Geld terug bij vertraging | NS Community
Sticky

Geld terug bij vertraging

  • 7 September 2015
  • 294 reacties
  • 24376 Bekeken


Toon eerste bericht

294 reacties

Super, bedankt!
Excuses voor de late reactie, Martazz.

Ik heb je claim bekeken en alsnog goedgekeurd.
Heeft u de claim kunnen vinden en opnieuw beoordeeld?
Goedemorgen
Claimnr = 41069266
Martazz, welkom. Als je hier antwoord op wil, verzoek ik je het claimnummer te geven. Dan kan ik de claim voor je beoordelen.
Ik heb op 3 januari een claim ingediend, van mijn treinreis van 2 januari. De defecte trein waarin ik zat heeft ruim een uur stilgestaan vlak na rdam centraal en na dit uur weer teruggesleept naar rdam centraal. De vertraging was hierdoor totaal ongeveer 1,5 uur. Waarom is mijn claim afgewezen? Dit is toch gewoon conform de regels omtrent vertraging?
De eenmalige chipkaart is te koop bij de kaartautomaat. Hier kun je dit oefenen.
De eindbestemming was Grou-Jirnsum.

Super, dankjewel!
Op basis van het feit dat jouw reistransacties niet overeenkomen met je einddoel, is je claim afgewezen.

Gelet op je toelichting, de storing en jouw reistransacties van eerder heb ik je claim alsnog toegewezen. Je claim heb ik aangepast naar Grou.
Was de bedoelde eindbestemming nu Grou-Jirnsum of Leeuwarden?
De reis per bus was niet met een bus waar je moest inchecken, deze werd ingezet om iedereen van Zwolle naar Meppel te krijgen, dus ik heb hier geen uitdraai van.
Je wilde dus eigenlijk van Doorn naar Leeuwarden. Zou je een uitdraai van je reis per bus willen sturen naar forum@ns.nl? Uit je reistransacties kan ik namelijk niet opmaken dat je inderdaad naar Leeuwarden moest.
Ik heb de bus gepakt van uit Doorn naar Amersfoort. Toen ging ik met de intercity vanaf Amersfoort (20.07) naar Zwolle (20.42). Daarna wilde ik de intercity richting Leeuwarden (20.53) pakken, maar wegens een aanrijding met een persoon reed deze trein niet meer. Uiteindelijk ben ik met de bus gegaan die werd ingezet tussen Zwolle en Meppel en kwam ik 22.45 aan op Grou-Jirnsum, in plaats van 21.45.
Ik heb je claim bekeken.

De trein vanaf Groningen is zonder vertraging vertrokken en met 1 minuut vertraging aangekomen volgens onze systemen. Hoe is jouw reis precies verlopen?
Het claimnummer is 41067722.
Hoi Eline. Als je jouw claimnummer noemt, kan ik met je meekijken.
Goeiemorgen,

18 december jl. heb ik anderhalf uur vertraging gehad wegens een aanrijding met een persoon tussen Zwolle en Meppel rond een uur of 21.00. Hiervoor heb ik een claim ingediend en deze is zojuist afgewezen. Ik vind dit onterecht, want ik heb in plaats van 2 uur en 45 minuten, 4 uur en 15 minuten over mijn reis gedaan.
Dus als je zo handelt als op die pagina staat, verspeel je het recht op de ICd-gtbv, maar dat wordt niet vermeld.

Die laatste opmerking gaat niet op voor Breda - Rotterdam en ook niet voor een stremming op de HSL.
Als een klant bijvoorbeeld niet wil wachten op de volgende ICD en met de gele trein gaat reizen, dan geldt de reguliere GTbV-regeling voor de gele trein. Het gaat hier om de keuze van de klant. Op regelmatige tijden gaat er om het kwartier een ICD, dus reizen met de gele trein is dan niet logisch, die aankomst ligt al een half uur later.
Als de ICd uitvalt en je reist om met een gele trein, hoe moet je dan handelen met betrekking tot de ICd-toeslag?

Op deze pagina staat:
Het komt helaas wel eens voor dat de Intercity direct uitvalt. U kunt dan op de volgende Intercity direct wachten of met een andere trein reizen. Heeft u een Intercity direct Toeslag enkele reis aangeschaft bij de Toeslagzuil? Dan kunt u deze binnen 30 minuten bij de zuil annuleren.

Daarover ben ik verbaasd, omdat ik regelmatig voorbij zie komen dat claims voor een ICd-vertraging worden afgewezen als de ICd-toeslag ontbreekt.
Peter, jij hebt een Altijd Vrij en dan krijg je bij een half uur vertraging 1/42 deel terug. Dat is 9.50.
Hoe wordt het bedrag van teruggave berekend?

Ik heb laatst een claim toegewezen gekregen (claimnummer: 41062245) dit ging over een enkele reis Rotterdam naar Amsterdam. Dit ticket heeft een reguliere prijs van €15,10 en aangezien het IC Direct was ook een toeslag van €2,30. In totaal dus €17,40.
Hiervoor kreeg ik €9,50 van terug. Vandaar mijn vraag hoe dit bedrag tot stand is gekomen?
Geen dank, Sam! Hopelijk verloopt je volgende reis beter.
@Vincent claim 15994606: je hebt een actiekaart en je claimt voor een heen- of terugweg. Je krijgt dan ook maar de helft van de kosten van je actiekaart terug.

@Egeetje claim 41065697: de optimale reisroute toont de trein van 08.08 met een overstap op Weesp. Jij bent anders gereisd, hetgeen ik kan begrijpen gezien de informatie die werd gegeven. Ons systeem heeft dit echter niet kunnen weten en gebaseerd op de optimale reisroute, is je claim afgewezen. Ik heb de claim nu alsnog goedgekeurd op basis van je verhaal en reistransacties.

@Sam claim 41062578: je claim zelf heb ik toegewezen. Het gedeelte met de bus kan ik inderdaad niet vergoeden. Wel zou je een brief kunnen sturen naar mijn collega's bij de afdeling claims, inclusief de uitdraai, met een bezwaar.


Dankjewel Sivan, nette oplossing wat mij betreft.
Pe_pe. dat is gebaseerd op claimhistorie, reistransacties en reisproduct. Het hangt van het geval af. In dit geval was er een medewerker van de afdeling claims aanwezig en heb ik het via het forum kunnen afhandelen. Wanneer mogelijk verwijs ik natuurlijk liever niet door.

Reageer