beantwoord

"Logo-sticker" voor e-bike wegens beperking, waar?



Toon eerste bericht

56 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Blijft de vraag welke 'officiele' sticker er op die loopfiets zit. 🙂
Reputatie 2
Het is natuurlijk prachtig dat u zich dank zij uw e-bike beter kunt redden maar een e-bike is natuurlijk geen aangepast vervoermiddel dan wel aangepaste fiets, dan wel een rolstoel of een scootmobiel.
Het gaat niet om het hulpmiddel (tenzij dat hulpmiddel zelf door de afmetingen oid niet in de trein zou kunnen, maar daarvan is hier geen sprake), het gaat erom of de reiziger dat hulpmiddel nodig heeft. Zie bijvoorbeeld ook dit verhaal over een loopfiets die aanvankelijk door NS werd geweigerd als hulpmiddel omdat die niet expliciet op een lijstje stond, maar waarbij uiteindelijk de regels toch naar de bedoeling ervan zijn uitgelegd.

Ik vind de omschrijving "officiele logo-sticker" ook bijzonder vaag. Ten eerste omdat het woord "officiele" niet in de VanDale staat en ten tweede omdat er niet staat welk logo dat dan moet zijn. Zoals het er staat zou een sticker met het logo van de Spakenburgse Kantklosvereniging ook voldoen, bij wijze van spreken.


Precies ;-)

Ik vermoed dat het om een bepaalde NS-sticker gaat. En dat ik moet kunnen aantonen dat ik die ebike nodig heb om me te kunnen verplaatsen. Maar ik kan nergens info vinden.
Het is natuurlijk prachtig dat u zich dank zij uw e-bike beter kunt redden maar een e-bike is natuurlijk geen aangepast vervoermiddel dan wel aangepaste fiets, dan wel een rolstoel of een scootmobiel.
Het gaat niet om het hulpmiddel (tenzij dat hulpmiddel zelf door de afmetingen oid niet in de trein zou kunnen, maar daarvan is hier geen sprake), het gaat erom of de reiziger dat hulpmiddel nodig heeft. Zie bijvoorbeeld ook dit verhaal over een loopfiets die aanvankelijk door NS werd geweigerd als hulpmiddel omdat die niet expliciet op een lijstje stond, maar waarbij uiteindelijk de regels toch naar de bedoeling ervan zijn uitgelegd.

Ik vind de omschrijving "officiele logo-sticker" ook bijzonder vaag. Ten eerste omdat het woord "officiele" niet in de VanDale staat en ten tweede omdat er niet staat welk logo dat dan moet zijn. Zoals het er staat zou een sticker met het logo van de Spakenburgse Kantklosvereniging ook voldoen, bij wijze van spreken.
Reputatie 7
Badge +4
Ik gun het u van harte, laat het helder zijn. Ik begrijp uw vergelijking ook wel maar ik geef wat twijfels aan. Ik wens u wel alle succes.
Reputatie 2
Bedankt voor uw reactie.

Ik quote voor de duidelijkheid nogmaals van de NS: "Wanneer u op grond van uw beperking gebruik maakt van een elektrische fiets, ligfiets of tandem, en u kunt dit aantonen door middel van de officiele logo-sticker of door het tonen van een van de volgende pasjes Gehandicaptenparkeerkaart, WMO Vervoerspas (regiotaxi), Valys pas of OV-begeleiderskaart), dan kunt u deze meenemen in de trein."

Er is sprake van een beperking.
Er is sprake van een logo-sticker OF de genoemde pasjes.
Dus ben ik benieuwd naar de voorwaarden voor die sticker.

Ik hou met alles rekening 😉 maar wil wel graag weten waar ik meer info over die sticker kan krijgen. Val ik buiten de voorwaarden, dan is het jammer, maar het leven gaat gewoon door ;)
Maar dan weet ik in ieder geval waar ik aan toe ben ;)

Ik begrijp uw reactie wel. Maar vergelijk het met iemand die in een gewone auto rijdt maar vanwege een beperking wel recht heeft op een voorziening als een parkeerkaart.
Reputatie 7
Badge +4
Het is natuurlijk prachtig dat u zich dank zij uw e-bike beter kunt redden maar een e-bike is natuurlijk geen aangepast vervoermiddel dan wel aangepaste fiets, rolstoel of een scootmobiel. Ik denk dat men bang zal zijn voor de precedentwerking als u uw e-bike als zodanig mag beschouwen. U moet het aantonen met een van bovengenoemde pasjes en u geeft aan die niet te hebben. NS zal van objectieve criteria moeten uitgaan en men zal beleidsmatig toch een wat risicovolle weg inslaan als alle mensen gratis de elektrische fiets mee kunnen nemen met een doktersverklaring. Duizenden ouderen hebben een e-bike en een flink aantal daarvan heeft belemmeringen.

Mogelijk kan een moderator wat doen maar ik hou er ernstig rekening mee dat het niet zal lukken. Het is wel mooi om te zien dat de e-bike uw levenskwaliteit verbetert maar hou er rekening mee dat u moet betalen voor uw fietskaartje.

Reageer