Dat kan via jouw Mijn NS account. Naast het wijzigen van je IBAN kan je ook:
- de klasse van je doorlopende abonnement wijzigen;
- de klasse van je Keuzedagen wijzigen;
- Keuzedagen bij je doorlopende abonnement toevoegen of beëindigen;
- je betaalwijze en adresgegevens wijzigen.
Beste,
Ik wil graag mijn bankgegevens aanpassen. Waar kan dat?
gr
Ik kreeg een mail met het bericht dat ik een treinreis gemaakt zou hebben zonder geldig reisrecht.
Ik heb op 18-52023 inderdaad gereisd van Vugt naar Dordrecht en terug. De conducteur heeft op de terugreis mijn ov chipkaart gecontroleerd en niets opgemerkt. Hoe kan dat? Ik heb een flex korting voor het weekend en feestdagen. De melding zegt dat ik 50 EURO moet betalen.
Lijkt er op dat je niet had ingecheckt.
Misschien per ongeluk in Dodrecht bij Qbuzz/R-net ingecheckt voor de terugreis? Dan zie www.uitcheckgemist.nl om dat te corrigeren (vul Dordrecht - Dordrecht in).
Voor de 50 euro, neem contact op met NS Klantenservice. Je krijgt dan € 40,34 terug als het je nog niet eerder overkomen is (of die hele 50 euro komt niet op je factuur).
Dat conducteurs er niets over zeggen is omdat ze ‘niet weten’ dat een controle je die 50 euro oplevert. Ze registreren de afwijking en daarmee klaar, het systeem zoekt wel uit of je Weekend Vrij of Weekend Voordeel had.
Ik kreeg een mail met het bericht dat ik een treinreis gemaakt zou hebben zonder geldig reisrecht.
Ik heb op 18-52023 inderdaad gereisd van Vugt naar Dordrecht en terug. De conducteur heeft op de terugreis mijn ov chipkaart gecontroleerd en niets opgemerkt. Hoe kan dat? Ik heb een flex korting voor het weekend en feestdagen. De melding zegt dat ik 50 EURO moet betalen.
Lijkt er op dat je niet had ingecheckt.
Ik kreeg een mail met het bericht dat ik een treinreis gemaakt zou hebben zonder geldig reisrecht.
Ik heb op 18-52023 inderdaad gereisd van Vugt naar Dordrecht en terug. De conducteur heeft op de terugreis mijn ov chipkaart gecontroleerd en niets opgemerkt. Hoe kan dat? Ik heb een flex korting voor het weekend en feestdagen. De melding zegt dat ik 50 EURO moet betalen.
Vraag : afgelopen vrijdagavond flex daluren aanvraag en email terug ontvangen. Maar hoeveel (werk)dagen duurt het voordat ik een email terug krijg zodat ik dit abonnement kan bijschrijven op mijn OV-chipkaart?
Had je al NS Flex? Dan is je nieuwe abonnement per direct actief. Zie Mijn NS (website).
Had je nog geen NS Flex, dan kan je het vanaf de gekozen ingangsdatum activeren bij een automaat (station, supermarkt e.d.)
Op de gekozen ingangsdatum krijg je daarover nog een e-mail.
Vraag : afgelopen vrijdagavond flex daluren aanvraag en email terug ontvangen. Maar hoeveel (werk)dagen duurt het voordat ik een email terug krijg zodat ik dit abonnement kan bijschrijven op mijn OV-chipkaart?
I'm sorry that happened. I can't tell you the reason, but my colleagues at our customer service will want to help you with this. Can you get in touch with them (by phone, chat or social media)?
Hello
I am new here. On 4th march, I made a journey and I have checkin and checked out for all stations I visit.
Yesterday I got a email. The correction rate of 50 euros will be charged for my next invoice. I don’t know how it happens. Could you please forgive me. I don’t know if I have used my ov chipkart correctly. I am using a subscription with card number- 3528070408793545. Please help
Deze community is bedoeld om reizigers door andere reizigers te laten helpen. Wij hebben geen toegang tot klantgegevens en kunnen u dus niet helpen met uw probleem.
U moet rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice om hierover te spreken met een medewerker van NS. Dat kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.
Ik ben niet op woensdag 1 maart 2023 om 17:35 uur gereisd. Ik heb per ongeluk ingelogd vanaf station Deventer. Gelieve € 16,70 terug te sturen.
Hoi!
Ik heb zojuist NS Flex Weekend vrij op mijn OV chipkaart geladen. Nu ontving ik een mailtje dat het resterende saldo zal worden verrekend op de volgende factuur. Er staat echter dat ik nog 8,16 euro saldo heb, maar dit klopt niet. Ik heb momenteel 18,16 euro saldo.
Hoe kan ik dit het beste oplossen?
Welkom bij de NS Community!
Het saldo dat in Mijn NS weergegeven wordt klopt (vaak) niet, want dat is het saldo na de laatste handeling bij een NS poortje/paaltje.
Het actuele saldo kan je checken via www.ov-chipkaart.nl (of bij een kaartautomaat of oplaadpunt in supermarkten e.d.) en zou na een overstap naar NS Flex € 0,00 moeten zijn.
Zie je Mijn NS Reishistorie, daar zou een regel moeten staan € Klanten service met een negatief bedrag. Dat is het saldo dat op het moment van activeren van Flex op je kaart stond, en krijg je na een maand verrekend op je volgende Flex factuur.
Hoi!
Ik heb zojuist NS Flex Weekend vrij op mijn OV chipkaart geladen. Nu ontving ik een mailtje dat het resterende saldo zal worden verrekend op de volgende factuur. Er staat echter dat ik nog 8,16 euro saldo heb, maar dit klopt niet. Ik heb momenteel 18,16 euro saldo.
Hoe kan ik dit het beste oplossen?
U kunt mijn betaling alsnog incasseren!:
“Uit onze administratie blijkt dat de automatische incasso van factuur xxxxxxxxx van 15 januari 2023 is gestorneerd.”
Groeten,
Frank van Vliet
Dat kunnen wij hier niet. Dit is een reizigers-helpen-reizigerscommunity, wij kunnen niets met klantgegevens.
Bij deze openbare community kunnen wel anderen misbruik van uw gegevens maken. Het beste kunt u deze per direct verwijderen.
Dat kan via de 3 puntjes rechts.
Voor de betaling krijgt u een herinnering met gegevens hoe deze alsnog te betalen.
U kunt mijn betaling alsnog incasseren!:
“Uit onze administratie blijkt dat de automatische incasso van factuur 440008855124 van 15 januari 2023 is gestorneerd.”
Groeten,
Frank van Vliet
Bankrekening: *verwijderd door moderator* t.mn.v. F.L. van Vliet
Goedemiddag!
Ik stapte in de trein op het centraal station van de stad Enschede, ging door de tourniquets en stapte uit op het centraal station van Utrecht. Aangezien beide stations zijn uitgerust met tourniquets die werkten om te openen, kon ik er niet doorheen zonder kaartje, er was duidelijk een storing in uw systeem.
Ehh, er is een storing in welk systeem omdat je zonder kaartje niet door de poortjes kon?
Of bedoel je dat je in Enschede bij Blauwnet ingecheckt hebt en in Utrecht uitgecheckt bij NS? Daarvoor moet je bij de Klantenservice zijn (in geval van Flex bij NS en bij reizen op saldo ook die van Blauwnet, of via uitcheckgemist.nl)
Goedemiddag!
Ik stapte in de trein op het centraal station van de stad Enschede, ging door de tourniquets en stapte uit op het centraal station van Utrecht. Aangezien beide stations zijn uitgerust met tourniquets die werkten om te openen, kon ik er niet doorheen zonder kaartje, er was duidelijk een storing in uw systeem. Gelieve deze situatie te verduidelijken, aangezien het mijn ontevredenheid over de NS-diensten veroorzaakt. station Enschede Centraal is voorzien van videobewaking, zodat u alle informatie in de database heeft opgeslagen. Laat het me weten over uw beslissing.
Met vriendelijke groet,
Nikolay Tryfonov
En als het een BTM reis was kan het ook zijn dat het BTM deel van Flex niet actief is. Bijvoorbeeld omdat er een regionaal abonnement op je kaart staat/stond.
Sommige busmaatschappijen blijken daarnaast ook eerst te checken op voldoende saldo alvorens flex aan te spreken. Dat kan het ook zijn.
Hi JohMA en welkom bij de NS Community!
Als dit om een treinreis gaat, lijkt het alsof jouw NS Flex abonnement niet goed op de kaart staat. Ik raad je aan om jouw abonnement even na te laten kijken door onze klantenservice.
Begrijpt iemand waarom ik saldo moet hebben op mijn OV-kaart terwijl na de reis de kosten daarvan automatisch worden afgeschreven van mijn bankrekening?
Beste Robert, volgens mij zitten wij op een ander spoor.
Het gaat erom, dat ik inderdaad soms meereis met iemand die 2e klas reist. Dan zet ik 'm vooraf op 2e klas. Maar daarna vergeet ik om hem weer op 1e klas te zetten, dus zit ik daar dan “onbevoegd”.
Zou een stuk makkelijker zijn als ik bij een keuze 1->2 ook kan kiezen voor “alleen vandaag”. Zou ik ieder geval een stuk gebruikersvriendelijker zijn. Is kennelijk niet over na gedacht bij de programmering.
Dat noemde ik al, want volgens de (Flex) voorwaarden zou dat inderdaad gewoon mogelijk moeten zijn, in ieder geval die wissel binnen 15 minuten na incheck. Is een ander topic over.
Dat zijn dan wel twee verschillende dingen maar als het de ene kant op wel werkt en de andere kant niet…
Maar goed, het is het verschil tussen ‘ik wil tijdelijk meer betalen’ (dagje/periode 1e klas) en ‘ik wil graag vanzelf weer de volle mep betalen’ (na een dagje/periode 2e klas)
Beste Robert, volgens mij zitten wij op een ander spoor.
Het gaat erom, dat ik inderdaad soms meereis met iemand die 2e klas reist. Dan zet ik 'm vooraf op 2e klas. Maar daarna vergeet ik om hem weer op 1e klas te zetten, dus zit ik daar dan “onbevoegd”.
Zou een stuk makkelijker zijn als ik bij een keuze 1->2 ook kan kiezen voor “alleen vandaag”. Zou ik ieder geval een stuk gebruikersvriendelijker zijn. Is kennelijk niet over na gedacht bij de programmering.
Die 15 minuten voor een 2→1 wissel is bedoeld voor reizigers die wegens drukte of andere reden willen ‘upgraden’ naar 1e klas.
Vaste 1e klas reizigers (die daarvoor per reis betalen) zullen wellicht soms 2e klas willen reizen, zoals met iemand meereizen die geen 1e klas heeft of wil. Dat kan je dan voorafgaand aan je reis doen.
Tja, het kan natuurlijk gebeuren dat je met een 1e klas incheck iemand tegenkomt op het perron of in de trein waardoor je voldoende hebt aan 2e klas (of als je moet staan!)…
De algemene voorwaarden zeggen trouwens niets over het verschil tussen een 2→1 en 1→2 klassewissel, dus formeel zou je ook 15 minuten moeten krijgen om naar 2e klas te wisselen.
Overigens heeft dat niets met de NS app te maken, via de Mijn NS website werkt het precies hetzelfde. En met 1e klas Dal Vrij is die klasse-instelling alleen van toepassing bij reizen (incheck) in de spits.
Zit je in de spits 1e klas (waar je dus 67% meer voor zou betalen) met een 2e klas incheck dan volgt bij controle een correctie van €20.
Maar ik snap je punt, het zou beide kanten op moeten werken, dus een dagje 2e klas hetzelfde als een dagje 1e klas (en dan morgen ‘automatisch terug’ op de vorige instelling).
Ik gebruik het in de app (flex & dalvrij abonnement). Ik vind het WEL vervelend dat, als ik 1e klas reis, mijn kaart/app nog op 2e klas staat, omdat ik vergeten ben om weer terug op 1e klas te zetten, en dat dus niet automatisch gebeurt, zoals de andere kant op klassewisselen. En 15 minuten na incheck is ook te kort, soms ontdek je het pas als de conducteur langs komt, na een half uur… Lullig…
App is dus gewoon ondoordacht geprogrammeerd.
Allereerst is dat knopje/shuifje in Mijn NS of de NS app alleen van toepassing op reizen waar je een ritprijs voor betaalt, dus niet op reizen met Dal/Weekend Vrij binnen je vrij reizen periode).
Heb je zo’n abonnement (1e klas) dan doet het dus verder weinig, tenzij je in de spits reist/incheckt en daarvoor niet de hoofdprijs wilt betalen.
Bij wisselen naar 1e klas krijg je inderdaad die drie opties, waarbij het eigenlijk niet uitmaakt welke je kiest want je kunt alsnog op elk gewenst moment weer naar 2e klas wisselen.
Die (eerste twee) opties zijn dus bedoeld zodat je het niet ‘vergeet’ waardoor je op een later moment onbedoeld meer kosten maakt (1e klas is immers 67% duurder dan dezelfde reis 2e klas)!
Voor (terug)wisselen naar 2e klas zijn die opties niet echt nodig want het levert je geen onverwachte kosten op als het op 2e klas staat, afgezien van correctietarieven als je (toch) 1e klas gaat reizen terwijl het (vergeten) nog op 2e klas staat.
Voor de rest kan je het 15 minuten na een 2e klas incheck alweer op 1e klas zetten, dus dat zou zelfs tijdens de reis met iemand anders kunnen.