beantwoord

OV chip reader op Emmerich?


Ik vraag me af of de NS niet een OV chipkaart paaltje in Emmerich en de toekomstige halte Elten kan neerzetten.

Op die manier kan er net even verder gereisd worden met de ov chipkaart, wat de integratie van de regio zeker ten goede kan komen. Voor de bus naar Emmerich kan al wel de ov chipkaart gebruikt worden, en enkele andere Duitse stations op doorlopende trajecten naar Nederland hebben ook ov chipkaart paaltjes.

Kortom, er zijn al diverse precedenten, en het zou een mooie toevoeging op de dienst zijn.
icon

Beste antwoord door Thom 22 March 2019, 09:15

Bekijk origineel

106 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Er zijn regelmatig dagkaarten bij NS als e-ticket beschikbaar.

 

Het zijn in de praktijk vaak dagretours en helaas geen dagkaarten meer. Dat zien we bij Hema, AH en Kruidvat. Dat maakt nogal wat uit, helaas.

Reputatie 7
Badge

Goedkope dagkaarten van de bekende winkelketens bestaan al jaren niet meer. NS is ook niet gek en gaat ook geen dagkaarten meer voor 12.50 aanbieden. En ja, we willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten maar dat is gewoon onrealistisch. En om bij het onderwerp te blijven: schandalig dat het lang duurt. Maar nog schandaliger de rol van de provincie Gelderland die van alles belooft maar niks nakomt.

Maar nog schandaliger de rol van de provincie Gelderland die van alles belooft maar niks nakomt.

Ik vrees naieviteit, geen enkel benul van het feit dat zaken in Duitsland nu eenmaal anders werken dan in Nederland.

Reputatie 6

Dat denk ik ook, het zal geen opzet zijn van de provincie. Maar als je toch keer op keer weer moet constateren dat je beloftes niet waar kunt maken, dan zou het toch beter zijn om geen datum meer te noemen. Nu wordt weer gesproken over eind juni/begin juli maar je kunt er donder op zeggen dat ook dit niet gehaald gaat worden.

Reputatie 2

Toch gelukt! We hebben werkende paaltjes op Emmerich, en naar ik hoorde ook op Praest

 

Reputatie 6

Dat is verrassend. Ik was gisteren nog in Emmerich en toen was er nog niks te zien.

Reageer