beantwoord

Voordeelurenabonnementen met 7 papieren Dag Voordeelurenkaarten & de aangekondigde wijzigingen

  • 10 November 2019
  • 60 reacties
  • 1847 Bekeken


Toon eerste bericht

60 reacties

Badge +3

Ik heb er al 2x contact over gehad met de klantenservice. De enige optie die ik kreeg was opzeggen en opnieuw aanvragen. En er staat een aantekening dat ik binnen mijn 1e contract jaar mag opzeggen.

Ik ken het hele verhaal via hier uiteraard en het is nogal bizar dat 29-12-2019 ineens veranderd werd in 1-1-2020 als ingangsdatum voor een (klassiek) abonnement. Je had het namelijk al een week eerder besteld!

Dat je in het 1e jaar mag opzeggen is leuk, maar er is ook nog een regel dat je eenzelfde (klassiek) jaarabonnement dan niet binnen 3 maanden opnieuw kunt aanvragen. Staat dat ook in het systeem als uitzondering/aantekening voor jou?

Anders moet je echt vóór eind september je Dal Voordeel (+keuzedagen) opzeggen, als je eind 2020 hetzelfde opnieuw wilt. Gelukkig heb je ook je VDU nog, toch?

Voordeel is ook dat bij opzeggen van je Dal Voordeel de resterende keuzedagen gewoon zullen blijven komen (per 2 maanden), want die kunnen blijkbaar niet gestopt worden? Geen idee of je daar in de huidige tijden nog veel aan hebt, met veel evenementen afgelast. Maar goed, die € 3,70 per keuzedag zijn de kosten niet, en heb je al voor betaald.

Maar die laatste keuzedag is dan al op 1 november beschikbaar.

Dat had inderdaad 01.11.2020 moeten zijn, excuses voor de verwarring.

Als iemand dus nu (augustus) een VDU (of ander abonnement met keuzedagen) opzegt dan ontvangt diegene gewoon nog de keuzedagen voor bijv. sep-okt en nov-dec (en jan-feb etc.) omdat daarvoor al betaald is en geen restitutie mogelijk. Is ook wel zo logisch toch?

Keuzedagen die nog niet actief zijn worden gerestitueerd. Keuzedagen die reeds actief zijn behoudt je uiteraard. 

Badge +3

Keuzedagen die nog niet actief zijn worden gerestitueerd. Keuzedagen die reeds actief zijn behoudt je uiteraard. 

Ah, dan klopt o.a. dit dus niet (ik meende dat deze info van een NS medewerker kwam, maar is dus uit tweede hand): 

Zij had een doorlopend Dalvoordeel met Keuzedagen, dat kon meteen in FLEX-basic worden omgezet en verrekening van uitstaand saldo en restitutie van niet gebruikt jaardeel kon snel. Die resterende keuzedagen blijken niet gestopt/vergoed te kunnen worden en blijven gewoon op de vervaldata komen en kunnen dan op de kaart worden geladen.

Reputatie 7
Badge +3

Dat over het in het eerste jaar mogen opzeggen is heel leuk aangeboden maar sinds ergens begin dit jaar (ik dacht maart) is het Dal Voordeel gewoon maandelijks opzegbaar, ook als je nog in je eerste abonnementsjaar bent. En ik meen dat dat eind vorig jaar al aangekondigd was. Dus alleen de eerste 2 a 3 maanden zou die aantekening nut hebben. En daarnaast is in een eerste abonnementsjaar opzeggen altijd te omzeilen met de “Flex route". 

Badge +3

Met een VDU kun je in de toekomst  gewoon het beste op een zaterdag of zondag reizen.

Daar heb je geen VDU voor nodig, Flex Weekend Voordeel voor €2 per maand is dan voldoende voor hetzelfde (40% korting in het weekend).

Of neem een maandje Weekend Vrij (€31) dan kan je 5 weekenden (plus vrijdagavonden vanaf 18:30) kris kras door heel Nederland.

(dit alles vooropgesteld dat je geen 60+ Keuzedagen hebt).

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb er al 2x contact over gehad met de klantenservice. De enige optie die ik kreeg was opzeggen en opnieuw aanvragen. En er staat een aantekening dat ik binnen mijn 1e contract jaar mag opzeggen.

Ik ken het hele verhaal via hier uiteraard en het is nogal bizar dat 29-12-2019 ineens veranderd werd in 1-1-2020 als ingangsdatum voor een (klassiek) abonnement. Je had het namelijk al een week eerder besteld!

Dat je in het 1e jaar mag opzeggen is leuk, maar er is ook nog een regel dat je eenzelfde (klassiek) jaarabonnement dan niet binnen 3 maanden opnieuw kunt aanvragen. Staat dat ook in het systeem als uitzondering/aantekening voor jou?

Anders moet je echt vóór eind september je Dal Voordeel (+keuzedagen) opzeggen, als je eind 2020 hetzelfde opnieuw wilt. Gelukkig heb je ook je VDU nog, toch?

Voordeel is ook dat bij opzeggen van je Dal Voordeel de resterende keuzedagen gewoon zullen blijven komen (per 2 maanden), want die kunnen blijkbaar niet gestopt worden? Geen idee of je daar in de huidige tijden nog veel aan hebt, met veel evenementen afgelast. Maar goed, die € 3,70 per keuzedag zijn de kosten niet, en heb je al voor betaald.


Die 3maanden-regel ken ik niet. Is het zeker dat de Keuzedagen doorlopen bij opzegging of omzetting? Dan zet ik dat abonnement op of om.

 

Reputatie 7
Badge +3

Die 3 maanden ken ik alleen wanneer het gaat om kortingsacties zoals NS in het verleden had, de welbekende €29 voor een Dal Voordeel. 

Als u ze al heeft houdt u ze. Als u nu elektronische keuzedagen hebt kunt u na 1 maart niet meer overstappen op papieren kaartjes.

De bedoeling is om sowieso met de keuzedagen te gaan stoppen en ze te gaan uitfaseren zodra er een ander alternatief is. Dat uitfaseren zal geleidelijk gebeuren waarbij bestaande klanten ze nog een tijdje kunnen behouden. 

Bedankt, ik makte mij al zorgen dat ik het abo moest opzeggen.

Gr. H. Jansen

Reputatie 7
Badge +4

Het grootste deel van de nog bestaande VDU is in handen van senioren en daarvan is het grootste deel enkel vanwege die keuzedagen. Als ieder gewoon de mogelijkheid zou krijgen 3 keuzedagen @ 39 eur te kopen zonder verder aanhangend verplicht ABO ben je even duur uit. 

 

Nee, want het probleem is juist dat NS maar één setje per jaar wil gaan verstrekken. Het wordt dan nog steeds gekoppeld aan een chipkaart wat logisch is om voorspelbare ellende te voorkomen. De chipkaart is ook het controlemiddel om vast te stellen of iemand 60 jaar of ouder is.Dit voorstel met Flexdagen is alleen maar nadelig voor senioren. Het wordt steeds uitgesteld en afstel zou het beste zijn.

Stop met het idee van Keuzedagen met Flex en hou alles zoals het is. Alle senioren blij. Het hoeft helemaal niet verflext te worden en een eenvoudig kortingsabonnement moet er toch blijven. Ik kan me wel voorstellen dat mensen de hik krijgen van de onzekerheid er over.

Stop met het idee van Keuzedagen met Flex en hou alles zoals het is. Alle senioren blij. Het hoeft helemaal niet verflext te worden en een eenvoudig kortingsabonnement moet er toch blijven. Ik kan me wel voorstellen dat mensen de hik krijgen van de onzekerheid er over.

Stop gewoon met keuzedagen. Er is geen reden om senioren (zoals ook ik) extraatjes te geven.

Reageer