Op die manier kan er net even verder gereisd worden met de ov chipkaart, wat de integratie van de regio zeker ten goede kan komen. Voor de bus naar Emmerich kan al wel de ov chipkaart gebruikt worden, en enkele andere Duitse stations op doorlopende trajecten naar Nederland hebben ook ov chipkaart paaltjes.
Kortom, er zijn al diverse precedenten, en het zou een mooie toevoeging op de dienst zijn.
Dat is verrassend. Ik was gisteren nog in Emmerich en toen was er nog niks te zien.
Toch gelukt! We hebben werkende paaltjes op Emmerich, en naar ik hoorde ook op Praest
Dat denk ik ook, het zal geen opzet zijn van de provincie. Maar als je toch keer op keer weer moet constateren dat je beloftes niet waar kunt maken, dan zou het toch beter zijn om geen datum meer te noemen. Nu wordt weer gesproken over eind juni/begin juli maar je kunt er donder op zeggen dat ook dit niet gehaald gaat worden.
Maar nog schandaliger de rol van de provincie Gelderland die van alles belooft maar niks nakomt.
Ik vrees naieviteit, geen enkel benul van het feit dat zaken in Duitsland nu eenmaal anders werken dan in Nederland.
Goedkope dagkaarten van de bekende winkelketens bestaan al jaren niet meer. NS is ook niet gek en gaat ook geen dagkaarten meer voor 12.50 aanbieden. En ja, we willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten maar dat is gewoon onrealistisch. En om bij het onderwerp te blijven: schandalig dat het lang duurt. Maar nog schandaliger de rol van de provincie Gelderland die van alles belooft maar niks nakomt.
Er zijn regelmatig dagkaarten bij NS als e-ticket beschikbaar.
Het zijn in de praktijk vaak dagretours en helaas geen dagkaarten meer. Dat zien we bij Hema, AH en Kruidvat. Dat maakt nogal wat uit, helaas.
Ook dito gemeld op treinreiziger.nl.
Het duurt nog misschien wel tot eind deze maand, begin juli, tot de paaltjes er zijn.
reden is niet verrassend: Leveringsproblemen….
https://www.treinenweb.nl/nieuws/9468/vertraging-voor-ov-chipkaart-paaltjes-op-en-rond-emmerich.html
Een dagkaart als e-ticket is inderdaad gewoon geldig naar bijv. Aachen (bevestigd door Arriva), maar als het een actiekaartje is gaat het vaak om een dagretour en moet je een bestemming invullen, zelfde natuurlijk voor reguliere e-tickets.
Deze zijn niet bij NS te koop (systeem kent de buitenlandse stations niet), en zal je dus bij Arriva moeten kopen.
Voor Arnhem/Zevenaar - Emmerich kan je via de DB Navigator app kaartjes kopen voor € 6,10
Je kan gewoon, MITS je niet binnen het gebied van dat duitse VV blijft, wel e-tickets bestellen naar al die plaatsen, en dus ook Elten+Emmerik, via NS-INternat. Dan betaal je dus wel de hoofdprijs.
Dus niet vanaf Arnheim, wel vanaf Oosterbeek.
Kan ook nog via bahn.de
naar Elten-want dat kon dus niet tussen de weinige bestemmingen in de automaat worden gemoffeld, moet dat zelfs op die manier. In alle gevallen betaal je dan de duitse KMs volgens Ausland Deutschland Tarif Stufe C
Er is nog dizkuzie of het in juni+juli+aug in DE te koop zijnde 9 € MONATSkarte-alle ganze OePNV, alle Verbünde, alle Nahverkehr/Bus/Strassenbahn, ook op die korte buitenlandsstukjes gelden, in de praktijk zal er vermoedelijk dan amper controle zijn. En al die veelreizende forumgenoten hier hebben toch ja alle schon Ihre Freifahrt Heimland, also nix Probleme!
Op de grenstrajecten is alleen de OV-chipkaart geldig, etickets niet.
Dat is discriminatie, want in de voorwaarden staat echt nergens dat het met een e-ticket niet mag.
Welke tickets waar geldig zijn mogen de exploitanten zelf beslissen. Zo is de Jongerendagkaart ook niet geldig bij andere vervoerders dan NS.
Dat klopt. Dus vertel ons waar staat dat OV-chipkaart wel en e-tickets (bv. dagkaarten) niet geldig zijn tot bv. Aken of Leer met Arriva.
Je kunt geen e-tickets kopen bij NS met bestemming Aken of Leer. Wel bij Arriva. Een ticket van NS is geldig tot het laatste station voor de grens.
Er zijn regelmatig dagkaarten bij NS als e-ticket beschikbaar.
Op de grenstrajecten is alleen de OV-chipkaart geldig, etickets niet.
Dat is discriminatie, want in de voorwaarden staat echt nergens dat het met een e-ticket niet mag.
Welke tickets waar geldig zijn mogen de exploitanten zelf beslissen. Zo is de Jongerendagkaart ook niet geldig bij andere vervoerders dan NS.
Dat klopt. Dus vertel ons waar staat dat OV-chipkaart wel en e-tickets (bv. dagkaarten) niet geldig zijn tot bv. Aken of Leer met Arriva.
Je kunt geen e-tickets kopen bij NS met bestemming Aken of Leer. Wel bij Arriva. Een ticket van NS is geldig tot het laatste station voor de grens.
Op de grenstrajecten is alleen de OV-chipkaart geldig, etickets niet.
Dat is discriminatie, want in de voorwaarden staat echt nergens dat het met een e-ticket niet mag.
Welke tickets waar geldig zijn mogen de exploitanten zelf beslissen. Zo is de Jongerendagkaart ook niet geldig bij andere vervoerders dan NS.
Dat klopt. Dus vertel ons waar staat dat OV-chipkaart wel en e-tickets (bv. dagkaarten) niet geldig zijn tot bv. Aken of Leer met Arriva.
Op de grenstrajecten is alleen de OV-chipkaart geldig, etickets niet.
Maar ja kunnen uitchecken op Emmerich laat dus nog op zich wachten? Nou ja dan doe dat maar niet eventueel.
Je Arriva incheck is geldig, want de Reisplanner is leidend tenslotte.
De exploitatie van het traject Arnhem-Emmerich valt onder het Duitse VRR. Die hebben na Zevenaar niets te schaften met Arriva, laat staan met onjuiste informatie in een reisplanner van NS.
Je kunt je elders op de wereld niet beroepen op Nederlandse regels, wetten of informatie. Bekend is het voorbeeld van Nederlandse toeristen die zonder visum naar India gingen omdat in een Nederlandse reisgids stond dat je daar geen visum nodig had. Helaas terug naar huis dus.
Op de grenstrajecten is alleen de OV-chipkaart geldig, etickets niet.
Dat is discriminatie, want in de voorwaarden staat echt nergens dat het met een e-ticket niet mag.
Volgens mij heb je geen benul van wat onder het wettelijke begrip discriminatie valt en wat niet. Verschillende voorwaarden voor verschillende tickets vallen daar dus niet onder.
Welke tickets waar geldig zijn mogen de exploitanten zelf beslissen. Zo is de Jongerendagkaart ook niet geldig bij andere vervoerders dan NS.
Op de grenstrajecten is alleen de OV-chipkaart geldig, etickets niet.
Dat is discriminatie, want in de voorwaarden staat echt nergens dat het met een e-ticket niet mag.
Het lukt alleen niet, dus dat oplossen graag.
Arriva vindt het overigens prima, een e-ticket (of NS actiekaartje) naar Aachen.
Of student of zo (zolang je maar in/uitcheckt).
Dat er geen NS e-tickets systeem zijn (naar Aachen op dit moment) is de schuld van NS.
Arriva vindt het allemaal prima verder.
Maar ja kunnen uitchecken op Emmerich laat dus nog op zich wachten? Nou ja dan doe dat maar niet eventueel.
Je Arriva incheck is geldig, want de Reisplanner is leidend tenslotte.
Ik lees hierover niks in de media. Op de website van VIAS staat ook niks. Maar we wachten af.
Tja, met een e-ticket lukt het in ieder geval niet want Emmerich (en alle andere buitenlandse stations) kent het systeem niet.
Terwijl Aachen gewoon zou moeten lukken, omdat het daar 100% zeker óók met een ov-chipkaart kan, dus een Nederlands vervoerbewijs geldig is.
Op de grenstrajecten is alleen de OV-chipkaart geldig, etickets niet.
Ik lees hierover niks in de media. Op de website van VIAS staat ook niks. Maar we wachten af.
Tja, met een e-ticket lukt het in ieder geval niet want Emmerich (en alle andere buitenlandse stations) kent het systeem niet.
Terwijl Aachen gewoon zou moeten lukken, omdat het daar 100% zeker óók met een ov-chipkaart kan, dus een Nederlands vervoerbewijs geldig is.
Ik lees hierover niks in de media. Op de website van VIAS staat ook niks. Maar we wachten af.
De NS app en Reisplanner zeggen dat het kan, dus zou het eindelijk zover zijn? Woon iets te ver weg om zelf te gaan kijken
Dat staat er toch al tijden in?
Nu is het zo te zien wachten op mensen die het VIAS-paaltje niet kunnen vinden...
De NS (Lab) app en Reisplanner zeggen dat het kan, dus zou het eindelijk zover zijn? Woon iets te ver weg om zelf te gaan kijken
Alles op zijn tijd. Vandaag zijn VRR ticketautomaten op station Arnhem geplaatst (groene standaard Transdev automaten). Ik begrijp van de VRR klantenservice dat ze ook binnenkort worden aangezet, dus hier zal de discussie over wie de stroom betaalt zijn beslecht. Dan kunnen reizigers na vier maanden in Zevenaar en Arnhem op het station ook weer een kaartje kopen voor de trein naar Emmerich e.v.
Het mooiste zou toch echt zijn als we wisten wanneer de paaltjes er daadwerkelijk en functionerend staan.
Wie, oh wer soll dan STROM, wie moet de elektra rekening betalen!?
Zoals het rechtgeaarde spoorwegen betaamt wordt elk mogelijk burokratisch detail tot in het alleruiterste uitgeknobbeld.
Alle kosten zijn in dit geval voor rekening van de Provincie Gelderland dus dat is simpel. Wie er opdracht moet geven aan de lokale netwetkbeheerder om die stroomkabel te trekken zal meer het probleem zijn, zeker omdat daar ook nog toestemming van de gemeente voor nodig is.
Overigens duurt een nieuwe stroomaansluiting realiseren op het netwerk in Nederland in sommige regio's tegenwoordig ook maanden.
Zoiets heel ingewikkelds was/is er ook met de automaten van exAB (zo´n trotse NS-dochter ooit, in DE flink geprezen om de goede dienst!) binnen NL en een tijdje terug met de enkele CICO-paal du nu te Gronau staat. Wie, oh wer soll dan STROM, wie moet de elektra rekening betalen!?
Zoals het rechtgeaarde spoorwegen betaamt wordt elk mogelijk burokratisch detail tot in het alleruiterste uitgeknobbeld.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.