beantwoord

NS app toont vertraagde trein niet in de planner

  • 6 August 2022
  • 77 reacties
  • 2174 Bekeken


Toon eerste bericht

77 reacties

Reputatie 5

Overigens valt me nu in de app wel nog iets anders op. Namelijk de reden die NS opgeeft voor de omleiding van de trein via Zwolle en Lelystad. Hij “rijdt via een andere route door te veel vertraging in het buitenland”?!

Dat komt doordat er een technische beperking in het reisinformatiesysteem zit: er kan maar één reden aan een verstoorde situatie gekoppeld worden die dan ook op de borden verschijnt bij alle meldingen over die situatie. 

Dat zie je bij jouw voorbeeld ook, want er staat ook nog “later vertrek door te veel vertraging in het buitenland”

Dé app is voor iedere Nederlandse treinreiziger tegenwoordig de ultieme en enige legitieme informatiebron (mocht u wel eens op een station komen kent u vast de omroepberichten hieromtrent). Maar deze super-app die mij afgelopen vrijdag vanwege een vermoedelijke systeemhapering al foutieve informatie toonde blijkt dus bovendien ook nog bekende “technische beperkingen” te hebben als gevolg waarvan klanten keihard worden voorgelogen?

Want als argeloze reiziger zou ik na het lezen van deze communicatie van NS zonder enige twijfel denken dat het door die slome &%$#@!-Duitsers komt dat mijn intercity ineens niet in Hilversum stopt en dáárdoor nu een grote omweg moet maken via Lelystad. Fraai…

Zoals ik aangaf was het nu een hapering in het systeem.

 

De andere oorzaak wordt in ieder geval bij grotere stations opgevangen doordat daar bediende seinen staan en de actuele tijd van de trein weer bekend is bij de verkeersleiding systemen.  In een gebied met alleen automatische seinen is er niet bekend waar de trein exact is en loopt de reisplanner door zoals de trein normaal qua tijden zou hebben gereden. Op het moment van het passeren van het bediende sein is de eventuele vertraging weer geactualiseerd.

 

Reageer