beantwoord

Breukelen als eindstation echt nodig?

  • 3 January 2024
  • 54 reacties
  • 734 Bekeken


Toon eerste bericht

54 reacties

Badge +3

Toch vind ik het altijd wel belangrijk om te weten of mijn trein langer gepland was. Want dat betekent dat ik morgen waarschijnlijk wel een mooie lange trein heb , terwijl die kans er niet is als de trein al kort gepland was.

Joh! Zie https://treinposities.nl/kortere-treinen en en ook https://treinposities.nl/langere-treinen

Toch vind ik het altijd wel belangrijk om te weten of mijn trein langer gepland was. Want dat betekent dat ik morgen waarschijnlijk wel een mooie lange trein heb , terwijl die kans er niet is als de trein al kort gepland was.

Vroeger was dat zeker waar naar tegenwoordig is zowel de geplande als de daadwerkelijke inzet sowieso per dag verschillend.

Reputatie 7
Badge +2

Vroeger was de inzet ook al per dag verschillend: mijn vaste forensentrein tot 2017 varieerde per dag van 4 tot 10 bakken aan lengte.

Vroeger was de inzet ook al per dag verschillend: mijn vaste forensentrein tot 2017 varieerde per dag van 4 tot 10 bakken aan lengte.

Ik bedoelde een wat verder verleden. In de jaren 80. en 90 reden treinen op werkdagen altijd in dezelfde samenstelling en daar werd echt vrijwel nooit van afgeweken. Zelfde voor de zaterdag en voor de zondag.

De ellende is begonnen toen NS de materieelplanning met de computer per dag en per trein ging "optimaliseren".

Reageer