beantwoord

Breukelen als eindstation echt nodig?

  • 3 January 2024
  • 54 reacties
  • 732 Bekeken

Beste, het valt mij op als ik van Maarssen richting Amsterdam wil reizen dan ik in veel gevallen moet overstappen op Breukelen. Zo ook vanavond. En stampvolle trein wordt steeds leeggehaald en iedereen staat dan op een soort tussenstation wetende dat Breukelen voor veel mensen niet het eindstation is. Kunt u aangeven waarom dat is? Is het niet veel logischer om tussen Utrecht en Amsterdam door te rijden en mensen niet halverwege uit te laten stappen? Hartelijke groet, Niels

icon

Beste antwoord door Tamzin 3 January 2024, 17:46

Bekijk origineel

54 reacties

Badge +3

Toch vind ik het altijd wel belangrijk om te weten of mijn trein langer gepland was. Want dat betekent dat ik morgen waarschijnlijk wel een mooie lange trein heb , terwijl die kans er niet is als de trein al kort gepland was.

Joh! Zie https://treinposities.nl/kortere-treinen en en ook https://treinposities.nl/langere-treinen

Toch vind ik het altijd wel belangrijk om te weten of mijn trein langer gepland was. Want dat betekent dat ik morgen waarschijnlijk wel een mooie lange trein heb , terwijl die kans er niet is als de trein al kort gepland was.

Vroeger was dat zeker waar naar tegenwoordig is zowel de geplande als de daadwerkelijke inzet sowieso per dag verschillend.

Reputatie 7
Badge +2

Vroeger was de inzet ook al per dag verschillend: mijn vaste forensentrein tot 2017 varieerde per dag van 4 tot 10 bakken aan lengte.

Vroeger was de inzet ook al per dag verschillend: mijn vaste forensentrein tot 2017 varieerde per dag van 4 tot 10 bakken aan lengte.

Ik bedoelde een wat verder verleden. In de jaren 80. en 90 reden treinen op werkdagen altijd in dezelfde samenstelling en daar werd echt vrijwel nooit van afgeweken. Zelfde voor de zaterdag en voor de zondag.

De ellende is begonnen toen NS de materieelplanning met de computer per dag en per trein ging "optimaliseren".

Reageer