beantwoord

Planner app: filteren bussen/trams



Toon eerste bericht

110 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ook leuk, de stopbus naar Leiden stopt niet op Laan van NOI. Vanaf Laan naar Leiden is dan stopbus naar Den Haag Centraal en vandaar stopbus naar Leiden, 1:08 uur onderweg, normaal 9 minuten en volgens NS extra reistijd 45 minuten. 

Ik ben ook weer blij dat ik niet meer voor werk naar Delft hoef, ipv 26 minuten nu reistijd 1:23 en dat is als de bussen op tijd rijden en niet vol zijn en je een volgende moet nemen. 

Badge +3

Er rijden ook gewoon NS bussen tussen Den Haag en Leiden. Maar dat wordt ook een lange rit en die krijg je alleen uit de planner door via Den Haag te plannen en bus/tram/metro uit te vinken.

 

Willekeurige busrit, uurtje onderweg. Alleen diep in de nacht gaan er een aantal snelbussen.

 

Top, maar dan nog naar Rotterdam (vanuit ri. Leiden)

 

Reputatie 7
Badge +3

Ja, dat bedoel ik, lekker lang onderweg. Je kan net zo goed gaan fietsen, ik deed De Vink - Den Haag op een sportfietsje vaak in ongeveer 45 minuten, ooit één keer in iets meer dan 30 minuten op een mooie windstille zomerdag. 

Er rijden ook gewoon NS bussen tussen Den Haag en Leiden. Maar dat wordt ook een lange rit en die krijg je alleen uit de planner door via Den Haag te plannen en bus/tram/metro uit te vinken.

 

Willekeurige busrit, uurtje onderweg. Alleen diep in de nacht gaan er een aantal snelbussen.

 

Reputatie 7
Badge +3

Er rijden ook gewoon NS bussen tussen Den Haag en Leiden. Maar dat wordt ook een lange rit en die krijg je alleen uit de planner door via Den Haag te plannen en bus/tram/metro uit te vinken. Lekker van HS naar Centraal met stopbus en dan nog een stopbus (fijn geen snelbussen) naar Leiden.

Ook apart, als bushalte bij De Vink wordt het busstation genoemd en niet zoals anders de Trompweg. Zal wel te maken hebben met werkzaamheden op de Vijf Meilaan. Mogelijk rijdt die bus dan Dobbedreef, Stevenshofdreef, Haagweg, kan ik ze misschien vanuit mijn huis zien rijden. 

 

Badge +3

Oei, als je a.s. vrijdag van Leiden naar Rotterdam wilt krijg je alleen maar IC direct (toeslag) en bus+tram+metro adviezen… en dat zijn geen treinvervangende.

Mag hopen dat de IC direct toeslagvrij wordt verklaard, want via Utrecht ben je 1:45 onderweg.

 

Reputatie 3

“ Ik begreep wel spontaan wat er gebeurd was toen ik van de week de “Je reis begint met de NS-app” reclame op de radio hoorde en later op TV zag”.

Heel apart dat de ns wederom de fout maakt om zich met andere markten te bemoeien terwijl thuis de boel in brand staat.

Ze hebben gewoon veel te veel managers die zich vervelen. Als ze die nu eens in de trein zetten.

In plaats van een managerscultuur zou het weer over rijdende treinen moeten gaan. Alle managers zouden verplicht naar De Grote Kleine Treinencompetitie moeten kijken.

 

Een reactie naar mijn hart: Heel apart dat de ns wederom de fout maakt om zich met andere markten te bemoeien terwijl thuis de boel in brand staat.

Reputatie 2

Net de bètaversie (android) maar gedownload en daarin gelukkig de mogelijkheid bussen uit te schakelen.

Het zou echt fijn zijn als het reisadvies ook gebaseerd wordt op het ingevoerde abonnement, dat is in ieder geval nog niet zo, want als ik bussen ook een optie maak krijg ik alleen nog maar busreizen als ik van huis naar het station wil fietsen 😂🤐

Waar heb je die app gevonden? De NS Béta app zegt dat die niet verder ontwikkeld wordt?

Gewoon in de appstore, aanmelden als bèta user, even later was de bèta versie te installeren.

Edit: bij de reguliere NS app klikken op het verhaal over bèta testen.

Badge +3

Net de bètaversie (android) maar gedownload en daarin gelukkig de mogelijkheid bussen uit te schakelen.

Het zou echt fijn zijn als het reisadvies ook gebaseerd wordt op het ingevoerde abonnement, dat is in ieder geval nog niet zo, want als ik bussen ook een optie maak krijg ik alleen nog maar busreizen als ik van huis naar het station wil fietsen 😂🤐

Waar heb je die app gevonden? De NS Béta app zegt dat die niet verder ontwikkeld wordt?

Reputatie 1

“ Ik begreep wel spontaan wat er gebeurd was toen ik van de week de “Je reis begint met de NS-app” reclame op de radio hoorde en later op TV zag”.

Heel apart dat de ns wederom de fout maakt om zich met andere markten te bemoeien terwijl thuis de boel in brand staat.

Ze hebben gewoon veel te veel managers die zich vervelen. Als ze die nu eens in de trein zetten.

In plaats van een managerscultuur zou het weer over rijdende treinen moeten gaan. Alle managers zouden verplicht naar De Grote Kleine Treinencompetitie moeten kijken.

Reputatie 2

Net de bètaversie (android) maar gedownload en daarin gelukkig de mogelijkheid bussen uit te schakelen.

Het zou echt fijn zijn als het reisadvies ook gebaseerd wordt op het ingevoerde abonnement, dat is in ieder geval nog niet zo, want als ik bussen ook een optie maak krijg ik alleen nog maar busreizen als ik van huis naar het station wil fietsen 😂🤐

 

Reputatie 2

Ik begreep wel spontaan wat er gebeurd was toen ik van de week de “Je reis begint met de NS-app” reclame op de radio hoorde en later op TV zag.

Dit is verre van een “foutje” geweest, dit is een bewuste verandering in de app geweest, waarbij men wel in september een nieuwe versie uitrolde met BTM erin, maar niet de mogelijkheid de BTM eruit te filteren.

 

Leuk dat men probeert de concurreren met andere reis-apps, maar als je dan zelfs in je eerste versie de app niet laat werken op basis van de ingevoerde abonnementen maar mensen die “gratis” kunnen reizen in een dure bus stuurt dan heb je je prioriteiten gewoon niet op orde.

Als ik de NS app niet nodig had om te kunnen schakelen tussen eerste en tweede klas dan was ik er met dit grapje wel klaar mee geweest.

Reputatie 7
Badge +1

Die staat inderdaad wat verder naar beneden:

 

Badge +3

Dat is mooi, ik zie het nog niet (Android) maar komt er vast binnenkort aan.

Ik mis in jouw screenshot wel de optie ‘extra overstaptijd’ of staat die er nog ergens onder?

Reputatie 7
Badge +1

Ook in de app zijn de filteropties bij mij nu beschikbaar. De app lijkt de gemaakte keuze ook te onthouden, zodat je dat niet steeds opnieuw hoeft in te stellen.

Reputatie 2

Er is best wel wat te zeggen voor het tonen van bus/tram/metro adviezen, want als die getoond worden zijn ze ‘sneller’ (kortere reistijd óf eerdere aankomst dan met de volgende trein), en als je zonder abonnement (of in de spits) reist is BTM relatief goedkoop voor korte afstanden.

Maar dat moet dan wel een zelf te kiezen optie zijn. Iemand met een vrij reizen NS abonnement heeft weinig aan die adviezen, zeker als er ook gewoon treinen rijden (die vervolgens niet getoond worden/werden).

Dit dus, de app heeft de mogelijkheid in te voeren op basis van welk abonnement de prijzen aangegeven moeten worden en dan toch van die busadviezen op een tijdstip dat je vrij reizen hebt.

Erger nog: tijdens de spits dan wel het treinadvies terwijl je een dalvrij hebt 😂😂😂

Reputatie 7
Badge +1

De workaround voor de app is voorlopig om ‘alleen sprinters’ als optie aan te zetten, krijg je in ieder geval die bussen niet naar Nijmegen.

Voor sprintertrajecten werkt dat inderdaad prima, maar het is toch eigenlijk te zot voor woorden dat je zoiets in nota bene de app van NS zelf moet gebruiken om adviezen voor de trein te krijgen.

Wat wellicht ook een optie is, is de startpagina van NS.nl op het startscherm van je telefoon te plaatsen. In de reisplanner op de website zit het filter waarmee je elk ander vervoer uitzet namelijk wel.

Al moet je dan dus nog wel steeds handmatig al het overige vervoer uitzetten…

Reputatie 1

Ik de k me zo in dat een jonge manager bij de ns weinig te doen had en dit erdoor heeft gedrukt, zonder over enige kennis van zaken te beschikken. Een klein testje vooraf zou al hebben laten zien dat al die pagina’s met bussen, lopen, metro’s e.d. je helemaal niet naar je bestemming brengen.

Ook grappig: van Deventer naar Amsterdam Lelylaan kan/mag tegenwoordig niet meer via Schiphol als ik de app geloof. Gelukkig ken ik die route en met nu die andere app erbij switch ik tussen beide apps om te zien wat de beste optie is. Ook reis ik tegenwoordig met 2 mobieltjes zodat ik meerdere apps open heb staan.

Badge +3

Voor reizen vanaf Nijmegen Heyendaal is de ns app totaal onbruikbaar geworden door een waslijst met busopties

De workaround voor de app is voorlopig om ‘alleen sprinters’ als optie aan te zetten, krijg je in ieder geval die bussen niet naar Nijmegen.

Reputatie 1

Voor reizen vanaf Nijmegen Heyendaal is de ns app totaal onbruikbaar geworden door een waslijst met busopties

Badge +3

Er is best wel wat te zeggen voor het tonen van bus/tram/metro adviezen, want als die getoond worden zijn ze ‘sneller’ (kortere reistijd óf eerdere aankomst dan met de volgende trein), en als je zonder abonnement (of in de spits) reist is BTM relatief goedkoop voor korte afstanden.

Maar dat moet dan wel een zelf te kiezen optie zijn. Iemand met een vrij reizen NS abonnement heeft weinig aan die adviezen, zeker als er ook gewoon treinen rijden (die vervolgens niet getoond worden in jouw Reisadvies).

Reputatie 1

Ik vermijd liever dat trein vervangende vervoer, want ik vertrouw er niet op dat mijn ov chip kaart dat allemaal weet als ik opnieuw in- en -uitcheck om van trein naar metro over te stappen. Die controleurs/ns politieluitjes weten volgens mij ook niet alles (beetje oneerbiedig gezegd).

Toevallig stopte er op de terugweg in Deventer een internationale trein. Die stond helemaal nergens, in geeneen app, vermeld, maar ik dacht: alles wat rijdt in de goede richting, daar spring ik in. 
ik kan me voorstellen dat deze nieuwe app stress verhogend werkt, vooral nu er ook zoveel mis gaat. Lees ook dat de ns weer een politicus aan het roer krijgt. Het blijft dus pappen en nathouden, net zoals bij die vorige die zich altijd liet vervoeren door auto met chauffeur en heeft verzaakt om op tijd treinstellen te bestellen.

Ach ja misschien is het allemaal teveel gevraagd. Laat het management bij de ns ook wat te doen hebben.

Badge +3

Via Twitter van Rijdendetreinen een reactie:

Sinds afgelopen week geeft de reisplanner van RdT inderderdaad weer alleen treinen terug, was change vanuit NS voor nodig.

Maar dat treinvervangend vervoer er {dan} uit gaat is niet {de} bedoeling, ik contact NS hierover.

https://twitter.com/rijdendetreinen/status/1579234967472992256

Reputatie 7
Badge +3

Helemaal mee. als ik een reis met een trein wil maken ga ik naar de NS reisplanner (want NS is een bedrijf wat treinen rijdt) en verwacht daar een reisadvies met een trein te krijgen. Als ik met bus, tram of metro wil reizen gebruik ik wel 9292. En als er dan wel aan de NS reisplanner BTM adviezen worden toegevoegd moet dat een optie zijn die je zelf aan kunt vinken, net als de al bestaande opties/voorkeuren die standaard uit staan. 

Ik ben an sich niet tegen de BTM-toevoeging, maar deze implementatie zorgt voor verwarring en problemen. Ik schreef daarover laatst ook al op een ander platform:

 

Reageer