beantwoord

OV chip reader op Emmerich?



Toon eerste bericht

106 reacties

Ik zelf stuur dit niet naar een specifieke afdeling, ik maak hiervoor een algemene suggestie aan. Die wordt vervolgens behandeld aan de hand van het onderwerp en zal gebaseerd daarop bij een specifieke afdeling terecht komen. Zoals ik zelf ook al aangaf acht ik de kans dat dit überhaupt zal gebeuren ook erg klein, precies door datgene wat jij uit legt. Dat wil echter niet zeggen dat zo'n verzoek niet kan worden doorgegeven. 🙂
Reputatie 7
Badge +3
Ik vraag me af aan wie @Stijn NS dit verzoek gaat doorsturen.

Het Verkehrsverbund Rhein-Ruhr (VRR) is verantwoordelijk voor de tariefstelling en kaartverkoop voor de treinen die vanuit Duitsland naar Arnhem rijden en door Abellio NRW worden geëxploiteerd. Ik kan me niet voorstellen dat het VRR akkoord gaat met accepteren van de Nederlandse OV-chipkaart voor trajecten binnen Duitsland. De kans op mogelijkheden om met een Nederlandse OV-chipkaart in- en uit te checken in Emmerich en het toekomstige station Elten (geplande opening op 9 juni 2019) acht ik net iets groter dan nul.

Een andere kwestie is dat op de treinen van Abellio NRW tussen de Nederlandse stations Arnhem en Zevenaar wel de OV-chipkaart wordt geaccepteerd. Dat is een afspraak tussen de verschillende partijen.

Zoals Thom al heeft uitgelegd ligt het anders wanneer een Nederlandse vervoerder naar stations over de grens rijdt, zoals in het geval van Arriva naar Weener, Leer en Aken. Dan wordt aan Nederlandse zijde bepaald wat de geldigheid is van Nederlandse kaarten naar/van Duitsland.
Wellicht!
Goedemorgen DeWil en welkom bij de NS Community!

Zoals Thom al heeft uitgelegd acht ik de kans ook klein dat er een OV-chipkaart paaltje geplaatst zal worden bij Emmerich. Dat gezegd hebbende zal ik je verzoek wel doorsturen, als er genoeg vraag naar blijkt te zijn kan het mogelijk heroverwogen worden.


Klinkt goed, bedankt! Wellicht dat een test met zo'n portable "paaltje" die je dikwijls ziet als er bussen ingezet worden een eerste optie is?
Goedemorgen DeWil en welkom bij de NS Community!

Zoals Thom al heeft uitgelegd acht ik de kans ook klein dat er een OV-chipkaart paaltje geplaatst zal worden bij Emmerich. Dat gezegd hebbende zal ik je verzoek wel doorsturen, als er genoeg vraag naar blijkt te zijn kan het mogelijk heroverwogen worden.
Reputatie 7
Badge +4
Leer en Aachen staan aan het eind van een uit Nederland doorgetrokken lijn. Emmerich ligt aan een Duitse lijn die vanuit Düsseldorf, na Emmerich, doorgetrokken is naar Arnhem, waarbij de Nederlandse stations uiteraard wel paaltjes hebben. Die zouden er echter zonder deze lijn ook geweest zijn.

Ik ben niet tegen hoor, maar ik verwacht ze niet aan de Duitse kant.

Reageer