beantwoord

Bijzonder slechte stoelen in de nieuwe Sprinters?

  • 14 November 2018
  • 71 reacties
  • 6915 Bekeken


Toon eerste bericht

71 reacties

Reputatie 4
Ik doelde ook meer in de algemene zin van langere duur voor het type trein waar de stoelen voor bedoeld zijn.
Overigens haal ik dan dat gemiddelde flink omhoog met 56 minuten in 2 SGM sprinters te moeten zitten (11 min rijden / 15 min wachten / 45 min rijden).
Zo werkt dat met gemiddelden. Ik ga zelf vaak van Den Bosch naar Rosmalen v.v. en dat is dan maar weer 7 minuten waarbij veel mensen niet eens de moeite nemen om te gaan zitten.
Reputatie 7
Badge


Ik ken het hele argument dat de NS gebruikt; dat deze stoelen door reizigers zijn getest, maar die hebben klaarblijkelijk dan niet erg goed hun best gedaan.

Het waren geen specifieke geselecteerde reizigers die meegedaan hebben aan de stoelen test op Rotterdam Centraal. Elke reiziger was hier in welkom om de stoelen van drie verschillende fabrikanten uit testen. Oké, het zijn geen fateuilles die uitgebreid verstelbaar zijn, want het blijven Sprinters. ;)

Verder vind ik ze zelf wel weer prima zitten. Dus ieder zijn mening.
Men reed toen met buitenlands materieel (kan zo niet zeggen waarvandaan) en die beschikte over zachte grote stoelen in de 2e klasse, en ik kreeg er zeer veel last van mijn rug van, terwijl andere die stoel weer heelijk vinden zitten.
Een medische specialist heeft me ooit aan mijn verstand gebracht dat een zachte, diepe stoel of bank in eerste instantie heerlijk lijkt te zitten maar dat je door gebrek steun juist rugpijn krijgt als je er wat langer op zit. Die heerlijke zachte bank waarin je in iedere avond achter de TV diep wegzakt sloopt je rug, zo'n harde stijve Chesterfield is veel beter.
In verhouding tot de enorme breedte van het SNG gangpad zijn de stoelen extreem smal. Normaal naast elkaar zitten kan eigenlijk niet.
Bij het ontwerp is hier echt iets fout gegaan, dit naast het feit dat de stoelen erg slecht zitten en de trein erg stug rijdt.

Heb je nu ook al ervaring als machinist dat je kunt aangeven dat de trein erg stug rijdt ?

Als machinist zijnde zijn er wel wat verschillen maar de trein is qua rijden toch redelijk te vergelijken met de SLT, wat geeft jou als passagier dan het idee dat deze trein 'stug' rijdt ??
Reputatie 5
@Tamzin daar heb je helemaal gelijk in, ben ik ook ff blij dat wij thuis 2 chesterfields hebben staan 😉
Reputatie 7
Badge +3


Je hebt deze thread gelezen, je weet waar het zoal over gaat.Ik zie nergens tekortkomingen.
Klaptafels, vooral onhandig op de lange stukken ten noorden van Zwolle. Tijdens je dagelijkse ritje naar je werk moet je daar met je laptop op schoot zitten.


SNG is een sprinter. Ook andere sprinters hebben geen klaptafels in de 2e klas. Dit kun je dus niet zien als een tekortkoming van een sprinter.
Reputatie 7
Badge +3
Het gaat hier over de SNG niet de ICNG want die rijdt nog niet.
En in de de SNG hebben de 4-delige stellen aan beide kanten een 1e klas coupe, en de korte 3-delige stellen inderdaad aan maar 1 kant een 1e klasse. En dat is normaal is gesproken genoeg, zijn zelfs in de spits niet volledig bezet. Ja, er moeten natuurlijk niet geen reizigers met een 2e klas kaartje gaan zitten.
Reputatie 7
Badge
De stoelen in de echte Sprinter en in de SLT zijn ook niet fantastisch en comfortabele banken zoals vroeger in Plan V zal er wel niet meer inzitten, maar de SNG slaat alles.

De stoelen in de SGM en SLT vind ik zelf prima zitten eigenlijk. Nooit geen rug problemen mee gehad.
Die in de SNG vind ik niet zo.
Reputatie 7
Badge +3
Dat kun jij wel vinden, maar als ze zelfs nu nog half leeg voor het grootste deel van de tijd en op bepaalde tijden mensen ook in de 2e klas van de SNG moeten staan vind ik het nog te veel 1e klas.

Ik zit er iedere dag in tijdens de spits en ervaar het dus zelf.
Reputatie 7
Badge +3
En dat zal dan anders opgelost moeten worden, bv op zulke drukke tijden 2 4-delige stellen in te zetten, of zoals nu sommige sprinters, met 3 stellen rijden als dat past qua perronlengte.

Niet huilen voor je geslagen wordt, zei mijn vader vroeger altijd.
Het is ook vrij vervelend om als 1e klas reiziger in een uithoek van de trein gepropt te worden, en dan ook nog boven een draaistel op een verhoging. Snap niet precies welk nut dit dient, en ik hoop dat het in de ICNG's meer wordt zoals in traditionele intercity's.
Reputatie 7
Badge +3
Wat wil je dan? Lekker midden in de trein waarbij tal van 2e klas plebs door de 1e klas heen banjert op weg naar de volgende 2e klas coupe?
Ik kan nu tenminste zonder dat ik me opgelaten voel van achter naar voor lopen in de trein op zoek naar een plekje. Toevallig zojuist nog gedaan in een SNG.
De stoelen zelf zijn niet veranderd voor zover ik weet. Alleen de stof is vervangen voor kunststof.
@matthijs110
De sprinterreizigers benoorden Zwolle zijn tijdelijk verwend met intercitymaterieel maar beginnen te jammeren nu hun bevoorrechte uitzonderingspositie wordt beëindigd. Dat went wel weer.
Ik doe in de SNG veelal niet eens de moeite om de 1e klas-coupe op te zoeken, het is een gok of deze zich voor- of achteraan de trein bevindt dus sta je vaak verkeerd te wachten. Qua comfort maakt het inderdaad ook geen fluit uit of je 1e of 2e klas zit.
Reputatie 7
Badge +3
De 1e klas zit niet in alle treinen alleen maar aan 1 kant van de trein.
De 4-delige treinen hebben aan beide kanten een 1e klas, de 3-delige treinen hebben ze wel maar aan 1 kant. Zouden deze ook aan allebei de kanten een 1 klas hebben dan is er naar verhouding te veel 1e klas.
Ben bang dat het makkelijk 2030 is voordat het mogelijk wordt om deze fouten te corrigeren.....tenzij de kritiek aanhoudt, natuurlijk.

Ik doe in de SNG veelal niet eens de moeite om de 1e klas-coupe op te zoeken, het is een gok of deze zich voor- of achteraan de trein bevindt dus sta je vaak verkeerd te wachten. Qua comfort maakt het inderdaad ook geen fluit uit of je 1e of 2e klas zit.Precies weetje. Dit is echt niet goed gewoon. Ze hadden de 1e klas aan alle twee de kanten moeten doen.😌

Twee coupes met eerste klas is voor de driewagenstellen veel te veel. Er zijn amper eerste klas reizigers in sprinters.
Dat zal zeker waar zijn, maar ik heb deze klachten niet gehoord over ouder materieel.
Ik had het er net eerder vandaag over dat dit in Belgie regelmatig gebeurt, met soortgelijke treinen, maar dat er in Nederland nooit een sprinter als intercity zou rijden. Had het met werkzaamheden te maken?

Reageer