beantwoord

elke keer opnieuw inloggen bij community

  • 4 December 2023
  • 141 reacties
  • 1865 Bekeken


Toon eerste bericht

141 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Het lukt me nog niet om op meerdere apparaten tegelijk ingelogd te blijven. Ik weet nog dat ik daar jaren terug ook problemen mee had, maar op een gegeven moment was het toch gelukt. Iemand tips?

Oh, daar heb je een punt want toen ik zojuist mobiel inlogde en op mijn desktop Chrome afsloot was ik inderdaad uitgelogd. En omgekeerd ook!

Is verder geen probleem zolang ik maar niet tussen browser sessies opnieuw moet inloggen.

Ik heb eens e.a. uitgetest hier, en dit is inderdaad wat er gebeurd. Zodra ik op mobiel inlog, ben ik op de PC weer uitgelogd. 

Wanneer ik nergens inlog, dan blijf ik inderdaad wel gewoon ingelogd op de computer. Ik switch wel regelmatig tussen mobiel en PC dus dat maakt dat ik inderdaad steeds opnieuw moet inloggen.

Ik heb wederom bij Insided aangeklopt om te vragen er nog eens naar te kijken.

Badge +3

Het is gelukkig (voor wie het boeit) prima mogelijk om op meerdere apparaten tegelijk ingelogd te zijn, maar dus niet om ingelogd te blijven.

Want alleen de browser waar je als laatste mee ingelogd hebt wordt ‘onthouden’. Of dat ooit anders was weet ik niet, en maakt me eigenlijk niets uit.

Hetzelfde gebeurt ook op één apparaat. Als ik inlog via Firefox en daarna Chrome weer opstart ben ik uitgelogd. Zal wel iets met sessie-cookies te maken hebben.

Op zich zou een browser (Chrome, Firefox maar niet onderling) wel sessies kunnen synchroniseren tussen apparaten.

Zoals een winkelmandje vullen op je desktop en dan verder winkelen op je mobiel, maar voor een forum/community vind ik dat een non-issue.

Reputatie 7
Badge +3

Er stonden wat instellingen bij ons verkeerd waardoor je continue opnieuw moest inloggen. Als het goed is is dat nu niet meer het geval.

Ik moet nog steeds opnieuw inloggen. Na dit bericht weer 2x mogen doen. Benieuwd of dit ook jaren duurt voor het opgelost wordt...

Reputatie 4

Hier hetzelfde gedoe. Ben nu ingelogd maar als ik op een topic klik en daarop wil reageren dan moet ik wederom inloggen. Dan zit ik weer in het algemene veld en klik ik weer op het topic. En moet ik weer inloggen. En met mazzel lukt het dan.

We hadden gehoopt dat het zou zijn opgelost. Het probleem is opnieuw doorgezet naar de ontwikkelaars van de software. Zij gaan er weer mee aan de slag.

Reputatie 7
Badge +3

Het lukt me nog niet om op meerdere apparaten tegelijk ingelogd te blijven. Ik weet nog dat ik daar jaren terug ook problemen mee had, maar op een gegeven moment was het toch gelukt. Iemand tips?

Oh, daar heb je een punt want toen ik zojuist mobiel inlogde en op mijn desktop Chrome afsloot was ik inderdaad uitgelogd. En omgekeerd ook!

Is verder geen probleem zolang ik maar niet tussen browser sessies opnieuw moet inloggen.

Maar dat heb ik altijd gehad, dat als ik bij een andere apparaat inlog, ik automatisch uitgelogd wordt bij het apparaat waar ik eerst ingelogd was.

Ik heb zelf iets geprobeerd. Kan je het nog eens proberen, MoDe?

Badge +3

Ik heb zelf iets geprobeerd. Kan je het nog eens proberen, MoDe?

Ben MoDe niet, maar moet na afsluiten browser steevast (eenmalig) opnieuw inloggen.

De optie ‘Onthoud mijn gegevens’ doet dus niets meer. Zal wel iets met (sessie)cookies te maken hebben?

De inhoud van een ‘winkelwagentje’ (via een Mijn NS account) lijkt ook verdwenen te zijn als ik mijn browser sluit.

Voor de volledigheid, ik log in op de Community met een gebruikersnaam (geen e-mailadres zoals Mijn NS)

Er zat geen time out geprogrammeerd in de database. Deze heb ik nu toegevoegd waardoor hij volgens insided het weer zou moeten doen.

Badge +3

Helaas, werkt voor mij niet in Chrome (en ook niet in een verder helemaal kale Firefox browser zonder ad/script blockers en zo).

Eenmaal ingelogd gaat het prima totdat ik de browser helemaal sluit, bij @MoDe is er blijkbaar meer aan de hand.

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb zelf iets geprobeerd. Kan je het nog eens proberen, MoDe?

Ik moet nog steeds opnieuw inloggen als ik er even uit ben geweest en ik daarna een nieuwe reactie wil geven, nu voor de 4e keer...

 Ik heb een mail naar Insided gestuurd.

Badge +3

 Ik heb een mail naar Insided gestuurd.

Verstandig, het is (voor mij althans) reproduceerbaar en niet afhankelijk van browser, cookies en ad/script blockers of wisselende IP adressen (VPN). En bij @MoDe dus nog erger…

Mocht het uitmaken, mijn gebruikers/inlognaam is Robert B (met spatie) en werkt dus zolang ik mijn browser niet afsluit.

Reputatie 7
Badge +1

Het is gelukkig (voor wie het boeit) prima mogelijk om op meerdere apparaten tegelijk ingelogd te zijn.

Alleen de browser waar je als laatste mee ingelogd hebt wordt ‘onthouden’. Of dat ooit anders was weet ik niet, en maakt me eigenlijk niets uit.

Hetzelfde gebeurt ook op één apparaat. Als ik inlog via Firefox en daarna Chrome weer opstart ben ik uitgelogd. Zal wel iets met sessie-cookies te maken hebben.

Op zich zou een browser (Chrome, Firefox maar niet onderling) wel sessies kunnen synchroniseren tussen apparaten.

Zoals een winkelmandje vullen op je desktop en dan verder winkelen op je mobiel, maar voor een forum/community vind ik dat een non-issue.

Ik snap niet helemaal wat je met sessies en onthouden bedoeld (met dat laatste neem ik aan dat de browser jouw inlog op een bepaald apparaat onthoudt?). 

Wat er bij mij gebeurd is dat zodra ik inlog op een ander device (in mijn geval mobiel) ik weer ben uitgelogd op de computer. Dit was voorheen nooit.

Het komt er dus eigenlijk op neer dat ik nog steeds telkens opnieuw moet inloggen. Het moet toch wel mogelijk zijn om op een bepaald apparaat ingelogd te kunnen blijven, ongeacht een inlog op een ander device? Mijn Outlook (en eigenlijk bijna alle websites) doet dat ook netjes.

Reputatie 7
Badge +3

Ik gebruik een Community-account. Op de een of andere manier blijf ik nu wel ingelogd op twee pc's. Zal zo 's proberen of dit nu ook weer op m'n telefoon lukt.

Reageer