Sticky

NS Flex: Flexibel Reizen op Rekening



Toon eerste bericht

386 reacties

Badge +3

Mijn autistische dochter is vergeten in te checken zij heeft een ns flex abonnement. Nu krijg ik een mail waarin word gezegd dat er 50 euro correctietarief in rekening word gebracht einde van de maand. Huh??? Ik snap het niet. Kan iemand mij uitleggen wat die eigenlijk betekent??

Dat betekent dat ze onderweg gecontroleerd is en er niet (of bij de verkeerde vervoerder) ingecheckt was. Kan gebeuren… 

Neem contact op met de NS Klantenservice (telefoon, chat, X/Twitter of Facebook) om het recht te zetten, en kijk ook even op www.uitcheckgemist.nl voor een incheck bij verkeerde vervoerder want die kan je ook terug krijgen.

Badge +3

Bij NS Flex kunnen correctietarieven in rekening gebracht worden. Een correctietarief van 50 euro wordt in rekening gebracht als de conducteur bij controle vaststelt dat er wordt gereisd zonder ingecheckt te zijn. Zie deze pagina voor meer informatie over correctietarieven.

Wellicht is de klantenservice bereid om dit correctietarief ongedaan te maken. Daarvoor moet u rechtstreeks contact opnemen met hen en de situatie aan hen voorleggen. Dat gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op X (voorheen Twitter) of Facebook.

Mijn autistische dochter is vergeten in te checken zij heeft een ns flex abonnement. Nu krijg ik een mail waarin word gezegd dat er 50 euro correctietarief in rekening word gebracht einde van de maand. Huh??? Ik snap het niet. Kan iemand mij uitleggen wat die eigenlijk betekent??

 

Reputatie 7
Badge +3

Hi MaxwellNyanor,

It means a conductor checked your card and noticed you did not check-in. This results in a “correction fee” of € 50. If you forgot to check-in and this is the first time, you should contact Customer Service by phone (030-7515155), chat, Facebook or X. They may be willing to cancel the fee.

Hello, I have been sent an email and this is what it reads.

Please what is the meaning of this? 

Dear Mr Nyanor,
 
On November 29, 2023, a train journey was made without valid travel rights with card **** **** **** 6510 of MAN Nyanor.

The correction fee of €50.00 will be charged on the next invoice.
 
Do you have any questions?
We are happy to help you. View on NS Customer Service or ask your question on the NS Community .
 
Yours sincerely,
 
Lieneke Bouma
Head of NS Customer Service
Badge +3

U hebt uw Dal Voordeel-abonnement op 7 november gewijzigd in een Altijd Vrij-abonnement. Het bedrag van 316,18 euro bestaat uit de kosten voor Altijd Vrij voor de periode van 7 november tot en met 3 december verminderd met de al betaalde kosten voor Dal Voordeel voor die periode.

(Omdat uw abonnement ooit op de 4e van de maand inging, blijft u steeds facturen krijgen voor de periode van de 4e van de ene maand tot en met de 3e van de volgende maand, ook na een wijziging van abonnement. Deze factuur overbrugt de periode van de wijziging tot de volgende factuur.)

U hebt uw gegevens nu op een openbaar forum geplaatst. U kunt ze het beste weghalen om misbruik te voorkomen. Klik daarvoor op de drie puntjes rechts onder uw bericht en kies voor Bewerk.

Ok

Badge +3

U kunt in Mijn NS (de website, niet de app) bij Betaaloverzicht gespecificeerde facturen downloaden. Daarop kunt u precies zien waarvoor de kosten in rekening gebracht worden. Eventueel kunt u ook rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice. Zij kunnen ook aangeven waarvoor het bedrag in rekening gebracht wordt.

Rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op X (voorheen Twitter) of Facebook.

Goedeavond .Ik wil graag dat u: NS-klantenservice mij uitlegt waarom u mij twee facturen stuurt voor de maand november.De eerste factuur kwam binnen:Factuurdatum 5 november 2023 Totaalbedrag € 379,03 Pagina 1 / 5.NS Transporten ontvangt via mijn bankrekening dit geldbedrag.De tweede arriveerde:Factuurdatum 8 november 2023 Totaalbedrag € 316,18 Pagina 1 / 2.Uiteindelijk begrijp ik niet wat er gebeurt.
Reputatie 7
Badge +3

Hoi chonkhan,

Er zijn meerdere Flex-abonnementen. Met ‘flex abbo’ bedoel je Flex Dal Voordeel? Want met bv. Flex Basis krijg je geen korting.

Het kan zijn dat je niet in de daluren ingecheckt bent. Het tijdstip van inchecken geldt, niet het tijdstip van reizen.

Het kan ook zijn dat je voorafgaand aan de reis in de daluren, nog een andere reis hebt gemaakt die in de spits is begonnen. In dat geval blijft het eerste tarief gelden, ook als je uit- en weer incheckt.

Het kan ook nog zijn dat je abonnement niet (goed) geactiveerd is. Zie je in Mijn NS staan dat je Dal Voordeel hebt?

Als dat het allemaal niet is, zou ik even contact opnemen met de klanteNService per telefoon (030-7515155), chat, Facebook of X.

Ik heb mijn factuur gekregen en daarop staat dat ik gewoon tijdens de daluren de volle prijs heb betaald terwijl ik een flex abbo heb. hoe kan dit?

Reputatie 7
Badge +3

@Cucu  Voor een betalingsregeling zul je telefonisch, via X, Facebook of chat contact op moeten nemen met NS klantenservice. Wij kunnen jou op deze reizigers-helpen-reizigerscommunity hier niet mee helpen.

Hou er rekening mee dat teruggave vanwege vertragingen niet met een factuur worden verrekend. Je zult een regeling voor het hele bedrag moeten aanvragen.

Goedemorgen,

Ik heb een vraagje.

Ik heb een NS Flex abonnement waarbij ik achteraf de rekening krijg.

Heb nu een nota staan van 291,68 euro(hier moet nog in mindering komen een aantal teruggaves ivm vertragingen die ik nog moet aanvragen)

Betreft factuurnummer 440012329227

Mijn vraag is of ik voor deze rekening nog een betalingsregeling kan krijgen.

Hij moet normaal voor morgen betaald worden, echter door privé omstandigheden lukt het deze maand eigenlijk niet.

Volgende maand is verder geen probleem bij nieuwe nota.

Met vr gr C Kusmijati 

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Waarom moet ik het opgezegde abonnement in een automaat van mijn ov-chipkaart halen?? Ik woon in het buitenland en kan dit dus niet doen… Ik wil het graag weer activeren als ik weer in Nederland ben. In de tussentijd is het opgezegd en dan werkt het toch gewoon niet meer?

Zolang het abonnement op de kaart staat heb je een geldig abonnement, waarvoor eventueel kosten in rekening gebracht kunnen worden. Je kunt als je dat nog niet hebt gedaan omzetten naar flex basis. Je hoeft dan niet langs een automaat als je al eerder flex had en hebt geen kosten. Bij een op saldo abonnement zul je wel langs een automaat moeten of de kaart blokkeren.

Waarom moet ik het opgezegde abonnement in een automaat van mijn ov-chipkaart halen?? Ik woon in het buitenland en kan dit dus niet doen… Ik wil het graag weer activeren als ik weer in Nederland ben. In de tussentijd is het opgezegd en dan werkt het toch gewoon niet meer?

Reputatie 1

dat klopt ik ging inchecken en die man aan de andere kant keek niet goed en legde hem er ook gelijk op. en toen heb ik gewacht en het nog een keer gedaan tot het aan gaf dat ik inchecken kon en hoorde piep dus ik dacht oke en door

 

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt alleen inchecken of uitchecken als het poortje groen is. Een van beiden moet een rood kruis gehad hebben, een poortje is of om in te checken of om uit te checken. Daar is het dus fout gegaan.

Heel veel poortjes zijn aan beide kanten te gebruiken. Dan is het gewoon een kwestie van “wie het eerst komt”...

Reputatie 1

Ik ga  dat wel een keer vragen mocht het mij weer gebeuren, wat ik niet hoop want ik doe  het niet expres. Gelukkig was de medewerkster van de klantenservice erg begrip vol en zeer vriendelijke. ze heeft het gecorrigeerd. Ik was helemaal blij. en ze  bood haar excuus  aan. Daar wordt je weer blij van.

Badge +3

Het mag niet zo zijn dat een niet-ingecheckte OV-chipkaart automatisch leidt tot een correctietarief. Reizigers die internationaal reizen met een internationaal vervoerbewijs met korting binnen Nederland en hun OV-chipkaart moeten tonen om te bewijzen dat ze een abonnement hebben dat recht geeft op die korting, zouden dan in de problemen komen. Ik denk dat het echt een registratie van de conducteur is en dat te veel conducteurs zich niet realiseren wat de gevolgen daarvan zijn.

Bij een afwijking krijgt de conducteur een rode/oranje balk/knop te zien ‘Registreer afwijking”. Bij Flex zoekt het systeem dan wel uit wat er aan de hand is (met als gevolg een correctietarief).

Een conducteur heeft inderdaad de keuze om niet op die knop te drukken en gewoon een volgende kaart te scannen, maar meestal drukken ze er waarschijnlijk toch op om die melding weg te krijgen?

Om daarbij te zeggen “het is goed zo” is natuurlijk onzin. Oke, je mag blijven zitten… 

Reputatie 7
Badge +3

Ik vermoed dat het zo is gegaan een mijnheer wilde uitchecken en stond aan de andere kant en ik check gelijk in.en hij legde de kaart er ook gelijk op.ik heb gewacht tot er weer correct stond en nog een keer gedaan.wabt ik hou er totaal niet van om zwart te rijden maar dat had de conducteur ook even moeten vermelden mevr.ik heb een correct tarief gemaakt en niet zeggen nu is het oke en u hebt niet fouts gedaan

Je kunt alleen inchecken of uitchecken als het poortje groen is. Een van beiden moet een rood kruis gehad hebben, een poortje is of om in te checken of om uit te checken. Daar is het dus fout gegaan.

Badge +3

Het mag niet zo zijn dat een niet-ingecheckte OV-chipkaart automatisch leidt tot een correctietarief. Reizigers die internationaal reizen met een internationaal vervoerbewijs met korting binnen Nederland en hun OV-chipkaart moeten tonen om te bewijzen dat ze een abonnement hebben dat recht geeft op die korting, zouden dan in de problemen komen. Ik denk dat het echt een registratie van de conducteur is en dat te veel conducteurs zich niet realiseren wat de gevolgen daarvan zijn.

Reputatie 7
Badge +3

Ik blijf erbij dat volgens mij veel conducteurs niet weten dat er een correctietarief volgt uit hun handeling.

Of zou het systeem inmiddels zo geautomatiseerd zijn dat er bij een controle zonder incheck geheel automatisch een correctietarief volgt, zonder dat de conducteur daar nog iets voor moet doen?

Reputatie 1

Nu ik had niet aggressief gedaan .daar hou ik ook niet van is al zoveel agressievietijd.maqr ik ga zoals  ik thuis ben wel even bellen.of chatten.en het was een leuke en vriendelijke conducteur. Vandaar dat ik het vreemd vind snap je 

Reputatie 7
Badge +1

Ik vermoed dat het zo is gegaan een mijnheer wilde uitchecken en stond aan de andere kant en ik check gelijk in.en hij legde de kaart er ook gelijk op.ik heb gewacht tot er weer correct stond en nog een keer gedaan.wabt ik hou er totaal niet van om zwart te rijden maar dat had de conducteur ook even moeten vermelden mevr.ik heb een correct tarief gemaakt en niet zeggen nu is het oke en u hebt niet fouts gedaan

U heeft helemaal gelijk maar conducteurs zeggen het vaak niet om agressie uit de weg te gaan. Eén ding is in ieder geval positief: U bent wel gecontroleerd, bij mijn laatste 10 reizen geen personeel gezien. 

Reputatie 1

Ik vermoed dat het zo is gegaan een mijnheer wilde uitchecken en stond aan de andere kant en ik check gelijk in.en hij legde de kaart er ook gelijk op.ik heb gewacht tot er weer correct stond en nog een keer gedaan.wabt ik hou er totaal niet van om zwart te rijden maar dat had de conducteur ook even moeten vermelden mevr.ik heb een correct tarief gemaakt en niet zeggen nu is het oke en u hebt niet fouts gedaan

Reageer