beantwoord

elke keer opnieuw inloggen bij community

  • 4 December 2023
  • 141 reacties
  • 1863 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3
  • Super user
  • 12210 reacties

Sinds enkele dagen wordt ondanks het vinkje mijn inlog niet meer onthouden. Als ik op een link in een mail van community klik of de community rechtstreeks bezoek moet ik mijn inloggegevens elke keer invullen, zelfs soms per bericht. En soms kan ik helemaal niet inloggen.

Meer mensen dit probleem?

icon

Beste antwoord door Daniël NS 25 January 2024, 17:25

Bekijk origineel

141 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Op mijn telefoon moest ik net wel weer opnieuw inloggen. Kan er geen touw aan vastknopen 🙂

Je moet ook geen touw aan je telefoon knopen. 😄

Ik heb van alles geprobeerd. Codes aangepast waarvan ik niet eens weet wat ze doen en rare tekentjes toegevoegd die mij doen vermoeden dat mijn jongste dochter ze getekend heeft. Ik heb nog geen bericht van Insided gekregen, maar deze zal ongetwijfeld voor het weekend bij mij binnenkomen.

Reputatie 7
Badge +3

Nogmaals, elke dag één keer inloggen vind ik geen enkel probleem (o.a. Chrome weet mijn opgeslagen wachtwoord dus klik en klaar)

Op de pc vind ik het ook niet zo'n probleem. Op m'n telefoon vind ik het wel vervelend. Vind typen op een telefoon sowieso irritant. Als ik dan m'n superveiligemoeilijketekensbevattende wachtwoord moet invoeren zit ik er altijd naast.

Reputatie 7
Badge +1

Ik snap 'm. Google is inderdaad alert op logins op nieuwe apparaten, maar ook daar is het geen probleem om op computer A en computer B ingelogd te blijven. 

Het werkte bij mij, zoals het ook bij mrfreeze werkte:

Ik was altijd ingelogd op m'n thuispc, m'n werklaptop en m'n telefoon. Ik heb jarenlang op geen enkel apparaat hoeven inloggen. Dus het kan wel.

Voor nu houdt het dus in dat voor mij het probleem nog niet is opgelost. Ik moet nog steeds iedere keer opnieuw inloggen, waar dat eerst niet nodig was.

Reputatie 7
Badge +3

Van dat (veel te lange) rijtje heb ik alleen de onderste 2 mails ontvangen plus die over de nieuwe dienstregeling. Scheelt weer wat mailtjes deleten. En dan was het vandaag pas dag 6, er gaan dus nog heel wat mailtjes volgen. Ik zal ze niet missen. 

Reputatie 7
Badge +1

Hier heb ik nooit over nagedacht eigenlijk, maar ik heb het eens geprobeerd en dat werkt!

Eerst geprobeerd direct op de NS Community in te loggen met hetzelfde E-Mailadres en wachtwoord als mijn MijnNS account, dat werkte niet. Maar, ik kon met het e-mailadres van MijnNS account wel een nieuw wachtwoord aanvragen voor enkel de NS Community. En inderdaad, nu kan ik inloggen zonder MijnNS te gebruiken.

Dit een hoop. 🙂

Reputatie 7
Badge +3

Soms kan het zo simpel zijn. 😄

Geen idee of het het issue van opnieuw te moeten inloggen verhelpt, maar inloggen gaat wel sneller, scheelt weer een stap.

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb nog steeds geen enkele keer opnieuw hoeven inloggen, alleen de ene keer dat ik de NS cookies had verwijderd omdat iets anders op de NS site niet goed werkte. 

Reputatie 7
Badge +3

Op mijn telefoon moest ik net wel weer opnieuw inloggen. Kan er geen touw aan vastknopen 🙂

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb de syntax aangepast in de instellingen waardoor een browsingsessie nu pas na 48 uur zou moeten verversen. Zouden jullie willen kijken of dit naar behoren werkt?

Ik moet nog steeds opnieuw inloggen...

Badge +3

Ik heb een weekje vakantie, maar ik zal mijn mailbox in de gaten houden. Mocht ik wat ontvangen dan zal ik dat laten weten.

Fijne vakantie @Erryt NS en wij passen wel op het kaartenhuis 🤣

Reputatie 7
Badge +1

Dit heb ik nu eens getest:

Test 1: Een bericht geliket op mijn telefoon, telefoon opnieuw opgestart en opnieuw de community geopend. Dan ben ik nog ingelogd.

Test 2: Nu weer opnieuw ingelogd op de PC, tabblad op telefoon gesloten en telefoon weer opnieuw opgestart. Ik ben nog steeds ingelogd op de telefoon.

Test 3: Ingelogd op de PC, tabblad gesloten en Chrome afgesloten. Na het opnieuw opstarten en terug naar de community gaan was ik uitgelogd op de PC. Op de telefoon blijf ik ingelogd.

Bedankt voor de bevindingen. Ik ga het doorspelen. 

Top, dan kan ik eindelijk Gainsight met rust laten.

Dat is weer een ander probleem die ik inderdaad ook al eens heb aangegeven. Ik parkeer dit probleem even.

Reputatie 7
Badge +3

Ja, o.a. @Momo en @mrfreeze hebben geen enkel probleem (zie eerder in dit topic).

Ik moet elke keer dat ik de browser open opnieuw inloggen. Niet bij elk bericht dus, maar wel elke keer na sluiten browser. Ik dacht één keer dat het niet hoefde, maar misschien heb ik me vergist, heb ik onbewust toch ingelogd 🙂

Reputatie 7
Badge +3

Even aanvulling, ook nog even deze community in Edge geopend en daar moet ik wel inloggen. Maar die browswer gebruik ik eigenlijk nooit voor de NS community, alleen om dingen als dit te testen, en het kan best dat ik de vorige keer dat ik het daar open had zelf heb uitgelogd. 

Dan ben ik benieuwd wat Edge een volgende keer zegt als je daar ‘onthoud mij’ aangevinkt hebt.

Het kan ook best zijn dat ik daar “onthoud mij” niet aangevinkt had omdat ik Edge normaal gesproken niet gebruik voor de community. 

 

Ik heb Gainsight weer gemaild. 

Reputatie 7
Badge +3

Het lukt me nog niet om op meerdere apparaten tegelijk ingelogd te blijven. Ik weet nog dat ik daar jaren terug ook problemen mee had, maar op een gegeven moment was het toch gelukt. Iemand tips?

Badge +3

Hier werkt het ingelogd blijven helaas nog niet. Ik moet nog steeds iedere keer opnieuw inloggen.

Vreemd genoeg bleef ik op de mobiele site in eerste instantie wel ingelogd, maar dat was van korte duur en ook daar werkt het nu niet meer.

Wellicht kan je daar zelf nog iets doen door het wissen van cookies, want op mijn Android toestel (Chrome) blijf ik gewoon ingelogd, ook na herstarten telefoon.

Tip, vink eerst ‘ontoud mij’ aan en log dan pas in (met evt. opgeslagen gegevens).

Reputatie 7
Badge +3

Ik log in met gebruikersnaam en wachtwoord en vink onthouden aan. Maar hij onthoudt niets meer.

Reputatie 7
Badge +3

Alleen de browser waar je als laatste mee ingelogd hebt wordt ‘onthouden’. Of dat ooit anders was weet ik niet, en maakt me eigenlijk niets uit.

 

Ik was altijd ingelogd op m'n thuispc, m'n werklaptop en m'n telefoon. Ik heb jarenlang op geen enkel apparaat hoeven inloggen. Dus het kan wel.

Badge +3

Ik snap niet helemaal wat je met sessies en onthouden bedoeld (met dat laatste neem ik aan dat de browser jouw inlog op een bepaald apparaat onthoudt?). 

Wat er bij mij gebeurd is dat zodra ik inlog op een ander device (in mijn geval mobiel) ik weer ben uitgelogd op de computer. Dit was voorheen nooit.

Het komt er dus eigenlijk op neer dat ik nog steeds telkens opnieuw moet inloggen. Het moet toch wel mogelijk zijn om op een bepaald apparaat ingelogd te kunnen blijven, ongeacht een inlog op een ander device? Mijn Outlook (en eigenlijk bijna alle websites) doet dat ook netjes.

Ja, het ‘onthoud mij’ vinkje bij opnieuw de site openen en dat werkt dus (eindelijk) weer prima.

Totdat je inlogt op een ander apparaat (of andere browser op hetzelfde apparaat)

Op dat andere apparaat (of andere browser op hetzelfde apparaat) blijf je nog wel ingelogd maar je laatste login was op een ander apparaat en alleen die (sessie) wordt onthouden bij een volgende bezoek.

Jammer dan, het zou elkaar niet mogen ‘bijten’ (ingelogd zijn/blijven op meerdere apparaten/browsers) maar snap het principe wel. 🤗

Een e-mail app (zoals Outlook) mag je natuurlijk gelijktijdig op alle (toegestane) apparaten die je wilt gebruiken.

Google is daar wel streng mee ‘Hey Robert, je bent ingelogd op een ander/onbekend apparaat (Windows 10, Chrome, vanuit Muiden -nou ja het is Eindhoven- 17:56 zaterdag 3 feb 2024)’ dus wat is er aan de hand?

Bekijk je sessies en verwijder onbekende apparaten. En als jij het niet was, wijzig je wachtwoord natuurlijk!

Een NS Community account (InSided/Gainsight) gaat daar natuurlijk niet moeilijk over doen en logt de andere sessie uit.

Dank je wel Google… en wat suf dat je niet weet dat mijn telefoon naast me ligt en met hetzelfde Wi-Fi netwerk verbonden is! 🤣

 

Reputatie 7
Badge +3

Om via de link in de mail naar dit topic te reageren moest ik weer opnieuw inloggen. Dat had ik tot voor kort niet. Dan hoefde ik alleen opnieuw in te loggen als ik een ander apparaat gebruikte dan normaal.

Een troost, met Wintercity tot nu toe geen problemen. Behalve dat ik geen uitnodiging gehad en via bericht op social media heb kunnen aanmelden.

Badge +3

Laten we de vele (verschillende) Wintercity problemen maar buiten dit topic laten… 

Soms wel prima als je niet al die mails krijgt, zei @Momo al 🤣

 

Reageer