beantwoord

elke keer opnieuw inloggen bij community

  • 4 December 2023
  • 141 reacties
  • 1863 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3
  • Super user
  • 12213 reacties

Sinds enkele dagen wordt ondanks het vinkje mijn inlog niet meer onthouden. Als ik op een link in een mail van community klik of de community rechtstreeks bezoek moet ik mijn inloggegevens elke keer invullen, zelfs soms per bericht. En soms kan ik helemaal niet inloggen.

Meer mensen dit probleem?

icon

Beste antwoord door Daniël NS 25 January 2024, 17:25

Bekijk origineel

141 reacties

Badge +3

Op de pc vind ik het ook niet zo'n probleem. Op m'n telefoon vind ik het wel vervelend. Vind typen op een telefoon sowieso irritant. Als ik dan m'n superveiligemoeilijketekensbevattende wachtwoord moet invoeren zit ik er altijd naast.

{Off-topic}

Hoe veilig is een wachtwoord? (zijn andere topics over) 🤣

Alsof een hoofdletter of cijfer of ‘speciaal teken’ #!%^&*?! voor een computer van een kwaadwillende hacker lastiger te raden of van enige betekenis is’?

Maar ja, veel websites eisen dat wel, en dat is lastig tikken op een telefoon die speciale tekens.

H0ndWo3F! is een veel simpeler te kraken wachtwoord dan ‘mijnhondheetwoef’ (alleen al wegens de lengte van het wachtwoord).

Tenzij de hacker weet of kan raden dat je een hond hebt die misschien wel Woef heet… 🤣

Voor wachtwoorden (als er verder geen duffe eisen aan gesteld worden) gebruik ikzelf dus  liever langemaarsimpelteonthoudenzinnetjes.

Probeer zelf maar https://bitwarden.com/password-strength

{/off-topic}

Reputatie 7
Badge +3

Zowel lengte als mix van soorten tekens zijn van belang.

Er zijn veel verschillende soortgelijke tabellen als onderstaande te vinden op internet, met allemaal andere uitkomsten, maar het geeft wel een beeld.

Zolang doet 1 computer erover om een wachtwoord te kraken

 

 

Badge +3

Probeer zelf maar https://bitwarden.com/password-strength

mijnhondheetwoef… (woordenboek attack telt natuurlijk niet)

Estimated time to crack:

centuries

H0ndWo3F! 

Estimated time to crack:

1 day

Symbolen en HOOFDletters maken voor een computer totaal niets uit dus die tabel klopt niet @mrfreeze 

Natuurlijk nooit iets bekends gebruiken in een wachtwoord, want MrFreeze! als wachtwoord is ‘strong’

Estimated time to crack:

3 hours

Bots met een dictionary maken daar gehakt van (joh, een ! erbij)  en als je er MrFreeze2024! van zou maken.. 

Estimated time to crack:

6 months

Oke MrFre3ze2024! (met die ene 3 erbij, je moet het maar onthouden!) is... strong

Estimated time to crack:

1 year

Haha, dan maak je er volgend jaar 2025! van en mogen de hackers het opnieuw proberen.

1 year to crack (als iemand dat zou willen, maak je geen zorgen) 🤣

Zie https://dropbox.tech/security/zxcvbn-realistic-password-strength-estimation voor leesvoer.

Here's a question: does a meter actually help people secure their accounts? It's less important than other areas of web security, a short sample of which include:

  • Preventing online cracking with throttling or CAPTCHAs.
  • Preventing offline cracking by selecting a suitably slow hash function with user-unique salts.
  • Securing said password hashes.

With that disclaimer — yes. I'm convinced these meters have the potential to help. According to Mark Burnett's 2006 book, Perfect Passwords: Selection, Protection, Authentication, which counted frequencies from a few million passwords over a variety of leaks, one in nine people had a password in this top 500 list.

A typical computer user must remember dozens of passwords and they are told to make them all unique and never write them down. For most users, the solution is easy passwords that follow simple patterns. This book teaches users how to select strong passwords they can easily remember.

Reputatie 7
Badge +3

Tot mijn verbazing hoefde ik vandaag nog maar 1x in te loggen. Zou het probleem verholpen zijn?

Reputatie 7
Badge +3

Hier ook even getest. De eerste tekenen zijn hoopvol ...

Reputatie 6

Goed nieuws, Gainsight heeft aangegeven dat het probleem compleet verholpen zou moeten zijn! Indien dit niet het geval is, meld het dan zeker in dit topic zodat we er weer achter aan kunnen, maar zoals het nu lijkt gaat het goed! 

Badge +3

Ja, ik was bij thuiskomst na pc opstarten nog gewoon ingelogd.

Mag ik hierbij het antwoord van Daniël NS als beste antwoord markeren of zijn er nog leden die nog steeds moeten inloggen?

Badge +3

Mag ik hierbij het antwoord van Daniël NS als beste antwoord markeren of zijn er nog leden die nog steeds moeten inloggen?

Ga je gang, het werkt al een week als vanouds (en bij @MoDe dus ook)?

Reputatie 7
Badge +3

Werkt bij mij ook weer als vanouds.

 

Top, dan kan ik eindelijk Gainsight met rust laten.

Badge +3

Top, dan kan ik eindelijk Gainsight met rust laten.

Haha, het tellertje bij Favorieten ontbreekt nog… maar dat is al jaren en op alle Gainsight websites 🤣 

Ikzelf heb er 72, denk dat anderen er veel meer hebben omdat standaard elk topic waar je reageert in die Favorieten terecht komt. Dat is deze (lekker duidelijke) instelling in je profiel:

Maak daarvan ‘als je in een topic reageert...’
​​​​​

 

Dat is weer een ander probleem die ik inderdaad ook al eens heb aangegeven. Ik parkeer dit probleem even.

Reputatie 7
Badge +3

Top, dan kan ik eindelijk Gainsight met rust laten.

Ze hadden het ook sneller kunnen oplossen, toch?

Badge +3

Ze hadden het ook sneller kunnen oplossen, toch?

Mweh, het raakte maar ‘enkele personen’… 🤣

Reputatie 7
Badge +3

Het lukt me nog niet om op meerdere apparaten tegelijk ingelogd te blijven. Ik weet nog dat ik daar jaren terug ook problemen mee had, maar op een gegeven moment was het toch gelukt. Iemand tips?

Reputatie 7
Badge +1

Hier werkt het ingelogd blijven helaas nog niet. Ik moet nog steeds iedere keer opnieuw inloggen.

Vreemd genoeg bleef ik op de mobiele site in eerste instantie wel ingelogd, maar dat was van korte duur en ook daar werkt het nu niet meer.

Spijtig dat het nog niet bij iedereen vlekkeloos gaat. Omdat Erryt hiermee bezig was, gaat hij het ook nu weer oppakken. Dat zal gebeuren tijdens zijn eerstvolgende dienst.

Badge +3

Hier werkt het ingelogd blijven helaas nog niet. Ik moet nog steeds iedere keer opnieuw inloggen.

Vreemd genoeg bleef ik op de mobiele site in eerste instantie wel ingelogd, maar dat was van korte duur en ook daar werkt het nu niet meer.

Wellicht kan je daar zelf nog iets doen door het wissen van cookies, want op mijn Android toestel (Chrome) blijf ik gewoon ingelogd, ook na herstarten telefoon.

Tip, vink eerst ‘ontoud mij’ aan en log dan pas in (met evt. opgeslagen gegevens).

Badge +3

Het lukt me nog niet om op meerdere apparaten tegelijk ingelogd te blijven. Ik weet nog dat ik daar jaren terug ook problemen mee had, maar op een gegeven moment was het toch gelukt. Iemand tips?

Oh, daar heb je een punt want toen ik zojuist mobiel inlogde en op mijn desktop Chrome afsloot was ik inderdaad uitgelogd. En omgekeerd ook!

Is verder geen probleem zolang ik maar niet tussen browser sessies opnieuw moet inloggen.

Reputatie 7
Badge +1

Het lukt me nog niet om op meerdere apparaten tegelijk ingelogd te blijven. Ik weet nog dat ik daar jaren terug ook problemen mee had, maar op een gegeven moment was het toch gelukt. Iemand tips?

Oh, daar heb je een punt want toen ik zojuist mobiel inlogde en op mijn desktop Chrome afsloot was ik inderdaad uitgelogd. En omgekeerd ook!

Is verder geen probleem zolang ik maar niet tussen browser sessies opnieuw moet inloggen.

Ik heb eens e.a. uitgetest hier, en dit is inderdaad wat er gebeurd. Zodra ik op mobiel inlog, ben ik op de PC weer uitgelogd. 

Wanneer ik nergens inlog, dan blijf ik inderdaad wel gewoon ingelogd op de computer. Ik switch wel regelmatig tussen mobiel en PC dus dat maakt dat ik inderdaad steeds opnieuw moet inloggen.

Badge +3

Het is gelukkig (voor wie het boeit) prima mogelijk om op meerdere apparaten tegelijk ingelogd te zijn, maar dus niet om ingelogd te blijven.

Want alleen de browser waar je als laatste mee ingelogd hebt wordt ‘onthouden’. Of dat ooit anders was weet ik niet, en maakt me eigenlijk niets uit.

Hetzelfde gebeurt ook op één apparaat. Als ik inlog via Firefox en daarna Chrome weer opstart ben ik uitgelogd. Zal wel iets met sessie-cookies te maken hebben.

Op zich zou een browser (Chrome, Firefox maar niet onderling) wel sessies kunnen synchroniseren tussen apparaten.

Zoals een winkelmandje vullen op je desktop en dan verder winkelen op je mobiel, maar voor een forum/community vind ik dat een non-issue.

Reputatie 7
Badge +3

Het lukt me nog niet om op meerdere apparaten tegelijk ingelogd te blijven. Ik weet nog dat ik daar jaren terug ook problemen mee had, maar op een gegeven moment was het toch gelukt. Iemand tips?

Oh, daar heb je een punt want toen ik zojuist mobiel inlogde en op mijn desktop Chrome afsloot was ik inderdaad uitgelogd. En omgekeerd ook!

Is verder geen probleem zolang ik maar niet tussen browser sessies opnieuw moet inloggen.

Maar dat heb ik altijd gehad, dat als ik bij een andere apparaat inlog, ik automatisch uitgelogd wordt bij het apparaat waar ik eerst ingelogd was.

Reputatie 7
Badge +1

Het is gelukkig (voor wie het boeit) prima mogelijk om op meerdere apparaten tegelijk ingelogd te zijn.

Alleen de browser waar je als laatste mee ingelogd hebt wordt ‘onthouden’. Of dat ooit anders was weet ik niet, en maakt me eigenlijk niets uit.

Hetzelfde gebeurt ook op één apparaat. Als ik inlog via Firefox en daarna Chrome weer opstart ben ik uitgelogd. Zal wel iets met sessie-cookies te maken hebben.

Op zich zou een browser (Chrome, Firefox maar niet onderling) wel sessies kunnen synchroniseren tussen apparaten.

Zoals een winkelmandje vullen op je desktop en dan verder winkelen op je mobiel, maar voor een forum/community vind ik dat een non-issue.

Ik snap niet helemaal wat je met sessies en onthouden bedoeld (met dat laatste neem ik aan dat de browser jouw inlog op een bepaald apparaat onthoudt?). 

Wat er bij mij gebeurd is dat zodra ik inlog op een ander device (in mijn geval mobiel) ik weer ben uitgelogd op de computer. Dit was voorheen nooit.

Het komt er dus eigenlijk op neer dat ik nog steeds telkens opnieuw moet inloggen. Het moet toch wel mogelijk zijn om op een bepaald apparaat ingelogd te kunnen blijven, ongeacht een inlog op een ander device? Mijn Outlook (en eigenlijk bijna alle websites) doet dat ook netjes.

Reputatie 7
Badge +3

Alleen de browser waar je als laatste mee ingelogd hebt wordt ‘onthouden’. Of dat ooit anders was weet ik niet, en maakt me eigenlijk niets uit.

 

Ik was altijd ingelogd op m'n thuispc, m'n werklaptop en m'n telefoon. Ik heb jarenlang op geen enkel apparaat hoeven inloggen. Dus het kan wel.

Reageer