Ik wil graag even wat kwijt wat veel reizigers inmiddels wel opgemerkt hebben in helaas negatieve manier.
Ik zat vanavond in trein 595 van Rotterdam naar Utrecht en vlak voor Gouda waren er 3 meisjes die echt geïntimideerd werden door veilige anders die het heel grappig vonden in de trein rotzooi te trappen en de meisjes echt een onveilig gevoel gaven en ook deze dames handtastelijk aanraakte en ook tegen mij begonnen toen ik vroeg of alles goed was met woorden als kanker nederlanders. Ik had wel door dat daar dus wel echt stront aan de knikker was en wilde er op Gouda de conducteur bij halen maar zoals gewoonlijk met zijn 2e (6 baks VIRM) lekker in de cabine zaten thee te leuten of wat het ook mag zijn en ik moest echt niet overdrijven echt 6/7 keer schreeuwen kom eens hier en ook zo frustrerend dat ze dus allebei het nodig vonden eerst de machinist te gaan informeren dat er iemand aan het roepen was….
Nu vraag ik mij oprecht af wat nu als daar iemand met een hardstilstand in de trein ligt? Heb het vlak voor oud en nieuw op Den Haag gehad en daar waren de conducteurs er snel bij… Waarom? Nou die zaten dus niet te netxflixen achterin en hadden het besef in het midden te zijn. Je hebt dus puur geluk of je bij een conducteur zit die jou leven wel serieus neemt blijkbaar?!
Kortom ik wordt zo onwijs kwaad van dit geneuzel om achterin te gaan zitten. En dan als klap op de vuurpijl met z'n 2en terwijl er plek zat was. Als een trein afgeladen is dan begrijp ik dat nog ergens. Het is gewoon lachwekkend dat jullie als NS geld uitgeven aan reanimatie cursus voor personeel maar dat personeel zelf is te lui daar gebruik van te maken van die kennis en serieus ik heb ze tussen rotterdam en gouda niet gezien. Loop op zijn minst een service ronde zeker op een bijna nachttrein want daar mag je wel over spreken met een vertrek van 1:05 uit Rtd zo kun je die meisjes dus ook helpen en de situatie veel beter inschatten.
Triest en hoop dat je dus zelf als reiziger geen hardstilstand krijgt want bij NS ben je dus dood! Als je een hartpatiënt bent zou ik de trein niet gebruiken onder geen beding want hulp is dus niet!