bericht

78 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Nu staat op https://www.ns.nl/ns-abonnementen/dal-vrij:

Alles wat je moet weten over reizen met NS Flex Dal Vrij
(..)
Extra voordeel voor 65-plussers

Iedereen van 65 jaar of ouder krijgt korting op de prijs van Dal Vrij. Deze korting kan oplopen tot wel 50%, afhankelijk of je kiest voor een 1e of 2e klas abonnement. Je vult tijdens het bestellen je geboortedatum in en wij berekenen dan automatisch de juiste prijs.

Reputatie 6
Badge +2

Er zijn 12 schermpagina's, overeenkomstig de 12 regels op het transactiescherm bij de NS. Ze kunnen geprint worden, maar de printjes tonen niet hetzelfde als de schermpjes. Sowieso hoeven na check-uit hoogstens die van de check-ins en de laatste check-uit geprint te worden, want de daaropvolgende check-uit, resp. de eerste check-in van de reis staan daar ook bij. Alleen het schermpje geeft aan dat een check-in een overstap is. Printje 1/12 (eerste van de 12, omgekeerd chronologisch), geeft daarentegen de eerste check-in van de reis met de laatste check-uit, daarmee weet je zoals gezegd dat alle check-ins daartussen overstappen zijn.

Of het vermelde bedrag standaard op nul staat weet ik niet, want in de gevallen die ik heb bekeken hoorde het ook nul te zijn.


Bij Qbuzz stond nul euro op de bon, maar later in de reishistorie wel een bedrag. Blijkbaar staat er sowieso nul euro op de bon bij Flex.

Badge +3


Bij Qbuzz stond nul euro op de bon, maar later in de reishistorie wel een bedrag. Blijkbaar staat er sowieso nul euro op de bon bij Flex.

Dat lijkt me wel zo logisch, want een automaat van een andere vervoerder incl. de controleapparatuur van personeel (status 2 jaar geleden) kan/mag natuurlijk niet zomaar in de NS systemen kijken wat voor Flex abonnement je hebt, of op het moment van die reis had. Zelfs NS automaten niet denk ik.

Je krijgt dus eigenlijk hetzelfde te zien als een transactieoverzicht van OV-chipkaart, Reizen op Rekening zonder prijs, met het verschil dat de automaat er (min of meer correct, want de automaat ziet alleen de saldo-transacties op je kaart) € 0,00 bij zet, en OV-chipkaart niet meer.

Reageer