Hello,
I bought a monthly subscription for unlimited travels on weekends in December 2023. In the email, it says my personal OV card could be used since 6jan 2024. But it is 6jan and it still did not arrive my home and I need to travel today, it is already Saturday. This being said, can I still travel and show the NS officer my email and identity?
It is not my fault that the card did not arrive in the supposed date.
Best regards,
Ema
Heel irritant dat bij het overgaan op een Flex basis, de automatische incasso op de OV-kaart wordt stopgezet. Die gebruik ik namelijk ook voor bus en tram!
Moet nu opnieuw automatische incasso op de kaart zetten, en het “product” weer ophalen bij een ophaalpunt…
Welkom bij de NS Community @Anoniem2024!
Niet helemaal on-topic maar dat klopt helaas. Bij een overstap naar NS Flex wordt het saldo van je kaart verwijderd (ook al was dat €0,00) en daarvoor moet automatisch opladen eerst gestopt worden want anders lukt dat niet.
Als je Flex zonder BTM neemt (omdat je voor bus/tram/metro een ander abonnement hebt) moeten ze eigenlijk je saldo en automatisch opladen gewoon met rust laten.
Apart overigens (lees verder) dat de NS automatisch saldo opladen (én het saldo zelf dus) van een kaart mag verwijderen die je helemaal niet via hen ‘aangeschaft’ hebt. Automatisch opladen is géén NS product!
Maar goed… voor dat alles geef je toestemming bij een overstap naar NS Flex!
Ik ben geen jurist, maar als de NS zegt ‘geen zorgen, het verwijderde saldo betalen we gewoon terug na een maand, en automatisch saldo laden voor BTM kan je zelf ook gewoon weer aan zetten’
Dan zal het allemaal wel kloppen…
Komt op mij een beetje over alsof ik met een winkelpas bij de bakker sta (goedemorgen, doe mij een brood) maar ineens zonder tegoed te horen krijg ‘pech Robert, je tegoed heeft de slager van je kaart verwijderd!’ (ja maar, ik kom zelden bij die slager en ik wil eigenlijk toch wel iets van brood?)
Kom later maar terug met ons hippe nieuwe winkelcentrum product op je kaart (ook geldig bij de slager en allerlei andere winkels!)
Dus op naar de slager… ‘Geef mijn tegoed voor de bakker eens terug!’
Ehh ja, dat komt vanzelf goed… over precies een maand (plus enkele dagen)
Herroeppingsrecht via https://www.ns.nl/klantenservice/opzeggen-of-annuleren/bedenktijd.html dan maar?
Welnee, veel te ingewikkeld en je verwijderde saldo en zo kunnen we niet terug zetten.
Nou ja, binnen een dag zou het wel lukken via een saldobestelling, maar we doen het via je IBAN want we weten niet beter.
Weet je wat (en ga je akkoord?) Bij deze een onsje rosbief of een hele kip-rollade of zo, omdat wij je tegoed hebben ingepikt! Plus een paar coupons voor brood bij de bakker natuurlijk!
(dit als voorbeeld, redelijk overdreven natuurlijk maar zo voelt het wel natuurlijk voor velen, dus dat kan anders/beter).
Heel irritant dat bij het overgaan op een Flex basis, de automatische incasso op de OV-kaart wordt stopgezet. Die gebruik ik namelijk ook voor bus en tram!
Moet nu opnieuw automatische incasso op de kaart zetten, en het “product” weer ophalen bij een ophaalpunt…
erg onhandig
Did you check out in Zwolle at Blauwnet and did you check in in Zwolle at NS? In the case that you did not make a checkin at Zwolle your card is not valid in the trains from Zwolle to Middelburg and the fine is correct.
When it is your first fine there maybe leniency, but you still have to pay for traveling from Zwolle to Middelburg. English is spoken, 030 7515155.
I am your client and I have left emmen
Too Zwolle. With entry and exit checks And my flight is heading to Meddilburg
I have entered a station Zwolle
With an entry check.
On the train, control entered He told me that you did not check and I received a fine of $50
Hi Omid Jan Rasoli and welcome to the NS Community!
Please contact our customer service for this case. They can have a look to your details and this situation.
Hallo,
Today 2 January 2024, I just paid out by my bank account in Parkwijk Station up to Schiphol Airport station, the officer from the Train asked for the card and I gave him the card, I think he misunderstood. Why should I pay for the correction 50.00 €, instead to pay by my bank card.
please reach to this issue, and inform me
regards
Hallo Nour nour,
Had ik laatst ook, en toen zei de conduteur vrolijk mevr. het is geregeld .maar niet u krijg een corectie taroef .ik heb de ns gebeld en uitgelegd. Dat ik dat niet leuk en raar vond dat hij dat niet tegen mij gezegd terwijl we een leuk gesprek hadden. Gelukkig was de mevr. van de klanteservice begrip vol en heeft het corrigeerd was ik erg blij mee. dus bel hun even.
Mijn autistische dochter is vergeten in te checken zij heeft een ns flex abonnement. Nu krijg ik een mail waarin word gezegd dat er 50 euro correctietarief in rekening word gebracht einde van de maand. Huh??? Ik snap het niet. Kan iemand mij uitleggen wat die eigenlijk betekent??
Dat betekent dat ze onderweg gecontroleerd is en er niet (of bij de verkeerde vervoerder) ingecheckt was. Kan gebeuren…
Neem contact op met de NS Klantenservice (telefoon, chat, X/Twitter of Facebook) om het recht te zetten, en kijk ook even op www.uitcheckgemist.nl voor een incheck bij verkeerde vervoerder want die kan je ook terug krijgen.
Bij NS Flex kunnen correctietarieven in rekening gebracht worden. Een correctietarief van 50 euro wordt in rekening gebracht als de conducteur bij controle vaststelt dat er wordt gereisd zonder ingecheckt te zijn. Zie deze pagina voor meer informatie over correctietarieven.
Wellicht is de klantenservice bereid om dit correctietarief ongedaan te maken. Daarvoor moet u rechtstreeks contact opnemen met hen en de situatie aan hen voorleggen. Dat gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op X (voorheen Twitter) of Facebook.
Mijn autistische dochter is vergeten in te checken zij heeft een ns flex abonnement. Nu krijg ik een mail waarin word gezegd dat er 50 euro correctietarief in rekening word gebracht einde van de maand. Huh??? Ik snap het niet. Kan iemand mij uitleggen wat die eigenlijk betekent??
Hi MaxwellNyanor,
It means a conductor checked your card and noticed you did not check-in. This results in a “correction fee” of € 50. If you forgot to check-in and this is the first time, you should contact Customer Service by phone (030-7515155), chat, Facebook or X. They may be willing to cancel the fee.
Hello, I have been sent an email and this is what it reads.
Please what is the meaning of this?
Dear Mr Nyanor, |
|
On November 29, 2023, a train journey was made without valid travel rights with card **** **** **** 6510 of MAN Nyanor.
The correction fee of €50.00 will be charged on the next invoice. |
|
Do you have any questions? We are happy to help you. View on NS Customer Service or ask your question on the NS Community . |
|
Yours sincerely, |
|
Lieneke Bouma |
Head of NS Customer Service |
U hebt uw Dal Voordeel-abonnement op 7 november gewijzigd in een Altijd Vrij-abonnement. Het bedrag van 316,18 euro bestaat uit de kosten voor Altijd Vrij voor de periode van 7 november tot en met 3 december verminderd met de al betaalde kosten voor Dal Voordeel voor die periode.
(Omdat uw abonnement ooit op de 4e van de maand inging, blijft u steeds facturen krijgen voor de periode van de 4e van de ene maand tot en met de 3e van de volgende maand, ook na een wijziging van abonnement. Deze factuur overbrugt de periode van de wijziging tot de volgende factuur.)
U hebt uw gegevens nu op een openbaar forum geplaatst. U kunt ze het beste weghalen om misbruik te voorkomen. Klik daarvoor op de drie puntjes rechts onder uw bericht en kies voor Bewerk.
U kunt in Mijn NS (de website, niet de app) bij Betaaloverzicht gespecificeerde facturen downloaden. Daarop kunt u precies zien waarvoor de kosten in rekening gebracht worden. Eventueel kunt u ook rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice. Zij kunnen ook aangeven waarvoor het bedrag in rekening gebracht wordt.
Rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op X (voorheen Twitter) of Facebook.
Goedeavond .Ik wil graag dat u: NS-klantenservice mij uitlegt waarom u mij twee facturen stuurt voor de maand november.De eerste factuur kwam binnen:Factuurdatum 5 november 2023 Totaalbedrag € 379,03 Pagina 1 / 5.NS Transporten ontvangt via mijn bankrekening dit geldbedrag.De tweede arriveerde:Factuurdatum 8 november 2023 Totaalbedrag € 316,18 Pagina 1 / 2.Uiteindelijk begrijp ik niet wat er gebeurt.
Hoi chonkhan,
Er zijn meerdere Flex-abonnementen. Met ‘flex abbo’ bedoel je Flex Dal Voordeel? Want met bv. Flex Basis krijg je geen korting.
Het kan zijn dat je niet in de daluren ingecheckt bent. Het tijdstip van inchecken geldt, niet het tijdstip van reizen.
Het kan ook zijn dat je voorafgaand aan de reis in de daluren, nog een andere reis hebt gemaakt die in de spits is begonnen. In dat geval blijft het eerste tarief gelden, ook als je uit- en weer incheckt.
Het kan ook nog zijn dat je abonnement niet (goed) geactiveerd is. Zie je in Mijn NS staan dat je Dal Voordeel hebt?
Als dat het allemaal niet is, zou ik even contact opnemen met de klanteNService per telefoon (030-7515155), chat, Facebook of X.
Ik heb mijn factuur gekregen en daarop staat dat ik gewoon tijdens de daluren de volle prijs heb betaald terwijl ik een flex abbo heb. hoe kan dit?
@Cucu Voor een betalingsregeling zul je telefonisch, via X, Facebook of chat contact op moeten nemen met NS klantenservice. Wij kunnen jou op deze reizigers-helpen-reizigerscommunity hier niet mee helpen.
Hou er rekening mee dat teruggave vanwege vertragingen niet met een factuur worden verrekend. Je zult een regeling voor het hele bedrag moeten aanvragen.
Goedemorgen,
Ik heb een vraagje.
Ik heb een NS Flex abonnement waarbij ik achteraf de rekening krijg.
Heb nu een nota staan van 291,68 euro(hier moet nog in mindering komen een aantal teruggaves ivm vertragingen die ik nog moet aanvragen)
Betreft factuurnummer 440012329227
Mijn vraag is of ik voor deze rekening nog een betalingsregeling kan krijgen.
Hij moet normaal voor morgen betaald worden, echter door privé omstandigheden lukt het deze maand eigenlijk niet.
Volgende maand is verder geen probleem bij nieuwe nota.
Met vr gr C Kusmijati
Waarom moet ik het opgezegde abonnement in een automaat van mijn ov-chipkaart halen?? Ik woon in het buitenland en kan dit dus niet doen… Ik wil het graag weer activeren als ik weer in Nederland ben. In de tussentijd is het opgezegd en dan werkt het toch gewoon niet meer?
Zolang het abonnement op de kaart staat heb je een geldig abonnement, waarvoor eventueel kosten in rekening gebracht kunnen worden. Je kunt als je dat nog niet hebt gedaan omzetten naar flex basis. Je hoeft dan niet langs een automaat als je al eerder flex had en hebt geen kosten. Bij een op saldo abonnement zul je wel langs een automaat moeten of de kaart blokkeren.
Waarom moet ik het opgezegde abonnement in een automaat van mijn ov-chipkaart halen?? Ik woon in het buitenland en kan dit dus niet doen… Ik wil het graag weer activeren als ik weer in Nederland ben. In de tussentijd is het opgezegd en dan werkt het toch gewoon niet meer?
dat klopt ik ging inchecken en die man aan de andere kant keek niet goed en legde hem er ook gelijk op. en toen heb ik gewacht en het nog een keer gedaan tot het aan gaf dat ik inchecken kon en hoorde piep dus ik dacht oke en door
Je kunt alleen inchecken of uitchecken als het poortje groen is. Een van beiden moet een rood kruis gehad hebben, een poortje is of om in te checken of om uit te checken. Daar is het dus fout gegaan.
Heel veel poortjes zijn aan beide kanten te gebruiken. Dan is het gewoon een kwestie van “wie het eerst komt”...