beantwoord

Vraag specifiek aan NS zelf over Materieel

  • 10 November 2021
  • 62 reacties
  • 1836 Bekeken


Toon eerste bericht

62 reacties

Reputatie 7
Badge

Het is zo en zo niet praktisch om de Traxx elders in te zetten vanwege de materieelbekendheid bij machinisten voor dit materieel.  Er is maar een beperkte groep machinisten die op de Traxx mogen rijden.

En die rijden op de HSL, dus als de ICNG is ingestroomd, rijden we daarmee op de HSL en blijft er bar weinig personeel over om met een Traxx op het reguliere net te rijden.

Het is zo en zo niet praktisch om de Traxx elders in te zetten vanwege de materieelbekendheid bij machinisten voor dit materieel.  Er is maar een beperkte groep machinisten die op de Traxx mogen rijden.

Reputatie 7
Badge +1

Voorlopig nog geen probleem dat DDZ nog niet kan worden De reizigersaantallen zijn voorlopig nog niet te vergelijken met 2019. 

Voeg daarbij dat SNG in blijft stromen. Tussen Zwolle - Roosendaal wordt het zelfs ingezet als IC. In combinatie met ICM-M en V-IRM-M. Maar Zwolle - Roosendaal is geen echte IC verbinding. Alleen tussen Arnhem - Breda is het een IC. 

Daar denken de reizigers op de 3600 heel anders over gok ik zo. Naast dat het comfort een stuk minder is (logisch want het zijn sprinters), zitten de treinen vaak behoorlijk vol. En er zijn dacht ik nog een aantal IC's die nu met sprinters wordt uitgevoerd? NS werkt iig niet voor niets aan de terugkeer van DDZ.

ICNG stroomt pas eind 2022 in, en dan zijn ze nog lang niet allemaal in dienst. Is het bovendien niet zo dat in het eerste jaar voor ICNG een reserve moet klaarstaan? Dat zou betekenen dat pas vanaf eind 2023 de eerste TRAXX + ICR zijn vrijgespeeld. En dan nog vraag ik me af hoe praktisch het is om deze treinen elders in te zetten. Maar dat weet NS ongetwijfeld zelf wel ;-)

Reputatie 5

Ik quote mijn collega: “DDZ stellen worden de komende week overgebracht naar Arnhem en zullen naar alle waarschijnlijkheid (geen absolute zekerheid nog) beginnen in te stromen vanaf drgl 22.”

Voorlopig nog geen probleem dat DDZ nog niet kan worden De reizigersaantallen zijn voorlopig nog niet te vergelijken met 2019. 

Voeg daarbij dat SNG in blijft stromen. Tussen Zwolle - Roosendaal wordt het zelfs ingezet als IC. In combinatie met ICM-M en V-IRM-M. Maar Zwolle - Roosendaal is geen echte IC verbinding. Alleen tussen Arnhem - Breda is het een IC. 

En ICNG zal waarschijnlijk in 2022 instromen. Desnoods kunnen ze bij hoge nood zelfs Traxx + ICR die dan vervangen zijn eventjes als IC kunnen inzetten. 

Reputatie 7
Badge +3

Gezien zijn handtekening heb ik zo'n vaag vermoeden dat Sebastian L niet meer zit te wachten op een antwoord … :slight_smile:

Gezien zijn opmerkingen in het 1e klas controle topic  (en zijn handtekening) vraag ik me af om iemand hem echt gaat missen hier.

Waar steek ik de energie nog in.. :sweat_smile: Hopelijk leest hij het alsnog mee. :relaxed:

Ik lees met interesse mee. 🙃 Is de energie niet voor niets geweest. 😊

Er zijn gezien diverse andere topics over de DDZ stellen genoeg andere members geinteresseerd in het antwoord. Dus mocht er weer nieuwe info zijn, schroom je niet om het hier alsnog te melden Laura.

Reputatie 7
Badge +1

Waar steek ik de energie nog in.. :sweat_smile: Hopelijk leest hij het alsnog mee. :relaxed:

Ik lees met interesse mee. 🙃 Is de energie niet voor niets geweest. 😊

Waar steek ik de energie nog in.. :sweat_smile: Hopelijk leest hij het alsnog mee. :relaxed:

Reputatie 7
Badge +3

Gezien zijn handtekening heb ik zo'n vaag vermoeden dat Sebastian L niet meer zit te wachten op een antwoord … :slight_smile:

Ik quote mijn collega: “DDZ stellen worden de komende week overgebracht naar Arnhem en zullen naar alle waarschijnlijkheid (geen absolute zekerheid nog) beginnen in te stromen vanaf drgl 22.”

Zolang er door IL&T geen toelating is voor de gewijzigde DDZ zal deze niet rijden, hoe ver het daarmee staat geen flauw idee. Je zult ook wel begrijpen dat er zolang er geen akkoord is ook geen data genoemd kunnen worden voor de terugkeer van de DDZ in de reizigersdienst.

Wat je tot nu toe hebt gehoord zijn streefdata maar helaas zijn die al een aantal keer verschoven. En ja je hebt meermalen hierna gevraagd maar informatie die er niet is kunnen we natuurlijk ook niet doorgeven/vermelden.

Ik zal delen wat er tot nu toe bekend is. 

"DDZ is tijdelijk uit de dienst gehaald en wordt dit jaar sowieso niet meer ingezet.”

"Er is van alles gewijzigd aan het remsysteem. Daar rijdt nu een stel proef- en toelatingsritten voor. Tegelijk worden er alvast stellen omgebouwd, maar dat gaat natuurlijk niet allemaal tegelijk.”

Ik zal dezelfde persoon eens vragen hoe het er inmiddels mee is. Dit waren berichten van 1 september.

Ik zou het inderdaad wel op prijs stellen als die persoon er iets over kan zeggen, als u een antwoord van hem heeft mag u gerust nog een reactie toevoegen

Ik zal delen wat er tot nu toe bekend is. 

"DDZ is tijdelijk uit de dienst gehaald en wordt dit jaar sowieso niet meer ingezet.”

"Er is van alles gewijzigd aan het remsysteem. Daar rijdt nu een stel proef- en toelatingsritten voor. Tegelijk worden er alvast stellen omgebouwd, maar dat gaat natuurlijk niet allemaal tegelijk.”

Ik zal dezelfde persoon eens vragen hoe het er inmiddels mee is. Dit waren berichten van 1 september.

Reageer