beantwoord

elke keer opnieuw inloggen bij community

  • 4 December 2023
  • 141 reacties
  • 1865 Bekeken


Toon eerste bericht

141 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Het lukt me nog niet om op meerdere apparaten tegelijk ingelogd te blijven. Ik weet nog dat ik daar jaren terug ook problemen mee had, maar op een gegeven moment was het toch gelukt. Iemand tips?

Badge +3

Ze hadden het ook sneller kunnen oplossen, toch?

Mweh, het raakte maar ‘enkele personen’… 🤣

Reputatie 7
Badge +3

Top, dan kan ik eindelijk Gainsight met rust laten.

Ze hadden het ook sneller kunnen oplossen, toch?

Dat is weer een ander probleem die ik inderdaad ook al eens heb aangegeven. Ik parkeer dit probleem even.

Badge +3

Top, dan kan ik eindelijk Gainsight met rust laten.

Haha, het tellertje bij Favorieten ontbreekt nog… maar dat is al jaren en op alle Gainsight websites 🤣 

Ikzelf heb er 72, denk dat anderen er veel meer hebben omdat standaard elk topic waar je reageert in die Favorieten terecht komt. Dat is deze (lekker duidelijke) instelling in je profiel:

Maak daarvan ‘als je in een topic reageert...’
​​​​​

 

Top, dan kan ik eindelijk Gainsight met rust laten.

Reputatie 7
Badge +3

Werkt bij mij ook weer als vanouds.

 

Badge +3

Mag ik hierbij het antwoord van Daniël NS als beste antwoord markeren of zijn er nog leden die nog steeds moeten inloggen?

Ga je gang, het werkt al een week als vanouds (en bij @MoDe dus ook)?

Mag ik hierbij het antwoord van Daniël NS als beste antwoord markeren of zijn er nog leden die nog steeds moeten inloggen?

Badge +3

Ja, ik was bij thuiskomst na pc opstarten nog gewoon ingelogd.

Reputatie 6

Goed nieuws, Gainsight heeft aangegeven dat het probleem compleet verholpen zou moeten zijn! Indien dit niet het geval is, meld het dan zeker in dit topic zodat we er weer achter aan kunnen, maar zoals het nu lijkt gaat het goed! 

Reputatie 7
Badge +3

Hier ook even getest. De eerste tekenen zijn hoopvol ...

Reputatie 7
Badge +3

Tot mijn verbazing hoefde ik vandaag nog maar 1x in te loggen. Zou het probleem verholpen zijn?

Badge +3

Probeer zelf maar https://bitwarden.com/password-strength

mijnhondheetwoef… (woordenboek attack telt natuurlijk niet)

Estimated time to crack:

centuries

H0ndWo3F! 

Estimated time to crack:

1 day

Symbolen en HOOFDletters maken voor een computer totaal niets uit dus die tabel klopt niet @mrfreeze 

Natuurlijk nooit iets bekends gebruiken in een wachtwoord, want MrFreeze! als wachtwoord is ‘strong’

Estimated time to crack:

3 hours

Bots met een dictionary maken daar gehakt van (joh, een ! erbij)  en als je er MrFreeze2024! van zou maken.. 

Estimated time to crack:

6 months

Oke MrFre3ze2024! (met die ene 3 erbij, je moet het maar onthouden!) is... strong

Estimated time to crack:

1 year

Haha, dan maak je er volgend jaar 2025! van en mogen de hackers het opnieuw proberen.

1 year to crack (als iemand dat zou willen, maak je geen zorgen) 🤣

Zie https://dropbox.tech/security/zxcvbn-realistic-password-strength-estimation voor leesvoer.

Here's a question: does a meter actually help people secure their accounts? It's less important than other areas of web security, a short sample of which include:

  • Preventing online cracking with throttling or CAPTCHAs.
  • Preventing offline cracking by selecting a suitably slow hash function with user-unique salts.
  • Securing said password hashes.

With that disclaimer — yes. I'm convinced these meters have the potential to help. According to Mark Burnett's 2006 book, Perfect Passwords: Selection, Protection, Authentication, which counted frequencies from a few million passwords over a variety of leaks, one in nine people had a password in this top 500 list.

A typical computer user must remember dozens of passwords and they are told to make them all unique and never write them down. For most users, the solution is easy passwords that follow simple patterns. This book teaches users how to select strong passwords they can easily remember.

Reputatie 7
Badge +3

Zowel lengte als mix van soorten tekens zijn van belang.

Er zijn veel verschillende soortgelijke tabellen als onderstaande te vinden op internet, met allemaal andere uitkomsten, maar het geeft wel een beeld.

Zolang doet 1 computer erover om een wachtwoord te kraken

 

 

Badge +3

Op de pc vind ik het ook niet zo'n probleem. Op m'n telefoon vind ik het wel vervelend. Vind typen op een telefoon sowieso irritant. Als ik dan m'n superveiligemoeilijketekensbevattende wachtwoord moet invoeren zit ik er altijd naast.

{Off-topic}

Hoe veilig is een wachtwoord? (zijn andere topics over) 🤣

Alsof een hoofdletter of cijfer of ‘speciaal teken’ #!%^&*?! voor een computer van een kwaadwillende hacker lastiger te raden of van enige betekenis is’?

Maar ja, veel websites eisen dat wel, en dat is lastig tikken op een telefoon die speciale tekens.

H0ndWo3F! is een veel simpeler te kraken wachtwoord dan ‘mijnhondheetwoef’ (alleen al wegens de lengte van het wachtwoord).

Tenzij de hacker weet of kan raden dat je een hond hebt die misschien wel Woef heet… 🤣

Voor wachtwoorden (als er verder geen duffe eisen aan gesteld worden) gebruik ikzelf dus  liever langemaarsimpelteonthoudenzinnetjes.

Probeer zelf maar https://bitwarden.com/password-strength

{/off-topic}

Reputatie 7
Badge +3

Nogmaals, elke dag één keer inloggen vind ik geen enkel probleem (o.a. Chrome weet mijn opgeslagen wachtwoord dus klik en klaar)

Op de pc vind ik het ook niet zo'n probleem. Op m'n telefoon vind ik het wel vervelend. Vind typen op een telefoon sowieso irritant. Als ik dan m'n superveiligemoeilijketekensbevattende wachtwoord moet invoeren zit ik er altijd naast.

Dat probleem met de telefoon heb ik hier in ieder geval niet, gebruik alleen de laptop en soms nog de oude desktop PC.  Op de desktop blijf ik volgens mij ook ingelogd in Chrome, maar die gebruik ik nog maar zo zelden hiervoor. 

Reputatie 7
Badge +3

Nogmaals, elke dag één keer inloggen vind ik geen enkel probleem (o.a. Chrome weet mijn opgeslagen wachtwoord dus klik en klaar)

Op de pc vind ik het ook niet zo'n probleem. Op m'n telefoon vind ik het wel vervelend. Vind typen op een telefoon sowieso irritant. Als ik dan m'n superveiligemoeilijketekensbevattende wachtwoord moet invoeren zit ik er altijd naast.

Reputatie 7
Badge +3

Even aanvulling, ook nog even deze community in Edge geopend en daar moet ik wel inloggen. Maar die browswer gebruik ik eigenlijk nooit voor de NS community, alleen om dingen als dit te testen, en het kan best dat ik de vorige keer dat ik het daar open had zelf heb uitgelogd. 

Dan ben ik benieuwd wat Edge een volgende keer zegt als je daar ‘onthoud mij’ aangevinkt hebt.

Het kan ook best zijn dat ik daar “onthoud mij” niet aangevinkt had omdat ik Edge normaal gesproken niet gebruik voor de community. 

 

Badge +3

Even aanvulling, ook nog even deze community in Edge geopend en daar moet ik wel inloggen. Maar die browswer gebruik ik eigenlijk nooit voor de NS community, alleen om dingen als dit te testen, en het kan best dat ik de vorige keer dat ik het daar open had zelf heb uitgelogd. 

Dan ben ik benieuwd wat Edge een volgende keer zegt als je daar ‘onthoud mij’ aangevinkt hebt.

Ik weet het antwoord eigenlijk al, want bij jou werkt dat gewoon. Het ligt totaal niet aan de browser maar aan je gebruikersnaam/account (plus wat je browser met cookies doet natuurlijk bij afsluiten van die browser).

Als dat voorheen prima werkte en jijzelf geen instellingen veranderd hebt… 😴

Nogmaals, elke dag één keer inloggen vind ik geen enkel probleem (o.a. Chrome weet mijn opgeslagen wachtwoord dus klik en klaar)

Reputatie 7
Badge +3

Ja, o.a. @Momo en @mrfreeze hebben geen enkel probleem (zie eerder in dit topic).

Ik moet elke keer dat ik de browser open opnieuw inloggen. Niet bij elk bericht dus, maar wel elke keer na sluiten browser. Ik dacht één keer dat het niet hoefde, maar misschien heb ik me vergist, heb ik onbewust toch ingelogd 🙂

Reputatie 7
Badge +3

Even aanvulling, ook nog even deze community in Edge geopend en daar moet ik wel inloggen. Maar die browswer gebruik ik eigenlijk nooit voor de NS community, alleen om dingen als dit te testen, en het kan best dat ik de vorige keer dat ik het daar open had zelf heb uitgelogd. 

Goed dat je dit aangeeft. Ik heb dit topic ook vermeld zodat Gainsight alles kan doornemen.

Reputatie 7
Badge +3

Ik vraag me af of er nog users zijn die ingelogd blijven.

Ja, o.a. @Momo 

Yep, ik blijf gewoon ingelogd. Vandaag nog laptop opnieuw opgestart en bij openen van Chrome waren alle tabjes die normaal ingelogd blijven gewoon ingelogd, ook op deze community. De enige keer  in de afgelopen maanden dat ik een keer opnieuw moest inloggen was nadat ik NS cookies had verwijderd omdat iets op de NS website niet werkte. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik vraag me af of er nog users zijn die ingelogd blijven.

Ik log niet uit, in het verleden ook nooit gedaan, vink elke keer ‘onthouden’ aan, maar toch moet ik meerdere keren per dag weer inloggen.

Reageer