beantwoord

elke keer opnieuw inloggen bij community

  • 4 December 2023
  • 141 reacties
  • 1857 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3
  • Super user
  • 12132 reacties

Sinds enkele dagen wordt ondanks het vinkje mijn inlog niet meer onthouden. Als ik op een link in een mail van community klik of de community rechtstreeks bezoek moet ik mijn inloggegevens elke keer invullen, zelfs soms per bericht. En soms kan ik helemaal niet inloggen.

Meer mensen dit probleem?

icon

Beste antwoord door Daniël NS 25 January 2024, 17:25

Bekijk origineel

141 reacties

Badge +3

Had vrijdag wat moeite met inloggen (was ineens uitgelogd en kon niet meer inloggen, rate limit exceeded). Na pagina verversen spontaan weer ingelogd.

Misschien helpt het om je community.ns.nl cookies te wissen?

Ik log in met een gebruikersnaam (Robert B), niet via een Mijn NS account.

Reputatie 7
Badge +3

Nee, geen probleem mee. Maakt het nog verschil of je inlogt met je gebruikersnaam/emailadres of met je MijnNS account? Zelf ben ik altijd ingelogd met mijn gebruikersnaam of emailadres. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb er ook last van. Ik heb vorige week m'n wachtwoord veranderd en had het idee dat het daar mee te maken had. Maar blijkbaar hebben meer mensen er dus last van.

Ik log altijd in met gebruikersnaam/wachtwoord.

Reputatie 7
Badge +3

Ik log in met gebruikersnaam en wachtwoord en vink onthouden aan. Maar hij onthoudt niets meer.

Badge +3

Ik log in met gebruikersnaam en wachtwoord en vink onthouden aan. Maar hij onthoudt niets meer.

Als ik ‘onthouden’ niet aanvink kan ik gewoon de Community tab(s) sluiten en blijf ingelogd.

Ik hoef dan pas weer in te loggen als ik heel mijn browser (Chrome) afsluit. Uiteraard heeft Google mijn gebruikersnaam en wachtwoord dan al ingevuld, dus klik en klaar… 

Reputatie 4

Hier hetzelfde gedoe. Ben nu ingelogd maar als ik op een topic klik en daarop wil reageren dan moet ik wederom inloggen. Dan zit ik weer in het algemene veld en klik ik weer op het topic. En moet ik weer inloggen. En met mazzel lukt het dan.

Reputatie 7
Badge +3

Beetje jammer dat ik nog steeds moet inloggen, terwijl dit voorheen niet was. Gelukkig ben ik zo te lezen niet de enige.

Reputatie 7
Badge +3

't Is bij mij niet dat ik steeds voor elke reactie moet inloggen. Maar wel als ik de browser sluit en later weer open. Voorheen bleef ik altijd gewoon ingelogd. Dit speelt nu opeens op al m'n pc's en telefoons.

Ik heb een mail gestuurd zodat hier naar gekeken kan worden. Ik zal een update geven als ik meer weet.

Reputatie 7
Badge +3

't Is bij mij niet dat ik steeds voor elke reactie moet inloggen. Maar wel als ik de browser sluit en later weer open. Voorheen bleef ik altijd gewoon ingelogd. Dit speelt nu opeens op al m'n pc's en telefoons.

Ah, dat verklaart misschien waarom ik er geen problemen mee heb, heb mijn browser al een tijdje niet gesloten. 

Er stonden wat instellingen bij ons verkeerd waardoor je continue opnieuw moest inloggen. Als het goed is is dat nu niet meer het geval.

Badge +3

Viel me op dat ik sinds gisteren (na een keer uitloggen en browser sluiten) vanavond ook weer moest inloggen, terwijl ik ‘onthouden’ aangevinkt had.

Is verder geen probleem want Chrome vult automatisch mijn gegevens is, en na één klik ben ik (en blijf gelukkig) weer ingelogd totdat ik de browser sluit.

Zojuist nogmaals geprobeerd (browser sluiten)… werkt niet 😥

 

Reputatie 7
Badge +3

Er stonden wat instellingen bij ons verkeerd waardoor je continue opnieuw moest inloggen. Als het goed is is dat nu niet meer het geval.

Ik moet nog steeds opnieuw inloggen. Na dit bericht weer 2x mogen doen. Benieuwd of dit ook jaren duurt voor het opgelost wordt...

We hadden gehoopt dat het zou zijn opgelost. Het probleem is opnieuw doorgezet naar de ontwikkelaars van de software. Zij gaan er weer mee aan de slag.

Ik heb zelf iets geprobeerd. Kan je het nog eens proberen, MoDe?

Badge +3

Ik heb zelf iets geprobeerd. Kan je het nog eens proberen, MoDe?

Ben MoDe niet, maar moet na afsluiten browser steevast (eenmalig) opnieuw inloggen.

De optie ‘Onthoud mijn gegevens’ doet dus niets meer. Zal wel iets met (sessie)cookies te maken hebben?

De inhoud van een ‘winkelwagentje’ (via een Mijn NS account) lijkt ook verdwenen te zijn als ik mijn browser sluit.

Voor de volledigheid, ik log in op de Community met een gebruikersnaam (geen e-mailadres zoals Mijn NS)

Er zat geen time out geprogrammeerd in de database. Deze heb ik nu toegevoegd waardoor hij volgens insided het weer zou moeten doen.

Badge +3

Helaas, werkt voor mij niet in Chrome (en ook niet in een verder helemaal kale Firefox browser zonder ad/script blockers en zo).

Eenmaal ingelogd gaat het prima totdat ik de browser helemaal sluit, bij @MoDe is er blijkbaar meer aan de hand.

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb zelf iets geprobeerd. Kan je het nog eens proberen, MoDe?

Ik moet nog steeds opnieuw inloggen als ik er even uit ben geweest en ik daarna een nieuwe reactie wil geven, nu voor de 4e keer...

 Ik heb een mail naar Insided gestuurd.

Badge +3

 Ik heb een mail naar Insided gestuurd.

Verstandig, het is (voor mij althans) reproduceerbaar en niet afhankelijk van browser, cookies en ad/script blockers of wisselende IP adressen (VPN). En bij @MoDe dus nog erger…

Mocht het uitmaken, mijn gebruikers/inlognaam is Robert B (met spatie) en werkt dus zolang ik mijn browser niet afsluit.

Reputatie 7
Badge +3

Om via de link in de mail naar dit topic te reageren moest ik weer opnieuw inloggen. Dat had ik tot voor kort niet. Dan hoefde ik alleen opnieuw in te loggen als ik een ander apparaat gebruikte dan normaal.

Een troost, met Wintercity tot nu toe geen problemen. Behalve dat ik geen uitnodiging gehad en via bericht op social media heb kunnen aanmelden.

Badge +3

Laten we de vele (verschillende) Wintercity problemen maar buiten dit topic laten… 

Soms wel prima als je niet al die mails krijgt, zei @Momo al 🤣

 

Reputatie 7
Badge +3

Van dat (veel te lange) rijtje heb ik alleen de onderste 2 mails ontvangen plus die over de nieuwe dienstregeling. Scheelt weer wat mailtjes deleten. En dan was het vandaag pas dag 6, er gaan dus nog heel wat mailtjes volgen. Ik zal ze niet missen. 

Reputatie 7
Badge +3

Om via de link in de mail naar dit topic te reageren moest ik weer opnieuw inloggen. Dat had ik tot voor kort niet. Dan hoefde ik alleen opnieuw in te loggen als ik een ander apparaat gebruikte dan normaal.

 

Om via de link van een mention naar het topic te gaan, moet ik eerst het mailtje over de mention als “niet spam” markeren, want alles van de community komt nog steeds in de spambox en vanuit mailtjes in de spambox van mijn webmail kan ik geen linkjes aanklikken. Markeren als geen spam doe ik normaal niet, maar nu wel even gedaan, hoef dan niet opnieuw in te loggen. 

 

Reageer