beantwoord

Wat is de rol van de conducteur nou eigenlijk?



Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

82 reacties

Badge +3

De reiziger wordt hierdoor geconfronteerd met allerlei uitwassen en kan hier dus niets mee. NS heeft het zelfs voor elkaar gekregen om een telefoonnummer te lanceren als je je onveilig voelt in de trein. Daar was toch de conducteur voor??? En zie je het al voor je, jij voelt je onveilig door lieden, die bij of naast je zitten en je moet dan gaan bellen???

Dat nummer (06 1318 1318) is niet te bellen, je kunt een WhatsApp berichtje of sms sturen.

Reputatie 7

Ik ben wekelijks in Belgie de laatste maanden, maar kom praktisch geen controle tegen.

Ik ben op dit moment in Brussel en heb vorige en deze week tijdens 6 (langere) treinreizen in België ook slechts 2x controle gehad. 

Dat is nog altijd veel meer dan bij NS

Reputatie 7
Badge +3

Punt 4 wordt denk ik het meeste gedaan, want waarom zijn conducteurs anders altijd zo drukmet hun mobiel bezig...

Eens even op de site van de NS eens kijken of er nog vacatures zijn. 

https://werkenbijns.nl/vacatures/?filter-target-group=trein&filter-department=conducteurs (JA)

Even verder klikken.

https://werkenbijns.nl/vacatures/conducteur-dordrecht-885198/

Duidelijk! Lijkt mij een prima instelling.

 

@Tijdvoor  Dit staat ook al op blz. 1 van dit topic vermeldt, beetje dubbelop zo.

 

@Tijdvoor  Dit staat ook al op blz. 1 van dit topic vermeldt, beetje dubbelop zo.

 


Het personeel van NS moet er blijkbaar constant aan herinnerd worden. :grinning:


Mij hoef je daar niet aan te herinneren, ik ben geen Hc en ben het ook niet van plan te gaan worden. :rofl:

@Tijdvoor  Dit staat ook al op blz. 1 van dit topic vermeldt, beetje dubbelop zo.

 


Het personeel van NS moet er blijkbaar constant aan herinnerd worden. :grinning:


Mij hoef je daar niet aan te herinneren, ik ben geen Hc en ben het ook niet van plan te gaan worden. :rofl:

@Jeroen Dit hele forum bevat een groot aantal herhalingen van zetten. En het klopt dat @Macklobell aangeeft dat je er blijkbaar steeds aan herinnerd dient te worden.

En zoals Loes hierboven al aangeeft

Vandaag te maken gehad met een vervelende situatie in mijn trein, waar de reizigers erg blij waren dat er een HC in de trein aanwezig was. Kan niet teveel over de situatie vertellen, maar ik merkte dat mijn optreden werd gewaardeerd. 

Soms kan ik ook geen ijs met me handen breken, wat men soms wel verwacht, toch blijft op zijn minst zichtbaarheid belangrijk, maar idd, vertrouwen is goed, controle is beter.

 

Dus @Jeroen Dat je niet van plan bent om HC te worden is een eigen keuze, evenals de keuze dat je een over @PeterJKH deze week en topic wil starten. Ben er trouwens wel benieuwd naar.