Sticky

NS Flex: Flexibel Reizen op Rekening



Toon eerste bericht

388 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Ik vermoed dat het zo is gegaan een mijnheer wilde uitchecken en stond aan de andere kant en ik check gelijk in.en hij legde de kaart er ook gelijk op.ik heb gewacht tot er weer correct stond en nog een keer gedaan.wabt ik hou er totaal niet van om zwart te rijden maar dat had de conducteur ook even moeten vermelden mevr.ik heb een correct tarief gemaakt en niet zeggen nu is het oke en u hebt niet fouts gedaan

U heeft helemaal gelijk maar conducteurs zeggen het vaak niet om agressie uit de weg te gaan. Eén ding is in ieder geval positief: U bent wel gecontroleerd, bij mijn laatste 10 reizen geen personeel gezien. 

Reputatie 1

Ik vermoed dat het zo is gegaan een mijnheer wilde uitchecken en stond aan de andere kant en ik check gelijk in.en hij legde de kaart er ook gelijk op.ik heb gewacht tot er weer correct stond en nog een keer gedaan.wabt ik hou er totaal niet van om zwart te rijden maar dat had de conducteur ook even moeten vermelden mevr.ik heb een correct tarief gemaakt en niet zeggen nu is het oke en u hebt niet fouts gedaan

Reputatie 7
Badge +1

Ik had de volgende vraag ik had vanmorgen in gecheck in de Haag en ik was er vanuit gegaan dat het goed was gegaan.kwam de conducteur en zei nee het is niet goed gegaan ..ik heb correct gemaakt.dus ik ga er van uit het is oke.en nu krijg ik gelijk een correctie tarief van €50 dan gad de conducteur dat tegen mij moeten zeggen .vind ik niet correct wat moet ik doen?

In Den Haag staan poortjes dus het zou daar niet mis mogen gaan.

Reputatie 1

Dank dat zullen we dat maar doen

Reputatie 7
Badge +3

Ik had de volgende vraag ik had vanmorgen in gecheck in de Haag en ik was er vanuit gegaan dat het goed was gegaan.kwam de conducteur en zei nee het is niet goed gegaan ..ik heb correct gemaakt.dus ik ga er van uit het is oke.en nu krijg ik gelijk een correctie tarief van €50 dan gad de conducteur dat tegen mij moeten zeggen .vind ik niet correct wat moet ik doen?

Contact opnemen met NS klantenservice, dat kan telefonisch, via chat, X of Facebook. Als het de eerste keer kan de klantenservice dit corrigeren uit coulance.

Reputatie 1

Ik had de volgende vraag ik had vanmorgen in gecheck in de Haag en ik was er vanuit gegaan dat het goed was gegaan.kwam de conducteur en zei nee het is niet goed gegaan ..ik heb correct gemaakt.dus ik ga er van uit het is oke.en nu krijg ik gelijk een correctie tarief van €50 dan gad de conducteur dat tegen mij moeten zeggen .vind ik niet correct wat moet ik doen?

Badge +3

Door contact op te nemen via de Klantenservice. Ik heb het pas via de chat gedaan. De medewerker beweerde dat het niet kon, maar toen ik zei dat een andere medewerker mij had verteld dat het wèl kon, bleek het alsnog mogelijk. 

Ja het kan, maar dat levert een kaartblokkade op en mag je je kaart doorknippen.

De reden waarom men dit alleen bij uitzondering doet is omdat je kaart op een blacklist komt die alle poortjes, paaltjes en apparaten in bus/tram/metro hebben, en echt veel geheugenruimte hebben die daar niet voor, zeker niet sinds OVpay waardoor er nog allerlei geblokkeerde bankpassen en creditcards bij komen.

Beter is gewoon je Flex abonnement wisselen naar Basis, dan ben je ook klaar en heb je in ieder geval nog een geldige kaart (dat is ook wat er gebeurt bij beëindiging Flex, de bevestiging bij en automaat kan later).

Ik heb mijn flex abonnement opgezegd maar wordt verzocht om de ov chipkaart te scannen maar ik woon in het buitenland. Hoe kan ik de opzegging definitief maken vanuit het buitenland?

Door contact op te nemen via de Klantenservice. Ik heb het pas via de chat gedaan. De medewerker beweerde dat het niet kon, maar toen ik zei dat een andere medewerker mij had verteld dat het wèl kon, bleek het alsnog mogelijk. 

Ik heb mijn flex abonnement opgezegd maar wordt verzocht om de ov chipkaart te scannen maar ik woon in het buitenland. Hoe kan ik de opzegging definitief maken vanuit het buitenland?

Badge +3

 

Badge +3

Het wordt tijd dat alle abonnementen in beheer van translink gaan komen zodat alles weer combineerbaar wordt..

Q-Park ondersteunt tegenwoordig NS Flex (parkeren op rekening), zie P+R in de NS app (bij Meer → Mijn NS) of https://www.ns.nl/deur-tot-deur/parkeer-en-reis/hoe-werkt-het.html (onderaan de pagina).

Neem aan dat het daardoor komt dat een Q-Park abonnement niet samen gaat met NS Flex, onhandig inderdaad.

Reputatie 7

QBuzz heeft bedacht dat haar P+R Abonnement niet meer op dezelfde OV-Chipkaart kan als NS Flex. (Kon voorheen gewoon.) Hoe lang duurt het voordat ik de NS Flex van mijn OV-Chipkaart kan verwijderen? (Nadat ik het online heb opgezegd.)

Volgens mij geeft NS aan dt het binnen een uur is. Mijn ervaring is dat het sneller is. Eerst binnen enkele minuten een mail van NS om te bevestigen dat het abonnement beëindigd is, daarna (bij mij 13 minuten later) dat je de beëindiging van NS Flex definitief kan maken bij een NS-kaartautomaat. Je krijgt dus 2 mails erover. 

Klopt inderdaad. Wel jammer dat het zo moet. En dat alleen omdat iemand heeft bedacht dat die twee abonnementen niet op 1 kaart mogen staan. 10 maanden lang was dat geen probleem. Ga het wel missen. Ik vond het wel comfortabel met NS Flex Basis: de wetenschap dat je altijd kunt reizen.

Het wordt tijd dat alle abonnementen in beheer van translink gaan komen zodat alles weer combineerbaar wordt..

Badge +3

Klopt inderdaad. Wel jammer dat het zo moet. En dat alleen omdat iemand heeft bedacht dat die twee abonnementen niet op 1 kaart mogen staan. 10 maanden lang was dat geen probleem. Ga het wel missen. Ik vond het wel comfortabel met NS Flex Basis: de wetenschap dat je altijd kunt reizen.

Als alternatief voor Flex Basis om altijd te kunnen reizen is automatisch saldo laden (10 euro per keer is voldoende):

https://www.ov-chipkaart.nl/automatisch-opladen

QBuzz heeft bedacht dat haar P+R Abonnement niet meer op dezelfde OV-Chipkaart kan als NS Flex. (Kon voorheen gewoon.) Hoe lang duurt het voordat ik de NS Flex van mijn OV-Chipkaart kan verwijderen? (Nadat ik het online heb opgezegd.)

Volgens mij geeft NS aan dt het binnen een uur is. Mijn ervaring is dat het sneller is. Eerst binnen enkele minuten een mail van NS om te bevestigen dat het abonnement beëindigd is, daarna (bij mij 13 minuten later) dat je de beëindiging van NS Flex definitief kan maken bij een NS-kaartautomaat. Je krijgt dus 2 mails erover. 

Klopt inderdaad. Wel jammer dat het zo moet. En dat alleen omdat iemand heeft bedacht dat die twee abonnementen niet op 1 kaart mogen staan. 10 maanden lang was dat geen probleem. Ga het wel missen. Ik vond het wel comfortabel met NS Flex Basis: de wetenschap dat je altijd kunt reizen.

Reputatie 7
Badge +3

QBuzz heeft bedacht dat haar P+R Abonnement niet meer op dezelfde OV-Chipkaart kan als NS Flex. (Kon voorheen gewoon.) Hoe lang duurt het voordat ik de NS Flex van mijn OV-Chipkaart kan verwijderen? (Nadat ik het online heb opgezegd.)

Volgens mij geeft NS aan dt het binnen een uur is. Mijn ervaring is dat het sneller is. Eerst binnen enkele minuten een mail van NS om te bevestigen dat het abonnement beëindigd is, daarna (bij mij 13 minuten later) dat je de beëindiging van NS Flex definitief kan maken bij een NS-kaartautomaat. Je krijgt dus 2 mails erover. 

Reputatie 7
Badge +3

QBuzz heeft bedacht dat haar P+R Abonnement niet meer op dezelfde OV-Chipkaart kan als NS Flex. (Kon voorheen gewoon.) Hoe lang duurt het voordat ik de NS Flex van mijn OV-Chipkaart kan verwijderen? (Nadat ik het online heb opgezegd.)

Dat kun je vrij snel doen nadat je hebt opgezegd. Opzeggen kan online in mijnNS

QBuzz heeft bedacht dat haar P+R Abonnement niet meer op dezelfde OV-Chipkaart kan als NS Flex. (Kon voorheen gewoon.) Hoe lang duurt het voordat ik de NS Flex van mijn OV-Chipkaart kan verwijderen? (Nadat ik het online heb opgezegd.)

Reputatie 7
Badge +3

Hallo ik ben Gerda valk tel nr **** ik krijg rek van jullie van 67,20 voor mij abb verlenging maar ik heb jullie tijdje geleden gebeld om het om te zetten voor flex reizen wat is hier mis gegaan!!! Vr groet Gerda 

*Bericht aangepast door moderator

Dag Gerda,

Allereerst, jouw gegevens staan openbaar. Wij kunnen hier op dit deze reizigers-helpen-reizigerscommunity niets mee. Je kunt je gegevens weghalen door op de 3 puntjes rechtsonder te klikken.

Wat er mis is gegaan is dat je waarschijnlijk niet naar een automaat gegaan bent om dal voordeel op saldo definitief te beëindigen. Dat moet binnen een maand na opzegging. Als je niet langs een automaat bent geweest blijft jouw abonnement op jouw kaart staan en betaal je er ook voor. Je kunt als het langer dan een maand geleden is dat je het abonnement naar flex omgezet hebt het beste telefonisch , via Twitter, Facebook of chat contact opnemen met NS klantenservice.

Hallo ik ben Gerda valk tel nr **** ik krijg rek van jullie van 67,20 voor mij abb verlenging maar ik heb jullie tijdje geleden gebeld om het om te zetten voor flex reizen wat is hier mis gegaan!!! Vr groet Gerda 

*Bericht aangepast door moderator

Dat kan via jouw Mijn NS account. Naast het wijzigen van je IBAN kan je ook:

  • de klasse van je doorlopende abonnement wijzigen;
  • de klasse van je Keuzedagen wijzigen;
  • Keuzedagen bij je doorlopende abonnement toevoegen of beëindigen;
  • je betaalwijze en adresgegevens wijzigen.

Beste,

Ik wil graag mijn bankgegevens aanpassen. Waar kan dat?

gr 

Badge +3

Ik kreeg een mail met het bericht dat ik een treinreis gemaakt zou hebben zonder geldig reisrecht.

Ik heb op 18-52023 inderdaad gereisd van Vugt naar Dordrecht en terug. De conducteur heeft op de terugreis mijn ov chipkaart gecontroleerd en niets opgemerkt. Hoe kan dat? Ik heb een flex korting voor het weekend en feestdagen. De melding zegt dat ik 50 EURO moet betalen.

Lijkt er op dat je niet had ingecheckt.

Misschien per ongeluk in Dodrecht bij Qbuzz/R-net ingecheckt voor de terugreis? Dan zie www.uitcheckgemist.nl om dat te corrigeren (vul Dordrecht - Dordrecht in).

Voor de 50 euro, neem contact op met NS Klantenservice. Je krijgt dan € 40,34 terug als het je nog niet eerder overkomen is (of die hele 50 euro komt niet op je factuur).

Dat conducteurs er niets over zeggen is omdat ze ‘niet weten’ dat een controle je die 50 euro oplevert. Ze registreren de afwijking en daarmee klaar, het systeem zoekt wel uit of je Weekend Vrij of Weekend Voordeel had.

Reputatie 7
Badge +3

Ik kreeg een mail met het bericht dat ik een treinreis gemaakt zou hebben zonder geldig reisrecht.

Ik heb op 18-52023 inderdaad gereisd van Vugt naar Dordrecht en terug. De conducteur heeft op de terugreis mijn ov chipkaart gecontroleerd en niets opgemerkt. Hoe kan dat? Ik heb een flex korting voor het weekend en feestdagen. De melding zegt dat ik 50 EURO moet betalen.

Lijkt er op dat je niet had ingecheckt.

Ik kreeg een mail met het bericht dat ik een treinreis gemaakt zou hebben zonder geldig reisrecht.

Ik heb op 18-52023 inderdaad gereisd van Vugt naar Dordrecht en terug. De conducteur heeft op de terugreis mijn ov chipkaart gecontroleerd en niets opgemerkt. Hoe kan dat? Ik heb een flex korting voor het weekend en feestdagen. De melding zegt dat ik 50 EURO moet betalen.

Badge +3

Vraag : afgelopen vrijdagavond flex daluren aanvraag en email terug ontvangen. Maar hoeveel (werk)dagen duurt het voordat ik een email terug krijg zodat ik dit abonnement kan bijschrijven op mijn OV-chipkaart?

Had je al NS Flex? Dan is je nieuwe abonnement per direct actief. Zie Mijn NS (website).

Had je nog geen NS Flex, dan kan je het vanaf de gekozen ingangsdatum activeren bij een automaat (station, supermarkt e.d.)

Op de gekozen ingangsdatum krijg je daarover nog een e-mail.

Reageer