Sticky

NS Flex is officieel van start!

  • 3 September 2018
  • 646 reacties
  • 156728 Bekeken


Toon eerste bericht

646 reacties

Badge +3

Als er bij het bestellen van NS Flex een stad/streek abonnement gedetecteerd wordt zou het BTM gedeelte van Flex niet geladen moeten worden.

Dat is prima (want dat wil je!) maar ze verwijderen alsnog steeds wel het saldo van je kaart én Automatisch opladen wordt uitgezet. Je saldo krijg je (na een maaand) terug.

Dat kan beter dus! Laat bij een BTM abonnement het saldo en automatisch opladen gerust met rust.

Ik wil graag een nieuw abonnement toevoegen aan mijn OV-chipkaart maar ik krijg deze melding?

Op deze OV-chipkaart staat al een NS-abonnement. Stap je over, dan zetten we je huidige abonnement automatisch stop. Teveel betaald abonnementsgeld storten we terug. Wil je NS Flex bestellen naast je huidige abonnement? Ga dan terug en kies voor NS Flex op een nieuwe OV-chipkaart.

 

Ik wil graag mijn huidige abbonementen op mijn kaart laten staan hoe moet ik dit aanpakken? (Dal voordeel, Ov Bus abbonement).

Ik hoor het graag, dankjewel.

Reputatie 6
Badge +2

Ik wil graag mijn huidige abbonementen op mijn kaart laten staan hoe moet ik dit aanpakken? (Dal voordeel, Ov Bus abbonement).

Het is helaas niet mogelijk om je huidige Dal Voordeel abonnement te combineren met een NS Flex abonnement. Je zou het dan wel kunnen omzetten naar een NS Flex Dal Voordeel abonnement. Je kan hiervoor het beste even contact opnemen met onze klantenservice. Met NS Flex reis je namelijk standaard op rekening met de bus, tram en metro. Omdat je ook een busabonnement hebt, kunnen ze het reizen op rekening voor de bus, tram en metro voor je uitzetten zodat je gebruik kan blijven maken van het busabonnement.

De overstap naar NSFlex kan beter, mara bovenal: meldt dan ook even dat je automatisch opwaarderen apart aan moet gaan zetten voor andere OV-middelen. Ik kon altijd met het OV reizen zonder problemen en stond nu opeens zonder saldo in de bus (wat me een absurd duur kaartje van ruim 6 euro kostte voor twee haltes, omdat ik ter plekke een kaartje moest kopen).

Verder is het heel raar dat ik niet zie voor hoeveel geld ik gereisd heb als ik uitcheck, nog of ik op mijn abonnement reis wanneer ik incheck. Ik ben niet geïnteresseerd in “reizen op rekening”. Dat is een nietszeggende boodschap. De vraag is of mijn abonnement geldt als ik incheck. En wanneer ik een product heb afgenomen, wil ik kunnen zien wat het heeft gekost (niet alleen door in te loggen, maar gewoon op de uitcheckpaal).

Tot slot: tot nu toe kon ik een declaratieoverzicht laten maken op de Ov-Chipkaartsite met alle kosten voor een bepaalde reis. Nu moet ik er daar een maken en een via ns.nl wanneer ik trein en een ander ov-middel heb gebruikt. Dat is erg omslachtig (ik declareer regelmatig, maar de reizen zijn niet structureel, en ik heb dus geen ns zakelijk account oid). Bovendien kan ik als ik het goed zie pas aan het einde van de maand declareren, terwijl ik declaraties graag ook soms direct indien (ook om ze niet te vergeten).

 

Ik zie dus vooral allerlei nadelen aan mijn gedwongen overstap naar NS flex. Als bovenstaande anders kan op een manier die ik niet heb gezien, dan hoor ik het graag.

tav het laatste punt: ik zie dat je wel de kosten van een reis eerder in een overzicht kunt downloaden; die kritiek vervalt dus (die van het ontbreken van samengevoegde kosten van verschillende vervoermiddelen in een overzicht niet!)

De overstap naar NSFlex kan beter, mara bovenal: meldt dan ook even dat je automatisch opwaarderen apart aan moet gaan zetten voor andere OV-middelen. Ik kon altijd met het OV reizen zonder problemen en stond nu opeens zonder saldo in de bus (wat me een absurd duur kaartje van ruim 6 euro kostte voor twee haltes, omdat ik ter plekke een kaartje moest kopen).

Verder is het heel raar dat ik niet zie voor hoeveel geld ik gereisd heb als ik uitcheck, nog of ik op mijn abonnement reis wanneer ik incheck. Ik ben niet geïnteresseerd in “reizen op rekening”. Dat is een nietszeggende boodschap. De vraag is of mijn abonnement geldt als ik incheck. En wanneer ik een product heb afgenomen, wil ik kunnen zien wat het heeft gekost (niet alleen door in te loggen, maar gewoon op de uitcheckpaal).

Goedemorgen Roald1985 en welkom bij de NS Community!

Je punt over automatisch saldo opladen snap ik en ik zal dit doorzetten als suggestie.

Betreft het ‘reizen op rekening’, dat is het overkoepelende reisproduct waar alle NS Flex abonnementen mee werken. De prijs van je reis wordt niet meer bepaald tijdens de uitcheck, maar achteraf via het NS Flex systeem. Dat is ook waarom je de ritprijs niet direct kan inzien bij de uitcheck, deze zal later inzichtelijk worden via je Mijn NS account. In je Mijn NS account kun je dan ook zien wat jij momenteel als actieve kortingsproduct hebt wat geldt voor je reizen.
Doordat alle NS Flex abonnementen met hetzelfde reisproduct op de kaart werken heb je als voordeel ook dat een wijziging binnen NS Flex niet meer bevestigd hoeft te worden bij een kaartautomaat. Voorheen was dat wel nodig.

Reputatie 1

I travel 3 times per week ( 3 week days - peak hours ) from Amsterdam RAI train station to Almere Buiten train station.

Right now I have NS Flex on my OV Chipkaart but I am not happy at the cost I am paying.

I did the test choice for subscriptions on NS website and the Valley Advantage ( Dal Voordeel ) subscription was presented, but I noticed that this deal offers discount ONLY in off-peak hours, weekends, holidays, so nothing for my case.

Is this the best deal for me or Traject Vrij ?

Could you please help me ?

Badge +3

I travel 3 times per week ( 3 week days - peak hours ) from Amsterdam RAI train station to Almere Buiten train station.

Is this the best deal for me or Traject Vrij ?

See my reaction in your own topic 

 

Badge +3

Ter info: dit (gearchiveerde, oktober 2018) topic speelt nog steeds.

Bij inchecken bij Arriva wordt nog altijd 2e klas getoond. Keolis/Blauwnet hetzelfde.

N.a.v. https://twitter.com/MichaelSmit90/status/1522902770117976065

Uit het archief-topic een reactie van @Henk_NL 

"NS apparaten zijn inmiddels zo geconfigureerd dat ze in zo’n geval helemaal geen klasse tonen. Bij andere vervoerders wil dat, zoals we zien, nog wel eens afwijken. Het zou geen gevolgen mogen hebben, maar is wel verwarrend natuurlijk."

Waar blijft het traject abonnement waarin je aangeeft hoeveel dagen in de week je ermee wilt reizen?

Met al die mensen die flexibel de helft thuis blijven werken zou het toch wel fijn zijn als de NS ook echt flexibeler wordt qua type abonnementen en niet alleen qua regelmatig wisselen van abonnementsvorm. De kosten hoeven echt niet linear verlaagd te worden, maar een klein beetje optie tot downscaling zou leuk zijn.

Nu reis ik zonder abonnements kosten en betaal ik de hoofdprijs qua treinvervoer. Een altijd voordeel abonnement scheelt me echter maar 3 euro per maand gebaseerd op 2 dagen in de week naar kantoor...

Heb al een tijd een NS Flex basis abonnement. Wil het vandaag omzetten naar een NS Flex Dal Voordeel abonnement. Dat zou moeten kunnen vanuit je NS account maar…. dat lukt dus niet, niet via de app, niet via tablet of PC. Steeds krijg ik de mededeling dat ik dat niet zelf kan doen en maar contact moet opnemen met NS klantenservice. De jongedame heeft het voor mij omgezet maar weet ook niet waarom het niet via de account niet lukt. Slecht dus!!!!

Ben benieuwd naar reactie van NS medewerker (🙄 dit bericht komt dus in plaats van een ingevulde enquete🙄)

Hoe lang duurt het (i.v.m. Kredietcheck) voordat ik een flex abonnement op mijn ov kaart kan laden?

ik heb een email met bevestiging van de aanvraag ontvangen waarin staat dat er email volgt zodra het abonnement opgehaald kan worden. Die tweede mail heb ik nog niet ontvangen.

De check zelf duurt niet langer dan een seconde. Je krijgt gelijk te zien of je erdoor heen bent gekomen of niet.

Badge +3

Hoe lang duurt het (i.v.m. Kredietcheck) voordat ik een flex abonnement op mijn ov kaart kan laden?

ik heb een email met bevestiging van de aanvraag ontvangen waarin staat dat er email volgt zodra het abonnement opgehaald kan worden. Die tweede mail heb ik nog niet ontvangen.

Heb je een andere ingangsdatum dan vandaag gekozen? Dan krijg je die mail op die dag.

Hi, ik heb een boete die ik moet betalen. Heb de brief binnen maar is het ook mogelijk dat ik het bedrag dat ik moet betalen ook van mijn bankieren app kan betalen?, met het rekening nummer dat op de brief staat?. 

Hey Karos,

 

Je kan het bedrag overmaken naar de IBAN die op de accept giro staat (NL61ABNA0603290671 t.n.v. bureau nabetalingen). Je dient daarbij ook het kenmerk van de boete in de omschrijving te vermelden.

Badge +3

Met een beetje geluk kan je via je bankieren app de acceptgiro gewoon scannen, en anders inderdaad met de hand naar het IBAN dat op de acceptgiro staat (plus 16 cijfers betalingskenmerk of als omschrijving het boetekenmerk M×××××× (6 cijfers).

Hallo, goedemorgen, ik ben Suhaib Bamrhoul. Ik bestel mijn Ns-kaart. Ik heb de kaart aangevraagd vanaf de datum van 5 maand 9 tot nu, en het is niet aangekomen. Ik ben het wachten moe, wat is het probleem?

Reputatie 7
Badge +3

Hallo, goedemorgen, ik ben Suhaib Bamrhoul. Ik bestel mijn Ns-kaart. Ik heb de kaart aangevraagd vanaf de datum van 5 maand 9 tot nu, en het is niet aangekomen. Ik ben het wachten moe, wat is het probleem?

Waarom je de kaart niet hebt ontvangen kunnen wij niet zeggen, wijnkunnen hier niet bij klantgegevens.  Neem telefonisch of via chat,  Facebook, Twitter contact op met NS klantenservice.

Dear community, I see overwhelming response for all the queries posted here. I am new to Netherlands and have subscribed for ns flex account on 22nd of October, 2022. I had the balance in ov-chipkart and was deducted. I was asked to wait for 15 working days to get the refund but I have yet not received it. It has been a month already. Where do I ask for the refund or when will I receive the same?

 

Other thing I faced was, due to lack of balance in the bank account, my auto debit transaction didn't succeed and I paid the invoice amount to the IBAN provided by NS. I am still getting emails that they haven't received my money. 

 

Please help me with these 2 issues. Thank you in advance!

Reputatie 7
Badge +1

Dear community, I see overwhelming response for all the queries posted here. I am new to Netherlands and have subscribed for ns flex account on 22nd of October, 2022. I had the balance in ov-chipkart and was deducted. I was asked to wait for 15 working days to get the refund but I have yet not received it. It has been a month already. Where do I ask for the refund or when will I receive the same?

The remaining balance should be subtracted on the 2nd invoice. Have you checked your latest invoice, from around 22 November? You can find it on Mijn NS (website, not in the app).

Other thing I faced was, due to lack of balance in the bank account, my auto debit transaction didn't succeed and I paid the invoice amount to the IBAN provided by NS. I am still getting emails that they haven't received my money.

Was the money transferred before the date NS gave you? In any case, you should check with customer service what the status is. We can't see that in this community.

Reageer