Sticky

NS Flex: Flexibel Reizen op Rekening



Toon eerste bericht

382 reacties

Reputatie 7
Badge +3

It kind of looks like the usual busy period and backlog at OV-chipkaart.nl early september, holidays are over, (new) students need a new card for their student travel product. 

Contact NS customerservice for a solution.

Hello Dear NS team
After 1 week expectation to receive my OV-chipcard based on my registration on NS product for bundle of 107.90 Euro, I have not received it yet and also in parallel I followed this case with OV-chipcard team.
Please support me to have it ASAP to avoid more incur losses.

Het referentienummer van uw bestelling is: R01_0214848716.

NS Flex:NS Flex Dal Vrij
Bestaat uit:
Onbeperkt reizen in het weekend, € 31,60 per maand
Onbeperkt reizen buiten de spits, € 76,30 per maand
Vol tarief in de spits, € 0,00 per maand
Totaalprijs:€ 107,90 per maand
Looptijd contract:Doorlopend, maandelijks aanpasbaar
Ingangsdatum:31 augustus 2022

 

Thank you in advance for your consideration and support as always

 

Reputatie 7
Badge +3

Over het algemeen binnen een uur, vaak zelfs sneller.

Kijk anders even in je MijnNS account bij die kaart bij “Tonen op te halen producten". 

Ik heb zojuist een abonnement “Traject vrij” gekocht en in de bevestiging stond dat dit abonnement vandaag ingaat. Nu moet ik dit abonnement echter nog wel op mijn ov chipkaart zetten, alleen moet ik daarvoor wachten op een bevestigingsmail, voordat ik dit daadwerkelijk kan doen bij een automaat. Weet iemand hoe snel dit gaat, aangezien ik morgen vroeg de trein moet pakken op het desbetreffende abonnement.

 


zojuist de mail met daarin de bevestiging gekregen dat ik mijn abonnement kan ophalen bij een automaat, mijn vraag vervalt bij deze.

Badge +3

Q3 (3e kwartaal) staat bekend om te late leveringen van ov-chipkaarten.

Dus die zal dinsdag wel komen (maandag geen postbezorging). Tot die tijd zie https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-bij-vergeten-abonnement.html

Reputatie 7
Badge +3

Daarvoor kun je contact opnemen met de klantenservice. Dit kan telefonisch, via chat , Twitter of Facebook.

Ik heb vorige week een NS Flex "weekend gratis" abonnement gekocht met een OV chipkaart die binnen 5 werkdagen bezorgd zou worden. Nu gaat mijn abonnement morgen in, de dag dat ik zou reizen, terwijl de ov kaart nog steeds niet bezorgd is. Daardoor moet ik morgen dus dubbele reiskosten maken, terwijl ik gewoon betaald heb voor dit abonnement dat morgen ingaat. Is er een manier waarop ik alsnog op mijn abonnement kan reizen en dus niet 2x zoveel geld kwijt ben?

Reputatie 6
Badge +2

Als ik me abbonement its later betaald,kan ik het via een andere rekening betalen?

Wanneer er een factuur aangemaakt wordt, proberen we dit eerst te incasseren. Wanneer dit niet lukt, ontvang je een betalingsherinnering. Dan is het zeker mogelijk om ook met een andere rekening te betalen.

Als ik me abbonement its later betaald,kan ik het via een andere rekening betalen?

Badge +3

Hallo, heb al eerder gevraagd kan ik er een regeling voor treffen

Vast wel (of niet als je ooit nogal/veel te laat was met betalen)

https://www.ns.nl/klantenservice/contact (telefoon, chat, social media)

Reputatie 7
Badge +3

Hallo, heb al eerder gevraagd kan ik er een regeling voor treffen

Waar wil je een regeling voor treffen? Als het om.betalingen gaat dan zul je bij de klantenservice moeten zijn. Wij kunnen niet bij klantgegevens. Klantenservice is telefonisch, via chat, Facebook en Twitter te bereiken.

Hallo, heb al eerder gevraagd kan ik er een regeling voor treffen

Badge +3

Bij NS Flex kan het enkele dagen duren voordat je transacties (in/uitchecks) allemaal verwerkt zijn, wat mogelijk resulteert in (tijdelijk) incomplete reizen en dus die e-mails. Het kan ook nog komen door gemiste transacties bij werkzaamheden (busvervoer), maar dat is op dit moment niet aan de orde tussen Amsterdam en Eindhoven.

Als het geen e-mail maar een pushbericht op je telefoon was, die komen te pas en te onpas en kan je voor je gemoedsrust het beste uitzetten. Zie (in de NS app) Meer - Mijn NS en dan helemaal onderaan Notificaties.

Voor de rest vult het Flex systeem bij gemiste in/uitchecks je Reishistorie zoveel mogelijk in aan de hand van je reisgedrag.

Als je dus regelmatig (zelfde dag, zelfde tijd) tussen Eindhoven C en Amsterdam C reist kan dat dus gebeurd zijn, maar dan zou er in je Reishistorie volgens mij wel bij moeten staan dat het om een automatische correctie gaat.

Het is in ieder geval zaak om bij meldingen van afwijkingen je Reishistorie in de gaten te houden of het allemaal wel goed gaat, want stel dat je vanuit Eindhoven niet naar Amsterdam maar naar Tilburg o.i.d. reist betaal je te veel.

Paaltjes en poortjes hebben (helaas) geen tijd om in het achterliggende systeem je abonnement op te zoeken, dus tonen alleen Reizen op Rekening (Flex dus). Voordeel is wel dat je eenvoudig van abonnement kunt wisselen zonder bestellingen te hoeven ophalen bij een automaat.

@Fietscoupe    Bij flex zie je alleen maar ‘reizen op rekening’ omdat het abonnement niet meer op de kaart zelf staat. Welk abonnement actief is kun je in MijnNS vinden onder het kopje producten.


Bedankt MoDe, Dat verklaart dan de afwezigheid van deze meldingen.

Wat dan nog blijft staan is de vraag van de onterrechte mails over gemiste in-uit check met bankrekening plunderen als potentieel gevolg… Dat dit eenmalig gebeurd kan (ook rechtgezet worden), maar anders is het hek al snel van de dam.
 

Reputatie 7
Badge +3

@Fietscoupe    Bij flex zie je alleen maar ‘reizen op rekening’ omdat het abonnement niet meer op de kaart zelf staat. Welk abonnement actief is kun je in MijnNS vinden onder het kopje producten.

Ik kreeg vandaag een e-mail van een zogenaamd gemiste uitcheck bij NS.

Dit was helemaal niet geval*, maar er word door het systeem gewoonweg wel een schatting gemaakt van de ritprijs om die reis vervolgens mooi in rekening te brengen!

Verder had ik voorheen een gewoon weekend vrij Abbo en dat zag je ook op het poortje dat je abbo geldig was. Nu zie je alleen een Melding NS-Flex meer niet, ik moest aan de conducteur vragen ter bevestiging of het abbonement wel daadwerkelijk actief was.

Mijn vraag, hoe gaat NS om met falende techniek waar reizigers de dupe van worden?

*Ook nog bevestigd door de klantenservice vandaag, alle in-uitchecks waren correct.
(Tussen Eindhoven Centraal en Amsterdam Centraal met gesloten toegangpoortjes)

Reputatie 7
Badge +3

Met een incheck in de daluren kun je je reisafmaken tijdens de spits en daarbij daltarief betalen. De tijd van inchecken geldt. Sowieso mag je altijd op welk moment ook reizen of inchecken met Dal Vrij, de tijd inchecken bepaalt alleen tegen welk tarief je reist. 

Als je een correctietarief van €50 hebt ontvangen dan heb je of niet ingecheckt of je reist tegen de reisrichting, dat heeft niets te maken met ingechcekt zijn tijdens de daluren. 

Hi, 

Ik heb een NS Flex Dal Vrij abonnement en vroeg aan de conducteur hoe het zat tussen daluren en spitsuren reizen aangezien ik een gedeelte door de spitsuren moest doorreizen. De conducteur antwoordde dat als ik in de daluren incheckte ik wel nog mijn reis kon afmaken binnen de spits uren. Via de mail heb ik een mail van NS gekregen met de melding dat ik een treinreis heb gemaakt zonder geldig reisrecht. met als melding ‘Het correctietarief van €50,00 wordt op de eerstvolgende factuur in rekening gebracht.’

Kan iemand van de NS mij informeren hoe dit nu precies zit? 

Groetjes Bram

Met NS Flex heb je voor de trein geen saldo meer nodig. Ook niet voor bus, tram en metro (tenzij je dit weer aan laat zetten). Via onze klantenservice kunnen mijn collega's even meekijken met je factuur.

Hallo,

Ik heb een betaling factuur van ns ontvangen. Ik wilde graag deze NS betaling verzoek afronden en overmaken maar het bedrag die moest ik betalen is niet klopt.

Op 14 juni heb ik 20 euro saldo in mijn Ns kaart via mijn u pass opladen. Maar dit bedraag  is niet berekend.

Ik heb een  foto van NS kaart automaat voor mijn reizen gemakt en wil ik graag voor u toesturen.

Vorige manden ns 20 euro voor Correctietarief in mijn factuur gerekend voor reizen zonder check-in en Chek uit en deze maand moet ik 12 euro voor die kosten betalen maar dit is niet klopt.

Als iemand de Chek in en Chek uit heeft niet gedaan dan de deur gaat niet open en het is niet mogelijk voor hem in of uit het treinstation te gaan.

Ik was deze maand erg voorzichtig vanwege mijn ervaring van vorige maand over het uit Chek en in Chek. Waarom moet ik elke manden extra betalen? vanwege mijn gekozen voordeel abonnement ( NS FLEIX) voor mijn reizen

Ik wacht op uw reactie!

Met vriendelijke groet,

 

R.Bastani

Reputatie 6

Hey nidhinjohn1. Welcome to the NS Community. 

This is not something we can resolve here. I'd recommend you to contact our Customer Service so this can be adjusted so you can order the product.

Hi Sir,

 

I am trying to purchase 40 percent discount product from NS website and getting below error.Can you please help to resolve.

 

“You are not the person paying for this subscription and because of that you are not allowed to change the subscription. Make contact with the person paying for the subscription. (WS-0028)”

Sorry to say, but i am extremely unhappy with the customer service i got from NS today. I just wanted the explanation of my invoice which was very confusing and the customer service provider told be to figure it out by myself that was shocking.

Hello! I've been trying to reach customer service for more than an hour now because of mistakes I found in my invoice. You have been unreachable, who can I contact so they fix this? I cannot be charged this insane amount of money for something that is not true.

Badge +3

If the payment fails because there's not enough money in your account, then NS will inform you of this and you will be given instructions on how to pay manually. You get a few weeks to do this, so you can wait until you get paid at the end of the month to make the payment.

If you fail to meet the deadline given to you in the instructions, then your NS Flex will be ended and NS will hand over the debt to a debt collection agency.

Reageer