Sticky News

NS Flex voor Kinderen is Live!

  • 13 September 2019
  • 113 reacties
  • 5937 Bekeken
NS Flex voor Kinderen is Live!

NS Flex voor Kinderen!

Zoals een aantal leden op onze Community al hebben gemerkt is NS Flex voor Kinderen inmiddels beschikbaar. Nu is het overduidelijk dat er vanuit jullie als leden van deze community vragen zijn. Om te voorkomen dat er vele topics worden gemaakt, en alles onoverzichtelijk wordt, dit verzameltopic.

Wat weten we al?

NS Flex voor Kinderen is beschikbaar voor kinderen tussen 12 tot en met 17 jaar. Alle NS Flex abonnementen zijn mogelijk. Na de keuze voor het abonnement krijg je onderstaande scherm in beeld. Daar geef je aan dat je voor je kind bestelt.

 

 

1d0fcda1-07e4-44af-ae58-39b86728eb9d.jpg


Vervolgens vul je eerst jouw gegevens als aanvrager in, daarnaast volg je de stappen in het scherm.

Wat vragen we van jullie?

De NS Community is al vaker een bron van goede vragen gebleken en daarvan maken we graag gebruik. Geef in dit topic aan waar je tegenaan loopt, wat voor vragen je hebt of wat je van het product vindt. Wij, als moderators, pakken deze vragen vervolgens op en proberen hierop zo goed mogelijk antwoord te geven.

 

 


113 reacties

Badge +3

Je moet inderdaad eerst een abonnement selecteren, waarna je ‘Dit wordt je bestelling’ krijgt, waarna je ‘Verder moet gaan’. Daarna krijg je alle opties (inloggen, nieuw bij NS) waar de knop ‘voor een kind’ bij staat.

Als update op mijn reactie van 20 januari 2022, bij (nieuw) bestellen van NS Flex krijg je behalve de bevestigingsmail óók een keurige factuur (zie Mijn NS Betaaloverzicht, nieuwe naam).

Die factuur staat er als € 0,00 maar de inhoud is super duidelijk. Specificatie, prijs, BTW en natuurlijk ‘Door u reeds betaald’ (want nieuw besteld en de eerste maand afgerekend met iDeal).

Ik kom via jouw link eerst op een heel ander scherm waarna ik moet doorklikken. 

Gifje van doorklikproces

Niet erg, maar wel verwarrend.

Badge +3

Nee toch? https://www.ns.nl/nsflex/webshop

Waarbij ‘mijn kind’ elke minderjarige mag zijn natuurlijk.😴

Kleinkind, buurmeisje, nichtje/neefje… ga je gang.

[..]

Dan zou je dit moeten zien:

 

Ter info voor iedereen die denkt dat de knop “ik bestel voor mijn kind” niet bestaat: blijkbaar is de website wat veranderd. Je krijgt dit scherm nu pas na dat je minimaal 3x op “Ga verder” geklikt hebt.
 

Badge +3

Voor de aanschaf van een nieuw NS Flex abonnement hoor je óók gewoon een factuur te krijgen, ook al zegt NS van niet. Daar was laatst nog een topic over, waarbij @Momo aantoonde dat je die factuur inderdaad gewoon krijgt.

Ik kan het nu niet nakijken want Mijn NS heeft weer eens een storing (Uw producten kunnen niet worden geladen, en Facturen doet ook weer eventjes niets).

De mail zelf is geen ‘factuur’ want er is geen bijlage met o.a. je adresgegevens en BTW bedrag.

Bovendien gaat de mail over een (eerste) factuur die voor je klaar zou staan, dus zeg maar waar dan?

Zakelijke klanten krijgen facturen wél als bijlage in e-mails, maar dat is dan alleen het voorblad dus geen uitgebreide reishistorie e.d.

Reputatie 7
Badge +3

Het betreft inderdaad een Flex voor een jongere. En ik vind het prima dat de kosten van mijn rekening af gaan, ik heb het zelf aangevraagd. Maar dan wil ik wel graag ook in de toekomst de facturen zien als er mee gereisd wordt en ik moet betalen.

Ik ga nog eens nadenken waar die factuur dan ergens moet uithangen (en waar toekomstige facturen voor dit abonnement terecht komen). 

In ieder geval bedankt voor het meedenken.

De 1e factuur van aanschaf (€10) komt in de mail. De volgende facturen zullen rond de tijd dat het bedrag afgeschreven wordt in MijnNS (inloggen via website) komen. Gebeurt dat dan niet, neem dan telefonisch via Twitter Facebook of chat contact op met de klantenservice.

Het betreft inderdaad een Flex voor een jongere. En ik vind het prima dat de kosten van mijn rekening af gaan, ik heb het zelf aangevraagd. Maar dan wil ik wel graag ook in de toekomst de facturen zien als er mee gereisd wordt en ik moet betalen.

Ik ga nog eens nadenken waar die factuur dan ergens moet uithangen (en waar toekomstige facturen voor dit abonnement terecht komen). 

In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Badge +3

Wat bedoel.je met kinder flex? Is dat kidsvrij? Wanneer je een abonnement aanvraagt, komt die factuur niet in MijnNS. Kidsvrij is een saldo-abonnement, dus daar krijg je geen maandelijkse factuur van.

Kids Vrij heeft niets met Flex te maken natuurlijk (4-11 jaar) en is gratis. Dus daar zal je inderdaad geen facturen van krijgen, en dus ook geen e-mail dat er een (eerste) factuur voor je klaar staat.

Dus het minderjarige kind zal wel een ‘jongere’ zijn (12+ maar nog geen 18), en als er 10 euro inschrijfkosten staat dan gaat het om Flex Basis of Weekend Voordeel.

De Sherlock Holmes in mij zegt dat er dan een bijbehorende factuur moet zijn, ergens! :rofl:

En als de e-mail verstuurd is naar de contracthouder, met hetzelfde adres als jouw Mijn NS login dan ongeveer daar… 

Reputatie 7
Badge +3

Je bent zelf de contracthouder en krijgt dus ook de facturen (als het goed is). De Mijn NS account waar je die kunt inzien heeft als inlognaam het e-mailadres naar welke de mail is verstuurd.

Daar ging ik ook vanuit. Ik heb al jaren een NS abonnement en bijbehorende Mijn NS. De mail over de factuur is ook naar mij gestuurd (als aanvrager waarschijnlijk) en dat is ook het mailadres waarmee ik inlog bij Mijn NS.

Echter zie ik alleen de facturen van mijn eigen Flex abonnement en niet deze factuur. In de mail staat het ook als “Uw eerste factuur”, want het is de eerste van dit kinder Flex abonnement.

En als ik de kaart koppel, kan ik wel de reishistorie zien, maar niet het abonnement wijzigen. Dus op de een of andere manier heb ik het wel aangevraagd, maar heb ik er geen controle meer op...

Wat bedoel.je met kinder flex? Is dat kidsvrij? Wanneer je een abonnement aanvraagt, komt die factuur niet in MijnNS. Kidsvrij is een saldo-abonnement, dus daar krijg je geen maandelijkse factuur van.

Badge +3

Je bent zelf de contracthouder en krijgt dus ook de facturen (als het goed is). De Mijn NS account waar je die kunt inzien heeft als inlognaam het e-mailadres naar welke de mail is verstuurd.

En als ik de kaart koppel, kan ik wel de reishistorie zien, maar niet het abonnement wijzigen. Dus op de een of andere manier heb ik het wel aangevraagd, maar heb ik er geen controle meer op…

Dat het abonnement niet te wijzigen is zal wel komen omdat het nog in de eerste maand zit, maar dan zou er een melding moeten verschijnen met een datum vanaf wanneer het wel te wijzigen is.

NS Flex Basis is in de eerste maand overigens wel te wijzigen (mocht je dat willen), maar dat moet dan via de Klantenservice. 

Krijg je de melding ‘Alleen de contracthouder mag het abonnement wijzigen.’ dan is er iets mis, en kan je navraag doen bij de Klantenservice wie dan de contracthouder is. Je kind kan dat niet zijn, want die is minderjarig.

Je bent zelf de contracthouder en krijgt dus ook de facturen (als het goed is). De Mijn NS account waar je die kunt inzien heeft als inlognaam het e-mailadres naar welke de mail is verstuurd.

Daar ging ik ook vanuit. Ik heb al jaren een NS abonnement en bijbehorende Mijn NS. De mail over de factuur is ook naar mij gestuurd (als aanvrager waarschijnlijk) en dat is ook het mailadres waarmee ik inlog bij Mijn NS.

Echter zie ik alleen de facturen van mijn eigen Flex abonnement en niet deze factuur. In de mail staat het ook als “Uw eerste factuur”, want het is de eerste van dit kinder Flex abonnement.

En als ik de kaart koppel, kan ik wel de reishistorie zien, maar niet het abonnement wijzigen. Dus op de een of andere manier heb ik het wel aangevraagd, maar heb ik er geen controle meer op...

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Je bent zelf de contracthouder en krijgt dus ook de facturen (als het goed is). De Mijn NS account waar je die kunt inzien heeft als inlognaam het e-mailadres naar welke de mail is verstuurd.

De ov-chipkaart toevoegen is optioneel, dat zou voor de facturen niet uit moeten maken maar is natuurlijk wel zo handig als je het abonnement ooit wilt wijzigen.

Op de administratiekosten van 10 euo had je 5 euro kunnen besparen door Flex Dal Voordeel te nemen, en dat na een maand om te zetten naar Flex Basis of Weekend Voordeel.

Ik heb een NS Flex abonnement afgesloten voor mijn minderjarig kind.

Nu krijg ik een mail dat de factuur voor 10 euro (afsluitkosten) te vinden is bij de facturen in MijnNS. Maar ik zie bij mij de nodige facturen staan, behalve die van de mail.

Moet ik nu een extra MijnNS account aanmaken voor mijn kind, of kan ik de ov-chipkaart toevoegen aan mijn account en zo ook de facturen zien?

Reputatie 7
Badge +3

50 euro correctietarief kan ook zijn voor reizen tegen de reisrichting. Maar er zijn ook diverse reizigers die aangeven dit ten onrechte te hebben gekregen, al zijn die meldingen veelal van langer geleden.

Badge +3

Een ns-medewerker heeft mij 50 euro in rekening gebracht terwijl ik abonnee was van de ns Flex-dienst. Waarom is dit onrecht? Help alstublieft

Welkom bij de NS Community!

Bij 50 euro in rekening gebracht en NS Flex gaat dit om een correctie, of heb je een geel briefje gekregen?

Die 50 euro komt door reizen zonder geldig vervoerbewijs (incheck). Dat kan bijvoorbeeld zijn als je incheckt bij Arriva (of andere treinvervoerder) en vervolgens in een NS trein stapt. Waar is het gebeurd?

Via de Klantenservice (telefoon, chat, Twitter of Facebook) kan je het laten corrigeren.

Een ns-medewerker heeft mij 50 euro in rekening gebracht terwijl ik abonnee was van de ns Flex-dienst. Waarom is dit onrecht? Help alstublieft

Reputatie 7
Badge +3

Korting krijg je alleen met een abonnement, dan zou zij zelf bv een Flex Dal Voordeel of Weekend Voordeel moeten hebben. 

Voor jongeren van 12 t/m 18 jaar is er wel de Jongeren Dagkaart. Die kost €7,50 en daarmee mag die persoon alléén in de daluren/weekends reizen.  https://www.ns.nl/uitgelicht/jongeren-dagkaart.html

Oké bedankt zijn er andere opties waarmee er korting is om te reizen voor haar ? Ze is 13 

Reputatie 7
Badge +3

De 40% samenreiskorting mag alleen gebruikt worden icm een betaald abonnement, dus niet met Flex basis.  Eén van de 2 moet dan minstens Flex Weekend Voordeel hebben, dan mag de andere persoon Samenreiskorting aanzetten en met 40% korting reizen in de daluren. 

Hoi ik heb een flex basis en mijn dochter ook 

kan zij nu op haar kaart de 40 procent korting aanzetten als we samen reizen ? 
 

mvg 

Reputatie 7
Badge +3

Ook wanneer je zelf ingelogd ben moet je de knop “Ik bestel voor mijn kind” te zien krijgen. Ik zie die tenminste wel terwijl ik ingelogd ben.

Begin in de webshop www.ns.nl/nsflex/webshop#/bestelling/producten, selectecteer een abonnement en klik onderaan op “Verder met bestellen". 

Dan zou je dit moeten zien:

 

Wanneer je dan naast “Je gegevens” klikt op dat je bestelt voor je kind, dan komt er te staan “Wat is de huidige situatie van je kind?”

 

 

Dank Sascha, browser herstarten loste het probleem op

Goedenavond hallohallo. Welkom bij de NS Community.

Zou je eens willen proberen eerst bij je eigen account uit te loggen?

op diverse plekken wordt gerefereerd aan een knop “bestel voor mijn kind” (zie schermafbeelding bij deze post). Het lukt me echter op geen enkele manier om deze knop tevoorschijn te laten komen. De site blijft melden dat ik mijn eigen account ga bijwerken van een flex abonnement naar een flex abonnement.

ik heb ook geprobeerd om een account voor mijn dochter aan te maken, maar dan krijg ik de melding dat ze nog geen 18 is, en dat een ouder in moet loggen.

Badge +3

Bestellen voor iemand anders die géén kind is lukt volgens mij niet, althans niet met jou als contracthouder en de andere persoon de kaarthouder (dus met dat schuifje 'ik bestel voor mijn kind’). Dat loopt vast op de leeftijdcheck.

Je kunt natuurlijk wel gewoon voor iemand anders bestellen waarbij de betaling via jou gaat, maar die ander is dan zowel kaarthouder als contracthouder en krijgt een eigen klant/debiteurnummer en bijbehorende Mijn NS account. De mentale handicap doet er dus niet toe.

Reageer